Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:01

Huertecilla schreef:
Vandaag van Ayamonte het pontje naar de overkant, Portugal, genomen en terug.
Bij oplopen van de veer stond een man ,met een desinfectiespuit opdat iedereen de handen desinfecteerde ne ook moest iedereen over een desinfecterende mat. (Uiteraard ook maskerplicht.)
OVERAL, zowel in spanje als in Portugal, desinfectie middel voor de handen bij de ingang en inderdaad maakt iedereen daar goed gebruik van.

Al zou een bepaald aspect minder zin hebben, zoals de matjes op de boot, het geeft én een veelvuldige herinnering aan iedereen én een basis-structuur aan de maatregelen: Maakt niet uit of je het er mee eens bent; het MOET gewoon. Geen mens is een eiland en we hebben in deze pandemie een gedeelde verantwoordelijkheid om elkaar zo goed mogelijk te beschermen.

Ik verbaas me er gewoon over hoe laks het er in Nederland aan toe gaat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:03

Electra63 schreef:
bigone schreef:
Word weer pappen en nathouden, gooi alles twee weken dicht, ook echt alle sport twee weken plat. En dan thuisblijven, wat mij betreft ook een avondklok erbij, dat is tenminste te handhaven.

Daar is niet genoeg draagvlak voor.
Als ik kijk wat ik op FB lees, dan zijn er toch veel mensen van mening dat de gevolgen van Corona wel meevallen voor het grootste deel van de mensen en zij juist vinden dat de beperkingen van de horeca en evenementen opgeheven moeten worden.
En ZZP-ers delen dit soort berichten massaal.

Al die verschillende meningen dragen niet bij aan een groot draagvlak voor strengere maatregelen.
Het lijkt wel of de verdraagzaamheid en de wil om zich aan de beperkingen te houden, steeds minder wordt.

Dat is ook zoiets natuurlijk. ZZP-ers zien hun inkomen verdampen evenals fllex werkers. Alles en iedereen moest de afgelopen jaren zoveel mogelijk flexibel zijn. Nu zitten we in een volledig onmogelijke situatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:21

Twee of drie weken alles in lockdown, mensen waarvan het inkomen wegvalt ( zzp. Horeca campings sportclubs kantines ). ondersteunen en dan is er genoeg draagvlak voor zulke drastische maatregelen . In plaats van bvb weer miljarden naar Schiphol .

Bellex

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:32

Ik kwam deze link tegen en wilde die hier nav de discussie over kinderen/jongeren ook eens delen. Ik heb hem niet heel zorgvuldig gelezen, alleen gescand, maar het lijkt erop dat dit onderzoek zegt dat kinderen voornamelijk besmet worden door andere kinderen, en superspreaders zijn voor andere mensen. Ben erg benieuwd of hier nog was meer over bekend gaat worden
https://www.princeton.edu/news/2020/09/ ... d-evidence

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:37

Ik voorspel tijdens en naar de herfstvakantie en zeer grote uitbraak van Corona.
Nederlanders gaan door de herfst vakantie massaal op vakantie en het kabinet komt pas met strengere maatregelen wanneer het al te laat is.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:38

Ik snap niet zo goed hoe het kan dat er nog veel mensen op vakantie willen en kunnen. Kun je nu eigenlijk nog met het vliegtuig weg? Mijn ticket voor januari is al geannuleerd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:40

Wipher schreef:
Ik snap niet zo goed hoe het kan dat er nog veel mensen op vakantie willen en kunnen. Kun je nu eigenlijk nog met het vliegtuig weg? Mijn ticket voor januari is al geannuleerd.

Alle Landal parken en veel campings zijn volgeboekt nu, in Nederland.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:44

Wipher schreef:

Heel veel mensen konden dit jaar niet opvakantie door de lockdown, toen had je hoogseizoen waarbij dezegroep mensen niet op vakantie konden en nu het hoogseizoen over is heeft deze groep mensen zo iets van nu ben ik eindelijk aan de beurt.
Dus ook begrijp het ergens wel.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 12-10-20 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:45

Wipher schreef:

Organisatie waar ik vaak mee op singlereis ga heeft in nov en dec nog 3 reizen curaçao toegevoegd en bijna vol binnen een week..

besita

bigone schreef:
Twee of drie weken alles in lockdown, mensen waarvan het inkomen wegvalt ( zzp. Horeca campings sportclubs kantines ). ondersteunen en dan is er genoeg draagvlak voor zulke drastische maatregelen . In plaats van bvb weer miljarden naar Schiphol .

dat helpt toch ook gewoon niet .. in Belgie hebben we weken lockdown gehad toen stelselmatig de teugels weer lossen en kijk waar we terug zijn
Spanje ook strenge lockdown en ook opnieuw al weken slechte cijfers ..

2 weken is gewoon veels tekort zowieso en er blijven gewoon vitale beroepen en winkels ( voeding , apotheken .. ) die je niet kan stopzetten
Laatst bijgewerkt door besita op 12-10-20 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Blussem schreef:
Ik voorspel tijdens en naar de herfstvakantie en zeer grote uitbraak van Corona.
Nederlanders gaan door de herfst vakantie massaal op vakantie en het kabinet komt pas met strengere maatregelen wanneer het al te laat is.

