Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:36

dat ik zei "ik vind" bedoelde ik niet dat ik dat bepaal trouwens.

Maar meer dat ik het onderwerp zelf niet ervaar alsof er een anonimiteit op moet. Zoals bij menig onderwerp dat wel het geval kan zijn.

Maar die laatste zin, zou je die nog eens willen uitleggen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:36

fohadie schreef:
_Karlijn schreef:
Ik vroeg me af of je tijdens een operatie ook zou moeten niezen. Ik werd geopereerd via de slagader in m'n lies aan m'n hart en dat leek me erg ongewenst := bij elke operatie trouwens.

Ik ben ook geopereerd via mijn lies aan mijn hart en ik moest aangeven als ik ging niezen. Normaal voel je dit wel aankomen. Als je wel niest, kunnen ze uitschieten met het aparaat waar ze mee bezig zijn. Ik moest echt super stil liggen. (En dat kan ik dus heel moeilijk. :+ ) Ik kon ook niet meekijken dus heb maar een poging tot slapen gedaan. Wel vervelend dat je geen narcose krijgt en je weinig anders kan dan naar het plafond staren of poging tot slapen.

Wacht... heb je geen verdoving gehad? Helemaal niet? Of plaatselijk?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:42

Ik moest niezen tijdens mijn knieoperatie. Chirurg stond net klaar om een klap op de beitel te geven toen ik ze waarschuwde :=

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:42

Knert schreef:
dat ik zei "ik vind" bedoelde ik niet dat ik dat bepaal trouwens.

Maar meer dat ik het onderwerp zelf niet ervaar alsof er een anonimiteit op moet. Zoals bij menig onderwerp dat wel het geval kan zijn.

Maar die laatste zin, zou je die nog eens willen uitleggen?

Deze persoon staat nu op heel Bokt als anoniem. Dat doen mensen als ze willen stoppen met Bokt en niet meer herkenbaar willen zijn. Dus niet alleen voor deze advertentie, of voor 1 bericht. Normaal gesproken kan je dan zelf ook niet meer reageren omdat je account als het ware opgeheven is. Dit profiel bestaat niet meer.

Bij deze persoon van jouw voorbeeld is vorige week iets fout gegaan. Degene kon nog wel reageren terwijl het account net opgeheven was. Hoe dit kan weet ik ook niet.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:44

Knert schreef:
Jaaa!! Eindelijk ik heb er een!!

[ [url=m/u6FhsU.png]Afbeelding[/url] ]

Deze is anoniem waarbij de noodzaak er niet is.
Waarom vraag ik me af?

Dit is al van 4/7. Dus niet gereageerd met een anoniem account. Dit account is de afgelopen week oid geannonimiseerd (is dat een woord?)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:46

Princess_ schreef:
Knert schreef:
Jaaa!! Eindelijk ik heb er een!!

[ [url=m/u6FhsU.png]Afbeelding[/url] ]

Deze is anoniem waarbij de noodzaak er niet is.
Waarom vraag ik me af?

Dit is al van 4/7. Dus niet gereageerd met een anoniem account. Dit account is de afgelopen week oid geannonimiseerd (is dat een woord?)

Dan heb jij het topic niet meegekregen waar ze wel degelijk onder anoniem reageerde. :+

Scw: plaatselijke verdoving, ik was gewoon bij kennis.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:48

fohadie schreef:
Princess_ schreef:

Dan heb jij het topic niet meegekregen waar ze wel degelijk onder anoniem reageerde. :+

Scw: plaatselijke verdoving, ik was gewoon bij kennis.

Kan dat ook moeilijk meekrijgen als daar geen screenshot van is he :+ ik reageer op een screenshot van 4/7.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:11

fohadie schreef:
_Karlijn schreef:
Ik vroeg me af of je tijdens een operatie ook zou moeten niezen. Ik werd geopereerd via de slagader in m'n lies aan m'n hart en dat leek me erg ongewenst := bij elke operatie trouwens.

Ik ben ook geopereerd via mijn lies aan mijn hart en ik moest aangeven als ik ging niezen. Normaal voel je dit wel aankomen. Als je wel niest, kunnen ze uitschieten met het aparaat waar ze mee bezig zijn. Ik moest echt super stil liggen. (En dat kan ik dus heel moeilijk. :+ ) Ik kon ook niet meekijken dus heb maar een poging tot slapen gedaan. Wel vervelend dat je geen narcose krijgt en je weinig anders kan dan naar het plafond staren of poging tot slapen.

