Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:36

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:29

@Wubwub: Toffe blog heb je! Superhandig die ontbijtsmoothies uit de vriezer :D

@Imre: leuk geschreven! Wat grappig zo'n casual bruiloft :) En wow dat anti kater ontbijt ziet er heftig uit..

@Marit: Jouw blog ziet er echt netjes en georganiseerd uit zeg. (Algemeen) vraagje: Hoe maak je eigenlijk een extra tabblad/menu-knop met daarin het archief van je blog? (ik gebruik ook wordpress met hetzelfde thema :o Ben er nog elke dag mee aan het stoeien.. :o )

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:30

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:31

Sabini schreef:
@Wubwub: Toffe blog heb je! Superhandig die ontbijtsmoothies uit de vriezer :D

@Imre: leuk geschreven! Wat grappig zo'n casual bruiloft :) En wow dat anti kater ontbijt ziet er heftig uit..

@Marit: Jouw blog ziet er echt netjes en georganiseerd uit zeg. (Algemeen) vraagje: Hoe maak je eigenlijk een extra tabblad/menu-knop met daarin het archief van je blog? (ik gebruik ook wordpress met hetzelfde thema :o Ben er nog elke dag mee aan het stoeien.. :o )

Ehm, even kijken hoe ik dat ook alweer deed :') Het is heel makkelijk, dat weet ik wel.
Ohja het is heel makkelijk! Je maakt gewoon een pagina die je 'archief' noemt, en dan zet je in die pagina '[archives limit=200]'.
Meer niet. En dan maakt ie automatische en archief en houd ie dat bij! Limit kan je natuurlijk zelf aangeven hoeveel.

Ik vind het alleen jammer dat hij het niet bijhoud in kolommetjes of met foto's erbij. Maar ja, andere plugins werkte voor geen meter.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:08

Dankje! :D
Ik was al aan het klooien met zelf links maken, maar dat lukte dus niet :+

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:01

Ik ben zo blond, ben maar aan het prutsen met m'n Adsense en zag de advertentie maar niet, totdat ik er achter kwam dat m'n adblock nog aan stond. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:10

Ik had precies hetzelfde _O- Helemaal gefrustreerd dat mijn ads het maar niet deden, en toen zette ik adblock uit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:12

Ik vind dat best hypocriet eigenlijk := zelf graag ads op je blog willen tonen maar wel zelf een adblocker gebruiken :x nee dan toon ik liever helemaal geen ads.. maak er toch geen inkomsten op gezien iedereen een adblocker heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:15

Het is inderdaad erg weinig inkomsten wat je eruit haalt, maar het is toch weer een beetje. Ik heb mijn adblock niet voor advertenties op blogs, maar voor irritante pop-ups en dergelijke. Het is misschien wel een beetje hypocriet, maar als je fulltime probeert te bloggen is het ook erg vervelend als je helemaal geen inkomsten uit je blog kan halen. Daarbuiten toont mijn blog als het goed is alleen zinnige ads en heb ik ook wel eens op ads geklikt omdat er nuttige dingen bij stonden.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:53

Hoe werkt dat AdSense? Kan iedereen zomaar advertenties op zijn/haar blog zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:58

Je kan bij Google een account aanmaken en je blog moet dan goedgekeurd worden. Je kan dan via de Adsense site een code aanmaken (bepaalde grootte en kleuren) en je voorkeuren instellen. Die kan je dan via een plugin of via tekst in je blog zetten. Er is een maximum van 3 advertenties per pagina en je kan zelf instellen hoe groot je ze wilt. Ik heb er eentje in mijn sidebar staan en eentje onder het bovenste bericht op mijn homepage, voor de rest niet. Moet zeggen dat ik persoonlijk amper iets uit haal, maar elke cent is mooi meegenomen en als ik uiteindelijk wel een keer echte inkomsten kan genereren vind ik dat weer mooi meegenomen :j

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:40

Ik heb geen adblocker. Weet eigenlijk niet eens waarom, blijkbaar niet zoveel last van anders had ik er vast wel een gehad. :') Ik heb trouwens ook geen advertenties op mijn blog.

