Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:01

Eske_B schreef:
Knert schreef:
Waar je als volwassene (30+) op een leuke manier aan nieuwe vriendschappen komt.

Ik ben niet contact gestoord en lid van verenigingen en ga ook wel uit etc. Maar merk dat mijn leeftijd niet zo open is voor een nieuwe vriendschappelijke relatie.

En ik wil juist meer contact..

Nou ben ik geen 30, maar iets met een hobby kan wel helpen denk ik :) . Zoals een wandelclubje (met hond?), sporten (volleybal, yoga...), of via je werk.

Zoals ik schreef.. ben ik al lid van verenigingen en heb ik de paarden als hobby (hoog vrouwen gehalte). En toch blijft het vaak daar hangen. En staan vrouwen minder open voor een diepgaandere vriendschap.

En nee ben niet contact gestoord dus via het werk heb ik ook contact. Maar dan blijft het daar hangen.

Tis niet meer zoals op school. Dat je veel met ze deelt. Lijkt wel alsof het makkelijker is als je jonger bent.

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:37

Hoe krijg ik mijn lijdende vis op een humane manier dood? Hij ligt al 2 dagen zwaar naar adem te happen op de bodem (het is zo’n guppy)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:39

Waarom moet hij dood? Is hij niet meer te redden of is er iets mis met het water/ aquarium?

Anders zou ik zeggen mep dr op en hij is gesplet. Gaat te snel om langzaam/ pijnlijk te zijn.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:41

Shanna schreef:
Waarom moet hij dood? Is hij niet meer te redden of is er iets mis met het water/ aquarium?

Anders zou ik zeggen mep dr op en hij is gesplet. Gaat te snel om langzaam/ pijnlijk te zijn.

Het is nogal een verhaal haha. Oke, we hadden een bak met guppy’s heeeel veeel allemaal stierven ze opeens, behalve deze. Hij heeft 3 jaar geleefd (best lang voor een gup) hij is 1 keer al erg ziek geweest en mn moeder heeft toen veel geld uitgegeven voor medicijnen. Hij moet niet dood, maar ik wil niet dat mn moeder weer 50 euro medicijnen gaat kopen en dat ie dan alsnog het loodje legt. Ik kan t niet over mn hart verkrijgen om hem dood te slaan :+

Zo is het even kort. Hij zit wel gewoon in een ruime bak met een pompje en plantjes. Hij had laatst een maatje maar die heeft ie doodgemaakt.. Ik denk dat ie nu gewoon erg oud is.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:21

Knert schreef:
Waar je als volwassene (30+) op een leuke manier aan nieuwe vriendschappen komt.

Ik ben niet contact gestoord en lid van verenigingen en ga ook wel uit etc. Maar merk dat mijn leeftijd niet zo open is voor een nieuwe vriendschappelijke relatie.

En ik wil juist meer contact..

Of je vrienden met iemand wordt ligt aan zoveel factoren. Misschien "probeer" je te veel en schrik je mensen af? Het is meestal gewoon afwachten of er iemand is waar je een klik mee hebt. Ik heb ook ooit gevolleybald waarbij ik geen "vrienden" had in het team. Daarentegen heb ik aan mijn detacheringsperiode wel weer een "collega" als vriendin overgehouden.

Je kunt niet meer doen dan proberen in contact te komen met mensen met gelijke interesses en hopen dat je iemand vind waar je het goed mee kunt vinden. Maar mijn beste vriendin was mijn studiegenoot en daarmee heb ik afgezien van de leeftijd, studie (en inmiddels beide huisje, boompje, kindjes) niks aan gelijke interesses; Andere hobby's, muzieksmaak, opvoedmethodes, politieke voorkeuren, nouja... noem het maar op. Maar toch vriendinnen door dik en dun.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:47

Nou.. ik heb wel vrienden hoor.. no worry’s
En ben echt niet wanhopig op zoek. Dus ik zou mijzelf absoluut niet scharen onder sociaal gestoord of overmatige compenseerder.

Maar merk wel dat het vroeger vanzelfsprekender was dat je snel een vriendschap sloot.

Of zijn we met zijn allen te druk aan het worden?
Niemand die dat herkend?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:40

Knert schreef:
Nou.. ik heb wel vrienden hoor.. no worry’s
En ben echt niet wanhopig op zoek. Dus ik zou mijzelf absoluut niet scharen onder sociaal gestoord of overmatige compenseerder.

Maar merk wel dat het vroeger vanzelfsprekender was dat je snel een vriendschap sloot.

