Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 12:30

Ik had gisteren ook weer last van een klever. Ik wil toch echt graag die rij vrachtwagens inhalen en je kunt niet over mij heen, dus wat wil je doen dan?

Op de terugweg in de tunnel ook… Ik reed daar al harder dan eigenlijk mag. Ga opzij en ik overdrijf niet dat hij er met zeker 140 vandoor stoof.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:01

Afbeelding
deze kom ik net tegen, die ga ik maar es uitprinten en uitdelen hier in de flat :') :D :+

Ik parkeer bij voorkeur in een vak, achteruit, zodat ik de fietsers tenminste zie als ik wegrijd, mijn buurman is dan helemaal panisch en wil snel zijn auto weghalen als ik naast hem ga staan, maar ik kan zo snel (en kaarsrecht en IN het vak) parkeren, dat hij altijd te laat beneden is. Hij rijdt zelf als een gek volgens mij man, ik heb nooit met hem mee gereden en ga dat ook niet doen ook dus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:25

Hahahahahahaha leuke schildpad tekst.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:58

Net in België twee auto's die invoegen op de snelweg, waarbij de achterste 'm gelijk naar de linkerbaan gooi. Het is dat ik goede remmen heb... :x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 07:15

Spiegel kijken is dus vergeten. Wat gevaarlijk.
Ik heb het ook een keer gedaan dat ik naar links kwam en iemand naast me zat. Gelukkig toeterde hij. Ik was zo geschrokken en non verbaal maakte ik mijn excuses. Hij reageerde aardig terug. Dat is zooo gevaarlijk. Ik had hem echt niet gezien.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 07:42

Hier in de stad heb je een weg, die vervolgens overgaat in een 80-weg. Maar heel veel die missen blijkbaar het bord dat ze de bebouwde kom uit zijn en blijven 45 rijden. :\

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 07:45

Dan hangt dat bord dus ongelukkig. Niet handig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 07:50

Over parkeren.

Hier in het dorpje is meer dan genoeg plek vind ik zelf. Vergeleken bij de stad. Ware het niet dat m’n “buurman” een taxibedrijf heeft. Drie van die enorme bedrijfsbussen. En geen oprit. :+

Maar ik mag die mensen niet. Dan kan je sowieso al niks van ze hebben. Heb ze twee keer ontmoet. De eerste keer hing hun “doet doet ie anders nooit” rottweiler bijna in m’n arm. Baasje sleurde er achteraan aan de riem. De andere keer mocht ik m’n hond niet uitlaten op het openbare veld voor hun huis. Want daar spelen kinderen (niet van hen).

Nee meneer, je zet je dikke bus daar soms neer. Daarvoor moet je flink 15 meter over de stoep heen rijden. :+

Heb hem vriendelijk verteld dat ik daar prima de hond uit mag laten. Daarbij is hier om de hoek een enorm speelveld met speeltuin ernaast. :+

Godzijdank zijn dit niet m’n directe buren. :=

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 07:54

pien_2010 schreef:

Op zich staat het gewoon naast de weg en ook de belijning verandert. Maar misschien helpt het om er nog een bord met 80 bij te plaatsen.

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 08:06

Als ze dat niet zien zijn ze gewoon niet met autorijden bezig. := Mensen die te langzaam rijden kunnen ook gewoon fout bezig zijn. Heel vaak zelfs. Zoals die weg waar ik het over had, daar staat op de hele weg zo'n 4 of 5 borden met de snelheid en het staat op het wegdek ook.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 08:25

Flying_Angel schreef:
pien_2010 schreef:

Op zich staat het gewoon naast de weg en ook de belijning verandert. Maar misschien helpt het om er nog een bord met 80 bij te plaatsen.

[ Afbeelding ]

Dat ziet er toch wel duidelijk uit. Het einde bebouwde kom bord valt wat weg achter de takken van de boom.

Kijk, dat is gewoon sociologie, als zoveel mensen het niet zien, dan is het meestal ook wat onduidelijk.
de foto vind ik zelf wel heel duidelijk eerlijk gezegd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 08:38

Exitium schreef:
Net in België twee auto's die invoegen op de snelweg, waarbij de achterste 'm gelijk naar de linkerbaan gooi. Het is dat ik goede remmen heb... :x

Bizar he.
Ik had er van de week één die op de invoegstrook naast me bleef rijden in plaats van gas bij te geven of achter me in te voegen. Uiteindelijk bereikte hij het einde van de strook en ben ik maar 1 plekje naar links opgeschoven toen dat kon zodat hij er ook bij kon.
Dan heb je toch ook geen inzicht, of wel?!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 08:40

Als ik zie dat er iemand wil invoegen en ik heb ruimte om op te schuiven doe ik dat. Maar idd, hij moet wel vooruit denken en kijken.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 08:52

Ik heb de laatste tijd ook veel snellere en zwaardere auto's voor mij op de invoegstrook die het gas pas open gooien als ze op de rijbaan zitten. Mijn auto echter is een klein oudje en heeft tijd nodig om op gang te komen dus het kan lijken alsof ik geen gas geef maar mijn voet kan niet verder op het pedaal. Door de sloompies op de invoegstrook voor mij maakt dat ik met 60/70 moet invoegen en er echt even over doe voordat ik 100 rij. Ik heb geprobeerd in een lagere versnelling nog meer toeren te maken maar ik begon de auto te ruiken dus dat doe ik niet meer. Mijn auto is overigens prima in orde.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 08:52

Miiej schreef:
Ik heb de laatste tijd ook veel snellere en zwaardere auto's voor mij op de invoegstrook die het gas pas open gooien als ze op de rijbaan zitten. Mijn auto echter is een klein oudje en heeft tijd nodig om op gang te komen dus het kan lijken alsof ik geen gas geef maar mijn voet kan niet verder op het pedaal. Door de sloompies op de invoegstrook voor mij maakt dat ik met 60/70 moet invoegen en er echt even over doe voordat ik 100 rij. Ik heb geprobeerd in een lagere versnelling nog meer toeren te maken maar ik begon de auto te ruiken dus dat doe ik niet meer. Mijn auto is overigens prima in orde.

