Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 07:00

Ik kom wel gewoon op de website terecht. Misschien even cookies wissen?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 07:16

amber15 schreef:
Kookaburra schreef:
Het is mij nooit bewust zo opgevallen. Terwijl ik al jarenlang met de bus ga _O-
Maar anderen wel:
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/vr ... gen-vraag/

Kunnen jullie deze dan link wel openen?
Ik krijg al weken deze melding

[ [url=m/HSeNe6.png]Afbeelding[/url] ]

En als je de site overdag opent i.p.v. om +- 6uur? Misschien heeft de site ‘s nachts werkzaamheden en overdag niet?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:54

Hoe handel je als je iemand op straat ziet lopen welke mogelijk dement is? Iemand die steeds heen en weer loopt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:56

Ernaartoe lopen en vragen of hij hulp nodig heeft?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:53

Als je een vliegticket in je mail krijgt die op jouw naam staat (omdat er meer mensen zo heten) omdat iemands een verkeerd e-mailadres gebruikt heeft .. ga je dan wel of niet op vakantie? 8-)

[nee natuurlijk niet, ik heb al teruggemaild,
maar t idee is hilarisch]

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:54

Kookaburra schreef:
Hoe handel je als je iemand op straat ziet lopen welke mogelijk dement is? Iemand die steeds heen en weer loopt.

Is het uiteindelijk goed gekomen?
Je kan iets vragen, maar je kan ook de politie bellen, de wijkagent komt dan een praatje maken dacht ik..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:59

Kookaburra schreef:

Een arm aanbieden, vragen om samen op te lopen naar huis. Dan kan je zoiets zeggen als "ik weet eigenlijk niet waar u woont, zullen we dat samen gaan uitzoeken?"
Dan is de persoon op dat moment in ieder geval veilig. En inderdaad kan je dan de wijkagent bellen, lopen naar het plaatselijke verzorgingshuis etc. Lastig he, zoiets?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 23:52

Ik ben er inderdaad heen gelopen. Mevrouw van een jaartje of 75/80. Gevraagd of mevrouw hulp nodig had, want ik zag dat ze al een poos op één punt heen en weer aan het lopen was... Ik heb dus een gesprek aangeknoopt en ze leek helder. De taxi zou onderweg zijn. Ondertussen probeerde ze wel steeds te bellen en klonk het blikken riedeltje 'niet voldoende beltegoed' vanuit de telefoon. Terwijl ze een briefje in haar trillende hand had met verschillende telefoonnummers. (Oke, opletten Kookaburra!) Ik zat echt even in dubio... Komt een vrouw best aanvallend naar mij toelopen met 'wat doe je?!'. Ze woonde er vlakbij en het zou haar moeder zijn. Ik heb het kort uitgelegd waarom ik erheen ben gelopen en ik heb ze nog een fijn weekend gewenst. Situatie voelde wel wat gek. 10 Minuten later zag ik een groep van circa 5 mensen bij mevrouw staan. Dus ze was in ieder geval niet meer alleen.

Wat betreft de politie.. Als ik het echt niet had vertrouwd, had ik het 0800-nummer gebeld. Dan hadden ze vast een beschikbare auto of motor gestuurd. Het is niet dat dan standaard de wijkagent wordt ingeschakeld. ;)

Fijn wel om jullie tips te lezen voor een eventuele volgende keer!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 06:30

Wat super fijn dat je dat gedaan hebt.. :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 14:00

Goed dat je er op af gestapt bent Kookaburra. Vreemd dat nadat haar 'dochter' er alsnog meerdere mensen bij kwamen.. hopelijk is ze veilig thuis.

-
Kan je in Tilburg Centrum ergens je fiets kwijt in zo'n xxl locker zegmaar? Ik wil met de elektrische fiets naar de stad maar vertrouw het niet om die zo in een bewaakte fietsenstalling te zetten.
Eigenlijk ook met de kermis maar dan zal alles wel vol zitten :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 15:13

Cer schreef:
Als je een vliegticket in je mail krijgt die op jouw naam staat (omdat er meer mensen zo heten) omdat iemands een verkeerd e-mailadres gebruikt heeft .. ga je dan wel of niet op vakantie? 8-)

Nee, want paspoortnummer zal niet overeen komen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 15:41

Jolliegirl schreef:
Cer schreef:

Nee, want paspoortnummer zal niet overeen komen.

Die heb ik voor m'n laatste vluchten nooit ingevuld. Alleen voor vluchten buiten de EU tot nu toe.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 17:28

Hhilde schreef:
Ik kom wel gewoon op de website terecht. Misschien even cookies wissen?

