Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:12

Loretta schreef:
Blijft dan bizar dat iemand al maanden achter elkaar ziek is met dank aan dat vaccin. Zo veilig blijkt het dus toch niet te zijn. Daarnaast is dit vaccin maar zeer matig effectief tegen Omikron en ook nog eens heel kort. Daarom zie ik geen reden om een booster te halen.

Dat zie je echt verkeerd. ''Zo veilig blijkt het dus niet te zijn'' deze reactie kan je lichaam geven op élk vaccin of medicatie als je een auto immuun probleem hebt. Dus dat is altijd een risico afweging. Want corona krijgen of heftige griep kan óók die reactie oproepen.

Voor mensen die dat niet hebben is er niks aan de hand.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:13

Ik ben kampioen vaccinatie nu denk ik :D
Zit in proefproject omdat ik.weinig antistoffen opbouw
Dus.krijg steeds.ander vaccin

Afbeelding

:D :D :D
2x Astra
2x pfizer
1x moderna en nu eind Jan weer moderna

Inmiddels wel
wat opbouw gelukkig

En geen prikangst :')

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:16

Pff, vijf keer al. Hoe komt het dat je antistoffen niet voldoende zijn?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:16

Spenk schreef:
Maar denk het daarom ook goed is dat mensen het wel in dat daglicht zien... Want een compleet gezond iemand wordt in principe niet ineens maandenlang doodziek van een covid vaccin. Maar heb je al wat onderliggends dan kan het ineens heel anders uitpakken. Maar dat zou ook kunnen gebeuren bij een griepprik, tetanus vaccin of een andere...

Vaccins zijn nu eenmaal geen onschuldige snoepjes. Daarom vind ik het maar raar dat iedereen zich laat vaccineren met een vaccin dat voor een virusvariant is ontwikkeld dat niet meer in omloop is. Ik moet me nu laten vaccineren voor een variant waarbij het vaccin veel minder effectief is en waarvan de beschermingsduur ook nog eens is terug gebracht tot slechts een aantal weken. Daarbij is de Omikron variant een stuk minder ziekmakend en slaat het veel minder snel op de longen.

De enige reden om me nog te laten vaccineren dat is dan verlenging van de QR code.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:17

mysa schreef:
Pff, vijf keer al. Hoe komt het dat je antistoffen niet voldoende zijn?

Medicijnen en ziekte
Vorige keren 2 weken moeten stoppen met medicijnen
Not nice

Maar daarmee help ik wel veel.anderen

Ik zeg aan azijn kan niks meer zuur worden

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:18

Immuunsuppressiva dus, neem ik aan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:21

mysa schreef:
Immuunsuppressiva dus, neem ik aan.

Ja oa
En prednison en nog meer rotzooi

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:23

En dan kom je met een duivels dilemma: wordt je met een (jezelf al bekend) onderliggend probleem zieker vh vaccin of kan je beter het risico nemen om niet te vaccineren?

Men vergeet daarnaast wel eens dat naast vaccinatie er ook andere mogelijkheden zijn om er voor te zorgen dat je minder heftig ziek wordt. Veel mensen gebruiken het vaccin als "vrijbrief voor ongezonde levensstijl / loslaten maatregelen".

Waarschijnlijk zou ik mij met een onderliggende ziekte idd laten vaccineren, maar niet zonder heel scherp te zijn en te blijven op voeding, ventilatie, beweging etc. Maar.... ik weet het niet. Snap beide keuzes en is heel wisselend per situatie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:29

Popstra schreef:
Mwa, ik ben voor vaccineren en vond de maatregels in het beginsel van de pandemie ook terecht maar nu vind ik dat er verschrikkelijk overdreven gereageerd word op een mutatie waarvan in het begin al duidelijk was men er niet zo ziek van werd!

Dan de boosters, is dat nu echt nodig na deze nog eens 3x in een jaar tijd!!? Dan is het een slecht werkend poedersuiker vaccin in mijn ogen.
Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze ons aan regels moeten opleggen.
Ik ben niet snel zo maar de laatste maanden vind ik het echt zottigheid ten top worden en begin ik terecht mijn twijfels te krijgen in het nut van dit alles.

Ik snap dat men in het begin even de boel dicht heeft gegooid omdat er nog niet genoeg data was waarbij het bleek dat het een minder ziekmakende variant is.
Maar om straks nog langer de boel op slot te houden kan ik ook echt niet bij met mijn gedachten.
Ze wachten ook telkens op het punt dat er genoeg is gevaccineerd. Maar als je daar nog langer op wilt wachten als regering zijnde kan je nog heel lang wachten. Hoogstens op het moment dat pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:34

purny schreef:
Popstra schreef:
Mwa, ik ben voor vaccineren en vond de maatregels in het beginsel van de pandemie ook terecht maar nu vind ik dat er verschrikkelijk overdreven gereageerd word op een mutatie waarvan in het begin al duidelijk was men er niet zo ziek van werd!

