[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:18

Nou ja, religie is waanzin. Geen kinderen willen is gezond verstand :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:19

Zoals zij pleit voor kinderen voelt die kinderwens ook als waanzin aan hoor :P

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:26

Nogal ja :=

Je mag best zelf iets willen. Of het nou geloven is of kinderen willen. Maar als een ander dat absoluut niet wil moet je daar ook respect voor hebben in plaats van alles in het werk gaan stellen zoals internetmiriam aanhaalt om iemand dan maar te bekeren tot jouw visie/wensen. Dat is gewoon eng.

VuurVleugels
Berichten: 1813
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:31

Funfact van een Interculturele Religiewetenschappenstudent: Religie is niet bedoeld om te bekeren. Zodra mensen gaan bekeren is het geen religie meer maar machtsuitoefening :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:34

VuurVleugels schreef:
Funfact van een Interculturele Religiewetenschappenstudent: Religie is niet bedoeld om te bekeren. Zodra mensen gaan bekeren is het geen religie meer maar machtsuitoefening :):)
En maak je meer stuk dan je lief is. :D

VuurVleugels
Berichten: 1813
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:38

Mkango schreef:
VuurVleugels schreef:
Funfact van een Interculturele Religiewetenschappenstudent: Religie is niet bedoeld om te bekeren. Zodra mensen gaan bekeren is het geen religie meer maar machtsuitoefening :):)
En maak je meer stuk dan je lief is. :D


Zeker! Maar als je macht wilt denk je daar niet aan helaas -O-

Friesfanaat

Berichten: 1375
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:11

Varekaj schreef:
"dat je spijt zal krijgen dat je nooit jouw kinderwens met hem hebt doorgedrukt".

"Dat een therapeut de angel eruit kan halen en dat hij moet gaan beseffen hoe de relatie er over 7 jaar zonder kinderen uit gaat zien, dat zal hem tot besef brengen".


:r

Geen woorden voor. Hoe respectloos kan een advies zijn. Gewoon compleet aan ZIJN gevoelens en wensen voorbij gaan. Alsof je een moslim moet gaan bekeren tot het hindoeïsme of God bedenke een godsdienst.


Ja, vreselijk hoe zijn gevoelens en wensen aan de kant gezet worden. Ik voorzie dankzij dit ´advies´ een gevalletje anticonceptie vergeten om haar wens door te drukken... :r

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:55

Wat ze gelukkig wel aanraad is om in relatietherapie te gaan. Hopelijk heeft de therapeut meer verstand…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:32

Ook echt die benoeming "je wens doordrukken". Walgelijk toch. Dat is iemand verplichten tot iets waar die zelf niet voor kiest.

Collega van partner zit ook met deze spagaat. Hij heeft kinderwens, zij niet. Geen probleem, had hij respect voor. Uiteindelijk ging ze twijfelen omdat hij het toch wel graag wou, maar dat ging niet met hun toenmalige jobs (zij ploegen als verpleegkundige, hij offshore). Zij is dagdiensten gaan en hij is naar kantoor gekomen, zodat ze eraan konden beginnen.

Het lukt echter niet zonder externe hulp (als ik het goed snap) en hij wil absoluut alles uit de kast halen... En zij niet.

Hij verwijt haar nu dus ook van een kind beloofd te hebben dat ze hem nu niet wil geven.

Friesfanaat

Berichten: 1375
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:38

In een relatie kun je veel compromissen sluiten, maar over het wel of niet willen van een kind moet je geen eens compromissen wíllen sluiten, daar komt niemand gelukkiger uit m.i...

Roodvos

Berichten: 6764
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:18

Varekaj schreef:
"dat je spijt zal krijgen dat je nooit jouw kinderwens met hem hebt doorgedrukt".

"Dat een therapeut de angel eruit kan halen en dat hij moet gaan beseffen hoe de relatie er over 7 jaar zonder kinderen uit gaat zien, dat zal hem tot besef brengen".


:r

Geen woorden voor. Hoe respectloos kan een advies zijn. Gewoon compleet aan ZIJN gevoelens en wensen voorbij gaan. Alsof je een moslim moet gaan bekeren tot het hindoeïsme of God bedenke een godsdienst.

Ja, en hij heeft al 2 kinderen. Dus hij weet heeeel goed hoe een relatie met kind(eren) er na 7 jaar uitziet.
Ik denk zomaar dat hij daarom geen tweede leg wil.


