Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:27

Suzanne F. schreef:
Daarom bestaan Ufo’s ook echt. Alles wat niet geïdentificeerd is en vliegt is een UFO en in Amerika zijn daar meerdere gevallen van bekend en wordt er onderzoek gedaan. Dat hoeft dus geen schotelvormig iets te zijn van een alien maar kan dus vanalles zijn.

Dat dus. Er zijn mensen die niet geloven in UFO’s, maar dat kan je dus helemaal niet zo zeggen.

VivianHesen
Fotograaf

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:19

Je hebt ook nog een ander soort UFO'S :o
Unidentified Floating Objects :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:04

Hier ook een muntje. Wij rijden wekelijks met de auto langs een advertentiebord. Op dat bord staat ''____matrassen.nl. Ook voor boten, caravans, campers etc.''
En ik heb me gewoon weken af zitten vragen waarom je een boot of caravan zou kopen bij een matrassenzaak. Toen ik dat tegen m'n vriend zei, lachte die me keihard uit en zei hij dat het voor matrassen voor ín de boot was. 8)7 Voelde me enigszins dom daarna. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:05

Ah is dat desi matrassen langs de a50?

Maar :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:33

In dat kader hebben wij een bushokjes poster van Bar le Duc hangen die lang voor verwarring heeft gezorgd. Helaas kan ik 'm online niet vinden ter illustratie. Op die poster staat DORSTIG, waarbij de I dan een Bar le Duc pak is. Hoe lang ik dat wel niet heb gelezen als Dorst G. :') En dan de G uitgesproken op z'n Engels, waarbij G dan korte straattaal is voor Gangster :D

Edit: oh ja, een muntje die ik me net bedenk terwijl ik een blikje cola haal op werk, die voor mij geen muntje is maar voor anderen misschien wel.. Als een horeca gelegenheid Coca Cola schenkt, schenken ze Fanta en Sprite. Als een horeca gelegenheid Pepsi schenkt, schenken ze daarnaast Sisi en 7Up :D De samenwerking is dus met één van de twee concurrenten, en gebeurt niet door elkaar heen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:33

Oh dat laatste wist ik niet. Maar ik lust gelukkig alles van beide merken dus maakt mij niet uit.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:30

Snippergroen schreef:
Edit: oh ja, een muntje die ik me net bedenk terwijl ik een blikje cola haal op werk, die voor mij geen muntje is maar voor anderen misschien wel.. Als een horeca gelegenheid Coca Cola schenkt, schenken ze Fanta en Sprite. Als een horeca gelegenheid Pepsi schenkt, schenken ze daarnaast Sisi en 7Up :D De samenwerking is dus met één van de twee concurrenten, en gebeurt niet door elkaar heen :)

Dat is bij aanbiedingen in de supermarkt ook vaak :j

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 20:40

Bij mij viel laatst het kwartje dat ICE intercity express betekent :)*

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 02:01

Ik had snachts soms een zere plek op mijn schouder,dat kwam omdat ik dan op de ashanger lag.
Dus besloot ik hem snachts af te doen en dan smorgens weer om.
Was ik al een paar weken aan het klungelen om dat ding om en af te krijgen, ik heb altijd veel moeite met die slotjes, kwam ik erachter dat de ketting gewoon over mijn hoofd kon 8)7

Vorige week had ik een gesprek met mijn dochter over long covid, maar weleken elkaar maar niet te begrijpen.
Wat bleek,long covid staat voor de langdurige covid terwijl ik dacht dat het covid was die op je longen slaat, zoals bij al die mensen die aan de beademing lagen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:25

colunder schreef:
Vorige week had ik een gesprek met mijn dochter over long covid, maar weleken elkaar maar niet te begrijpen.
Wat bleek,long covid staat voor de langdurige covid terwijl ik dacht dat het covid was die op je longen slaat, zoals bij al die mensen die aan de beademing lagen.

Goedemorgen! :')
Daar heb je 2,5 jaar over gedaan? _O-
Anders had het ook lung covid geweest trouwens.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:17

Suzanne F. schreef:
colunder schreef:

Oh oliebol, je hebt gelijk. Ik dacht ook dat het longen covid was _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:24

Suzanne F. schreef:
colunder schreef:

Opsich gebruiken we in Nederland gewoon het woord "covid" dus dat mensen denken bij Long-Covid aan covid die op je longen slaat is hélemaal niet zo vreemd.