Maar zeker op korte invoegstroken mega irritant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:04

Dan moet je voordat je de oprit oprijdt al afstand nemen. Ik heb ook zulke auto's gereden en zorgde gewoon dat ik ruime afstand had en dus wel op kon trekken, ook al betekende dat ruim voor de oprit al afstand nemen zodat zij uitliepen. Dat is veel veiliger, want met 60 invoegen is gewoon echt heel gevaarlijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:14

MyWishMax schreef:
Dan moet je voordat je de oprit oprijdt al afstand nemen. Ik heb ook zulke auto's gereden en zorgde gewoon dat ik ruime afstand had en dus wel op kon trekken, ook al betekende dat ruim voor de oprit al afstand nemen zodat zij uitliepen. Dat is veel veiliger, want met 60 invoegen is gewoon echt heel gevaarlijk.

Klopt bij Oosterhout heb je zo'n "killer". Zeer kort. Vroeger mocht je zelfs stoppen vooraan, zo nodig tot de rit vrij is en de autobaan en je er in een keer kunt op knallen. Of deze situatie nog zo is weet ik gewoon niet. Te lang weg.
Maar inderdaad die afstand dan houden zodat je snel kunt accelereren is dan extra belangrijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:22

Ik heb dat ooit ook geleerd,ja. Liever stil gaan staan dan doorrijden en met lage snelheid invoegen. Maar beter nog altijd jezelf de ruimte geven, je kent je auto en als je de auto niet kent kan je ook beter ruimte nemen zodat je alle scenario's kan rijden. Met snelle auto is afstand geen probleem, dus heb je alleen voor niks afstand genomen, maar als die toch niet zo snel blijkt heb je ineens wel de kans om op snelheid te komen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:23

Zo heb ik het ook geleerd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:32

En soms nam ik gewoon een andere oprit met een bepaalde auto :')

Die Oosterhout ken ik wel geloof ik, met scherpe bocht erop en dan invoegen waar de oprit heel snel verdwijnt vanwege brug of iets?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:38

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:44

Ja die bedoel ik ook. Ik kwam daar ook in die jaren. Nu al jaren niet meer geweest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:58

Flying_Angel schreef:
Hier in de stad heb je een weg, die vervolgens overgaat in een 80-weg. Maar heel veel die missen blijkbaar het bord dat ze de bebouwde kom uit zijn en blijven 45 rijden. :

Hmmm, ja. Ik rij zelf een stuk wat vroeger buiten de bebouwde kom is maar nu tot bebouwde kom is verklaard om de snelheid terug te brengen, zeker een paar kilometer. Dus moet je daar erg bewust kiezen om het gewoon rustig aan te doen. Dan krijg je op een een bepaald moment toch het einde bebouwde kom bord (maar behalve dat bord is de weg verder niet anders) met daarna een kruispunt waar meestal mensen afslaan, daarna een bocht op een helling en daarna mijn afslag. Ik probeer eraan te denken dat ik op dat stukje harder mag maar het interesseert me zo weinig... Wat mij betreft maken ze dat stuk ook gewoon 50. Ik hinder geen achterliggers (volgens mij is dat ook nog niet gebeurd) maar ik zou niet klagen als ze het aanpassen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:16

Bellatrix schreef:
Als ik zie dat er iemand wil invoegen en ik heb ruimte om op te schuiven doe ik dat. Maar idd, hij moet wel vooruit denken en kijken.

Ik ook, altijd eigenlijk, maar in dit geval kon ik zelf niet opzij, maar was er voor en achter mij wel neer dan genoeg plek. Als je dan naast me blijft rijden heb je dus echt voor geen meter gekeken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:15

Er komt hier wel eens ergernis over de verlichtingsstanden voorbij, maar ik ben me nu aan het verdiepen in een nieuwe auto met een automatische verlichtingsstand, en hoewel er beschreven wordt hoe je die inschakelt (namelijk door de verlichtingsstand in 'auto' te zetten) staat dus nergens wat er dan precies gebeurt. Dat het afhankelijk is van de lichtomstandigheden staat er niet - het lijkt eigenlijk vooral alsof het een handige manier is om niet te vergeten je lampen uit te doen als je de auto uitzet.

Ik snap ineens ook veel meer dat mensen hun auto's niet kennen: waar zou je die kennis op moeten doen? Niet de handleiding (die dus heel weinig uitlegt, maar ook nog volstaat met *indien aanwezig, [behalve hybride-auto] (uitgezonderd Smart Entry)) Soms is het duidelijk waar je moet zijn maar soms ben je eerst een tijdje bezig om de haakjes weg te werken voor duidelijk is of dit nou wel of niet op deze specifieke auto van toepassing is.

Als lezer word je er niet zomaar wijzer van dus de meeste mensen vinden uit hoe ze de basis kunnen doen en daar doen ze het mee.