Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:53

Anne_GTI schreef:
De lekkerste melk komt koud uit de koeltank. Melk uit een pak is vies. Thee drink je alleen als je ziek bent.

Oeh, dat is idd heel erg lekker :9. Het is bijna jammer dat die melk niet makkelijker te krijgen is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:53

ikke schreef:
Heb ik er ook nog eentje: die hele energietransitie slaat nergens op.

Ook weer +1 :D

De meest vervuilende landen stappen immers niet mee in het klimaatplan.
Ik zou met een elentrieke autootje moeten gaan rondtuffen zodat de vliegtuigen hier 3km verderop naar hartelust kunnen blijven vliegen op kerosine. Waar dan ook nog geen halve eurocent taks op betaald wordt.
Dag Jan :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:54

Gini schreef:
Dat is jammer genoeg absoluut geen impopulaire mening. Heel veel vrouwen die op een openbare plek borstvoeding geven worden daarop aangekeken. Gek hoe ver wij van de natuur af zijn gaan staan. Een baby die melk drinkt bij de moeder = smerig.

Zou van mij inderdaad nog een heel stuk minder populair mogen zijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 16:01

Pandora2 schreef:
ikke schreef:

Ik zou met een elentrieke autootje moeten gaan rondtuffen zodat de vliegtuigen hier 3km verderop naar hartelust kunnen blijven vliegen op kerosine. Waar dan ook nog geen halve eurocent taks op betaald wordt.

_O-.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 16:53

Pandora en Ikke

+1

Maar ik denk dat heel veel mensen het met jullie eens zijn, maar die krijgen geen stem.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:02

Pandora2 schreef:
ikke schreef:

Wie er wel of niet mee doet is nog een ding maar de energietransitie begint bij de engineering van alternatieven. Dat is wat er nu gebeurt, niet meer en niet minder. We zijn helemaal niet bezig met transitie, we zijn nog bezig met het ontwerp; de engineering ervan.

We gaan heus wel doen wat Vattenvall slogant: fossielvrij, of beter: fossiel-arm leven.
Maar dat ziet er echt heel anders uit dan wat ons nu voorgespiegeld wordt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:29

HopeMyDay schreef:
Borstvoeding geven midden in een restaurant is echt heel smerig. Doe dat ergens anders :(

Ik vind dit dus echt heel raar. Hoezo is een heel restaurant vol etende mensen niet smerig en een drinkende baby wel :?

Ik heb dus echt overal gevoed waar m’n kind maar honger kreeg. Ik blijf nl geen maanden thuis omdat ik nergens m’n kind mag voeden :+
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 11-12-21 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:30

Jup. Het plan, de engineering dus, had al jaren aan de gang moeten zijn maar hier in BE hebben alle regeringen het gewoon voor zich uitgeschoven zonder een plat stro te verleggen. Lekker makkelijk :+

De groenen willen hier nu 2 splinternieuwe gascentrales gaan bouwen om tegen 2025 de kernuitstap mogelijk te maken trouwens. Ook redelijk bijzonder dit :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:34

Pandora2 schreef:
Jup. Het plan, de engineering dus, had al jaren aan de gang moeten zijn maar hier in BE hebben alle regeringen het gewoon voor zich uitgeschoven zonder een plat stro te verleggen. Lekker makkelijk :+

De groenen willen hier nu 2 splinternieuwe gascentrales gaan bouwen om tegen 2025 de kernuitstap mogelijk te maken trouwens. Ook redelijk bijzonder dit :P

In NL wordt nagedacht over nieuwe kerncentrales :j

Maar ik geef die Belgen het advies: bouw vooral die gascentrale :j Dat klinkt misschien vreemd maar zo'n gascentrale kan meer dan alleen aardgas opstoken.

Ik ben er van overtuigd dat we op enig moment overgaan op een synthetische versie van aardgas. CH4 maken is minder moeilijk dan het lijkt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:39

ikke schreef:
Ik ben er van overtuigd dat we op enig moment overgaan op een synthetische versie van aardgas. CH4 maken is minder moeilijk dan het lijkt.

