Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:51

@Daphara, fijn dat je de bodywarmer alsnog hebt! Ik als koper en verkoper, kijk inddd naar het gemiddelde. Als iemand 20 beoordelingen heeft van 4/5-sterren en 1 van 1-ster, daar kijk ik dan echt wel doorheen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:09

Ja, inderdaad. Zelfs al zou de slechte beoordeling wel terecht zijn, het kan altijd dat er eens iets mis is gegaan of dat een persoon net wat veeleisender is. Als het merendeel van de beoordelingen goed is, laat ik me daar niet door afschrikken.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:11

Vind ik ook hoor. Ben wat ‘begripvoller’ geworden en kijk makkelijker door die enkele 1/2 sterren beoordeling heen, mede door de verhalen van hier.

Maar Marktplaats speuren blijft leuk :+ Heb nu de Anky Sunny Yellow en Baltic Sea kunnen scoren voor een leuke prijs. Toch weer wat specials er bij.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:07

Ik heb inmiddels 50 5 sterren en 4 4 sterren beoordelingen. Niks eronder, bijna ongeloofwaardig zou je denken! :')

Maar als ik iets koop en er staan 1 of 2 slechte tussen en verder een berg goede beoordelingen, dan prik ik er ook wel doorheen hoor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:47

Ik had gisteren een deal. Dacht ik... Nu het tot betalen moet komen hoor ik niks meer :+

Vandaag wel een andere deal. Binnen een half uur tot een akkoord gekomen en het geld op mijn rekening :)
Zoals afgesproken gaat het dinsdag op de post. Van zulke deals word ik wel blii!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:19

Wat betreft het indienen van claims met DHL; dit gaat inderdaad per kilo. Kan je hoog en laag springen, maar 50/50 of meer vergoeden gaan ze (helaas waarschijnlijk) niet doen :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:32

Courses schreef:
Wat betreft het indienen van claims met DHL; dit gaat inderdaad per kilo. Kan je hoog en laag springen, maar 50/50 of meer vergoeden gaan ze (helaas waarschijnlijk) niet doen :)

Dus eigenlijk als je met DHL verstuurd moet je er standaard 4 bakstenen bij in doen. (Tot hoe zwaar het maximaal mag zijn)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:26

xSCWx schreef:
Courses schreef:

Dus eigenlijk als je met DHL verstuurd moet je er standaard 4 bakstenen bij in doen. (Tot hoe zwaar het maximaal mag zijn)

Niet alleen bij DHL, elke post aanbieder.

Je krijgt een x bedrag per kilo als het kwijt is geraakt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:43

@Ineke bij PostNL niet als je verzekerd verstuurd, dan moet je zelf de waarde van het pakket opgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:44

Dat is bij elke post aanbieder zo.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:45

Spenk schreef:

Nee want bij DHL krijg je per kilo vergoed :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:52

Verzekerd versturen is weer duurder en als je bij DHL verzekerd verstuurd krijg je ook meer vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:55

xSCWx schreef:
Spenk schreef:

Nee want bij DHL krijg je per kilo vergoed :+

Moet je beter lezen. Per kilo als niet verzekerd verstuurd dat is bij postnl ook zo. Als je bij dhl verzekerd verstuurd krijg je ook die waarde.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:59

Ik heb afgelopen week dinsdag een grillpan online zien staan, die ik vrijdag ben mogen gaan ophalen. Helemaal in orde, zgan, 8 euro. Ik weer blij!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:04

xSCWx schreef:
Courses schreef:

Ja, maar als het te zwaar wordt dan worden de verzendkosten ook weer hoger vanaf bepaald gewicht.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:20

Lijkt er hier nu toch wel echt op dat we opgelicht zijn. Dat verzin je toch niet... Voor slakken... Maar toch wel €30.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:24

Balen zeg... hoe dan als ik vragen mag?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:18

Ik had gereageerd op haar advertentie, ze bood 40 gram slakken aan voor €5. Gevraagd of ik wat meer kon overnemen (200 gram) en wat ze daar voor wilde hebben incl. verzending. Gesprek ging allemaal prima, ze reageerde ook netjes. Geld overgemaakt en ze zou maandag of uiterlijk dinsdag verzenden. Daarna gewoon niks meer, mijn berichten worden ook niet gelezen. En helaas ook geen telefoonnummer erbij. Dus geld weg, en niks ontvangen, geen reacties meer.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:41

Weet iemand wat een oké prijs is voor een htk / Europees Korthaar kitten?

