Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:35

Ik ben er zelf heel voorzichtig mee. Mijn vader is een keer in elkaar geslagen door zo'n idioot nadat hij de rem had aangetikt. Dus dat doe ik niet.
En die ruitenwisservloeistof heeft iemand mij bijna een keer van de weg af gereden door. En toen deed ik het niet eens vanwege hem, mn ruit was echt vies :')
Ga de volgende keer die alarmlichten wel eens proberen, ben benieuwd!

Nu maar rustig gewacht, even later wordt die weg tweebaans en kon die inhalen en was ie ook weg gelukkig.

xSagan

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:26

Zit het weer in het weer ofzo met die klevers? Ik had er vanochtend ook 1 die liever bij mij in de auto dat dan in zijn eigen…. Ook ruitensproeier gedaan, heel licht overigens, maar net genoeg voor de veiligere afstand.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:25

Heb afgelopen zondag slechtste chauffeur van nederland gekeken.
Daar was er ook iemand die heel veel deed bumperkleven en het ergste vind ik dan, dat die persoon zich er 0 bewust van is... gewoon 0!! Dan denk ik ga eerst eens aan je bewustzijn werken voor je uberhaupt nog gaan rijden..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:42

Zou slechtste chauffeur echt zijn?
Zo beroerd rijden kan je toch de weg niet op.

Ergernissen.
Auto met Pools kenteken, reed 40 km/h waar je 50 km/h mag.
Gaf geen richting aan. Liet 7 kansen voorbij gaan om een rotonde op te gaan.

Weg had 2 banen, baan voor linksaf en voor rechtdoor.
Auto voor mij reed op baan revhtdoor. Zonder richting aangegeven ging hij naar links.
Ook niet voorgesorteerd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 18:49

Misschien is de Pool net in Nederland. Uit eigen ervaring kan ik jullie vertellen dat voor ons en onze vier Franse vrienden het ONGELOOFLIJK druk is in Nederland. En een koppel woont in Parijs maar vonden met name de smallere autoroutes op verschillende punten heel erg lastig.
40 km rijden waar je 50 mag doe ik zelf niet maar is natuurlijk geen probleem. Vraagt wat meer geduld.
De rotonde oprijden kent hij duidelijk niet dus wellicht geen rijbewijs of te weinig ervaring.
Dat richting aangeven is voor niemand moeilijk maar zie je inderdaad minder en minder.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 19:32

luuntje schreef:
Zou slechtste chauffeur echt zijn?
Zo beroerd rijden kan je toch de weg niet op.

Ja dat ( helaas) echt. Dit weet ik omdat ik 1 van de ouddeelnemers persoonlijk ken.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 19:44

Ik fietste vanmiddag over een smal weggetje. Dit was de omleidingsroute voor fietsers. Automobilisten hebben een andere omleidingsroute.

Natuurlijk erg druk met auto's die toch de kortste route nemen.

En later een vrachtwagen die niet aan de kant ging voor me en ik de berm in moest.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:57

Ineke wat erg.
Je stapt toch niet bij zo iemand in de auto hoop ik.

FrNo handig zo’n wegomleiding.
Was de berm wel hard?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 14:20

Nee ik heb er nooit bij in de auto gezeten en na het zien van diegene in dat programma was ik dat ook zeker niet van plan :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:04

luuntje schreef:
Ineke wat erg.
Je stapt toch niet bij zo iemand in de auto hoop ik.

FrNo handig zo’n wegomleiding.
Was de berm wel hard?

Ja, gelukkig was de berm hard genoeg.
Maar wel met steentjes, daardoor dus met het risico op een lekke band.
En hij had best wat meer kunnen afremmen en meer aan de kant gekunnen.

