Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:00

Barrymuis, ik heb toevallig iets gelijkaardigs.
Wilde aankoop doen via E-bay DE (voor een klant, lang verhaal, gaat over een dekje dat nergens meer te vinden is), maar zag nergens verzendkosten naar buitenland dus bericht naar verkoper gestuurd. Zie ik dat de prijs van de verzendkosten opeens verhoogd zijn (wat overeenkomt met verzenden naar BE) dus ik duw 'nu kopen' en betaal via paypal.
Sindsdien taal noch teken van de verkoper, dus geschil geopend, weer bericht naar verkoper gestuurd, weer niks gehoord, morgen zijn de 10 dagen om dus dan de zaak overdragen aan de e-bay customer service, alleen zit ik nu vruchteloos te zoeken hoe ik dat moet doen.
Hoop dat ik paypal bescherming heb, heb geen paypalrekening maar heb er wel mijn visakaart aan gekoppeld.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:07

foxy80 schreef:
Barrymuis, ik heb toevallig iets gelijkaardigs.
Wilde aankoop doen via E-bay DE (voor een klant, lang verhaal, gaat over een dekje dat nergens meer te vinden is), maar zag nergens verzendkosten naar buitenland dus bericht naar verkoper gestuurd. Zie ik dat de prijs van de verzendkosten opeens verhoogd zijn (wat overeenkomt met verzenden naar BE) dus ik duw 'nu kopen' en betaal via paypal.
Sindsdien taal noch teken van de verkoper, dus geschil geopend, weer bericht naar verkoper gestuurd, weer niks gehoord, morgen zijn de 10 dagen om dus dan de zaak overdragen aan de e-bay customer service, alleen zit ik nu vruchteloos te zoeken hoe ik dat moet doen.
Hoop dat ik paypal bescherming heb, heb geen paypalrekening maar heb er wel mijn visakaart aan gekoppeld.

Maar als je via PayPal betaald heb dat heb je kopers bescherming via eBay en PayPal dus denk dat je sneller je geld terug hebt je staat daar veel sterker mee.
Ik heb het via overschrijving gedaan en heb die bescherming niet.
Morgen zijn de 10 dagen van mijn geschil ook om.
Maar nu heeft ebay al ingegrepen en haar verwijderd.
Maar het geschil staat nog dus ik ga morgen eens kijken wat ik moet gaan doen.
Zodra ik iets meer weet laat ik wel iets weten.

foxy80

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:26

Dat is het hem net, bij betalen heb ik niet op het paypal icoon geduwd maar dat van visa en aan het eind van de rit, waar je je pincode van de visa moet opgeven, daar zie ik dan weer het paypal logo verschijnen. Ik ben benieuwd of er morgen iets anders staat bij het geschil wat ik geopend had, zodat ik automatisch verder kan naar de customer service.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:25

foxy80 schreef:
Dat is het hem net, bij betalen heb ik niet op het paypal icoon geduwd maar dat van visa en aan het eind van de rit, waar je je pincode van de visa moet opgeven, daar zie ik dan weer het paypal logo verschijnen. Ik ben benieuwd of er morgen iets anders staat bij het geschil wat ik geopend had, zodat ik automatisch verder kan naar de customer service.

Ik weet dat het bij jullie in België altijd via de creditcard gaan en jullie het niet rechtstreeks aan de bank rekening kan koppelen zoals hier in Nederland maar dan is het volgens mij wel via PayPal gegaan.
Of je moet een x bedrag op je PayPal rekening hebben staan dan kun je van daaruit direct betalen.
Ik heb geen creditcard dus kan me het niet helemaal voor de geest halen maar zijn aankopen op een creditcard ook niet op een bepaalde manier verzekerd ??
Ik zit ook op hete kolen te wachten dat het morgen is en ik met ebay customer service verder kan. ~~}>

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:31

Ik ook! Dit is de eerste keer dat ik dit heb... ben benieuwd.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:57

Daar zijn jullie mooi klaar mee dan!

