Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:23

Maar dat betekend toch niet dat je snotterend en hoestend op kantoor gaat zitten of wel soms?

Collega stuurde vandaag ook een bericht door die zij van de baas kregen en dat slaat de spijker helemaal op zijn kop. Dat ''vroeger'' was je een stoere gast als je ziek op kantoor kwam en moedig dat je toch kwam werken. Maar dat nu het tegenovergestelde waar is en je gewoon met je verkouden zieke kop thuis blijft omdat je collega's niet jouw ziektebacillen hoeven te hebben.

Tiggs

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:25

Nee zeker niet! Met echte verkoudheidsklachten zou ik thuis werken en daar doet ook niemand moeilijk over bij ons. Het wordt denk ik niet op prijs gesteld als je dan wel komt :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:26

Oh ik zou het prima vinden als ik me bij een verkoudheid ziek kan melden en wel doorbetaald krijg. Maar tot op heden wordt van ons verwacht gewoon te werken als we mild ziek zijn, tenzij je positief blijkt te zijn op corona. En ik kan niet vanuit huis werken. Wij kunnen ons alleen ziek melden als we echt niet kunnen werken vanwege ziekte of blessure of als het corona is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:32

Ik denk dat de besmettingen in Staphorst minder met kerkbezoek te maken hebben dan met de jeugd. Die gaat in andere plaatsten naar de middelbare school, waar je nu ook de besmettingen op ziet lopen. En dan een groot gezin, vier of meer kinderen vrij normaal . Geen vaccinatie en het heeft zo acht mensen te pakken. Waarvan enkelen in het dorp naar de lagere school gaan en hoppa. Dan heb je snel 30 a 40 besmettingen per dag.
Lage vaccinatiegraad is meteen te zien op de plekken waar nu zeer hoge cijfers zijn.
Tenminste, wanneer ze gaan testen want dat is ook nog een groot verschil.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:54

Dat het drukker op de weg is maakt in zoverre uit dat het jammer is dat er dan dus weer files en uitstoot is. Dat had een leermoment kunnen zijn, om wat minder mensen op de weg te hebben..

Horeca en sluit betekent nu nog dat sommige restaurants in shifts werken vanwege minder capaciteit, dus je kunt niet meer lang tafelen maar je moet plaats maken voor andere gasten..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:58

Hier heeft de horeca vooral te kampen met minder capaciteit vanwege geen personeel, niet vanwege de openingstijden. Afgelopen zaterdag in een restaurant geweest waar ze de tafels in de loungeruimte hebben gezet en het restaurantgedeelte afgesloten hadden, omdat ze nog niet de helft van de tafels konden bedienen vanwege personeelstekort. Hotel/restaurant een paar deuren verder kampt ook met personeelstekort, restaurant kan niet op volle capaciteit draaien en maar 1/5de van de kamers is beschikbaar hierdoor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:59

Ja hoor stuur de cliënten maar naar mijn huis :+.

Ik heb bijvoorbeeld helemaal geen papierwerk ( voor dat mensen denken hoe kan dat als je in de zorg werkt , dat komt omdat een visie van de organisatie is zoveel mogelijk voor de bewoners aanwezig en zo weinig mogelijk papierwerk).

Dus ik zou niet eens aan de norm thuiswerken kunnen doen. Vindt het ook niet erg als ik eerlijk ben , voor school vond ik thuis werken meer dan prima. Maar met mijn werk zie ik dat totaal niet voor mij.

En wat een stress voor de cliënten als we dat wel gingen doen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:01

Maar aan de andere kant... als de horeca mij fatsoenlijk zou betalen wilde ik best een paar uur werken hoor. Maar ik pas er voor om me kapot te werken voor weinig. (Kan momenteel ook niet werken maar los daarvan)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:12

Citaat:
534 coronapatiënten in het ziekenhuis
In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 534 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 524), van wie 140 op de IC (gisteren: 137), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Nos

Naast de gewone besmettingscijfers loopt het ziekenhuis en de overlijdens gestaag op. En het r getal zit weer aardig boven de 1 -O- ook staat nl er weer slechter bij op de europese kaart

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:34

Dat was te verwachten. Misschien dat dat nog een reden kan zijn voor mensen om toch te vaccineren alhoewel in het ziekenhuis ook ongetwijfeld mensen komen waarbij vaccineren niet voldoende werkt , juist daarom zou de rest eens kunnen nadenken om wel te prikken maar denk dat het ijdele hoop is.
Voor diegenen die pertinent niet willen prikken, echt eigen schuld.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:41

Ik denk dat iedereen die zich had willen vaccineren dat nu wel gedaan zou hebben :o . Toch? De horecaprikkel/qr code is er al best even.

Ik denk dat het hier redelijk bij blijft qua vaccinatiegraad?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:44

Viel ook wel te verwachten dat de cijfers gaan stijgen. Maatregelen zijn weg, we zitten weer meer binnen en zoeken elkaar weer meer op en hebben weer meer contacten.