Of zijn we met zijn allen te druk aan het worden?
Niemand die dat herkend?

haha, nou ik bedoelde niet dat je contactgestoord was, of zo. Maar weet natuurlijk niet hoe je er in staat.

Ik ben zelf ook boven 30 helaas (al negeer ik dat gewoon :Y) ) Maar heb er eigenlijk weinig last van dat er geen nieuwe "vrienden" bij komen (dus het gebeurd wel, stomme zin). Maar ik weet van mezelf dat ik erg druk ben en je hoeft bijvoorbeeld bij mij niet te verwachten dat ik bijvoorbeeld elke week of maand mee ga uit eten of zo. Maar goed, zelfs als ik het niet zo druk heb, zie ik mijn "vrienden" niet heel regelmatig als ze niet dezelfde sport of bezigheden doen. Maar, ik moet wel toegeven dat mijn hobby's vaak een iets andere input vergen waardoor je eerder een grotere band krijgt.

Er is voor mijn gevoel weinig verschil met toen ik jonger was. Ik heb nooit een schare aan vrienden gehad waarmee ik ging stappen o.i.d. En nog steeds heb ik echt geen grote groep "vrienden" al klinkt het wel zo...

Maar, om een lang verhaal kort te maken: Nee, ik ervaar het niet zo. Maar goed, bovenstaande lijst geeft aan dat ik misschien geen rolvoorbeeld ben :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:49

Ik wil graag een stitch onesie kopen voor mijn zusje. Weet iemand een site waar ik zo'n onesie veilig kan kopen en eventueel kan retourneren/ruilen

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:55

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:00

Ik herken het wel van de andere kant. Ben 27 en er komt niet veel meer bij de gewoon kennissen. Ik merk wel eens dat mensen meer contact met mij willen, maar ik kan het ze vaak niet geven omdat ik druk ben met andere dingen. Dan verwatert het toch weer. Het is niet dat ik het af wil houden, maar ik heb gewoon niet meer tijd in een dag.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:15

Janine1990 schreef:
Blijheid schreef:
Ik heb me net 5 minuten af zitten vragen hoe je nou boven kan zitten in een auto :') Op schoot zitten bij de bestuurder was het enige wat ik kon verzinnen maar dat leek me niet echt bijdragen aan dat hij veiliger gaat autorijden :')

Pfffff goedemorgen :))

You just made nu day! *\o/*

Ik begreep hem meteen, maardeze reactie. Prachtig. En nee, de ace gaat zelfs niet bovenop.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:18

Janneke2 schreef:
Tijdens je angstreflex gebeurt er van alles en nog wat met je.
Zo gaan je zintuigen wagenwijd open (want "Moeder Natuur vindt" dat jij de bedreiging goed en snel helder moet krijgen).

Een ander aspect is: er gaat veel bloed naar je spieren en je hart gaat alvast harder kloppen. Functie: als het bij 'deze bedreiging nu' van belang is om hetzij te hollen, in een boom te klimmen of te slaan - dan kunnen je spieren dat.

En dat bloed wordt ergens anders weggehaald: uit je spijsverteringsstelsel. "Die maaltijd verteren komt later wel - eerst deze noodsituatie overleven!"
(En duurt de nervositeit te lang of gebeurt het te vaak, kun je het effect krijgen dat die buikorganen 'het niet leuk vinden'.)

Erg duidelijk :j .
Ik ga morgen kijken naar een huis en het is 50/50 dat we m krijgen gezien dat er nog 1 andere kandidaat is. Geen idee waarop ze besluiten wie m gaat krijgen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:51

Janine1990 schreef:
Ik herken het wel van de andere kant. Ben 27 en er komt niet veel meer bij de gewoon kennissen. Ik merk wel eens dat mensen meer contact met mij willen, maar ik kan het ze vaak niet geven omdat ik druk ben met andere dingen. Dan verwatert het toch weer. Het is niet dat ik het af wil houden, maar ik heb gewoon niet meer tijd in een dag.

Ja dat herken ik ook...
Ik ben nu even toos paardloos, dus wel ietsjes meer tijd.
Maar leuke dingen doen met vriendinnen moet ik echt plannen :')
Dus meer mensen erbij past niet in mijn schema :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:58

Hoe krijg ik de geur van kattenpis van mijn handen?
(zat waarschijnlijk op mijn motorkap die ik even open moest hebben ;( )

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:07

Groene biotex

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:09

c_alsemgeest schreef:
Groene biotex

Heb je ook iets dat ik wél in huis heb? :')

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:10

Tandpasta?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:20

Tandpasta idd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:24

Nice thanks! Dit is stukken beter!!!