Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moestuin schreef:Dat een diëtist, sportschool etc niet wordt vergoed (ok, de diëtist, daarvoor krijg je eenmalig €40 na 5 sessies). Maar een gastric bypass wel. Zou het niet logischer zijn om eerst preventie en een gezonde levensstijl aanleren te vergoeden? Nu wil ik er wat aan doen, maar de prijs is niet mis. Een operatie komt mij bijna goedkoper uit…
(Niets tegen mensen die voor een operatie zijn gegaan overigens. Ik vind het gewoon zo krom dat de laatste optie wel wordt vergoed maar alle stappen ervoor je het zelf maar moet uitzoeken en moet kunnen betalen)
Lau schreef:Moestuin schreef:Dat een diëtist, sportschool etc niet wordt vergoed (ok, de diëtist, daarvoor krijg je eenmalig €40 na 5 sessies). Maar een gastric bypass wel. Zou het niet logischer zijn om eerst preventie en een gezonde levensstijl aanleren te vergoeden? Nu wil ik er wat aan doen, maar de prijs is niet mis. Een operatie komt mij bijna goedkoper uit…
(Niets tegen mensen die voor een operatie zijn gegaan overigens. Ik vind het gewoon zo krom dat de laatste optie wel wordt vergoed maar alle stappen ervoor je het zelf maar moet uitzoeken en moet kunnen betalen)
Zo een operatie krijg je ook niet zomaar![]()
Het is echt een lang traject en als jij gewoon bij hun diëtiste afvalt krijg je de operatie ook niet. Natuurlijk zou het top zijn als je de diëtiste en sportschool bij een bepaald bmi vergoed krijgt. Maar daar verdienen ze natuurlijk minder aan.