Ik was dus wel onder narcose ;)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:19

Karlijn, dat kan, er zijn meerdere operaties via de lies aan het hart. Maar als je onder narcose bent, kan je ook niet aangeven dat je moet niezen. :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:36

fohadie schreef:
Karlijn, dat kan, er zijn meerdere operaties via de lies aan het hart. Maar als je onder narcose bent, kan je ook niet aangeven dat je moet niezen. :+

Nee vandaar mijn vraag, kun je moeten niezen tijdens een operatie (onder narcose dus) of de hik krijgen dus bijvoorbeeld :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:26

Je spieren en reflexen worden toch "verlamd". Niezen is een reflex, dus lijkt me dat dat dan ook uitgeschakeld wordt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:31

Als je als operatie assistent moet plassen tijdens een operatie, kan dat dan?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 20:26

Gini schreef:
Je spieren en reflexen worden toch "verlamd". Niezen is een reflex, dus lijkt me dat dat dan ook uitgeschakeld wordt.

Klopt... je kan niet niezen onder volledige narcose.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:16

Dat account is geanonimiseerd ( noem je dat zo..)
Maar in het topic benoemd men haar nog wel met volledige naam..
Zij is nog niet zo lang van bokt af.. Erg jammer, vond haar altijd een nuttige bijdrage hebben.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:37

Hoe warm/koud douchen jullie? M'n man moppert altijd als hij na mij gaat douchen dat de thermostaat te hoog staat. Ik douche het liefste tussen de 45-50 graden, meestal 47/48 graden. In de zomer als het heet is dan zet ik m lekker koud, dan moppert ie ook haha dat is te koud.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:47

Wtf...

38-40 is mijn range :')

Je man heeft gelijk _O-

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:03

Niks d'r van 45 is heerlijk. Lekker warm, ook in de zomer. En dan daarna zo heerlijk warm je bed in rollen <3

Ja ik ben snel gelukkig

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:14

Dan brand je toch bijna je haar van je hoofd af :wow: Ik douch graag heet, maar niet heel veel meer dan 40-42 gok ik.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:17

Piekosjj schreef:
Dan brand je toch bijna je haar van je hoofd af :wow: Ik douch graag heet, maar niet heel veel meer dan 40-42 gok ik.

Nee hoor ik leef nog steeds :D

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:20

Ik douche ook altijd heel heet.
38 voelt als een koude douche :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:55

Waarom zijn de kosten voor rijklaar maken zo krankzinnig hoog? 950 euro voor een tank benzine, mat, lifehammer en een vestje. 8)7 auto staat al bij dealer en hoeft dus niet verplaatst te worden. Mag dat dan zomaar zoveel kosten. Ik moest iets voor iemand nabellen en kreeg een offerte toegestuurd. Ik krijg een halve rolberoerte, aflever kosten 950 ex btw, verplichte extra garantie bijkopen (nieuwe auto he) 400 euro.

Welke logica zit hierachter behalve geld binnenharken door de dealer? Ik ben er duidelijk al heel lang uit. :oo

Ik zit met douchen onder de 38 graden :') onder die beveiligingsklik dus.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:10

Tot m'n 20e? denk ik, had ik de douche op 25-30 graden staan := Nu rond de 35

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 16:14

karuna schreef:
Waarom zijn de kosten voor rijklaar maken zo krankzinnig hoog? 950 euro voor een tank benzine, mat, lifehammer en een vestje. 8)7 auto staat al bij dealer en hoeft dus niet verplaatst te worden. Mag dat dan zomaar zoveel kosten. Ik moest iets voor iemand nabellen en kreeg een offerte toegestuurd. Ik krijg een halve rolberoerte, aflever kosten 950 ex btw, verplichte extra garantie bijkopen (nieuwe auto he) 400 euro.

Welke logica zit hierachter behalve geld binnenharken door de dealer? Ik ben er duidelijk al heel lang uit. :oo

Ik koop alleen nieuwe 2e hands... en daarbij is dat rijklaarmaken altijd iets wat ik af ding :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:51

Ik maak altijd een Bijdehandse opmerking...

Dat ze mij in basis niet rijklare voertuigen willen verkopen en dus noodzakelijk nog zogenaamd eerst moeten sleutelen om hem klaar te moeten hebben. Ben je nu een garage of een autokerkhof?

Mankeert er zoveel aan? Dan de basisprijs omlaag. Dan verkoop je ook geen kwaliteit. Of hoeft er toch niet zoveel aan gedaan worden? dan kan het rijklaar maken ook wel voor 100 euro... en dan wil ik best zelf tanken.

Lukt altijd...

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:50

karuna schreef:

Zijn de kosten voor de eerste beurt (afleverbeurt) , het poetsen, de aflevering en eigenlijk ook het transport vooraf wat je betaald.