Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shenavallie schreef:Die zijn nog steeds (inmiddels een week of twee) op vakantie. Zodra ze terugkomen zullen we het ze wel melden, maar voor nu is het echt irritant.
Hieperdi schreef:Wanneer mensen ineens in het engels tegen je gaan praten en maar verwachten dat je zelf ook engels spreekt. Uhm hallo we leven in nederland? Ja ik versta redelijk engels, en nee ik spreek amper een woord engels. Een hele rateling aan zinnen, uhm mag ik ook even omschakelen naar mijn hoogstaaltje engelse taalkundeConclusie ik sta weer voor sjaak. Baal ik ervan dat ik slecht engels praat, ja! Heb ik zin in een cursus engels, nee
Biebz schreef:Shenavallie schreef:Die zijn nog steeds (inmiddels een week of twee) op vakantie. Zodra ze terugkomen zullen we het ze wel melden, maar voor nu is het echt irritant.
Kan je de buren geen berichtje sturen dat je hier last van hebt, maar er tegen aanloopt dat het aanspreken niet lukt. Of zij even willen vragen of de oppas dat s nachts niet meer wilt doen l.
Shenavallie schreef:Overdag, als ik op mijn werk ben. Hoe laat weet ik niet precies, maar het is al een paar keer geweest dat als ik thuiskom, dat de oppas dan net wegrijdt en ik net te laat ben om diegene op de hoogte te brengen of te vragen hoe het precies zit.
Shenavallie schreef:Overdag, als ik op mijn werk ben. Hoe laat weet ik niet precies, maar het is al een paar keer geweest dat als ik thuiskom, dat de oppas dan net wegrijdt en ik net te laat ben om diegene op de hoogte te brengen of te vragen hoe het precies zit.
marleen_88 schreef:Shenavallie schreef:Overdag, als ik op mijn werk ben. Hoe laat weet ik niet precies, maar het is al een paar keer geweest dat als ik thuiskom, dat de oppas dan net wegrijdt en ik net te laat ben om diegene op de hoogte te brengen of te vragen hoe het precies zit.
Heel vervelend. Ik zou toch echt de buren appen, mocht je het nummer hebben.
Ik kan geen gratis advertentie plaatsen op MP, sinds wanneer is dat?
Daphne__ schreef:Hutcherson schreef:Opzich worden wij ook opgevoed met engels he
Nou, vanaf groep 7, op de basisschool noem ik niet bepaald "opgevoed met Engels"![]()
Dat Engels op de basisschool stelde bij mij ook nog eens geen reet voor. Pas op het voortgezet onderwijs kreeg ik echt Engels.
Niet te vergelijken met mensen die het geluk hebben vanaf hun geboorte de taal te spreken, waarvan over de hele wereld word verwacht dat iedereen dat kan.
Suzanne F. schreef:Shenavallie schreef:Overdag, als ik op mijn werk ben. Hoe laat weet ik niet precies, maar het is al een paar keer geweest dat als ik thuiskom, dat de oppas dan net wegrijdt en ik net te laat ben om diegene op de hoogte te brengen of te vragen hoe het precies zit.
Dan zou ik een brief door de brievenbus gooien of anders er eentje op de deur plakken.
Suzanne F. schreef:Shenavallie schreef:Overdag, als ik op mijn werk ben. Hoe laat weet ik niet precies, maar het is al een paar keer geweest dat als ik thuiskom, dat de oppas dan net wegrijdt en ik net te laat ben om diegene op de hoogte te brengen of te vragen hoe het precies zit.
Dan zou ik een brief door de brievenbus gooien of anders er eentje op de deur plakken.
rien10 schreef:Onze gedachte “hoera, de egel (Esmeralda) is terug” is de grond in geboord.
poedersuiker kat uit de buurt heeft in het egelhuisje het voer op gegeten. Daarna zat hij pontificaal op de tuintafel.
Ja, ze heet Esmeralda. Die naam kreeg ze van de egel opvang. Wij hebben daar een achternaam aan geplakt. Voluit is het nu Esmeralda van Stekelenburg.