Dus "lung covid" zouden wij in NL überhaupt niet gebruiken.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:53

Daarom wordt het tegenwoordig ook vaak post covid syndroom genoemd in Nederland :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:28

En het komt ongeveer op iedere pagina van dit topic weer terug :')

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 10:21

colunder schreef:
Ik had snachts soms een zere plek op mijn schouder,dat kwam omdat ik dan op de ashanger lag.
Dus besloot ik hem snachts af te doen en dan smorgens weer om.
Was ik al een paar weken aan het klungelen om dat ding om en af te krijgen, ik heb altijd veel moeite met die slotjes, kwam ik erachter dat de ketting gewoon over mijn hoofd kon 8)7

Troost je, ik had nogal even nodig om te beseffen dat 'ashanger' niet een onderdeel van een auto of aanhanger was maar een sieraad. :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:34

Duurde bij mij ook lang :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:09

Die ashanger duurde hier ook even. Ik dwaht dat het een ander woord voor asbak was en vroeg me al af waarom je het normaal vond om op een asbak te gaan liggen. Daar zou ik ook pijn van krijgen!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:01

Ik zag deze net op Facebook;
Brinta = Breakfast Instant Tarwe

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 21:37

iirrssjjee schreef:

Die kon ik nog niet. Maar waarom zou je een afkorting gebruiken met Engelse en Nederlandse woorden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 21:59

fohadie schreef:
iirrssjjee schreef:

Die kon ik nog niet. Maar waarom zou je een afkorting gebruiken met Engelse en Nederlandse woorden?

Dat vroeg ik me ook af := en Brinta komt echt uit de tijd dat Engelse woorden nog niet erg ingeburgerd zijn.

Ik denk dat dit later verzonnen is.
‘Instant tarwe’ is het ook helemaal niet. Het is tarwe wat je met melk kan aanmaken tot pap. Dus dan instant pap, maar geen instant tarwe.

Edit: het staat ook op hun website :') heel slecht bedacht wat mij betreft.
Maar ja, dat is Conimex ook, en dat komt uit dezelfde tijd :+

https://www.quest.nl/maatschappij/gesch ... betekenis/
Hier nog wat muntjes.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:13

Instant wheat is op zich geen rare kreet. Het is net zoiets als instant oats. Het is voorgegaarde/ontsloten graan waardoor het niet meer gekookt hoeft te worden. Het slaat dus op het feit dat het direct te gebruiken is.

Van rauwe tarwe krijg je serieus buikpijn (als je dat in grotere hoeveelheden eet), ook rauwe haver valt bij een hoop mensen niet goed. Door het te weken (overnight oats; maar dat ligt ook niet bij iedereen goed op de maag) of te koken maak je het goed verteerbaar. Havermout is overigens, naast kleiner gemaakt dan havervlokken, ook al gestoomd, dus ook al niet meer echt rauw.

Grappig genoeg sluit dit naadloos aan bij de verhalen dat honden geen granen kunnen verteren. Rauwe granen kunnen zij nog slechter verteren dan wij mensen, maar ontsloten (gekookte of gebakken) granen kunnen ze prima verteren. Dat is echter duur om te doen. Goedkope brokken bevatten daardoor vaak nauwelijks tot gedeeltelijk ontsloten granen (vroeger zelfs voornamelijk rauwe granen) en daar hadden de honden dan vaak slechte ontlasting en darmgas van, ook moesten ze er veel van eten om op gewicht te blijven want het verteerde nauwelijks. Terwijl dezelfde ingrediënten goed gekookt prima verteerbaar zijn.
Dat is waar Royal Canin groot op is geworden, zij zijn heel goed in het ontsluiten van granen. Dat maakt de brok dus ook duurder, samen met het (diervriendelijk) wetenschappelijk onderzoek dat ze doen, maar ook de reden dat veel honden het er veel beter op doen dan je in eerste instantie zou verwachten op de ingrediëntenlijst (al is het vleesaandeel tegenwoordig veel hoger dan veel mensen beseffen, alleen is de manier van noteren anders waardoor het niet zo oogt).

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:16

Tijdens een vraag in een spelshow op tv viel opeens het kwartje dat de naam van de Beatles met ea geschreven wordt omdat het natuurlijk van het woord beat komt.

Ik had er gewoon echt nog nooit over nagedacht

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:33

Ik voel me zo dom. Ik realiseer me nu dat pijnboompitten zaden zijn van dennenbomen. :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:29

Van pine tree inderdaad :j

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:14

[***] schreef:
Ik voel me zo dom. Ik realiseer me nu dat pijnboompitten zaden zijn van dennenbomen. :')

Dit weet ik ook pas drie jaar en ik geef kookles :')