Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:12

Justme_Lisaa schreef:
Ik ben op zoek naar iemand die bekend is met het Belgische OV :). Ik zou graag vanuit Nederland, denk dat Rotterdam het centraalst is, graag naar Pairi Daiza willen gaan. Maar ik kom er werkelijkwaar niet uit hoe ik eventueel het beste kan reizen. NS internationaal zegt andere dingen dan een website die ik via de dierentuin had gevonden -O- :?

Het dichtstbijzijnde station is Cambron-Casteau, aan de route naar Bergen (Mons). Vanuit NL reis je dan via Antwerpen en Brussel. Via Luik zal ook wel gaan, maar als je zelf al aangeeft dat vanuit Rotterdam het handigst is, dan reis je via Antwerpen. Pairi Daiza ligt zo te zien op loopafstand van het station, dus je hoeft verder geen bus of taxi te nemen.

Overzichtskaart van het spoornet in België: https://trainmap.belgiantrain.be/

Als ik bij de NMBS zoek op Antwerpen-Cambron-Casteau, dan kom ik op een reistijd van ongeveer 2 uur uit met 2x overstappen (in Brussel-Zuid en in Aat). Rotterdam-Antwerpen is een uur met de gewone IC of een halfuur met de Thalys. NS International geeft dan ook twee mogelijkheden: een totale reistijd van 2.48 uur en van 3.32 uur.

Je kunt een ticket voor de hele route regelen via NS International, maar je kunt ook een ticket naar Antwerpen (of Brussel) regelen en voor het resterende deel van de reis een ticket kopen bij een automaat op het station (Nederlandse pinpassen werken daarop). Zo heb ik het de afgelopen maanden steeds gedaan. Mijn plannen wijzigen nog weleens ter plekke, dus ik wil me meestal niet vastleggen op een hele route. Er zijn idd kortingen mogelijk, zoals Belgische Bokkers hier al zeggen. Ik reis doorgaans in mijn eentje, maar er zijn voordelige opties voor als je samen reist.

Overigens vind ik het tot nu toe allemaal wel meevallen met het gebrek aan properheid en het sardientjesgevoel (ook in Wallonië), maar dat is persoonlijk.

IrishDraught

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:02

Ik zoek…
Een jurkje dat iemand aan had die ik zag lopen

Koraal kleur effen
Stof leek chiffon achtig
Tot de knie, Vanaf taille uitlopend
Overslag model bij kraag maar vast bij taille
Kapmouw met ruches

Leek voor mn gevoel een only achtig jurkje

Ben zo dom geweest niet te vragen waarvan het was

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:09

Ik heb binnenkort een bruiloft met thema Summer Chique. Ik heb het zelfvertrouwen van een garnaal en dus echt geen idee wat ik moet dragen. Mn kleding maat is L/XL.
Nu heb ik evt een broekpak hangen wat zou kunnen maar hierbij zoek ik een top zoals dit :

https://www.sweetjewellery.nl/saartje-top-kant-zwart

Liefst in wit of crèmekleur. Ik weet dat hij op deze site ook in wit is. Maar dit is een one size fits all... dat "fit" mij dus nooit zo. :+ Broekpak is donkergroen.

Maar een mooie, betaalbare jurk of jurkje zou ik ook leuk vinden. Iemand die mij wil helpen zoeken?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:52

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:00

Graag gedaan, wat voor soort jurkje zoek je precies ?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:03

Summer Chique... maar belangrijker voor mij is dat het mn figuur goed uit doet komen. Ik moet me er echt goed in voelen.

https://www.wefashion.nl/nl_NL/dames-mo ... 57578.html deze vind ik mooi. Maar zou dan denk ik de 2xl moeten hebben om me er lekker in te voelen en die is uitverkocht helaas.

Maar ik sta eigenlijk echt nog voor alles open...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:19

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:02

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:18

Ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van milieuvergunning stickers
voor Barcelona :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:37

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:53

Een leuke verantwoorde (dus geen leer, dramatische omstandigheden etc) middelgrote portemonnee. Niet van kurk, die heb ik steeds in een mum van tijd kapot... Er moeten vooral pasjes in kunnen, maar een vakje voor optionele muntjes is fijn.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:56

Sheran schreef:
Een leuke verantwoorde (dus geen leer, dramatische omstandigheden etc) middelgrote portemonnee. Niet van kurk, die heb ik steeds in een mum van tijd kapot... Er moeten vooral pasjes in kunnen, maar een vakje voor optionele muntjes is fijn.

Verantwoorder dan in de kringloop vind je het niet. Aanbod is vaak vrij groot en gevarieerd.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:50

Ik zoek iemand die 5 Australische Dollar heeft. Het geldwisselkantoor wil een minimum van 50 euro, maar ik heb maar een paar dollar nodig. :o

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:48

Ik denk dat ik nog wel ergens iets heb in een oude sok. Waar moet het heen?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:57

assie schreef:
Ik denk dat ik nog wel ergens iets heb in een oude sok. Waar moet het heen?