In Engeland gebeurde dit ook nadat alle maatregelen eraf gingen. Ik denk niet dat we ons al heel erg zorgen moeten gaan maken als het gaat om aantal besmettingen. Aantal besmettingen is in dit geval niet erg.

Erg is het wel dat de ziekenhuizen weer vol komen te liggen en aangezien we daar naar gaan kijken verwacht ik binnenkort toch weer maatregelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:45

Ik vraag me ook een beetje af voor wie, anders dan de zorgmedewerkers, we die maatregelen dan weer moeten nemen..

Wie komen er nu op de IC's en in de ziekenhuizen terecht, dat vraag ik me af...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:49

Dat staat mij ook een beetje tegen dat je ook eigenlijk wel weet dat een groot deel wat op de ic ligt niet is gevaccineerd. Natuurlijk zitten daar waarschijnlijk ook weer ouderen bij die al in het begin zijn gevaccineerd en de werking van het vaccin begint af te nemen. En natuurlijk mensen waarbij het vaccin helaas toch niet werkt. Maar die mensen kunnen er niks aan doen..

Maar de andere helft die dacht onsterfelijk te zijn vindt ik het wel een beetje dubbel om door die mensen weer maatregelen te krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:51

Mensen die ongevaccineerd zijn.
Maar jammer genoeg hoor je dat niet vaak genoeg in de media.
Dat ene spotje over het vaccineren noemt niet dat er ongevaccineerde mensen op de ic komen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:52

De cijfers 70 plus en verpleegtehuizen nemen ook toe. Net als rioolwater virusdeeltjes. De maatregelen zijn om de zorg niet te laten verzuipen. Dat je met een niet covid klacht nog op de ic terecht kan of op de spoedhulp nog een plekje kunt krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:57

ja dus ik vroeg me af voor wie, anders dan tegen het verzuipen van de zorg, we de maatregelen weer zouden moeten nemen (als het zo ver komt).
Voor die 90% ongevaccineerden die in het ZH terechtkomen.. ?
Ik ben een beetje klaar met de vaccin weigeraars eigenlijk.. ze houden de samenleving ook een soort van in gijzeling, ook al zeggen ze daar juist tegen te zijn.. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:58

Oudere mensen zijn sowieso vatbaarder voor griep en andere virussen.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:59

karuna schreef:
Citaat:
534 coronapatiënten in het ziekenhuis
In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 534 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 524), van wie 140 op de IC (gisteren: 137), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Nos

Naast de gewone besmettingscijfers loopt het ziekenhuis en de overlijdens gestaag op. En het r getal zit weer aardig boven de 1 -O- ook staat nl er weer slechter bij op de europese kaart

Of te wel. Steeds meer gevaccineerde en steeds hogere cijfers.

Vacinatie is dus niet de beste oplossing?
Terug naar 1,5m maatregelen, mondkapjes en iedereen testen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:00

LuckyLuna schreef:

Nee, de ongevaccineerden gaan nu de ZH vullen...
Dus... vaccinatie is de beste oplossing...

Echt, dat gezeur... :n

https://www.omroepwest.nl/nieuws/446465 ... ziekenhuis

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:06

Cer schreef:
LuckyLuna schreef:

Nee, de ongevaccineerden gaan nu de ZH vullen...
Dus... vaccinatie is de beste oplossing...

Echt, dat gezeur... :n

https://www.omroepwest.nl/nieuws/446465 ... ziekenhuis

Die laatste paar procent van de ongevacineerde mensen gaan zich zeer waarschijnlijk toch niet laten vaccineren. Dus andere oplossingen nodig..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:07

Er zijn nu ook veel meer mensen die zich laten testen voor dingen, horen dat ze positief zijn en gaan dan naar de teststraat. Of worden die cijfers ook gecommuniceerd met de ggd?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:07

LuckyLuna schreef:
Die laatste paar procent van de ongevacineerde mensen gaan zich zeer waarschijnlijk toch niet laten vaccineren. Dus andere oplossingen nodig..

Dat vrees ik wel...
maar dan nog klopt je bericht niet "vaccinatie is dus niet de beste oplossing"...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:10

Maar dat mensen weer meer een test aanvragen zal ook enigszins te maken hebben met dat er nu echt heel veel mensen verkouden zijn. Dat vindt ik dan nog niet zo spannend... Voor mijn eigen gemoedsrust heb ik de hoeveelheid besmettingen maar even losgelaten. Waar ik woon is het nu vrij rustig als het om corona gaat en buiten de provincie kom ik toch amper ( enkele keer in Groningen).

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:12

Cer schreef:
LuckyLuna schreef:

Dat vrees ik wel...
maar dan nog klopt je bericht niet "vaccinatie is dus niet de beste oplossing"...

Dat is het dus niet. Een jaar geleden werd ons nog beloofd dat het vaccin de oplossing zou zijn. Nu blijkt (heel raar) dat het toch geen wonder middel is.

Mensen worden gewoon nog ziek.
Het virus wordt ook verspreid via gevaccineerde.
En die kunnen wel overal gaan en staan.

Ik vind het niet veilig wat er nu gebeurd.