Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Ik moest een jaar geleden na een heel zware operatie op dag 8 naar huis. Want dat was het voorschrift. Dat he bij mij allemaal minder lekker liep dan gemiddeld deed er niet toe.
Het morfine-infuus werd 's ochtends afgekoppeld, en ik kon ophoepelen naar huis. Met morfine in tabletvorm.
Dat ik daar niet tegen kon, dat ik nog niet in staat was om zelf naar het toilet te gaan, dat ik ook in het ziekenhuis al erg beroerd op de infuus-morfine gereageerd had deed niet ter zake.
Toen ik aangaf echt nog niet in staat te zijn om naar huis te gaan wees de pijnstillerarts naar het bordje boven mijn hoofd. "zie je de ontslagdatum?" Ja natuurlijk zag ik die. Die stond er al een week, vanaf opname met de tekst verwachte ontslagdatum. "Nou, tijd om te gaan dus"
Er is in die hele week niemand geweest die de planning heeft bijgesteld op basis van hoe het werkelijk ging.
Gevolg, heel serieus in de de problemen gekomen de eerste dagen thuis. Twee maal ambulance erbij, dagelijks overleg met mijn heel pissige huisarts, en zes dagen niet veilig alleen thuis kunnen zijn. Nu had ik erg veel mazzel met vrienden, en de ene goede vriend is de eerste drie dagen 24/7 bij mij in huis geweest, en de tweede vriend de volgende drie dagen 24/7.
Maar ik vind dat dus eigenlijk schandalig.
Ik wou dat ik daarin een uitzondering was. Dat het gewoon echt een foutje was. Maar ik heb het helaas vaker van dichtbij gezien, ik ben nl ook jaren mantelzorger geweest waar soms vergelijkbare dingen gebeurden.
DuoPenotti schreef:Maar de bedden worden wel gebruikt. Personeel is nodig. Zonder Covid zijn ze al bezet. En met griep al een tekort. Dat is het hem nu net. Als nu steeds leeg stond en het personeel bijna uit de neus stond te eten zou ik zeggen je hebt gelijk.
Coby schreef:De zorg staat enorm onder druk. Evenals onderwijs. Er was voor Corona al geen vervanging mogelijk en nu helemaal niet meer. Gevolg is dat je ziek voor een klas gaat staan. Dan wel met negatieve test. Dat zal ook gebeuren in de zorg. Doe je dat lang genoeg dan zit je op een gegeven moment thuis.
Vallen er bij ons onderwijsassistenten uit omdat ze getest worden of ziek zijn dan worden die werkzaamheden weer gedaan door de leerkrachten. Dat betekent dan non stop van 8 tot half 3 aan de bak zonder pauze. Toiletbezoek is lastig en wordt opgevangen door collega die dan twee groepen doet.
Karl66 schreef:Dit is gewoon schandalig slechte zorg. Mensen zijn geen machines en met meer of minder budget, hoort een arts je niet op die manier te behandelen.
Ik heb het over iets anders, vroeger lag je bijvoorbeeld voor een hernia 6 weken plat in een ziekenhuisbed, dat gebeurt tegenwoordig echt niet meer of dat je tegenwoordig voor heel veel ingrepen voor een dagopname komt en niet standaard een week in het ziekenhuis opgenomen wordt. Dat zou er juist voor moeten zorgen dat er voor iemand met jouw situatie ruimte is.
bigone schreef:Je trekt ook heel gemakkelijk een blik onderwijzers of verpleegkundigen open. Op zich zit er wel een kern van waarheid in maar dit zijn nu net twee beroepsgroepen die doorgaan.
DuoPenotti schreef:Mijn moeder heeft 2 keer een nieuwe heup gekregen. Kon niet zelf uit bed.
Woont alleen en je zoekt het maar uit wat je dan doet.
Verpleeghuis doet dat ook niet meer. Is voor nog ernstigere zorg.
Ze heeft op eigen kosten een zorg hotel betaald. Gelukkig kon ze dat. Maar die dat niet kan heeft pech.
Dat is toch absurd. Je denkt je bijna in Afrika te wanen.
DuoPenotti schreef:Was dat sprookje maar zo mooi elnienjo.
Onze afdeling werd dan op 12 uurs diensten gezet. Opgelost...
Kregen op voorhand al een brief als we dat niet deden het onder werkweigering viel... Dan ben je snel uitgeluld
Sizzle schreef:Elnienjo, Ik ken helaas ook de gevalletjes tijdelijke contracten en niet verlengen ivm „overbodig“ omdat de werknemer geen 200% werkethos heeft. Je ziet die topics hier op bokt ook regelmatig langskomen helaas.
elnienjo schreef:DuoPenotti schreef:Was dat sprookje maar zo mooi elnienjo.
Onze afdeling werd dan op 12 uurs diensten gezet. Opgelost...
Kregen op voorhand al een brief als we dat niet deden het onder werkweigering viel... Dan ben je snel uitgeluld
Moderne slavernij idd, al die uitzendcontracten.
Ze zouden moeten verplichten mensen weer in vaste dienst te nemen en fatsoenlijk te behandelen.
DuoPenotti schreef:Thuiszorg was er idd wel. Maar niet als je snachts je bed uit moet om te plassen.
Dan hoor je nog niet thuis maar was gewoon de standaard procedure.
elnienjo schreef:Coby schreef:De zorg staat enorm onder druk. Evenals onderwijs. Er was voor Corona al geen vervanging mogelijk en nu helemaal niet meer. Gevolg is dat je ziek voor een klas gaat staan. Dan wel met negatieve test. Dat zal ook gebeuren in de zorg. Doe je dat lang genoeg dan zit je op een gegeven moment thuis.
Vallen er bij ons onderwijsassistenten uit omdat ze getest worden of ziek zijn dan worden die werkzaamheden weer gedaan door de leerkrachten. Dat betekent dan non stop van 8 tot half 3 aan de bak zonder pauze. Toiletbezoek is lastig en wordt opgevangen door collega die dan twee groepen doet.
Door ziek door te werken zorg je ervoor dat 'jij' het probleem op je nek houdt waardoor het voor de baas wel makkelijk en goedkoop blijft om lekker schraal in te blijven plannen. Als werknemers zich makkelijker ziek zouden melden en voet bij stuk houden als er om invalbeurten gevraagd wordt dan moeten werkgevers wel meer personeel aannemen.