Gelukkig ben je nooit met die persoon meegereden Ineke.
Lijkt me best schrikken als je zonder het te weten bij zo iemand instapt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 19:06

Niet echt een ergernis maar wel een enorme verbazing vandaag op de weg. Ik zag een vrachtwagen met auto’s, nou is dat niet zo bijzonder maar wel dat er een 2de rij auto’s bovenop de 1ste rij auto’s stond. Op het dak van de auto’s daaronder gebonden :wow:
Ik was echt even behoorlijk afgeleid toen ik dat zag :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 19:13

Er reed vandaag een Finse vrachtwagen op de rechterbaan van de snelweg, maar de vluchtstrook was ook in gebruik als spitsstrook. Daardoor had de vrachtwagen eigenlijk daar moeten rijden, want hij haalde niemand in.
Ik zat erachter met mijn combinatie (bus met paardentrailer met paard erin), maar kon niet inhalen, want ik mag niet rechts inhalen en mijn combi is langer dan 8 meter, dus ik mag ook niet verder dan de tweede beschikbare rijstrook vanaf rechts gezien.
Normaal rijd ik met de cruisecontrol op 95 met de trailer, maar nu dus een heel stuk 85, want harder ging die Finse vrachtwagen niet.
En er reed genoeg voor hem wel op de spitsstrook, ik zat achter hem ook op de spitsstrook, er is 1 vrachtwagen voor mij geweest die hem inhaalde (over die 3e baan dus) en doorschoof naar rechts naar de spitsstrook, maar de chauffeur is echt het hele stuk in die middelste baan blijven zitten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 19:18

Vluchtstroken als spitsstroken zijn geen goed idee - en ik snap heel goed dat internationale chauffeurs ze niet snappen en zich niet veilig voelen om daar te rijden. Heel vervelend, maar hopelijk ontwerpt men de volgende generatie snelwegen iets beter.

Het was vandaag toevallig wel heel rustig op het stukje weg waar ik was. Maar stilte voor de storm waarschijnlijk, want over een uurtje gaat de A12 dicht. Ik ben benieuwd hoe dat volgende week gaat.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 19:34

Ik had hem van rechts ingehaald. :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 19:57

Als ik het paard niet in de trailer had gehad, had ik ook wel rechts in gehaald.
Maar met paard erin vond ik het toch geen goed idee. Even goed het gas intrappen als die toch net ineens zou bedenken naar rechts te komen, vind ik met paard achterin geen goed plan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 00:24

Ik heb vandaag toch zo'n kneus op de weg gezien, wat een triest figuur was dat.

Ik reed naar werk , en halverwege heb je echt een mega rotonde. Kwam een auto aan in de verte maar ruimte zat. Maar voor mij reed een gezin die het nodig vonden om opeens de rotonde met 10 km per uur te gaan nemen en eigenlijk voor niks heel langzaam te gaan rijden. Achter mij komt een volkswagen gti die eigenlijk wel door mij heen wou. Ik kijk in mijn binnenspiegel of het goed gaat en ik zie dat een heel opgefokt jongetje ( want als je volwassen bent gedraag je je niet zo) zijn middelvinger naar mij opsteken. Ik dacht ja doei ,dus gaf hem de vinger terug. Volgens mij dacht hij dat ik hem bewust brake checkte terwijl het kwam door diegene voor mij die voor geen reden heel langzaam ging rijden.

Anyway het jongetje kwam mee, want we moesten dezelfde richting op. Ik voeg in en ik zie dat hij even gas geeft en naast mij komt rijden. Ik negeer het en doe net of ik hem niet zie. De lol was er voor hem dus ook snel vanaf.

Hij gaat bewust voor mij rijden en continue langzamer of harder op het moment dat ik dat ook deed. Op den duur wou ik gaan inhalen omdat hij heel vervelend deed. Het jongetje gooit zijn auto plots voor mijn auto ( had er al rekening mee gehouden) hij wou gewoon zo erg zijn gelijk. Heb hem daarna maar laten gaan , ik dacht rij je zelf maar lekker naar de getver maar ik blijf er buiten. Hij reed naar de actie ook hard weg.

