Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yunomi

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:40

Nee je betaalt vanaf dan enkel het maandbedrag van je nieuwe abbonement.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:41

Waarom mijn paarden nu het beschimmelde hooi van vorig jaar eten die ik als bodembedekking gebruik.Ze hebben 2 ruiven met heerlijk hooi van afgelopen zomer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:24

Britta31 schreef:
Waarom mijn paarden nu het beschimmelde hooi van vorig jaar eten die ik als bodembedekking gebruik.Ze hebben 2 ruiven met heerlijk hooi van afgelopen zomer.

Omdat paarden nu eenmaal liever vanaf de grond eten.En de schimmel zal er wel uitgetrokken zijn.
Ik heb dat ook gehad met een baal,zat schimmel in,liet het open liggen en later was alle schimmel weg.Ook de paarden aten dit nu opeens wel.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:42

Ik zou sowieso oppassen net beschimmeld hooi als bodembedekking gebruiken. De schimmel zit er nog in, en de sporen kunnen ze dus nog prima inademen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:04

Waarom is een bepaald boek in het Engels ruim 7 euro goedkoper dan de vertaalde Nederlandse versie?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:14

Iets met belasting op boeken in Nederland? Geloof ik?

Ik ben overgestapt op Engels toen bleek dat een bepaald boek in de Nederlandse vertaling niet alleen 10 euro (gulden toen nog denk ik) duurder was, maar ook nog 2 delen. Het Engelse boek kocht ik dus voor een tientje, hetzelfde verhaal in het Nederlandse kostte me 2x 18eurogulden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:18

In NL heb je vaste boekenprijzen voor nieuwe boeken, heeft niet zozeer met belasting te maken maar meer met ervoor zorgen dat schrijvers überhaupt een boterham kunnen verdienen en boekhandels mekaar niet doodconcurreren :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:20

Ah zo, bedankt!
Dat is best logisch eigelijk :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:04

Krijgt een lesauto ook bekeuringen,en wie moet die dan betalen?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:07

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:28

Waarom zijn de nederlandse supermarkten er niet op gerekend dat men met een creditcard bij de kassa kan betalen. Ergens is het best ouderwets dat je niet met je cc kan betalen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:47

Bij de plus hier verderop wel maar dat is de enige die ik ken.

Ik hoef trouwens niet zo nodig met cc te betalen in een supermarkt. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:17

Sammie schreef:
Bij de plus hier verderop wel maar dat is de enige die ik ken.

Ik hoef trouwens niet zo nodig met cc te betalen in een supermarkt. :=

Maar er zijn wel toeristen die alleen een cc hebben

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:27

MarlindeRooz schreef:
Cadeaus onder de boom is Amerikaans. De kerstman stamt onder andere van onze katholieke Sinterklaas af. De protestanten wilden niks met katholieke heiligen te maken hebben dus zo is langzaam de Kerstman ontstaan vanuit het Engelse Father Christmas. Het is een combinatie van vele tradities.

De kerstboom is een heidens gebruik. We hebben hier een dominee die geen kerstboom heeft om die reden en zo vele andere. Net als paaseieren etc. Allemaal dingen die ze destijds overgenomen hebben van de "heidenen" om de overgang te vergemakkelijken.

Hier wil ik even reageren op het verkeerd gebruik van het woord heidens/heidenen; dit woord wordt gebruikt voor niet christenen (voornamelijk wordt dit gebruikt door christenen zelf), dit is echter onjuist, volgens de bijbel zijn alle niet-joden heidenen. Christenen dus ook!

De kerstboom is dus wel een "heidens" gebruik, maar dan omdat het niet joods is. En niet omdat het geen christelijk gebruik is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:29

Das dan hun pakkie an? :D Als ik naar Verweggistan ga neem ik Verweggistaanse dollars mee en ik zorg dat ik genoeg inlees over betaalmogelijkheden. Dan gooi ik niet mijn cc in mijn binnenzak en allehup.. Dat doen volgens mij alleen Amerikanen. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:36

Ik vind het ouderwets... we zijn een land dat gebaseerd is op toerisme en dus is het best makkelijk om te betalen met je cc. Bij Starbucks kan je wel gewoon met cc betalen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:36

Britta31 schreef:

Waarom gebruik je beschimmeld hooi als bodembedekking??
Lijkt me geen beste manier van bezuinigen :n

