Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:47

De buren zijn op vakantie en hebben een 'oppas' die de honden in de nacht in de tuin laat. Gevolg: ze blaffen de hele omgeving in de nacht wakker. Niet een keertje, maar echt urenlang. De 'oppas' aanspreken lukt niet, want niet aanwezig of rijdt net weg als jij thuiskomt van het werk.

zonnebloem18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:51

Kan je dit niet bij de buren aangeven?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:53

Die zijn nog steeds (inmiddels een week of twee) op vakantie. Zodra ze terugkomen zullen we het ze wel melden, maar voor nu is het echt irritant.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:56

Shenavallie schreef:
Die zijn nog steeds (inmiddels een week of twee) op vakantie. Zodra ze terugkomen zullen we het ze wel melden, maar voor nu is het echt irritant.

Kan je de buren geen berichtje sturen dat je hier last van hebt, maar er tegen aanloopt dat het aanspreken niet lukt. Of zij even willen vragen of de oppas dat s nachts niet meer wilt doen l.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:05

En mijn linker arm dik opgezwollen van de muggenbeten.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:16

Mijn hond heeft vannacht in de bench geslapen ipv op mijn kamer, omdat ze elke keer rond een uur of 5 of half 6 wakker werd en mij ook wakker maakte door over te geven omdat ze tijdens het uitlaten iets verkeerds van de grond had gepakt. Nu ligt ze de hele ochtend al bij mij op schoot te slapen omdat ze moe is :') sorry vrouw, ik wou geen 3e dag op rij hondenkots op mijn kamer hebben

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:57

Hieperdi schreef:
Wanneer mensen ineens in het engels tegen je gaan praten en maar verwachten dat je zelf ook engels spreekt. Uhm hallo we leven in nederland? Ja ik versta redelijk engels, en nee ik spreek amper een woord engels. Een hele rateling aan zinnen, uhm mag ik ook even omschakelen naar mijn hoogstaaltje engelse taalkunde %) Conclusie ik sta weer voor sjaak. Baal ik ervan dat ik slecht engels praat, ja! Heb ik zin in een cursus engels, nee

Ik troost je, mijn zus (dyslectisch, spreekt echt amper Engels) moest eens in het Engels tegen een stel Polen uitleggen dat de parkeerautomaat niet werkte. Ik spreek vloeiend Engels, heb letterlijk mijn studie in het Engels gedaan, maar ik kwam niet geschakeld :+

Paard met een dik been -O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:57

Biebz schreef:
Shenavallie schreef:

Kan je de buren geen berichtje sturen dat je hier last van hebt, maar er tegen aanloopt dat het aanspreken niet lukt. Of zij even willen vragen of de oppas dat s nachts niet meer wilt doen l.

Wij hebben geen telefoonnummer van die buren. Ik kan helaas niet alles op Internet zetten, maar rondom deze buren heeft (naar mijn weten) niemand een telefoonnummer van ze. Zodra ze weer thuis zijn, dan ga ik laat ik wel even weten hoe de oppas hiermee omgesprongen is, maar ik hoop nog steeds dat ik de betreffende oppas zelf even op de hoogte kan brengen hoe de honden reageren als ze alleen gelaten worden en vooral de hele nacht buiten. Ik vind het eigenlijk ook heel zielig voor de honden zelf, die kunnen er niets aan doen.
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 18-08-24 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:58

Als het echt zo vervelend is dan zou ik er ‘s nachts heengaan als die honden zo blaffen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:00

Er is 's nachts niemand daar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:00

Shenavallie schreef:
Er is 's nachts niemand daar.

Wanneer dan wel? Iemand doet de honden er toch uit?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:01

Overdag, als ik op mijn werk ben. Hoe laat weet ik niet precies, maar het is al een paar keer geweest dat als ik thuiskom, dat de oppas dan net wegrijdt en ik net te laat ben om diegene op de hoogte te brengen of te vragen hoe het precies zit.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:04

Shenavallie schreef:
Overdag, als ik op mijn werk ben. Hoe laat weet ik niet precies, maar het is al een paar keer geweest dat als ik thuiskom, dat de oppas dan net wegrijdt en ik net te laat ben om diegene op de hoogte te brengen of te vragen hoe het precies zit.

Heel vervelend. Ik zou toch echt de buren appen, mocht je het nummer hebben.