Bah vreselijk zulke mensen die hun ego zo belangrijk vinden en je nog liever in gevaar brengen om hun gelijk maar te krijgen. Maar wel gelijk? In dit geval maakte het geen bal uitm

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 08:01

Wouw....de middelvinger heb ik wel eens gehad maar nog nooit terug gegeven. Wat een vervelend knulletje.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:18

pien_2010 schreef:
Wouw....de middelvinger heb ik wel eens gehad maar nog nooit terug gegeven. Wat een vervelend knulletje.

Haha soms denkt mijn hoofd niet na en geeft direct reactie terug :') had hem ook beter kunnen negeren.

Maar ik vond het zo idioot omdat voor mij iemand bijna een kettingbotsing veroorzaakt door voor geen reden heel erg af te remmen. Die auto voor mij had 2 jonge kinderen achterin. Die bestuurder was ook vooral bezig met wat er in de auto gebeurde.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:29

Dat snap ik heel goed. We kunnen leren van dit topic. Zo ga ik die tip met voorruit schoonmaken en/of alarmlichten aan doen proberen bij bumperklevers. Eens kijken of dit zelfde reactie oplevert en wat minder agressie terug. Want die gasten gaan gelijk op afstand maar zijn wel heel boos vanwege geschrokken zijn (denk ik). En dat heb ik van dit topic geleerd. Als ze niet gelijk achteruit deinzen dat blijft ik het houden bij tik tik op de rem.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:38

Hier op het moment veel last van mensen die lekker onder de snelheid gaan rijden. Sommige omdat ze met hele andere dingen bezig zijn, niet eens telefoon maar andere dingen. Van mij mogen daar ook boetes voor gegeven worden want je bent net zo afgeleid als met telefoon en dus net zo gevaarlijk.
Op 60km weg de auto voor je gooien waardoor je op de rem moet, terwijl je voorrang hebt, en dan de hele weg tussen de 30 en hooguit 50 rijden. Zowel personen auto's als vrachtwagens. Of zelfs bij elke tegenligger nog meer af gaan remmen, terwijl het echt makkelijk past. Gewoon 2baansweg waar elke dag honderden vrachtwagens elkaar passeren zonder probleem en je op de kruisingen ruim 100 meter van te voren al kan zien of er iets aankomt of niet. Overzichtelijker bestaat niet.
En je mag er niet inhalen. :+ Echt, gooi die auto er dan niet voor als je niet normaal mee kan met het verkeer. Dat leerde ik in rijlessen al en zakken mensen ook gewoon op.
Of op de linkerrijbaan gaan staan bij stoplicht om vrachtwagen in te halen. Na het stoplicht moeten die rijbanen weer ritsen. En dan net hard genoeg wegrijden dat jij voor de vrachtwagen kan maar degene achter je niet. Dat was echt gewoon iemand die erachter had moeten blijven, als je zo traag optrekt dat vrachtwagen je bijhoudt en bijna op de rem moet om je ervoor te laten...

Die tik op de rem is ook gevaarlijk. Echt brake check is nog gevaarlijker en dan kan je ook echt in de problemen komen, maar dat aantikken is gewoon geen goede oplossing en breng je juist ook mensen mee in gevaar. Gewoon ruiten schoonmaken en als dat niet werkt negeren of opzij proberen te gaan.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 11:08

Geldt ergenis in het verkeer ook als zeurende buren over het parkeren terwijl ze zelf ook de veroorzakers zijn?

