Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Britta31 schreef:Waarom mijn paarden nu het beschimmelde hooi van vorig jaar eten die ik als bodembedekking gebruik.Ze hebben 2 ruiven met heerlijk hooi van afgelopen zomer.
Tivoli schreef:Krijgt een lesauto ook bekeuringen,en wie moet die dan betalen?
MarlindeRooz schreef:Cadeaus onder de boom is Amerikaans. De kerstman stamt onder andere van onze katholieke Sinterklaas af. De protestanten wilden niks met katholieke heiligen te maken hebben dus zo is langzaam de Kerstman ontstaan vanuit het Engelse Father Christmas. Het is een combinatie van vele tradities.
De kerstboom is een heidens gebruik. We hebben hier een dominee die geen kerstboom heeft om die reden en zo vele andere. Net als paaseieren etc. Allemaal dingen die ze destijds overgenomen hebben van de "heidenen" om de overgang te vergemakkelijken.
Sammie schreef:Das dan hun pakkie an?Als ik naar Verweggistan ga neem ik Verweggistaanse dollars mee en ik zorg dat ik genoeg inlees over betaalmogelijkheden. Dan gooi ik niet mijn cc in mijn binnenzak en allehup.. Dat doen volgens mij alleen Amerikanen.
Nikass schreef:Britta31 schreef:Waarom mijn paarden nu het beschimmelde hooi van vorig jaar eten die ik als bodembedekking gebruik.Ze hebben 2 ruiven met heerlijk hooi van afgelopen zomer.
Waarom gebruik je beschimmeld hooi als bodembedekking??
Lijkt me geen beste manier van bezuinigen
Britta31 schreef:Waarom niet?Ik heb nog een heel pak staan.Ze liggen er toch alleen op.En de stal waait genoeg door.
Sammie schreef:Ja dat snap ik... Maar als je aanbiedt ze om te wisselen geef je ze ook de ruimte om zich zo te gedragen. 'Kan toch wel wisselen'. Makkelijk zat.
Sjolvir schreef:Britta31 schreef:Waarom niet?Ik heb nog een heel pak staan.Ze liggen er toch alleen op.En de stal waait genoeg door.
Omdat de schimmelsporen dan nog steeds in je stal komen door het erop lopen er op liggen er in rollen en paard staat er met zijn snufferd midden in en ligt met zijn snufferd erin te slapen.
Dus ademen ze gewoon keihard alle schimmel sporen in, ook al eten ze er niet van.
Heel ongezond dus.