Dan de boosters, is dat nu echt nodig na deze nog eens 3x in een jaar tijd!!? Dan is het een slecht werkend poedersuiker vaccin in mijn ogen.
Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze ons aan regels moeten opleggen.
Ik ben niet snel zo maar de laatste maanden vind ik het echt zottigheid ten top worden en begin ik terecht mijn twijfels te krijgen in het nut van dit alles.

Ik snap dat men in het begin even de boel dicht heeft gegooid omdat er nog niet genoeg data was waarbij het bleek dat het een minder ziekmakende variant is.

Maar om straks nog langer de boel op slot te houden kan ik ook echt niet bij met mijn gedachten.
Ze wachten ook telkens op het punt dat er genoeg is gevaccineerd. Maar als je daar nog langer op wilt wachten als regering zijnde kan je nog heel lang wachten. Hoogstens op het moment dat pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen.

Misschien omdat de besmettingsdruk en daarmee de druk op de ziekenhuizen nog te hoog is?
Leuk dat de gemiddelde Nederlander niet ziek wordt, maar als de ziekenhuizen veel druk ervaren en daardoor personeel blijft uitvallen waardoor er minder ruimte is voor zorg, waardoor de druk hoger wordt waardoor...

Ik vind het overigens best ironisch dat mensen hier stelselmatig roepen "ja het vaccin is geen vrijbrief" en dan vervolgens klagen over de maatregelen die naast het vaccin nodig zijn.. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:44

En dan komen we weer bij de oorsprong van het probleem. Het bezuinigen in de zorg.

Maar hoe lang wil men nog blijven wachten op het punt dat er genoeg is gevaccineerd?

En wat weegt zwaarder? Het aantal ziekenhuis opnames of de mentale en psychische schade?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:58

Hier een dochter behoorlijk overstuur.Met oud op nieuw met 6 vrienden samen geweest.
Iedereen voorafgaand getest, allen negatief.
2 dagen later 1 uit het groepje positief.
Dus testen, dochter negatief, in quarantaine, 5 dagen later weer.
Zonder klachten haar partner positief.
Dus opnieuw in quarantaine.
Morgen opnieuw pcr.
Zegt een collega op de app, als je maar niet positief bent, je zit tenslotte nog in je proeftijd.
Dochter werkt idd net in de kinderopvang, haar proeftijd loopt af per 1 februari.

Nu dus maar heel hard duimen, dat dit allemaal op zijn pootjes terecht komt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:00

esje01 schreef:
Hier een dochter behoorlijk overstuur.Met oud op nieuw met 6 vrienden samen geweest.
Morgen opnieuw pcr.
Zegt een collega op de app, als je maar niet positief bent, je zit tenslotte nog in je proeftijd.
Dochter werkt idd net in de kinderopvang, haar proeftijd loopt af per 1 februari.

:(:) de vraag naar personeel in de kinderopvang is torenhoog. Ik zou me dus niet gelijk druk maken hoor! Tenslotte krijgt het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking vroeg of laat te maken met Corona en eventuele quarantaine

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:01

Citaat:
Betekent echt niet dat ze ontslagen wordt. Ik ken iemand die ook positief teste 1ste dag voordat ze zou beginnen in een nieuwe baan. Niets ad hand. Kom op, zowat iedereen heeft covid, of heeft covid gehad of gaat covid krijgen. Komt vast goed.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:03

Wat een ongelovelijke zak hooi die collega, als haar leidinggevende er hetzelfde in staat zou ik mooi zelf meteen weer vertrekken, zo‘n werkgever heb je niets aan :o
Waardeloos voor je dochter. Ben je zo keurig met testen, zit je alsnog alsmaar thuis.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:04

esje01 schreef:
Morgen opnieuw pcr.

Joh in de kinderopvang kan ze in notime overal werken, dat is wel het laatste waar ik me druk om zou maken.

Wat een heks die collega :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:15

Zo'n opmerking kan dus echt niet he :n niet ok..

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:24

Ik denk het ook niet dat het zo'n vaart loopt, maar het doet me goed dat jullie er ook zo over denken.
Vind die collega ook echt een kreng, wat een rot opmerking

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:27

Echwel schreef:
pien_2010 schreef:
Klopt Pandora en de bmr is bof, mazelen en rode hond

Rode hond ben je niet ziek van vaak, bij mij bloedonderzoek gedaan tijdens 1ste zwangerschap om te kijken of ik het gehad heb.
Verder had je nog roodvonk.
Ik heb alle ziektes doorstaan, alleen geënt tegen pokken

Ze zeggen nu dat veel auto-immuunziektes kunnen.komen door het doormaken van kinderziektes

Ik weet dat roodvonk echt heel erg was.