Maar ik heb wel weer sinds tijden een blogje getypt, en ook meteen verteld dat ik alleen nog maar ga bloggen als ik er zin in heb. Ik lees het topic trouwens wel actief mee hoor, maar ik reageer gewoon niet zoveel. :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:34

Ik heb ook geen adblocker, nooit aan gedacht eigenlijk, maar dus ook niet echt nodig denk ik...

Vandaag een blog over hoe je ook op drukke dagen een beetje tijd kunt maken voor natuur: http://purecottongrass.com

Zou iemand mij trouwens kunnen uitleggen hoe je een link plaatst, maar dan met een andere tekst om op te klikken? Dus bijvoorbeeld zoals RianC heeft.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:38

Ik heb die adblock eigenlijk ook alleen maar voor de pop-ups, als er een manier is om hem zo in te stellen dat je alleen die uitschakelt zou ik het doen. Heb hem bij bokt ook uit staan, omdat er nog wel eens advertenties langs komen die voor mij interessant zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:44

happypaardje schreef:
Ik heb ook geen adblocker, nooit aan gedacht eigenlijk, maar dus ook niet echt nodig denk ik...

Vandaag een blog over hoe je ook op drukke dagen een beetje tijd kunt maken voor natuur: http://purecottongrass.com

Zou iemand mij trouwens kunnen uitleggen hoe je een link plaatst, maar dan met een andere tekst om op te klikken? Dus bijvoorbeeld zoals RianC heeft.

Hier op bokt bedoel je, of in je blog? Hier op bokt is de code: [url=http://www.vul-je-url-in ] Hier typ je jouw tekst [ /url] Alleen dan zonder spaties.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:52

Grrrrr, ik wil de max upload size in Wordpress verhogen, maar het lukt me maar niet. -O-

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:36

Ah, dankje Joyce! Hier op bokt bedoelde ik inderdaad :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:54

Verliefdheidskriebels zijn heerlijk! Geniet er van! :D

Ik was op mijn dag 3 op een feestje

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:04

Haha, wat leuk geschreven lieveli!

Ik heb een nieuwe post over Brussel.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:19

Ik moest stiekem een beetje gniffelen om jou post lieveli. Leuk geschreven inderdaad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:45

Haha ook hier met een grijns op m'n gezicht haha. Heb je link gelijk doorgestuurd naar m'n huisgenoot!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:52

Emmaa_ schreef:
Je kan bij Google een account aanmaken en je blog moet dan goedgekeurd worden. Je kan dan via de Adsense site een code aanmaken (bepaalde grootte en kleuren) en je voorkeuren instellen. Die kan je dan via een plugin of via tekst in je blog zetten. Er is een maximum van 3 advertenties per pagina en je kan zelf instellen hoe groot je ze wilt. Ik heb er eentje in mijn sidebar staan en eentje onder het bovenste bericht op mijn homepage, voor de rest niet. Moet zeggen dat ik persoonlijk amper iets uit haal, maar elke cent is mooi meegenomen en als ik uiteindelijk wel een keer echte inkomsten kan genereren vind ik dat weer mooi meegenomen :j

Okee! Maar volgens mij kan dit niet bij Wordpress gratis account..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:54

Nee volgens mij ook niet...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:31

lieveli schreef:
Verliefdheidskriebels zijn heerlijk! Geniet er van! :D
Dankje :D Jouw blog is ook erg leuk om te lezen.

Chanelle14: gave foto's zeg! Heel uitnodigend om ook eens naar Brussel te gaan :)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:38

Imre dat is hij zeker! Ik heb zelden zo'n lieve man ontmoet. Zeker in dat wereldje :j