[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:28

_O-

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:02

Zo over egoïstisch gesproken! Ik zou ook geen contact meer zoeken, schijnbaar ben je enkel goed genoeg als broedmachine. Het zou je moeder maar wezen. Best dat die teleurgesteld is, maar holymoly.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:16

Mijn vader vind het ook vreselijk. En die heb ik al jarenlang voorbereid.

Dit is er wel eentje waarbij de ouder bepaalde verwachtingen heeft van een kind die vervolgens niet ingelost worden. Dat gebeurt op vele vlakken. Maar ik kan me niet voorstellen dat, wanneer deze dame over de schok heen is, ze zich niet in kan leven in haar dochter. De hele bevalling etc. Zodat oma af en toe op de kleintjes kan passen en filmpjes met de mede - oma’s kan delen.

En dochter zit daar ook de rest van haar leven aan vast. Wil oma ook oppassen als ze 15 zijn en keihard puberen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:16

Die ziet als kinder verpleegkundige genoeg ellende en wil zichzelf dat besparen.

Maar wel raar dat het nu ineens zo komt.
Voor zowel mijn vriend als moeder is het hier nooit een verrassing geweest.
Zij heeft dat dan niet eerder geweten? Of dacht iedereen dat komt wel en negeerde haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:19

Misschien is er met moeders nooit echt over gesproken en met d'r man wel en was dat zo'n "ze zal nog wel van mening veranderen als de boel gaat rammelen" type.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:22

Egoïsme ten top, alhoewel ik altijd een beetje twijfel aan de echtheid van deze verhalen :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:59

Ik vind het dan wel weer geweldig dat haar broer heeft gezegd dat ze groot gelijk heeft en niet met mams meelult (want hij heeft makkelijk praten aangezien moeders bij hem al geen verwachtingen heeft).

Wel grappig ook, want ik speelde vroeger ook veel met poppen en mijn moeder hing daar geen conclusies aan ofzo. Die is overigens ook blij dat ik ze niet hoef, dat scheelt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:28

Maar ik merk dat het in sommige kringen echt een ding is, oma worden en dan het liefst nog het hoogste aantal. Mijn moeder had een vriendin, hád, die in zo'n kliek zit. Blij dat mijn moeder die vriendschap aan de kant heeft gezet. Allemaal van die boomerwijven die op zaten te scheppen.

Moet wel eerlijk zeggen dat mijn moeder de enige was met een baan en ergens kan ik me wel voorstellen dat als je niks te doen hebt en je hond dood is, je dan maar oma wilt worden. Maar treurig is het wel.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:41

Ik heb even wat commentaren op dat artikel gelezen.

Dit zegt voor mij alles eigenlijk:

Citaat:

Die verhalen in VROUW worden zo walgelijk uit hun verband getrokken. Ik heb zelf ooit een stuk gestuurd en toen dat werd geplaatst waren mijn woorden zo verdraaid dat er een compleet andere situatie werd geschetst. Wat jullie doen is puur shockeren voor de reacties. Dit helpt mensen niet die juist steun zoeken of een realistische mening over hun situatie. Schaamteloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:43

Maar juist die overdramatisering maakt het leuk leesvoer :+

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:50

Nou ik geloof best dat die verhalen waar kunnen zijn... Las eens een verhaal en het is dat een paar kleine details niet klopten maar had exact mijn moeder kunnen zijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:14

Als stille meelezer met kinderen reageer ik hier normaal nooit, maar deze vond ik te leuk om niet te delen :D sluit ook lekker aan bij het artikel.

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:16

:D

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:28

:D

Ik geloof best dat die artikelen aangepast worden, zodat er meer reacties komen. Want meer reacties, is meer advertentieopbrengsten ed.

In één of ander blad hebben ze ook altijd zo'n artikel over inkomsten/uitgaven en daar hadden ze bij een bekende ook een mooi verhaal van gemaakt. Dat zij het helemaal niet erg vond om op de zak van haar man te teren. Dat mannen nu eenmaal kostwinner horen te zijn ed. Ze was toen behoorlijk overstuur.

Helaas zijn er nu echt zulke mensen. Dat soort vrouwen (of mannen) moeten gewoon een hobby gaan zoeken of weer gaan werken.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:54

Ik weet dat creatief schrijven een vak is...

Hier in de buurt doen ze ook aan creatieve opvoeding...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:45

*meelezer breekt in*

Hou maar op over creatieve opvoeding. := Of erger, het gebrek eraan!