Ik heb rode hond gehad als dertiger en nog nooit zo ziek geweest :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:39

purny schreef:
En dan komen we weer bij de oorsprong van het probleem. Het bezuinigen in de zorg.

Maar hoe lang wil men nog blijven wachten op het punt dat er genoeg is gevaccineerd?

En wat weegt zwaarder? Het aantal ziekenhuis opnames of de mentale en psychische schade?

Nee, die bezuiniging op de groei van de kosten van zorg is een factor die zeker meeweegt, maar toch echt niet de oorzaak. De oorzaak de pandemie. Zonder pandemie waren er weliswaar wel problemen, maar niet in de orde van grootte die we nu ervaren (note; wil niet zeggen dat er niks aan de zorg gedaan moet worden).

Wat weegt zwaarder? Je realiseert je dat je niet puur naar het aantal ziekenhuisopnames moet kijken he? Druk op de ziekenhuizen op covid afdelingen betekent dat veel andere afdelingen daaronder lijden. Reguliere zorg die niet doorgaat met alle gevolgen die daarbij horen. Operaties die niet door kunnen gaan of later zijn. En bovendien: artsen en verpleegkundigen die zo lang zo veel druk hebben ervaren dat ze burned-out zijn, of stoppen met in het ziekenhuis werken. Genoeg mentale schade in die hoek.

Dus ik kaats je vraag terug: wat weegt zwaarder in jouw optiek?

@esje01: bah wat een vervelende opmerking is dat zeg :(

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:50

parnassia schreef:
En dan kom je met een duivels dilemma: wordt je met een (jezelf al bekend) onderliggend probleem zieker vh vaccin of kan je beter het risico nemen om niet te vaccineren?

Men vergeet daarnaast wel eens dat naast vaccinatie er ook andere mogelijkheden zijn om er voor te zorgen dat je minder heftig ziek wordt. Veel mensen gebruiken het vaccin als "vrijbrief voor ongezonde levensstijl / loslaten maatregelen".

Waarschijnlijk zou ik mij met een onderliggende ziekte idd laten vaccineren, maar niet zonder heel scherp te zijn en te blijven op voeding, ventilatie, beweging etc. Maar.... ik weet het niet. Snap beide keuzes en is heel wisselend per situatie.

Goede tip. Helaas beperkt de onderliggende aandoening mij in beweging, voeding en ventilatie.
Dat is dus een deel van het probleem met aandoeningen. Dat het je beperkt.

Gelukkig beperkt het me niet in mijn goede humeur. Geloof ik nog steeds dat het beter wordt en dat het uiteindelijk weer gaat uitdoven.
Nog een gelukje dat ik aan een opleiding ben begonnen, ik heb nog niets gemist omdat ik moest studeren....

Ik vind het wel heel naar voor mensen die er wel last van hebben op welke manier dan ook.

Helaas haalt zo'n pandemie niet perse het beste in mensen naar boven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:58

Citaat:
Ik heb rode hond gehad als dertiger en nog nooit zo ziek geweest
rode hond is voor kinderen meestal onschuldig. De inenting is met name bedoeld ter bescherming van zwangere vrouwen want als ze in verwachting zijn en rode hond krijgen, kunnen ze schade krijgen aan de baby. Vandaar dat bij begin zwangerschap bij de vrouwen een rubella bepaling wordt gedaan. (Althans in mijn tijd).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:59

Er kwam opeens een vraag bij me op, is het realistisch dat er weer een variant opduikt die weer nog meer besmettelijk is dan omnikrom en waardoor er ook weer meer mensen in het ziekenhuis terecht zouden kunnen komen? Ergens heb ik een soort van hoop nu qua cijfers van besmettingen en dat het in het ziekenhuis daalt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:00

pien_2010 schreef:
Citaat:
Ik heb rode hond gehad als dertiger en nog nooit zo ziek geweest
rode hond is voor kinderen meestal onschuldig. De inenting is met name bedoeld ter bescherming van zwangere vrouwen want als ze in verwachting zijn en rode hond krijgen, kunnen ze schade krijgen aan de baby. Vandaar dat bij begin zwangerschap bij de vrouwen een rubella bepaling wordt gedaan. (Althans in mijn tijd).

En rode hond bij de zwangerschap kan zorgen voor een ernstig verstandelijke beperking bij een kind.... hoeft niet maar ik ken er in ieder geval 1 waarbij het kind heel ernstig verstandelijk beperkt is geraakt.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:07

moonsparkle schreef:
Er kwam opeens een vraag bij me op, is het realistisch dat er weer een variant opduikt die weer nog meer besmettelijk is dan omnikrom en waardoor er ook weer meer mensen in het ziekenhuis terecht zouden kunnen komen? Ergens heb ik een soort van hoop nu qua cijfers van besmettingen en dat het in het ziekenhuis daalt

Er komen sowieso nog varianten. Of die besmettelijker/gevaarlijker zijn of niet zal dan moeten blijken.