Ik heb ook wat met een Ebay verkoper :')
Alleen mijne reageert wel op mijn mails, alleen is het pakje ergens onderweg en heeft ze geen track&trace code. Ze zou wel een bewijs hebben dat ze het heeft verzonden dus heb maar gemaild dat ze die moet mailen.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:10

Ja Barrymuis dat ligt er aan of Ebay iets voor je kan beteken. Onder de 150 Euro wordt het moeilijk maar het ligt er ook aan of je zelf redelijk wat zaken doet via Ebay. Hetzelfde is mij n.l. ook overkomen maar omdat ze aan mijn geschiedenis zagen dat ik vrij veel doe via Ebay heb ik het bedrag toen terug gekregen en dat ging toendertijd meen ik om zo'n 25-30 Euro maar ik had wel een Paypal account.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:17

staroo schreef:
Ja Barrymuis dat ligt er aan of Ebay iets voor je kan beteken. Onder de 150 Euro wordt het moeilijk maar het ligt er ook aan of je zelf redelijk wat zaken doet via Ebay. Hetzelfde is mij n.l. ook overkomen maar omdat ze aan mijn geschiedenis zagen dat ik vrij veel doe via Ebay heb ik het bedrag toen terug gekregen en dat ging toendertijd meen ik om zo'n 25-30 Euro maar ik had wel een Paypal account.

Ja, ik ben ook bang voor zeker omdat ik niet met PayPal betaald heb.
Maar gelukkig is het maar € 16,- maar gewoon heel erg zonde maar ben al blij dat ebay heeft ingegrepen en haar er vanaf gegooid heeft.
Dat is wat anders dan hier op marktplaats waar oplichters ondanks dat er aan de bel is getrokken hun gang kunnen gaan.
Ik doe eigenlijk alleen maar zaken met ebay duitsland want hier in nederland loopt het totaal niet ook niet de verkoop.
We zullen zien morgen en kijken wat de bank zegt.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:25

Ik ben eens benieuwd.. zeer veel interesse in een verzameling mineralen van iemand.. gemaild voor de prijs, die heb ik gekregen. Nu nog even de bank gegevens van haar ontvangen, en dan kan ik het geld overmaken.
Ben benieuwd wanneer ik de mineralen dan krijg toegestuurd ;) hopen dat dit een positieve ervaring wordt.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:47

Ik koop ook wel via Ebay, altijd met paypal :j
Heb tot nu toe 1 keer gehad dat iemand dus nergens op reageerde, niks verzond etc. Uiteindelijk gewoon mijn geld via paypal/ebay terug gekregen. :j

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:53

Ik koop via Paypal en via overschrijven op de Duitse Ebay en op die ene keer na gaat het nog steeds goed.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:00

Xbox is weer ergens in Tsjechië of onderweg ;) houd de koper wel netjes op de hoogte...

Verder: gasfornuis/oven (half jaar gebruikt, inmiddels 1,5 jaar in de schuur :') weggegeven.... Meisje was er helemaal happy mee maar zou de sleutel eind juli krijgen... dus ze zou nog contact opnemen... Ondertussen woont ze er al, lees ik vanalles op FB (vandaar dus ook dat ik weet dat ze er al woont) maar niets meer gehoord over de oven/gasfornuis...

Ik kan gewoon navragen hoe en wat toch? Of staat dat heel stom? (ze heeft nu 2-2,5 week de sleutel van het huis :S)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:02

Lees al een tijdje mee, maar gasfornuis zeg je? Als dat meisje niet reageert hebben wij nog wel interesse als het niet te ver weg is :P Waar ergens woon je?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:02

Gewoon vragen of ze nog interesse heeft of dat je er iemand anders blij mee kunt maken.
Is toch niks raars aan....

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:18

MarloesNatje schreef:
Lees al een tijdje mee, maar gasfornuis zeg je? Als dat meisje niet reageert hebben wij nog wel interesse als het niet te ver weg is :P Waar ergens woon je?