Laatst de buurvrouw, ja ik parkeer zo ruim, want mensen parkeren hem er vaak strak op. Toen had ik al iets van huh? Dat heb ik bij jullie nog nooit gezien. Ja, d'r vent die kan strak op een ander parkeren om de plek voor hun voordeur op te eisen. Week of 2 terug, buurman over de flos, want iemand met een Toyota kon niet parkeren, want stond een halve meter op straat en zo breed dat er geen auto tussen kon. Was een aygo ouder model. Dus toen zei ik ook. Jullie parkeerde laatst ook heel strak met de trekhaak op mijn vaders auto. Daar kon mijn maat 42 niet eens meer tussen. Vervolgens verwijt, dat doet jou vader ook. Nja niet zo strak, die sluit aan... de buren verzetten hun auto gerust 10 cm om de deur van de bestuurder gelijk te hebben met de ingang van hun tuin. Nja gister kwam ik thuis en tegen over kon ik niet parkeren, want 2 stonden er zo schuin daar kon ik met mijn auto niet tussen. Hun auto en die van de vriend van hun dochter stond zo breed dat als ze hadden aangesloten ik er nog tussen kon. (Laatst zeiden ze, toen ze buiten zaten, de buurman tegen de vriend van hun dochter. Zet je auto wat breder er is ruimte zat. Maar klagen wel over het parkeerprobleem. Nu kon er nog een auto parkeren. Hij zei nou, hij staat nu goed zo.) Mijn auto kon eigenlijk alleen achter een andere auto en stond net voor de oprit, daar sta ik niet graag. Het mag ook niet, maar wat moet je soms anders met te veel auto's en te weinig plaatsen. Nog niet gesproken over de hoeveelheid witte kentekenplaten. De buren en de vriend van hun dochter gingen weg toen ik bijna de voordeur thuis instapte. Toen heb ik inderdaad mijn auto verzet zodat die niet voor de oprit stond. Nou, en dan krijg je het... de auto van hun kan niet precies met hun deur gelijk staan met de ingang van hun tuin en eigenlijk gewoon kinderachtig gedoe. Zo strak op mijn auto met trekhaak en zelf nog heel veel ruimte ervoor... wat doe je er tegen.. inmiddels ben ik dit kinderachtige gedoe zo zat dat ik bijna instaat ben om 2 auto's van de sloop te halen en deze er strak voor en achter te zetten. Alleen dat ga ik niet doen. Ik ga de eer aan mezelf houden, maar dat word soms wel erg moeilijk...

Je snapt het wel toch?

Afbeelding

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 11:25

Oh parkeren in de wijk... Breek me de bek niet open.
Wij hebben iemand die expres op twee plaatsen parkeert, want anders "staan ze er zo dicht op en krijgt ze krassen". En vervolgens heeft iemand expres haar auto bekrast. Praat ik niet goed, maar ik was niet verrast.

En zoveel mensen die geen rekening houden met anderen, veel te ruim parkeren, zo parkeren dat je de parkeerplaats niet meer zonder 56x steken af kan, op de stoep recht voor je deur parkeren zodat je bijna niet meer je voordeur uit kan, aanhangwagens jaren laten staan op parkeerplaatsen.

I feel you!!
Volgens huis wil ik een oprit :') :') al zal dat vast ook niet probleemloos zijn :+

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 11:31

Wij gaan binnenkort van heel erg vrijstaand met parkeerplek op eigen terrein voor een auto of 5 naar een appartement met parkeergarage en plek voor 1 auto… auto 2 wordt lastig kwijt te raken daar.
Ik denk dat ik heel veel ga fietsen in onze nieuwe woonplaats. Ik zie de parkeerellende al voor me.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 11:35

Parkeren in de wijk, horror. Ik durf niet eens met de auto weg, omdat ik als ik terugkom nergens meer kan parkeren, mijn man loopt amper nog en ik kan niet ver lopen ivm copd en 2 versleten knieën. We hebben een invalidenparkeerkaart, maar dat soort plekken zijn er niet. Een invaliden parkeerplaats op kenteken krijg ik niet want ik heb een garage (op papier, maar het is een veredelde schuur, want er past hooguit een Smart of een Canta in). In de straat is een parkeerverbod langs de stoep, maar met de invalidenkaart mag ik daar 3 uur staan, wachten tot er een plekje vrij komt.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 11:59

Niet de enige met parkeerfrustraties. Maar wat mij dan het meeste frustreerd, is dat die mensen het hardste roepen over een ander... maar niet naar hunzelf kijken, maar dat geldt ook met het rijden op de weg. Net zoals die vw gti verhaal hierboven. :') Zoals ik er bij slechtste chauffeur van nederland achter kwam, is dat deze mensen het dus echt niet door hebben. :n

ik doe het ook niet altijd goed, maar ik doe wel mijn best in ieder geval. :D