Varekaj schreef:
Hij verwijt haar nu dus ook van een kind beloofd te hebben dat ze hem nu niet wil geven.

8)7
Alsof het een reep chocolade is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:10

Op zulke momenten knijp ik echt in mijn handjes met mijn vriend, die rotsvast overtuigd is liever kinderloos met mij te zijn dan een wurm te krijgen met een ander.
Maar dat het lang niet altijd zo eenvoudig en simpel is... En helaas is dat vaak ook gewoon enorm verdrietig.

c_alsemgeest

Berichten: 20864
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:48

Inderdaad. Ik zou denk ik ook niet kunnen samen blijven met iemand die wel een kinderwens heeft, dat moet je iemand dan ook weer niet af nemen voor mijn gevoel.
Gelukkig zijn mijn man en ik op dat stuk erg gelijk gestemd. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:50

Varekaj schreef:
Op zulke momenten knijp ik echt in mijn handjes met mijn vriend, die rotsvast overtuigd is liever kinderloos met mij te zijn dan een wurm te krijgen met een ander.
Maar dat het lang niet altijd zo eenvoudig en simpel is... En helaas is dat vaak ook gewoon enorm verdrietig.
Dat is het vooral, zo'n situatie kent alleen maar verliezers.

Syberdepiep

Berichten: 1611
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:02

Hier sluit ik mij bij aan. Zo'n half jaar geleden m'n relatie ook na 10 jaar beïndigd. In de eerste paar jaren zeker veel problemen gehad omdat mn ex wel een kinderwens had, hij was toen al halverwege de 40 en ik halverwege de 30, wist het toen nog niet zeker of ik ze wel of niet wilde, ik gunde hem ze wel en hij was er ook duidelijk over, zag het met hem wel zitten. Na een doorverwijzing naar een fertiliteitskliniek bleek er bij mij medisch meer aan de hand te zijn, ook m'n ex bleek niet vruchtbaar genoeg. Uiteindelijk werd het voor mij duidelijk dat ik echt nooit een kind zou willen, past gewoon niet bij mij. Dit heeft mijn ex mij nog altijd verweten nu altijd kinderloos te zijn en heeft toch de relatie behoorlijk veranderd. Uiteraard bleek er achteraf nog te veel verschil tussen ons te zijn dat we daardoor nu uit elkaar zijn. Klinkt hard, maar vind toch dat hij er eigenlijk al te laat mee was toen ik hem leerde kennen en hij al halverwege de 40 was. Daarvoor altijd te druk met zijn bedrijf geweest, daar had hij in zijn 20er jaren eigenlijk aan moeten beginnen. Ik kan alleen maar hopen voor hem dat zijn nieuwe relatie een paar koters heeft, misschien werkt dat voor hem.
Maar mijn ervaring nu is dat je er gewoon niet uit komt als 1 ze wel en 1 niet wil, zo'n wens is schijnbaar toch enorm sterk. Ik mis die wens, misschien ook omdat ik niet vruchtbaar ben, maar zie er alleen maar de nadelen van. M'n ex zag echt alleen maar de voordelen ervan.

c_alsemgeest

Berichten: 20864
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:07

Ja ik denk dat het een van de belangrijkste besluiten is die je in een mensenleven kan maken. Als je daarin niet op 1 lijn zit zal het altijd lastig blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:55

Hier speelt ook een medische achtergrond mee, dat helpt wel natuurlijk voor hem om het makkelijker te aanvaarden.

Maar vond je ex dan ook dat die medische argumenten niet opwogen tegen zijn wens? En zijn verminderde vruchtbaarheid dan? Dat zijn toch geen zaken die je zo maar even in een handomdraai gaat oplossen of beslissen.

Ook zo'n lastige is dus als iemand al kinderen heeft uit een vorige relatie. Ik begrijp absoluut wel dat dat niet hetzelfde is of hoeft te zijn als een eigen kind. Echter heb ik er minder begrip voor als iemand dan toch kost wat kost nog een extra kind erbij wil van zichzelf als de reeds ouder-zijnde partner voldaan is in zijn wens. Die pluskinderen (wat een woord ook) zijn dan, heel grofweg gezien, alsnog een mooie gulden middenweg... Daarvan kan je dan ook gaan vingertje wijzen en zeggen "ja hey how daar, wees blij dat je dit hebt Er zijn mensen die zo dolgraag een kindje willen en NIKS krijgen".