Staat bij mijn ouders.. gasfornuis/oven... in Nuenen (bij Eindhoven)

Ja, maar het stomme is, ze zou ook een keer meegaan naar de paardjes (ken haar van vroeger van de manege) en dat zou na haar vakantie zijn... Dus ik denk die is een paar weken weg... Kom ik er gewoon nog tegen in het dorp bij mijn ouders en hoor ik der ook weer niets over... Weet ook dat ze vanalles aan der hoofd heeft (privédingetjes..) dus mjah :S dat maakt het wat anders...

Maar een oven/gasfornuis is toch 1 van de eerste dingen die je in je huis hebt als je er in gaat wonen? (of zou je echt weken op magnetronmaaltijden leven?)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:22

Oke, dat wordt toch wat te ver weg helaas :P

Wel raar eigenlijk dat ze niks meer laat horen...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:28

Niet via MarktPlaats maar via een andere site voor studieboeken .. 09-08 geld overgemaakt en mevrouw heeft nog niks ontvangen zegt ze .. Word vervolgd .. ^)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:39

Als je het vrijdag na een bepaald tijdstip hebt over gemaakt gebeurt het helaas wel vaker dat het dan pas op maandag zichtbaar is.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:55

Oh serieus? Oh, dat scheelt :)

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:04

Wat een verhalen allemaal!
Ik had een advertentie voor een bijrijdpaard gezet op mp. Kreeg er redelijk wat reacties op, ook van een man die er een vergoeding voor over had. Op mijn vragen waarvoor antwoordde hij dat het om diverse stalwerkzaamheden ging, ik kende het wel. Hij bleef mailen, soms met een paar dagen ertussen, maar op al mijn vragen waar hij zat antwoordde hij niet. Ik vond het al apart, maar was ook nieuwsgierig. Afgelopen week mailde hij weer dat hij wilde afspreken, want hij was in de buurt. En hij vroeg of ik discreet een zakcentje wilde verdienen. Alarmbellen gingen af, maar vroeg hem toch om verduidelijking. Hij wilde sperma op mijn laars spuiten en dit eraf likken. JAKKES! En de vraag wat mijn prijs was. Ben meerderjarig, dus niet strafbaar, maar toch maar even melding gemaakt.
Grote nadeel is dat ik een rijfilmpje naar hem had doorgestuurd, wil niet weten wat hij daarmee doet... :r

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:05

maaikiemike schreef:
Wat een verhalen allemaal!
Ik had een advertentie voor een bijrijdpaard gezet op mp. Kreeg er redelijk wat reacties op, ook van een man die er een vergoeding voor over had. Op mijn vragen waarvoor antwoordde hij dat het om diverse stalwerkzaamheden ging, ik kende het wel. Hij bleef mailen, soms met een paar dagen ertussen, maar op al mijn vragen waar hij zat antwoordde hij niet. Ik vond het al apart, maar was ook nieuwsgierig. Afgelopen week mailde hij weer dat hij wilde afspreken, want hij was in de buurt. En hij vroeg of ik discreet een zakcentje wilde verdienen. Alarmbellen gingen af, maar vroeg hem toch om verduidelijking. Hij wilde sperma op mijn laars spuiten en dit eraf likken. JAKKES! En de vraag wat mijn prijs was. Ben meerderjarig, dus niet strafbaar, maar toch maar even melding gemaakt.
Grote nadeel is dat ik een rijfilmpje naar hem had doorgestuurd, wil niet weten wat hij daarmee doet... :r

:wow: :r
Sommige mensen zijn echt raar.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:07

Getverderrie :')
Wat een rare mensen lopen er toch rond ...

'k Hoop dat hij kortsluiting in z'n computer krijgt als hij vieze dingen met je filmpje doet ~~}>

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:13

Heb je hem op youtube staan? Dan kan je hem toch verwijderen, en kan hij hem niet meer zien toch?

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:15

Had hem via mijn telefoon doorgestuurd, doe ik dus ook niet meer...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:17

Kitty1985, nog ontvangen? :)