Ik stuur je even een pb!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:09

Sorry... ik loop net naar de oude sok maar daar zit dus geen Australische 5 dollar in, maar de nieuw Zeelandse.
Sorry voor het doodmaken met een blije mus -O-

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:34

assie schreef:

Hahaha een nieuwe variant van 'blij maken met een dooie mus' _O- ik zie het al echt voor me :D

Ik zoek een broodrooster maar zie echt door de bomen het bos niet meer. Er zijn er zoveel!! Maar als ik dan de recensies lees.... er past geen boterham in? Ik heb echt maar heel weinig eisen:
    - Er moet een echte Hollandse boterham in passen (niet dat je de boterham halverwege moet omdraaien omdat die er bovenuit steekt).
    - Ontdooistand zou fijn zijn
    - tot ca €40,- (als ie echt top is dan mag het iets meer zijn
That's it! Kleur maakt niet uit, design maakt niet uit, merk maakt niet uit. Beetje goeie recensies zou wel mooi zijn. Als er maar 1 boterham in past maar die kan er dan wel helemaal in, dan is dat geen probleem.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:34

Sjira schreef:
assie schreef:

Hahaha een nieuwe variant van 'blij maken met een dooie mus' _O- ik zie het al echt voor me :D

Ik zoek een broodrooster maar zie echt door de bomen het bos niet meer. Er zijn er zoveel!! Maar als ik dan de recensies lees.... er past geen boterham in? Ik heb echt maar heel weinig eisen:
    - Er moet een echte Hollandse boterham in passen (niet dat je de boterham halverwege moet omdraaien omdat die er bovenuit steekt).
That's it! Kleur maakt niet uit, design maakt niet uit, merk maakt niet uit. Beetje goeie recensies zou wel mooi zijn. Als er maar 1 boterham in past maar die kan er dan wel helemaal in, dan is dat geen probleem.

Uhh... ik weet niet beter dan dat wij de boterhammen er opzij in deden, dan past het altijd toch?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:21

Sjira schreef:
assie schreef:

Hier een waardeloze terwijl ik dacht dat ik met philips best goed zat. Dus kan je niet echt helpen. Wel benieuwd naar een goede.
Met die van mij, past het brood net niet, steekt randje bovenuit,hoe ik hem ook draai. En of het is zwart of het is nog bleek...

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:42

Nyaleti schreef:
Is er nog een andere outdoor kleding shop behalve de Bever, Decathlon en ANWB?
Online bestellen is prima, evt vanuit het buitenland als het te vertrouwen is.

En enigszins betaalbaar? := Merken als First Ascent en North Face hebben prachtige spullen maar zó duur..
Ik zoek veel spullen in Khaki en beige..

Sportsworld (winkels in Nederland) = sportsdirect (online)iets? Heb al meerdere keren iets besteld, verzenden duurt iets langer omdat het uit de uk moet komen.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:09

Annemiek73 schreef:
Nyaleti schreef:
Is er nog een andere outdoor kleding shop behalve de Bever, Decathlon en ANWB?
Online bestellen is prima, evt vanuit het buitenland als het te vertrouwen is.

En enigszins betaalbaar? := Merken als First Ascent en North Face hebben prachtige spullen maar zó duur..
Ik zoek veel spullen in Khaki en beige..

Sportsworld (winkels in Nederland) = sportsdirect (online)iets? Heb al meerdere keren iets besteld, verzenden duurt iets langer omdat het uit de uk moet komen.

Of misschien mountain warehouse, hadden een tijdje een winkel in Zwolle. Was een stuk goedkoper van de Bever! Ik heb er alleen een softshell jas van, die bevalt goed.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:22

Sjira schreef:
assie schreef:

Ik heb een contactgrill hiervoor. Kan je perfect grote boterhammen(en meer tegelijk) mee roosteren maar ook tostis, paninis en nog veel meer mee maken. Die van mij kan zelfs helemaal opengeklapt en functioneert dan als gourmetpan.

Zo een:

https://www.lidl.nl/p/silvercrest-kitch ... p100340680

Ik snap alleen niet waarom die nu zo duur is, ik meen dat ze toen rond de 40 euro waren en als ik google kom ik er ook meerdere voor die prijs tegen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:33

Ik zoek een GIFje van een paard dat naast zijn handler stuitert maar wel op zijn plek blijft (lekker specifiek). Of naast de handler op de plek draaft ofzo

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 08:39

Ik zoek een oorbel van Myjewellery. Met veel liefde gedragen en kwijt geraakt.
Wordt nu niet meer verkocht en heel Vinted al weken afgespeurd, maar niemand die deze oorbel aanbiedt.
Wie o wie heeft deze oorbel of een variant ervan thuis liggen en wil deze wel kwijt?

Het gaat om de middelste oorbel (of een variant ervan, als het maar zilver en een blauw/groen steentje heeft)

edit: foto daadwerkelijk toevoegen is dan handig :o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Misher op 28-07-22 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt