Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:24

sureido

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:22

Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen in Frankrijk. Wij gaan een week later naar een huisje in Frankrijk van de ouders van een vriend dus dat is de trouble niet. Gaan ook met de auto en ligt lekker afgelegen. Ik hoop dat het door kan gaan, ik ben er wel echt even aan toe.

Ik vraag me nog wel af hoe het nu werkt met die QR. Ik heb Janssen gehad 2 weken geleden, is het dan goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:35

Ja, vanaf nu krijg je pas een groen vinkje 2 weken na enting. Ben je al geënt heb je een vinkje en vragen ze je verstand te gebruiken en pas na 2 weken dingen te ondernemen waar een groen vinkje vereist is als toegangsbewijs. In jou geval is die 2 weken al netjes geweest, dus je groene vinkje klopt met de werkelijke situatie :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:57

sureido schreef:
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen in Frankrijk. Wij gaan een week later naar een huisje in Frankrijk van de ouders van een vriend dus dat is de trouble niet. Gaan ook met de auto en ligt lekker afgelegen. Ik hoop dat het door kan gaan, ik ben er wel echt even aan toe.

Ik vraag me nog wel af hoe het nu werkt met die QR. Ik heb Janssen gehad 2 weken geleden, is het dan goed?

Volgens mij kun jij gewoon Frankrijk binnen. Neem mondkapjes mee want zijn daar verplicht.

Hier een teleurstelling met on s bezoek aan onze studenten kleinkinderen van as maandag. dat gaat dus niet door. Want in het studentenhuis zijn 2 jongeren covid positief getest. ONs kleinkind is negatief getest maar ze geeft zelf aan (medische studente) dat dit niet alles zegt dus dat ze even in quarantaine gaat en ons dus niet kan zien, want we willen voorkomen dat we onbewust drager worden. Zij zelf is 2x gevaccineerd maar toch hebben we besloten om dit niet te doen. |( Zo verdrietig en jammer.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:56

sureido schreef:

Voor Janssen geldt voor Frankrijk een termijn van 4 weken. Dus je moet nog even een (snel)test doen.

"U het Janssen-vaccin gekregen heeft. Dan moet dit minimaal 4 weken geleden zijn, of;"

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

ikkenietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 00:09

Onze zoon van 13 is vanavond naar Mallorca gevlogen om daar bij familie te bezoeken, en gelijk voor school zijn Spaans te oefenen. Ze wonen erg afgelegen en komen verder weinig.
Ze zijn behoorlijk zelf supporting.
Eerst vrijdagochtendvroeg in Purmerend een PCRtest gedaan, en donderdagavond tijdens de persconferentie kregen we al de uitslag binnen. Gelukkig negatief.
Ik van alles nog invullen en uitgezocht, maar kwam er op het vliegveld achter dat ik ergens gemist had dat je voor Spanje een gezondheidsverklaring had moeten invullen.
Deze nog even snel ingevuld en kind door de controle gestuurd.
Op Mallorca was zoonlief even vergeten dat hij een blauwe koffer had ipv een grijze.
Maar als toetje is hij zijn ID verloren in de parkeergarage.
Daar kwamen ze pas thuis achter. Dus nu rijden ze nog "even" terug.
Onze zoon vliegt al vanaf zijn 6e jaar, onder begeleiding, alleen met het vliegtuig.
Alleen vond hij nu dat hij nu oud genoeg was, met genoeg ervaring om het zonder begeleiding te kunnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:11

ikkeniet schreef:
Onze zoon van 13 is vanavond naar Mallorca gevlogen om daar bij familie te bezoeken, en gelijk voor school zijn Spaans te oefenen. Ze wonen erg afgelegen en komen verder weinig.
Eerst vrijdagochtendvroeg in Purmerend een PCRtest gedaan, en donderdagavond tijdens de persconferentie kregen we al de uitslag binnen. Gelukkig negatief.
Ik van alles nog invullen en uitgezocht, maar kwam er op het vliegveld achter dat ik ergens gemist had dat je voor Spanje een gezondheidsverklaring had moeten invullen.
Op Mallorca was zoonlief even vergeten dat hij een blauwe koffer had ipv een grijze.
Onze zoon vliegt al vanaf zijn 6e jaar, onder begeleiding, alleen met het vliegtuig.
Alleen vond hij nu dat hij nu oud genoeg was, met genoeg ervaring om het zonder begeleiding te kunnen.

Ja kinderen van die leeftijd vinden dat ze al voor vanalles groot genoeg zijn, maar de praktijk blijkt vaak anders. Die van mij wil ook meer vrijheid en meer verantwoordelijkheid maar kan er dus blijkbaar nog niet mee omgaan, dus draaien we het weer terug.
Aan de andere kant moeten ze, net als wij ooit, ook hun eigen fouten maken en daar weer van te leren. Is een moeilijke leeftijd.

Maar goed, ontopic: ik hoop dat je zoon daar een fijne zorgeloze tijd heeft. Heeft hij zijn ID weer teruggevonden? Want daar kan je best wat gedoe mee hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:21

ikkeniet schreef:

De covid restricties maken dat de zelfstandigheid wat meer op de proef wordt gesteld, maar onze zoon is op die leeftijd al 20 jaar geleden ongeveer alleen gevlogen naar Carcasonne. Dat ging goed en het is heel leerzaam geweest. Ik hoop dat je zoon zijn ID vindt want anders wordt het erg ingewikkeld en ambassade werk (denk ik). Dat is wel hele dikke pech en erg zonde. Toch heb je gelijk dat hij dit nu aan moet kunnen met moeder ad ene kant die hem begeleid tot en met inchecken en ophalen ad andere kant.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:20

Morgen gaan we weer naar huis met een overnachting achter Orleans. Ik ben weer helemaal verliefd op mijn geboorteland. Ik vind het zo vreselijk mooi. Ooievaars etc gezien. Prachtig en natuurlijk veel (klein) kinderen <3
Helaas dus vandaag wegens covid onze studentjes niet kunnen zien. Helaas vandaag wegens covid mijn vriendin niet kunnen zien, zij wordt getest. Covid is in Nederland flink in opmars en dat is niet leuk.
Frankrijk had gisteren 4256 nieuwe besmette gevallen en als je dat tegen Nederland afzet dan zou Nederland er rond de 1200 per dag mogen zitten. Eergisteren zat Nederland rond de 10.000 en als je dat tegen Frankrijk af zou zetten dan zou Frankrijk er rond de 30.000 - 35000 hebben. Dus Nederland is heel heel erg rood |( , maar wat ik om me heen zie heeft niemand daar echt last van of is daar mee bezig. Heel af en toe (3x in al die dagen) kom ik nog iemand met een mondkapje tegen en 1x waren dat Fransen dat ik zeker weet.
Dat werkt wel bevreemdend merk ik. Door deze vakantie heb ik me gerealiseerd dat ik zielsveel van Nederland hou en altijd zal houden <3 MAAR dat mijn lerares Frans het eerder heeft ontdekt als ik dat ik ook van binnen het Franse in me op aan het nemen ben en al opgenomen heb. Zij zei ooit "dat ik meer Frans ben als dat ik zelf door heb". Het is voor mij heel voelbaar als ik hier ben, dat ik die twee culturen in me draag en ik probeer er veel van te leren, want heel veel Nederlanders met een andere cultuur/ land in zich ervaren dat natuurlijk ook. Voor mij zijn veel zaken niet vanzelfsprekend meer. Soms schrik ik van de directheid bv van Nederlanders, of van het niet groeten cq informeren bij elkaar hoe het gaat (ça va?) . Van de kleinkinderen kreeg ik terug dat ze het zo grappig vonden dat ik elke ochtend echt even de tijd nam voor ze om echt belangstellend te in formeren of ze lekker geslapen hadden en het goed met ze gaat. Ze merkten dat ze dat toch wel heel erg leuk vonden die vanzelfsprekende belangstelling en stellen van de vraag als we elkaar weer zagen. _O- Ik was me er niet bewust van.
Dus morgen weer terug. Ik vind het fijn. De besmette gevallen zijn wel heel erg hoog en ik vind het wat veel en vind het fijn dat we terug kunnen. Volgens onze studenten kleinkinderen zijn er ook al mensen die gevaccineerd zijn met de delta variant besmet. Weet iemand dat? Is dit waar of een broodje aap verhaal? Ben ik wel benieuwd naar.
Enfin, we zijn blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en we op tijd naar Nederland zijn gegaan en iedereen hebben gezien voordat er weer nieuwe restricties komen. Ik hoop dat Frankrijk tot en met augustus de grenzen open houden voor Nederlanders, want ikzelf maar ook vele anderen hebben het geld van het toerisme gewoon nodig om alleen al uit de onkosten te komen. Want zolang is het seizoen niet. Ik ben bezorgd, want het reproductie cijfer in Frankrijk is 1,11 en ook al zijn de daagse besmettingen nog laag toch is 65% de Delta variant dus dat gaat zeker echt stijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:26

Het ligt wel aan je omgeving of je wel/geen/veel mondkapjes ziet.

Ik ga morgen naar kantoor en daar moeten wij nog steeds een mondkapje op.
Op de zorgafdelingen sowieso verplicht de gehele dag.
Van de week bij de apotheek hing ook nog een briefje met mondkapje dragen en ook het personeel droeg allemaal een mondkapje.

Maar op straat zie je het niet en in de supermarkt een enkeling.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:36

Tot en met augustus, nou ik hoop ook september buiten het hoogseizoen
Zou juist het hoogseizoen gevaarlijker vinden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:44

Ik ben wel benieuwd hoe de ontwikkelingen zijn... Wij gaan over twee weken op vakantie, we blijven in Nederland. Maar in september gaan we een lang weekend naar Parijs, ik hoop dat dat wel door kan gaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:47

Veel landen laten ook Engelsen en Portugezen en Spanjaarden binnen ondanks die al heel lang op rood staan. Dus ik denk dat het wel losloopt.

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:48

Waar ik woon zie ik ook meer mondkapjes laatste dagen/week. Zelfs gewoon buiten. Ligt denk ik echt aan je omgeving ook. Was gisteren op terras en daar deden mensen zelfs weer mondkapjes op bij het naar binnengaan voor toilet. Zelf heb ik ook weer nieuwe gekocht en ga deze denk ik in supermarkten weer dragen. Ik hoop ook dat toerisme mogelijk blijft en in september paar dagen naar Frankrijk of Spanje te kunnen. Maar voorlopig ga ik echt niks boeken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:50

Wij hebben wel geboekt, maar we kunnen tot 1 dag voor de aanreisdatum kostenloos annuleren. Dus dat durfde ik wel aan :D.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:09

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:14

Echwel schreef:
Tot en met augustus, nou ik hoop ook september buiten het hoogseizoen
Zou juist het hoogseizoen gevaarlijker vinden

Dat snap ik. Ik heb het nu puur over de verdiensten. We hebben tot 26 augustus verhuurd vanaf 9 juni. De kalender hebben wij bewust geblokkeerd omdat ik dacht dat de kans te groot was om terug te moeten betalen.
Maar om op vakantie tegaan is september natuurlijk top. Normaal gaan wij altijd na het seizoen, alleen nu niet, want ik heb mijn twijfels. Dus vandaar dat we nu gegaan zijn naar Nederland omdat we persé de kleintjes wilden zien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:36

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:42

sureido schreef:
Veel landen laten ook Engelsen en Portugezen en Spanjaarden binnen ondanks die al heel lang op rood staan. Dus ik denk dat het wel losloopt.

Griekenland liet in juni geen Engelsen toe hoor, terwijl ze die echt nodig hebben voor het toerisme.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:45

Regio Wallis maakt zich zorgen om de Nederlandse status, die leven voor een groot deel op Nederlanders.
Echter blijft het waarschijnlijk zo dat mensen die ingeent zijn ook uit een rood land in/uit mogen zonder verdere consequenties.

Duitsland heeft nu Spanje op rood staan, maar dat heeft geen effect op mensen die geprikt zijn.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:05

Sizzle schreef:
Regio Wallis maakt zich zorgen om de Nederlandse status, die leven voor een groot deel op Nederlanders.
Echter blijft het waarschijnlijk zo dat mensen die ingeent zijn ook uit een rood land in/uit mogen zonder verdere consequenties.

Duitsland heeft nu Spanje op rood staan, maar dat heeft geen effect op mensen die geprikt zijn.

Ik hoop het heel erg binnen de EU. Testen vinden we niet zo'n punt, maar quarantaine wordt iig voor mijn vriend erg lastig ivm werk.
Wij hebben net voor september plannen gemaakt om eindelijk weer naar NL te kunnen. Ierland staat tot 19/07 geen buitenlandse reizen toe, vanaf volgende week voor volledig gevaccineerde mensen iig geen verplichte quarantaine meer.
Heb vanaf half augustus 2020 geen familie of vrienden meer gezien...

Wij zijn sinds vorige week allebei gevaccineerd en mijn ouders ook, dus fingers crossed dat iig binnen de EU reizen voor gevaccineerde mensen mogelijk blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:09

In Engeland accepteren ze de 30.000 besmettingen en laten ze de regels los. Ziekenhuis opnames nemen er ook wel toe, maar niet even hard. En ze richten zich op het vaccineren en mee leren leven. Durf ik toch langzaam wat te gaan plannen voor mezelf voor december :+

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:12

idinn schreef:
In Engeland accepteren ze de 30.000 besmettingen en laten ze de regels los. Ziekenhuis opnames nemen er ook wel toe, maar niet even hard. En ze richten zich op het vaccineren en mee leren leven. Durf ik toch langzaam wat te gaan plannen voor mezelf voor december :+

Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als ze dat terug gaan draaien nu het EK voorbij is.
UEFA heeft daar een dikke vinger in de Pap gehad.

Ik zou in augustus naar Engeland gaan en alle evenementen daar waar ik heen zou gaan zijn verplaatst naar volgend jaar
Laatst bijgewerkt door Daks op 12-07-21 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:25

Dat zou goed kunnen Daks. Ik ben benieuwd wat het EK voor een super spreader is geweest. Daar komen we nog wel achter, en hopelijk valt het mee.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:44

pien_2010 schreef:
Dat zou goed kunnen Daks. Ik ben benieuwd wat het EK voor een super spreader is geweest. Daar komen we nog wel achter, en hopelijk valt het mee.

Nou, zo dacht ik gisteravond ook toen ik het volle stadion zag (en laat staan op straat daar).

In de tussentijd, als F1 fan (Mclaren) ook nog eens 1 van mijn favo coureurs in het stadion gespot. Die heeft toevallig zelf al corona gehad, maar toch :+ (nooooo)