Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:59

Shanna schreef:
Xyris schreef:

Net zo hoor, besteed ik 10+ uur aan een tekening, krijg ik 15 likes (waarvan 4 uit een pod en 5 van vrienden) 4 nieuwe volgers en de volgende dag heb ik uiteindelijk -1 volger.

Ik ben gestart met instagram omdat het extreem werd aangeraden voor het werk dat ik doe, maar ik denk dat ik flutwerk lever ofzo...

Zijn dat tekeningen?!
Ik ben je met alle 3 accounts die ik beheer gaan volgen, erg knap wat je maakt! +:)+

Dank je Shanna :o met jouw opmerking zijn gelijk een hoop anderen mij gaan volgen! En het zijn inderdaad allemaal tekeningen. Ben nog wat mijn eigen stijl aan het ontdekken maar ben al een eind op weg.

En bedankt voor de tips! Ik zal even kijken naar een linktree want daar heb ik mog niet eerder van gehoord. Mbt hashtags, waar zit je dan aan te denken? Was voor mijn gevoel al vrij volledig :o en ik like en comment wel regelmatig maar ik denk dat ik dat wat actiever moet gaan doen dan.

OH en ik ben jullie allemaal terug gaan volgen

Piekosjj

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:02

Wat me vooral opvalt is dat je art niet scherp lijkt te zijn, alsof het 20x uitvergroot is. Is dit de bedoeling of komt dit door de insta upload?

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:11

Hoe kunnen jullie zien of je eigen foto bij populair staat?

Bij mij gaan de laatste foto’s echt enorm slecht.. met 2400 volgers heeft mijn laatste foto van gister ochtend maar 187 likes... ik ging juist zo goed! Zo jammer :( ben net zo actief als anders.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:30

Xyris, veel van je foto's lijken inderdaad erg wazig en met pixels. Je meest recente niet, die ziet er goed scherp uit.

EdkingEnzo, ik weet niet of het de goede manier is, maar ik klik op de hashtags die ik gebruik en daar moet je een beetje rondscrollen. Ik kwam toevallig een keer een van mijn foto's daar tegen bij populair.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:46

Is er nog een honden (dierenpod) actief?

Spoiler:
fawkes_the_tamaskan
is de pagina van mijn nieuwe aanwinst.

Spoiler:
Zijn laatste foto krijgt meer likes dan wanneer ik op mijn eigen feed een foto plaats :')

Xyris, ik vind ze ook prachtig hoor!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:53

Hmm.. Gister had ik nog 114 volgers, vanmorgen in 1x 13 minder.. Meer die dat heel erg hebben?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:05

AmyJamess schreef:
Hmm.. Gister had ik nog 114 volgers, vanmorgen in 1x 13 minder.. Meer die dat heel erg hebben?

Altijd wel op en af hoor :) Maar ik denk altijd maar, ach de mensen die mij(n paarden) leuk genoeg vinden blijven vanzelf wel volgen, en die wil ik graag ook bereiken :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:21

gribaldi schreef:

Spoiler:
fawkes_the_tamaskan

Spoiler:
Zijn laatste foto krijgt meer likes dan wanneer ik op mijn eigen feed een foto plaats :')

Je kan er wel bij ons in als je wilt, ik heb een hond, en de rest paarden en lifestyle ook. Wij doen gewoon alles :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:26

Gribaldi ik heb je pup gevolgd! En je persoonlijke account ook! Ik houd van sportende mensen oo insta!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:40

Piekosjj schreef:
Wat me vooral opvalt is dat je art niet scherp lijkt te zijn, alsof het 20x uitvergroot is. Is dit de bedoeling of komt dit door de insta upload?

Bedankt dat jullie dat zeggen! Ik heb tijden met skype de beelden verstuurd naar mijn telefoon en ben pas bij de laatste 2 overgestapt op PushBullet omdat dit de kwaliteit zou verbeteren.

Mijn zicht is 150% dus ik zie erg scherp en met heel veel detail, dus ik weet het verminderen van de kwaliteit eigenlijk grotendeels daaraan in combinatie met de upload, (dus net zoals bij iedereen) omdat niemand er wat van zei. Maar het zit hem dus niet daarin :p. Ik ga van het weekend even alles leeghalen en heruploaden. Hebben jullie nog tips met oog op tijd of frequentie? Het liefst gooi ik alles op dezelfde dag er weer op.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:47

Ik heb je Instagram even bekeken maar ze lijken inderdaad erg onscherp. Wel super knap, dat zeker weten!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:49

MarlindeRooz schreef:
Gribaldi ik heb je pup gevolgd! En je persoonlijke account ook! Ik houd van sportende mensen oo insta!

