Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:32

Wij zijn 4 maanden geleden al overgegaan op een peuterkamer en een groot bed.
Maar de peuter wil niet vertrekken uit z’n kleine kamer. Die over 2 weken van z’n broertje wordt :=
Hij vindt het spannend om in z’n grote bed te slapen.

Leg de nieuwe baby wel bij ons op de kamer zolang hij niet uit z’n ledikant wil :+ en in de nacht slaapt ie ook bij ons in bed. Zal gezellig worden :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:33

Heel leuk Liti <3

Grondbedjes zijn ideaal Marco! Ik wilde ook zwart, maar vond manlief te donker -O-
Hier wordt het deze:
Afbeelding

Britt

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:34

Ooh Vero, dan kan het vanaf nu echt ieder moment gaan beginnen dus! Spannend zeg, zeker met je voorgeschiedenis. Voel je je er een beetje klaar voor? :#

En fijn, peuters met territoriumdrang :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:34

Ik ben een enorme meelezer. Haal veel inspiratie uit dit topic. Zelf een zoon van 1,5 en dochter van 4. Zij slaapt al 2 jaar in onderstaand bedje en is er nog lang niet uitgegroeid. Iemand niet een handige vriend of buurman ofzo? Wij waren nog geen 50 euro kwijt voor dit zelfgemaakte peuterbedje. Lattenbodem van Ikea erin. Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:37

Gaaf Britt <3

madeliefw schreef:
Ik ben een enorme meelezer. Haal veel inspiratie uit dit topic. Zelf een zoon van 1,5 en dochter van 4. Zij slaapt al 2 jaar in onderstaand bedje en is er nog lang niet uitgegroeid. Iemand niet een handige vriend of buurman ofzo? Wij waren nog geen 50 euro kwijt voor dit zelfgemaakte peuterbedje. Lattenbodem van Ikea erin. [ [url=m/DD8M3C.jpg]Afbeelding[/url] ]

J is handig en zou het zelf kunnen maar er moet nog zoveel gedaan worden in huis... Uitbesteden heeft mijn voorkeur.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:39

Britt schreef:
Ooh Vero, dan kan het vanaf nu echt ieder moment gaan beginnen dus! Spannend zeg, zeker met je voorgeschiedenis. Voel je je er een beetje klaar voor? :#

Nee, ik schijt 7 kleuren stront :# :')
Maar laat t maar over me heen komen, en t is een kleine baby, 3kg gaat ie niet halen ws, dus ik denk dat dat scheelt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:43

Jij kunt dit mami!!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:44

Oh joh, die vliegt er vast zo uit! :)) You can do it!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:45

You goooo!
Hier scheelt het wel dat S. zijn kamer niet uitgebonjourd wordt, de baby krijgt een nieuwe kamer.
Mooi Britt! En madelief ook, handig als iemand dat zelf kan. Mijn stiefvader zou het kunnen, maar dat weigeren we te vragen. :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:46

Britt schreef:
Heel leuk Liti <3

Grondbedjes zijn ideaal Marco! Ik wilde ook zwart, maar vond manlief te donker -O-
Hier wordt het deze:
[ Afbeelding ]

Yes, deze heb ik na jouw link ook op mijn verlanglijst gezet. Super mooi!

Liti, wat een mooie combinaties zo. Ik hou er van!

Met Cruz heb ik wel co-sleeping gedaan de eerste maanden maar wij (Cruz en ik) sliepen daardoor te weinig. Bij elke piep zat ik rechtop en met dat kind aan mn tiet. :') Kwam ook door mijn ex dus we gaan het bij de volgende weer proberen.

MarcoBorsato schreef:
Jij kunt dit mami!!!

*\o/* *\o/* *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:57

O is nooit in de cosleeper beland... Altijd op mijn borst. En nu lepeltje lepeltje of buik tegen buik.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:03

MarcoBorsato schreef:
O is nooit in de cosleeper beland... Altijd op mijn borst. En nu lepeltje lepeltje of buik tegen buik.