Waarom gebeurt dit niet? Het hele electriciteitsnet is al bijna helemaal vol, en toch wordt er ingezet op elektrisch rijden. Waarom niet meer inzetten op waterstof en idd synthetisch aardgas?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:25

We kunnen ruilen ! Jullie krijgen onze ouwe kerncentrales en wij jullie gascentrales :')

De gascentrales die hier nu al zijn, hebben 2000 keer meer panne op een jaar dan de kerncentrales schijnt. Dus dat is nie zo goe nie :+

Anyway... aangezien de 1e aanvraag tot goedkeuring al voor 1 van de 2 geweigerd werd en we hier met verschillende overheden zitten, zijn we nog niet aan de nieuw patatjes denk ik.
Misschien zitten we met oud en nieuw 2025-2026 wel helemaal in het donker :')
Goed voor het milieu, goed voor de planeet :Y)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:33

HopeMyDay schreef:
Borstvoeding geven midden in een restaurant is echt heel smerig. Doe dat ergens anders :(

Mee eens :r . Als ik aan een maaltijd zit hoef ik echt geen tiet van een ander te zien

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:38

Cinnepin schreef:
HopeMyDay schreef:

Mee eens :r . Als ik aan een maaltijd zit hoef ik echt geen tiet van een ander te zien

Ik ook niet :r

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:46

Kijk er dan niet naar.

Ik vraag me af hoeveel 'tiet' jullie dan zien. Heb je op een blouse/topje met diepe inkijk dezelfde reactie?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:47

Hoe zie je een tiet als er een baby voor ligt :? Ik weet zeker dat er bij mij niks te zien was. Ook regelmatig gehad dat mensen het heel niet door hadden dat ik aan het voeden was. Je moet dan ook wel echt heel goed kijken :o

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:48

DezeNaam schreef:
Kijk er dan niet naar.

Ik vraag me af hoeveel 'tiet' jullie dan zien. Heb je op een blouse/topje met diepe inkijk dezelfde reactie?

Ben ik ook geen fan van, maar vind ik minder erg.
En ik heb in mijn leven wel baby's aan de tiet zien hangen en dan zag je ook wel eens een tepel enzo. Prima, maar niet in een restaurant.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:52

ikke schreef:
Pandora2 schreef:

In NL wordt nagedacht over nieuwe kerncentrales :j

Maar ik geef die Belgen het advies: bouw vooral die gascentrale :j Dat klinkt misschien vreemd maar zo'n gascentrale kan meer dan alleen aardgas opstoken.

Helemaal mee eens +:)+! Gas hoeft sowieso t verdoemhoekje niet in, imo.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:52

Ik vind een baby in een restaurant sowieso irritant en niet horen :o

Zit je lekker te eten, begint er weer een te huilen. Vermoeiend.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:56

Ik vind ouders ontzettende zeikerds met het dicht gaan van de scholen.

Als je niet de op je eigen kind wilt passen had je ze misschien niet moeten nemen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:00

Ik vind het belachelijk dat Slob het nodig vindt om de scholen t/m 24 december open te houden, want de leerachterstanden blabla ,. Alsof er in die schoolweek nog zoveel wordt gedaan/geleerd.
Ik zou het liefste dichtgaan die week, dan kan al het personeel ook 'gewoon' kerst vieren zonder buikpijn van een mogelijke besmetting.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:09

sureido schreef:

Ik deel deze mening

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:25

Cinnepin schreef:
HopeMyDay schreef:

Dit inderdaad, zelf vraag ik me dan af hoe moeilijk het is om een flesje o.i.d. mee te nemen óf überhaupt een baby niet mee te nemen naar een restaurant.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:26

Jullie moeten ook niet zo staren naar andermans tieten. :\

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:43

sureido schreef:

Ook mee eens :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:45

De tiet zie ik meestal ook niet.
Maar zelden houd een baby zich de hele avond stil.
Wat is er mis met babysit?
Toen ik klein was gingen baby's en kinderen die niet stil konden zitten gewoon nog niet mee naar een restaurant.