Afgelopen zondag had onze achterbuurman (hun tuin staat haaks op onze met een smal pad ertussen) een van de kinderen naar de kamer gestuurd en was zelf zijn auto aan het wassen achter het huis. Heeft dat kind serieus 20 minuten uit het raam staan gillen of ie alsjeblieft zijn kamer uit mocht. En de vader deed alsof ie doof was. |o

Het had weinig gescheeld of ik had zelf teruggeroepen dat ie z'n waffel moest houden. Verheug me alweer helemaal op de zomer, brrrr...

Maar aangezien er verder nooit iemand uit de buurt lijkt te klagen en wij al meerdere buren hebben aangesproken over geluidsoverlast, begin ik me ook af te vragen of dit soort dingen misschien normaal zijn. :?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 06:48

Hoe irritant ook snap ik dat dan weer wel. Negatieve aandacht is ook aandacht. Net als die krijsende, op de grond vallende kinderen in de supermarkt met moeders die star weglopen.
Ik heb van vrienden begrepen dat het elke ouder ooit overkomt. En mijn hoofd knalt uit elkaar van de herrie en ik heb zelf zin dat kind een veeg te geven :') Maar ik begrijp wel dat het voor de ouder misschien nog wel vervelender is en dat het even moet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 07:16

Werkt perfect hoor om als buur even terug te schreeuwen dat ie z'n waffel moet houden. Wij hadden vroeger ook zo'n exemplaar paar huizen verder wonen. Die kon niet buiten spelen zonder gillen om het gillen. Ouders negeerde het ook altijd maar. Was dat echt zat en heb keer wat erheen geschreeuwd. Maakte prima indruk, kon spontaan zonder gegil buiten spelen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 07:23

Ja. Maar buiten spelen is natuurlijk ook wel anders dan een hysterisch kind omdat hij voor straf op z'n kamer zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 07:35

Volgens mij maakt het dan evenveel indruk. Althans ik ken de "gewoon ernaast gaan liggen gillen in de supermarkt" verhalen die ook heel efficiënt blijkt. Dan hebben ze direct door hoe belachelijk hun reactie is ofzo :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:01

idinn schreef:
Volgens mij maakt het dan evenveel indruk. Althans ik ken de "gewoon ernaast gaan liggen gillen in de supermarkt" verhalen die ook heel efficiënt blijkt. Dan hebben ze direct door hoe belachelijk hun reactie is ofzo :+

Dit heeft een vriendin van mij gedaan, was gelijk over idd. Nu hoeft ze er maar mee te dreigen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:39

idinn schreef:
Zeker als het een vreemde is inderdaad. :j Dat de ouders het negeren in het kader van 'negatieve aandacht is ook aandacht' snap ik inderdaad, want zodra je een kleine opening geeft, wil zo'n kind meteen gaan onderhandelen, dus het beste is gewoon om die deur gesloten te houden en het bij 'nee is nee' te houden. :=

Mijn ouders hebben mij in Zuid Afrika weleens opgesloten in mijn kamer. Ze waren alleen vergeten dat vindingrijk kind + bungalow mogelijk resulteert in een kind dat gewoon uit het raam klimt. Wat ik dan ook deed, dus ik kwam een paar minuten later weer vrolijk de porch op gehuppeld. :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:12

Opvoedkundig snap ik inderdaad helemaal dat je een kind op zo'n moment beter ook geen negatieve aandacht geeft, maar dat ik daar dan op de eerste zondag dat ik lekker in de tuin werk van moet meegenieten, neh. :P

Komt misschien ook omdat ik op school werk, onder werktijd vind ik kinderen (tieners dan) heel vermakelijk, maar daarbuiten wil ik rust haha. Zou het liefst ook vrijstaand wonen om die reden, maarja wie niet hè :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:19

Wijslander schreef:
Opvoedkundig snap ik inderdaad helemaal dat je een kind op zo'n moment beter ook geen negatieve aandacht geeft, maar dat ik daar dan op de eerste zondag dat ik lekker in de tuin werk van moet meegenieten, neh. :P

Komt misschien ook omdat ik op school werk, onder werktijd vind ik kinderen (tieners dan) heel vermakelijk, maar daarbuiten wil ik rust haha. Zou het liefst ook vrijstaand wonen om die reden, maarja wie niet hè :))
O, ik snap je ook helemaal hoor! Ik zou er zelf ook niet heel gelukkig van worden. :')