Ja hier ook altijd op mijn borst, en nog :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:04

B accepteerde de cosleeper ook niet. Eerste 3-4 maanden op mijn borst geslapen ivm reflux en daarna bij ons in bed. Uiteindelijk de overdagslaapjes wel in eigen bed en met 1,5 jaar alles in eigen bed. Nu wil hij meestal niet meer bij ons en dat doet mijn moederhart stiekem wel een beetje pijn soms -O-
Laatst toen hij ziek was heeft hij nog even op me geslapen in ons bed, maar toen was baby zo aan het protesteren dat dat voor mij ook niet echt fijn meer was :=

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:12

Wij hebben dit peuterbed, helemaal fan van. Handige lades onderin voor al het beddengoed en andere spullen. En door de instap meteen een soort valhekje.
Foto is van internet maar onze is bijna gelijk (op maat laten maken met wat aanpassingen)

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:13

Wat fijn dat de knuffel terecht is!

Leuke bedjes komen er voorbij :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 11:14

Vero: you can do it!!! En anders om de nooduitgang vragen.

Hier geen kinderen in bed. Ik doe geen oog dicht. Op de kamer was al een ding. Sophie heeft mijn man na 3 weken snachts een keer verplaatst toen hij erachter kwam dat ik niet sliep (wat jk niet vertelde want wilde proberen 6 maanden bij ons). Sophie sliep zelf ook niet bij ons. Veel te veel prikkels.
Juul na 6 weken verplaatst. Diesliep gelijk langer door.

Ik was 20 weken zwanger toen Juul dr ledikant uit moest. Daardoor kon ze wennen en toen ze dr bed uit kroop hebben we dr weer in ledikant gelegd. Na 1 nacht was ze dat wel zat en vroeg zelf om grote bed.
Nu is Juul nooit echt lastig in dat soort dingen. Die slaapt overal wel.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:16

Wij hielden elkaar ook wakker, tot 5 weken sliep hij in de co-sleeper en daarna op zijn eigen kamer. Dat deed ieders nachtrust goed. Nu is ons bed om in te spelen, dat vind ik ook wel eens jammer. Vooral op zo'n luie zondagochtend ofzo. Ik kon zo genieten van zo'n slapend hummeltje tussen ons in. <3 Maar hij heeft gewoon echt een rustige omgeving nodig om in te kunnen slapen, de wagen of maxi cosi lukte ook nooit want dan zag hij gewoon te veel. Dat nieuwsgierige zit er nog steeds in. :D Bij 2.0 gaan we het wel weer zien, als hij ook liever in een rustige omgeving slaapt dan is dat prima.

Oja, fijn dat de knuffel terecht is! Dat komt je nachtrust vast ook ten goede, haha.

Oeh, die is ook mooi Arethe.

Lau, de nooduitgang. :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:30

Dat wordt een mooi kamertje straks Liti! Prachtige kleur voor op de muur ook.

Dat zelf gemaakte huisjesbed is ook mooi geworden.

Een familiebed <3 Lijkt mij echt fantastisch. Sinds begin dit jaar slaapt A bij ons in bed en ik vind het zo knus. Baby twee gaat sowieso het eerste jaar in een eigen bedje. Vind het wel fijn als ze ook alleen kunnen slapen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:37

Hier sliep de oudste van dag 1 in zijn eigen bed, in zijn eigen kamer. Op 3 jaar hebben we zijn bed omgevormd naar een groot bed en is de miserie begonnen. Nu hebben we het al voor mekaar gekregen dat hij wel op een ordentelijk uur in zijn eigen bed ligt ( ik zit dan op een stoel in de gang aan zijn deur) en dit vrij vlot maar standaard tussen 22u en 23u staat hem terug beneden. Krijgen hemer dan terug in. Om dan ergens in de nacht in t geniep bij ons te kruipen :D

Jongste heeft de 1ste 6 maanden bij ons op de kamer geslapen in een wieg. Fit wegens zijn reflux, daarna naar zijn bed in zijn eigen kamer gegaan zonder probleem.
Wij hebben voor beide een slaapkamer gekocht die vrij neutraal is en waar ze lang in kunnen slapen. Kinderbed bed vorm je om naar ern volwaardig 1persoobsbed, commode naar ern ladenkast.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:38

Ik moet zeggen dat Nina regelmatig bij ons slaapt. Enige regel is niet klieren in bed dus gewoon slapen.