Ik kan geen gratis advertentie plaatsen op MP, sinds wanneer is dat? :?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:05

Shenavallie schreef:

Dan zou ik een brief door de brievenbus gooien of anders er eentje op de deur plakken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:05

marleen_88 schreef:
Shenavallie schreef:

Heel vervelend. Ik zou toch echt de buren appen, mocht je het nummer hebben.

Er is geen nummer van.

Gratis kan alleen in bepaalde rubrieken. In welke wil je een advertentie plaatsen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:06

Als je geen contactgegevens hebt zou ik ook even een briefje op de deur plakken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:07

Suzanne F. schreef:
marleen_88 schreef:

Gratis kan alleen in bepaalde rubrieken. In welke wil je een advertentie plaatsen?

Verzorger gezocht voor mijn oudje, dus in dieren/toebehoren, dacht ik.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:08

Daphne__ schreef:
Hutcherson schreef:
Opzich worden wij ook opgevoed met engels he :Y)

Nou, vanaf groep 7, op de basisschool noem ik niet bepaald "opgevoed met Engels" :')
Dat Engels op de basisschool stelde bij mij ook nog eens geen reet voor. Pas op het voortgezet onderwijs kreeg ik echt Engels.

Niet te vergelijken met mensen die het geluk hebben vanaf hun geboorte de taal te spreken, waarvan over de hele wereld word verwacht dat iedereen dat kan.

Wie zegt dat de mensen die jullie aanspreken in het Engels zelf brits/amerikaans/australisch/canadees zijn? Vrienden van mij gingen graag in gesprek met anderen hier in Nederland, die zie ik zo'n gesprek in de bios ook gewoon voeren. En dan heb ik het over onder andere een italiaan en een griek. Dus arrogant zoals het hier genoemd werd? Nee, juist sociaal mi.

Shenavallie, kan je een briefje ophangen voor de oppasser?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:08

Suzanne F. schreef:
Shenavallie schreef:

Dan zou ik een brief door de brievenbus gooien of anders er eentje op de deur plakken.

Op de deur plakken zou ik doen, je hebt kans dat ze over de post heen stappen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:18

Onze gedachte “hoera, de egel (Esmeralda) is terug” is de grond in geboord.
poedersuiker kat uit de buurt heeft in het egelhuisje het voer op gegeten. Daarna zat hij pontificaal op de tuintafel.

Ja, ze heet Esmeralda. Die naam kreeg ze van de egel opvang. Wij hebben daar een achternaam aan geplakt. Voluit is het nu Esmeralda van Stekelenburg.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:28

Buurtbewoner die iets aan het roken is wat op zweetgeur gemengd met rook lijkt en dreef zo mijn huis in, bah, wat was die geur smerig, meteen ruifje aan tuinkant dicht, maar vind dat met dit weer altijd zo benauwd overkomen dan….. hopelijk is dat ding snel opgerookt, maar voor mij altijd een extra herinnering om nooit daar aan te beginnen.xD

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:33

Is die geen joint aan het hijsen? :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:40

Suzanne F. schreef:
Shenavallie schreef:

Dat is wel een goed idee, hoewel ik het liefst iemand zelf even spreek. Tekst kan namelijk door iedereen ander opgevat worden, hoe goed je iets ook bedoelt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:42

rien10 schreef:
Onze gedachte “hoera, de egel (Esmeralda) is terug” is de grond in geboord.
poedersuiker kat uit de buurt heeft in het egelhuisje het voer op gegeten. Daarna zat hij pontificaal op de tuintafel.

Ja, ze heet Esmeralda. Die naam kreeg ze van de egel opvang. Wij hebben daar een achternaam aan geplakt. Voluit is het nu Esmeralda van Stekelenburg.

Leuke achternaam! :j Ik vind het leuk als mensen aparte namen voor dieren hebben dan de standaard namen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 12:05

Shenavallie schreef:

Briefje op de deur plakken:

Fijn dat je voor de honden zorgt, helaas zorgen ze in de nacht voor flink wat overlast omdat ze blijven blaffen. Is er een mogelijkheid om ze op een ander moment buiten te doen?

Mvg de buren

Ps ik had het graag persoonlijk met je besproken maar ik mis je steeds.

Niets vervelends aan toch?