Normaal gesproken houden wij de kittens zelf of gaan ze alleen naar vrienden toe voor een symbolisch bedrag maar nu hebben we een wat groter nestje en via vrienden geïnteresseerde. Ze worden ontwormt en krijgen de eerste enting (tenzij mama ze echt beu is, dan mogen ze met 8weken weg).
Ik ga er geen achterlijk hoog bedrag voor vragen maar in deze tijd is het nou eenmaal fair om er geld voor te vangen. Ik heb wat zitten zoeken op MP maar zie vooral kruisingen met een chiquer ras voorbij komen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:46

Nyaleti schreef:
Weet iemand wat een oké prijs is voor een htk / Europees Korthaar kitten?

Normaal gesproken houden wij de kittens zelf of gaan ze alleen naar vrienden toe voor een symbolisch bedrag maar nu hebben we een wat groter nestje en via vrienden geïnteresseerde. Ze worden ontwormt en krijgen de eerste enting (tenzij mama ze echt beu is, dan mogen ze met 8weken weg).
Ik ga er geen achterlijk hoog bedrag voor vragen maar in deze tijd is het nou eenmaal fair om er geld voor te vangen. Ik heb wat zitten zoeken op MP maar zie vooral kruisingen met een chiquer ras voorbij komen.

Redelijkerwijs heb je ze 10 weken gehad en daar ook onkosten aan gehad. Met een enting en 10 weken oud zou ik een prijs van rond de €250 adviseren
Al die ras mixjes staat leuk op papier, maar vaak zijn het net zo goed gewonen huiskatjes, immers is het pas een raskat als er papieren bij zit.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:28

Asiel vraagt 125 incl entingen, chip, ontworming en incl toekomstige castratie. 250 vind ik dan wel behoorlijk aan de prijs.
50 zou ik max geven. Maar dat is geheel persoonlijk

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:35

Ga met Daphara mee zeker met de huidige prijzen. En vind het een normale prijs ook zo. :j

Asiel heeft vaak afspraken met DA voor speciaal tarief dit heb je als particulier niet. :o

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:50

Marcella schreef:
Ga met Daphara mee zeker met de huidige prijzen. En vind het een normale prijs ook zo. :j

Asiel heeft vaak afspraken met DA voor speciaal tarief dit heb je als particulier niet. :o

Castratie + entingen + chippen van mijn ene kat heeft totaal 150 gekost.
Zo groot prijsverschil vind ik dat niet. Ik weet dat de huidige prijzen op marktplaats hoog zijn, daarom al dat ik zei dat ik persoonlijk nooit meer dan 50 euro zou betalen voor een htk kat van een particulier.
Maar dat is ieder voor zich.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:49

Idd. Ik heb anderhalf jaar geleden 100 betaald voor 2 poezen, eigelijk 75 per stuk.

Ergens prima dat er geld voor wordt gevraagd, maar kan niet goed tegen die broodfok, of oeps nestjes en dan zoveel geld ervoor vragen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:37

nuscaniels schreef:
Asiel vraagt 125 incl entingen, chip, ontworming en incl toekomstige castratie. 250 vind ik dan wel behoorlijk aan de prijs.
50 zou ik max geven. Maar dat is geheel persoonlijk

Geen asiel in de buurt hier die nog die prijzen hanteren, kittens zijn sowieso over de €200 en veel zijn dan nog niet eens bij moeder opgegroeid en vaak nog geen 10 weken oud voordat ze verhuizen.

Ik zie op MP stamboomloze kittens van niet geteste ouders al voor €1000 en meer verkocht worden en dan mag je blij zijn als er 1 enting in zit, maar veel mogen al met 8 weken weg zonder enting.

Ik vraag voor mijn kittens van volledig geteste ouders, met entingen, chip, gezondheidsverklaring, paspoort, stamboom en kittenpakket nog niet eens zulke gekke bedragen.

Goede zorg is ook wat waard in het geval van Nyaleti, al het eten, kattenbakvulling, ontwormen en 1e enting is ook niet gratis. De vraag op de markt is hoog, het aanbod laag. Ik vind €250 helemaal geen gekke prijs, ze zou ze momenteel ook voor €400 kwijt kunnen raken.

Het is toch een kwestie van vraag en aanbod.