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:42

Laatst kwam ik erachter dat ik geen gasleverancier heb >;) Maar ik krijg wel gas! Vroeger was ik bij Eneco, die heb ik gebeld, maar die zeggen dat ik niet bij ze bekend ben, ook niet van vroeger (maar ik weet heel zeker dat ik wel bij Eneco was, maar ik weet niet waarom het blijkbaar is gestopt). Voor de zekerheid heb ik Nuon gebeld die mij electriciteit leveren, maar die weten ook van niets. Ik krijg geen rekeningen en geen jaarafrekening.
Hoe kom ik er nou achter van wie ik dat gas krijg? en kom ik in de problemen omdat ik niet betaal? (maar ik krijg geen rekeningen dus wie moet ik betalen...)
Als ik nou ga verhuizen, hoe moet ik dan het gas opzeggen? :?
(NB; ik woon al heel lang op hetzelfde adres)

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:46

Hey ik heb dat ook gehad. Kwamen ze op een gegeven moment het gas afsluiten omdat ik er niet voor betaalde. (lang verhaal, geen gasmeter maar wel een eancode, en veel leveranciers wilden zonder gasmeter geen abonement afsluiten). Toen kwam Enexis dus bij de deur (gelukkig had ik schriftelijk bewijs dat ze het me niet wilde leveren) . Dus als je het echt wil weten moet je naar Enexis

Enexis is trouwens het bedrijf dat zorgt dat je überhaupt gas hebt :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:19

Sammie schreef:
Das dan hun pakkie an? :D Als ik naar Verweggistan ga neem ik Verweggistaanse dollars mee en ik zorg dat ik genoeg inlees over betaalmogelijkheden. Dan gooi ik niet mijn cc in mijn binnenzak en allehup.. Dat doen volgens mij alleen Amerikanen. :=

Helaas denken niet alle buitenlanders zo. Hoe vaak wij als accounting afdeling wel niet alsnog buitenlandse valuta in euro's mogen omwisselen omdat onze gasten (ondanks zeer duidelijk benadrukken om euro's mee te nemen) alsnog USD of NTD (nieuw taiwenese dollar) meenemen....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:23

Ja dat snap ik... Maar als je aanbiedt ze om te wisselen geef je ze ook de ruimte om zich zo te gedragen. 'Kan toch wel wisselen'. Makkelijk zat.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:25

Nikass schreef:
Britta31 schreef:

Waarom gebruik je beschimmeld hooi als bodembedekking??
Lijkt me geen beste manier van bezuinigen :n

Waarom niet?Ik heb nog een heel pak staan.Ze liggen er toch alleen op.En de stal waait genoeg door.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:32

Britta31 schreef:
Waarom niet?Ik heb nog een heel pak staan.Ze liggen er toch alleen op.En de stal waait genoeg door.

Omdat de schimmelsporen dan nog steeds in je stal komen door het erop lopen er op liggen er in rollen en paard staat er met zijn snufferd midden in en ligt met zijn snufferd erin te slapen.
Dus ademen ze gewoon keihard alle schimmel sporen in, ook al eten ze er niet van.
Heel ongezond dus.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:39

Sammie schreef:
Ja dat snap ik... Maar als je aanbiedt ze om te wisselen geef je ze ook de ruimte om zich zo te gedragen. 'Kan toch wel wisselen'. Makkelijk zat.

Geloof mij daar staan we echt niet om te springen :n Maar als je in Emmen zit zit de dichstbijzijnde GWK in Groningen of Zwolle. En bij de banken moet je het 4-5 dagen vantevoren aanvragen.
Vanzelfsprekend komen de gasten er pas op de voorlaatste dag van hun verblijf ermee.
En als de grote baas dan zegt je hebt maar te wisselen want het zijn onze gasten... Tja dan hebben we dat maar te doen.

Maar gelukkig gaat het dan om hooguit 5% van onze gasten die de informatiebrief die ze voor vertrek van ons krijgen niet goed lezen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:43

Sjolvir schreef:
Britta31 schreef:

Omdat de schimmelsporen dan nog steeds in je stal komen door het erop lopen er op liggen er in rollen en paard staat er met zijn snufferd midden in en ligt met zijn snufferd erin te slapen.
Dus ademen ze gewoon keihard alle schimmel sporen in, ook al eten ze er niet van.
Heel ongezond dus.

Die schimmel is allang dood.Mijn paarden aten kuil wat beschimmeld was geweest.Na een poosje zag je geen schimmel meer en aten ze het wel op.Toen de schimmel er nog op zat,aten ze het niet.
Er is er niet 1 ziek geworden.Is toch zonde om weg te gooien? en er is niks mis mee.