Leuk :D ik zag het, heb terug gevolgd :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:49

Amandavd schreef:
gribaldi schreef:

Spoiler:
fawkes_the_tamaskan

Spoiler:

Je kan er wel bij ons in als je wilt, ik heb een hond, en de rest paarden en lifestyle ook. Wij doen gewoon alles :D

Als dat kan graag :D :j

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:52

Het account van KameraExpress heeft mijn nieuwe foto geliked :D . En Jesse Drent laatst ook een foto, maar daar krijg ik het niet zo warm van aangezien hij van die bots gebruikt.

Xyris, Niet alles op 1 dag er op gooien! Max. 1 per dag, naar mijn mening. Anders kan het te veel worden in 1x voor je volgers en gaan ze je ontvolgen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:56

Xyris, ik zou enkel de echte content uploaden. Dus niet de "Watch now on Youtube", ten eerste werken linkjes dus inderdaad niet op Instagram. Daarnaast volgen mensen jou over het algemeen op Insta voor jouw posts en dus niet voor posts met enkel een oproep om naar youtube te gaan :P Je kan natuurlijk in je post wel verwijzen naar je Youtube kanaal en deze link in je bio zetten :j Zo heb ik dat ook een tijdje gedaan toen ik nog een youtube kanaal had.

Overigens vind ik je art wel heel interessant om te zien! Heel knap :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:01

Ik zou wellicht de eerste dag er wat op zetten, zodat je nieuwe volgers dan al wat kunnen zien wat voor soort werk je hebt. Ik heb toen een rijtje van drie er op gezet, en zag dat veel mensen ze ook alledrie hebben geliked. Daarna 1 per dag zodat je elke keer weer even op komt borrelen. Ik zie dat veel mensen de 'kijk op youtube' dingen in hun story plaatsen ipv op hun feed, dat is vooral leuk met de swipe up functie maar dat kan niet iedereen geloof ik :')

Ook zijn er veel dingetjes te vinden over kwaliteit en grootte van je foto over hoe je 'm het beste kunt exporteren en uploaden. Kan je zo heel veel dingen op google over vinden.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:12

Bedankt voor de complimentjes :o. Ik postte inderdaad niet meer de 'watch now' en ga nog even nadenken over mijn link, of ik op mijn website even speciaal een pagina maak voor links (en vanuit instagram daar naartoe linken) of dat ik regelrecht naar youtube link. (advies?).

Ik ben een beetje bang met het herposten dat mensen zich gaan irriteren aan het wekenlang zien van content dat ze al kennen als ik er 1 per dag doe...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:14

Maar het is ook irritant als opeens je hele feed vol staat met dingen die je al hebt gezien en waar je bijna niet doorheen komt :j Honestly, ik gok dat de meerderheid het zich niet herinnert wat ze twee dagen geleden op insta zagen (incl me :oo )

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:24

Wat tags betreft, vermijd de hele grote (+/-200k) daar loop je het risico te verzuipen maar ook de kleine (<5k) omdat daar relatief weinig mensen kijken. Ook heb je binnen 1 zoekterm wel verschillende passende tags
#nature #naturegram #ilovenature #colorfulnature #naturesbeauty #mothernature #thebestnature (ik zuig nu zo even wat uit mijn duim hoor, maar denk breder, je mag 30 tags, probeer maar vol te krijgen)

Dit doe ik tenmiste :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:25

Ik was gisteren wat té enthousiast, de foto van gisteren doet het rotslecht :') Blijkbaar trekken oortjesfoto's toch niet zo. Moet ik even andere dingen verzinnen als ik weer meer op buitenrit ga.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:30

Bedankt voor de tips! Ik ga het allemaal even goed aanpakken. Een goeie start is het halve werk := :o

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:31

Afbeelding

Wat gaat hier mis? Heb ik nu 182 likes of 252? :roll:

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:39

wilmatj schreef:
[ [url=m/VCrhK9.png]Afbeelding[/url] ]

Als ik de post bekijkt heb 266 likes. Misschien eventjes refreshen ofzo?

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:32

Mijn meest recente puppyfoto heeft een bereik van 17 bij hashtags.... Nog nooit zo laag gehad, ik begreep al niet waarom de likes niet zo snel gingen. ;( De andere puppyfoto heeft 106, ook niet heel veel als ik het vergelijk met paardenfoto's.
Toch wat andere hashtags verzinnen bij hondenfoto's dan..

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:32

NadjaNadja schreef:
wilmatj schreef:
[ [url=m/VCrhK9.png]Afbeelding[/url] ]

Als ik de post bekijkt heb 266 likes. Misschien eventjes refreshen ofzo?

Elke keer als ik refres krijg ik 2 verschillende aantallen. Heel raar.