Zijn pas verhuisd en moesten nieuw bed hebben. Eentje van 2 bij 2.20 genomen zodat we allemaal iets meer ruimte hebben. Nog geen dag spijt van gehad. Kunnen allemaal normaal naast elkaar slapen zonder last van ellebogen en krap liggen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:43

Wat een leuke bedden komen er voorbij!

Fijn dat de knuffel terecht is, litilaura. Wat een mooi kamertje gaan iréne krijgen. Heel leuke combinaties.

Sofie slaapt 's nachts als een roosje in de cosleeper. Overdag is een ander verhaal. Ze vind slapen voor baby's en denkt zelf geen baby meer te zijn.

Succes alvast, Vero. Jij kan dat gewoon!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:07

Liti wat fijn dat de knuffel er weer is! En wat een mooi plan heb je gemaakt voor haar kamertje. Ik kan er nu ook al naar uitkijken om straks voor O zijn 'grote jongens'kamer te gaan maken. Maar voordat we op dat punt komen moet er wel enige noodzaak zijn in de vorm van opvolging voor de babykamer :+ dus dat laat ik nog maar even voor wat het is.

veel leuke bedden komen er voorbij, allemaal onthouden voor later :))

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:11

Dani schreef:
Over nieuwe merkjes gesproken, ik heb 2 rompers van Raspberry Republic binnen. Zijn leuk! Felle kleuren en leuke printjes. Het is geen MRkwaliteit maar wel fijn. Hoofdgat is wel smal. Maar kijk nou. :D

[ Afbeelding ]

Ohh deze is gaaf!!

Ik denk dat ik niet zou kunnen slapen zonder mijn Nono. :o
Gelukkig is hij nog maar 4 maanden.

Ik zag ook een enorm leuk bed voorbij komen. Zalig die inspiratie.
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 18-04-19 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:12

verootjoo schreef:
Britt schreef:

Nee, ik schijt 7 kleuren stront :# :')
Maar laat t maar over me heen komen, en t is een kleine baby, 3kg gaat ie niet halen ws, dus ik denk dat dat scheelt.

:(:)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:19

Jemig jullie gaan hard! Zag bunnies schoenen voorbij komen, vinden wij ook een fijn merk.
Las over knuffeldrama’s, wij hebben ook een reserve beer (happy horse), maar het knuffeldoekje (poesje) is niet meer te vinden. Nu is beer inmiddels iets meer favoriet als poesje, dus houden we poesje in zn bed.

Gisteren bij Hema korte broek en tshirt besteld en bij de HM ook nog een korte broek. Had er 1tje liggen, maar als de temperatuur zo blijft stijgen, hebben we ze binnenkort echt nodig en is 1tje natuurlijk niet genoeg

Een familiebed zou voor hier ook wel een optie zijn, haha! Meneer ligt breeduit in het midden, papa en mama op het plankje aan de zijkant. Hij heeft een eigen groot bed (flexa bedden), maar daarin slapen is nog een lopend project zullen we maar zeggen. Bed heeft 1 open kant, deze kun je tegen de muur zetten, maar wij hebben een bedhek erbij gekocht, deze schuif je onder het matras en kun je omhoog en naar beneden klappen. Hij heeft tot ongeveer 6 maanden netjes in zn eigen bedje geslapen, daarna was het ineens mis en sindsdien slaapt hij alleen nog tussen ons in. Komt onze nachtrust zeker niet ten goede, maar hij slaapt op deze manier het beste. Eigen bed slapen blijven we wel oefenen, maar echt een succes is het zeker nog niet (lees compleet overstuur, bijna hyperventileren aan toe).