No oliebol sherlock..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:47

Ik kwam afgelopen zaterdag best een hoop nederlandse auto‘s tegen bij de Zwitserse snelweg richting zuid. Ik hoopte vooral die die niet Italie gaan besmetten dat ook al weer aardig stijgend is en inmiddels ook weer redelijk strikte regels heeft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:47

Blussem schreef:

Huh, Corona bestond toch niet? Of ken jij inmiddels ook mensen met Corona en besef je nu dat er een uitbraak aan komt B-)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:48

bigone schreef:

Heel leuk, maar je blijft dan toch altijd mensen die buiten de boot vallen.

Voor mij zou het betekenen dat ik inkomen kwijt ben, maar nergens recht op heb.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:55

Het trieste vind ik dat het werk niet eens het probleem is. Het zijn de mensen.
Mensen raken hun inkomen kwijt en verliezen ontzettend veel omdat mensen het nodig vinden zich niet aan de regels te houden. Om toch even dat feestje te geven. Of om veel te dicht op elkaar te gaan staan. Ik begrijp dat echt niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:59

Nou mijn jongste krijgt vanaf morgen weer online les vanwege leraren die besmet zijn. Ik hoop niet dat we het virus ook in huis hebben. Er zijn nog geen symptomen. Komende dagen maar extra inde gaten houden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:18

bigone schreef:

Na de formatie als de VVD weer de grootste is krijgen al die groepen die jij noemt de rekening voor het redden van KLM en
Schiphol.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:20

Sizzle schreef:
Ik kwam afgelopen zaterdag best een hoop nederlandse auto‘s tegen bij de Zwitserse snelweg richting zuid. Ik hoopte vooral die die niet Italie gaan besmetten dat ook al weer aardig stijgend is en inmiddels ook weer redelijk strikte regels heeft.

Italianen zitten momenteel heel niet op Nederlanders te wachten was het laatst op tv. Mensen lieten echt blijken ze eigenlijk niet welkom zijn

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:20

Sheran schreef:
Het trieste vind ik dat het werk niet eens het probleem is. Het zijn de mensen.
Mensen raken hun inkomen kwijt en verliezen ontzettend veel omdat mensen het nodig vinden zich niet aan de regels te houden. Om toch even dat feestje te geven. Of om veel te dicht op elkaar te gaan staan.

Toch vind ik dat niet helemaal terecht. Zelfs hier op Bokt is duidelijk dat het niet duidelijk is wat we als maatschappij nou willen met corona: echt gericht stoppen, of toch door laten gaan zolang het maar niet 'te erg' wordt. Dat helpt niet echt om de motivatie erin te houden. Er is niet eerlijk gecommuniceerd over heel veel dingen, allerlei zaken zijn onduidelijk gehouden, en dat is wat mensen dus meenemen: een warrig, onduidelijk beeld met heel veel meningen en het is maar net of je op facebook zit welke het vaakst langskomen.

En er is ook een andere kant aan. Als een overheid zoveel laat liggen in de voorbereiding, en zo weinig open en duidelijk communiceert, begrijpen veel mensen ook dat ze mogelijk helemaal niet kunnen voorkomen dat ze corona krijgen. Je kunt het alleen een tijdje uitstellen. Dat levert jou eigenlijk maar heel weinig iets op, maar veel mensen moeten best veel opgeven.
Als je denkt dat je het lang genoeg uit kunt houden om het einde van de coronatijd te halen, dan is dat wellicht zinnig. Maar voor de mensen die weten dat het niet gaat lukken, nooit echt een perspectief hadden en daarom dat soort termijnen kunnen overzien, jongeren bij wie het hersendeel voor lange termijn nog deels in de steigers staat, of ouderen die al lang hebben geleefd en geen zin hebben om alleen maar eindeloos te wachten op niets, is er niet echt iets om naartoe te leven. En dat wordt alleen maar moeilijker.

Dan voelt het ook steeds meer als opoffering, en steeds minder als samen dit aanpakken. En dat is geen fijne motivatie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:22

Ik hoop maar dat ze het “noodzakelijke” OV gebruik niet gaan controleren. -O- Dan kan ik mijn vriend namelijk niet meer zien. Samen bij hem of bij mij wonen kan helaas niet. En Zwolle - Nijmegen is aardig ver fietsen. :))
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 12-10-20 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:22

Blussem schreef:

En wat heeft je ertoe gebracht dat je nu wel in corona geloofd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:23

MarlindeRooz schreef:
Ik hoop maar dat ze het “noodzakelijke” OV gebruik niet gaan controleren. -O- Dan kan ik mijn vriend namelijk niet meer zien. Samen bij hem of bij mij wonen kan helaas niet. En Zwolle - Nijmegen is aardig ver fietsen. :))

kun je niet even een paar weekjes zonder je vriend?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:25

purny schreef:
MarlindeRooz schreef:

kun je niet even een paar weekjes zonder je vriend?

Nee? Daarbij reis ik altijd buiten de spits naar hem toe. Zit vaak als enige in een coupe. Tevens heeft Corona + hersenschudding al genoeg van me gevraagd mentaal. Heb geen zin in nog meer stress.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:26

naja ok dan..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:27

Daarbij wie zegt dat het weken duurt en geen maanden. :+