Is een idee, zal het eens proberen.
Edit: was de oplossing, thanks!

deksel schreef:
amber15 schreef:

Kunnen jullie deze dan link wel openen?
Ik krijg al weken deze melding

[ [url=m/HSeNe6.png]Afbeelding[/url] ]

En als je de site overdag opent i.p.v. om +- 6uur? Misschien heeft de site ‘s nachts werkzaamheden en overdag niet?

Ik krijg de melding al zeker een maand :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:10

rien10 schreef:
Kookaburra schreef:

Een arm aanbieden, vragen om samen op te lopen naar huis. Dan kan je zoiets zeggen als "ik weet eigenlijk niet waar u woont, zullen we dat samen gaan uitzoeken?"
Dan is de persoon op dat moment in ieder geval veilig. En inderdaad kan je dan de wijkagent bellen, lopen naar het plaatselijke verzorgingshuis etc. Lastig he, zoiets?

Ik heb het nagevraagd. Ja, hier mag je 112 voor bellen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 09:20

Het past meer bij het politienummer 0900-8844. Als het nodig is zet de medewerker daar je melding door naar de meldkamer. Komt er spoed bij kijken (persoon is een serieus gevaar voor zichzelf en/of anderen), dan kun je er 112 voor bellen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:55

Ik heb het aan een wijkagent in Rotterdam gevraagd.
Mijn vraag: Mag ik 112 bellen als ik een (voor mij onbekende) dementerende persoon ontredderd op straat tref?
Zijn antwoord: Jazeker

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:20

Bij twijfel ALTIJD bellen. Als het toch geen 112 zaak is vertellen zij je wel bij wie je dan moet zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:44

Ik zou eerder denken dat het geen spoed wel politie is. Dat had ik toen ik iemand op straat aan trof die of onder invloed was of misschien een psychose had of iets dergelijks. Ik ben diegene wel in de gaten blijven houden, tot de politie er was. Het ligt ook wel aan de situatie als iemand op de weg loopt oid of in een rustig stuk van een woonwijk, heeft diegene zijn kleding aan etc.

Maar blijkbaar mag je wel 112 bellen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:45

Zouden de ballen jongens en meisjes bij Wimbledon etc ook betaald krijgen en zo ja hoeveel?

Ze lijken altijd zo gedrild en moeten lang in dezelfde positie staan/zitten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:55

Als ik het niet had vertrouwd (met de vraag of mevrouw wel oke thuis kan komen in mijn achterhoofd) dan had ik het 0800 nummer gebeld. Als dochterlief aggresief was geworden en/of ik had hun verhaal niet vertrouwd, dan was ik weggelopen en had ik verderop 112 gebeld.
Ik kan mij ergens wel voorstellen dat je bij een dementerend persoon 112 kunt bellen. Genoeg voorbeelden dat ze ook de weg op lopen o.i.d.

Maar goede info om te weten!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:28

Ik heb nu een aantal keer het 0800 nummer gebeld en ben elke keer doorgezet naar 112. Dit waren dingen die in mijn ogen absoluut geen bloed-spoed waren, daarom ook 0800. Was de telefoniste het elke keer niet mee eens Haha!

112 is voor alles wat niet kan wachten; een dementerende mevrouw alleen op straat kan geen uren wachten… dus ik zou daar ook wel 112 voor gebeld hebben hoor!

Het “112, daar red je levens mee” heeft ons allemaal een beetje de verkeerde kant opgestuurd.
Als he twijfelt, bel 112 en zij sturen je Idd wel door als het geen spoed is!!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:39

En dan zelf ook nog een vraag.
Ik heb m’n gordijnen omgezoomd met van dat strijkband. Mijn gigadikke verduisterende gordijnen gingen niet helemaal lekker de hele tijd dus ik heb nu wat van dat strijkband aan de onderkant van het strijkijzer. Hoe krijg ik die er af???

Google riep iets over nagellakremover, maar dat helpt iig niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:50

Strijkijzer warm laten worden, nat spuiten en voorzichtig met een doekje weg halen? Zo heb ik het in elk geval wel gedaan.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 21:00

Sodera schreef:
En dan zelf ook nog een vraag.
Ik heb m’n gordijnen omgezoomd met van dat strijkband. Mijn gigadikke verduisterende gordijnen gingen niet helemaal lekker de hele tijd dus ik heb nu wat van dat strijkband aan de onderkant van het strijkijzer. Hoe krijg ik die er af???

Google riep iets over nagellakremover, maar dat helpt iig niet.

Wasbenzine? Daarna wel heel goed met water afdoen

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 21:39

Daarom koop ik nooit zo’n strijkijzer met een tefal zool. Ik gebruik voor viezigheid en restjes weet-ik-veel een schuursponsje, die met dat roze sop