Syberdepiep

Berichten: 1611
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:53

Mijn ex had er toch echt alles aan willen doen om het toch te laten slagen, ondanks kosten/moeite etc, dan zou ie er meer vrede mee gehad hebben. Ik zag het meer als teken dat het echt geen goed idee was, dat ik sowieso afhaakte was in zijn ogen al onverbiddelijk en kreeg ik de schuld van. Hij wilde onze relatie niet voor opgeven, maar dat had ook te maken dat hij toen al tegen de 50 liep en geen 'vruchtbare' vriendin meer zou vinden. Hoe hij verder in deze relatie stond sloot totaal niet bij mij aan, dat werd later pas echt goed duidelijk.

Ik denk dat het toch heel persoonlijk is hoe er met zulke issues omgegaan word per relatie. In de meeste gevallen blijkt het toch een dealbreker te zijn dat de meeste relaties erop stuklopen.

Ben nu zelf al gelukkig 'te oud' dat ik hier niet meer mee te maken heb, de mannen die ik tegenwoordig date hebben meestal al volwassen kinderen.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:21

BopjeBo schreef:
Ik denk dat het toch heel persoonlijk is hoe er met zulke issues omgegaan word per relatie. In de meeste gevallen blijkt het toch een dealbreker te zijn dat de meeste relaties erop stuklopen.

Dat snap ik ook wel, want beide wensen zijn compleet onverenigbaar en kinderen willen is uiteindelijk wel een ontzettend biologisch ingebakken verlangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:05

Ook iets heel pijnlijk als brug om op te blazen, voor beide partijen. Diegene die geen kinderen wil wordt meestal nog extra afgefakkeld, helemaal als het de vrouw is die nee zegt. Alsof je een man met een (hele grote) kinderwens moet aanschouwen als zijnde het grootste godsgeschenk op aarde :roll:

Vaak werpen mensen zoiets op communicatie en er zijn vast genoeg situaties waarbij iemand zei "we bekijken het nog wel, nu nog even niet, later misschien". Maar er zijn er even vaak waar het vanaf dag 1 overduidelijk een nee is bij 1 van de partijen. En dan is dat zo jammer dat de andere kant er rotsvast in blijft geloven dat die nee vast nog wel een ja gaat worden.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:17

Toch gebeurt het best vaak dat beide partijen erin staan met een "misschien later, maar voorlopig zeker niet", en dat dat zich na verloop van tijd bij beide partners in een andere richting ontwikkelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:18

Ja uiteraard.

Je hebt er echter die vanaf de start heel duidelijk zijn (zoals de man in dat artikel van Miriam) en waar die nee gewoon niet serieus genomen wordt.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 08:38

Varekaj schreef:
Ja uiteraard.

Je hebt er echter die vanaf de start heel duidelijk zijn (zoals de man in dat artikel van Miriam) en waar die nee gewoon niet serieus genomen wordt.


Ik heb bij mijn eerste date al tegen mijn vriend geroepen dat kinderen er NOOIT zouden komen, when hell freezes over en pasen en Pinksteren op 1 dag zouden vallen. Als hij daar moeite mee had dan was ik niet de juiste voor hem en moest hij maar verder gaan kijken.

Schuur_

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 08:47

Dat is hier ook een mededeling die ik in het begin maak als ik aan het daten ben. Ik ben nu iets meer dan een jaar terug vrijgezel maar vind het wel lastig hoor met daten. Toen ik in de 20 was ging dat makkelijker, vooral minder mannen met kinderen.

Ik had het er laatst over met een bevriend koppel dat de mannen die nu in mijn leeftijdscategorie vallen wel heel veel gescheiden vaders zijn en dat dat echt niet iets is voor mij. Ik wil geen kinderen van mezelf, laat staan van een ander. Toen kreeg ik van hem (ze hebben 4 kinderen samen) wel de opmerking dat er aan mij ook wel iets scheelt, HE HONDENMAMA.

Euh ja, point taken <<) :')

Iemand die met mij date moet er ook maar tegen hondenkonten op de bank kunnen en tijdens het cosy haardvuur op zondagmiddag er tegen kunnen dat ik een uur ga wandelen. En die smekende oogjes voor snackies 100x per dag. Ik vind het goud maar kan er best inkomen dat het mijn aandeel op de datingmarkt ook verkleint

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:31

Voor mij liever een vent met een deense dog dan zo'n koter hoor.
Zo zullen er ook wel mannen in staan lijkt me.