Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:08

Ik heb nog niets op vinted gekocht, maar mijn man heel veel. Vooral Ralph Lauren, polo's en ook broeken, vesten, jassen, schoenen. Hij weet heel goed waar hij op moet letten om te zien of het echt is. Maar soms is het toch nep, dan klopt de maat ook niet, te klein. Ik zou dat meteen melden, maar dat doet hij dan niet.
Hij heeft ook een keer iets heel anders opgestuurd gekregen.

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:55

Ik vind dat de prijzen behoorlijk stevig zijn op vinted van bepaalde merken

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:06

Mijn man speurt altijd naar koopjes, maar dezelfde dingen staan er ook voor veel meer op.

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:19

Klopt. Vaak vind je items meerdere keren. 3 van de 4 staan er duur op en worden niet verkocht en 1 iemand denkt kak dan maar minder en zet t er op voor weinig. En dan moet je er vlug bij zijn.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:35

Het kan echt enorm wisselen :j

Goed in de gaten houden en regelmatig zie je echt luxe dingen voor een habbekrats voorbij komen.
Van mensen die er niet zoveel om geven, er gewoon snel vanaf willen, soms ook niet beseffen dat het meer waard is. Of zien dat er meerdere op staan en gewoon denken van hup dan is het maar weg.

Ik was van de week voor die kleine aan het kijken naar 2 Nintendo Labo sets, helemaal nieuw in de verpakking. Ik heb deze nu gekocht voor 20 euro per stuk maar ze staan er ook zat op van 40 euro, 60 euro of meer, precies dezelfde...

Ik heb ook al heel regelmatig mooie kledingstukken van cashmere / merino / zijde voor echt maar een paar euro kunnen kopen. Je staat er versteld van wat mensen er voor 20 euro, een tientje of zelfs minder op zetten.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:44

Wat mij tegenhoud om iets te kopen is dat als je opgelicht wordt dat je dan mooi pech hebt. Mijn man kreeg 2 keer iets totaal anders geleverd, dat moest ie zelf maar oplossen met de verkoper, vinted doet dus niets voor je.
Ik wil graag een airbag bodyprotector kopen, maar stel dat ie kapot is bijvoorbeeld.
En met gewone kledingstukken vind ik de maat lastig. Hangt er maar helemaal vanaf hoe iets valt.

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:49

Als het iets anders stuur je het toch terug en krijg je geld terug?

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:00

_lautje_ schreef:
Als het iets anders stuur je het toch terug en krijg je geld terug?


ja, helaas ben je dan zelf retourkosten kwijt. Maar terugsturen (indien je het verkeerde hebt ontvangen) kan vaak gewoon. Ook als de verkoper dat niet wil (moet je een geschil bij vinted aangaan).

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:07

Nou ik kijk alleen voor kinderkleding en bepaalde merken zijn gewoon duur zoals
The campamento
Bonmot
Jellow mallow

Je betaalt nu in de sale minder, vind ik wel storend maar dat ligt bij mij denk ik :j
Ook veel winkels met stevige prijzen bijna allemaal afkomstig uit Spanje

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:09

Tinka schreef:
Wat mij tegenhoud om iets te kopen is dat als je opgelicht wordt dat je dan mooi pech hebt. Mijn man kreeg 2 keer iets totaal anders geleverd, dat moest ie zelf maar oplossen met de verkoper, vinted doet dus niets voor je.
Ik wil graag een airbag bodyprotector kopen, maar stel dat ie kapot is bijvoorbeeld.
En met gewone kledingstukken vind ik de maat lastig. Hangt er maar helemaal vanaf hoe iets valt.



Nog nooit gehad en ik heb denk ik wel 4x iets verkeerds gehad, 1x flink bedonderd
3x hebben mensen bij mij geprobeerd maar gelukkig nog nooit geld kwijt geweest altijd alles terug gehad

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:29

Ik heb een tijdje vinted in de gaten gehouden voor een draagzak, maar ik heb hem nu maar nieuw gekocht...

Op zijn goedkoopst stonden ze er voor 100 euro op, exclusief extra kosten en verzenden.

Heb hem nu nieuw in de aanbieding voor 115 met gratis verzenden. :+

Het verschilt echt of het de moeite waard is..

xMyrth

Berichten: 2818
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:41

pmarena schreef:
Het kan echt enorm wisselen :j

Goed in de gaten houden en regelmatig zie je echt luxe dingen voor een habbekrats voorbij komen.
Van mensen die er niet zoveel om geven, er gewoon snel vanaf willen, soms ook niet beseffen dat het meer waard is. Of zien dat er meerdere op staan en gewoon denken van hup dan is het maar weg.

Ik was van de week voor die kleine aan het kijken naar 2 Nintendo Labo sets, helemaal nieuw in de verpakking. Ik heb deze nu gekocht voor 20 euro per stuk maar ze staan er ook zat op van 40 euro, 60 euro of meer, precies dezelfde...

Ik heb ook al heel regelmatig mooie kledingstukken van cashmere / merino / zijde voor echt maar een paar euro kunnen kopen. Je staat er versteld van wat mensen er voor 20 euro, een tientje of zelfs minder op zetten.


Die herken ik :+ Ik wilde van mn Dr. Martens af die ik lang geleden voor 15 euro ofzo via marktplaats had gekocht. Toen waren ze nog niet zo populair :Y) Ik had ze nog maar net op Vinted staan onder het mom van "wie wil er nou gedragen schoenen, niet meer de mooiste"... BAM, meteen weg :+
Had er toch meer voor kunnen vragen denkik _O-

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:26

Die 2 keer dat mijn man iets anders had gekregen moest ie zelf maar oplossen, vinted deed er niets aan en de verkoper ook niet. Hij moest het zelf maar opnieuw verkopen. Dat heeft ie ook gedaan, maar voor hetzelfde geld was dat niet gelukt.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:40

Balen Tinka :(:)

Mijn ervaring is dat de Vinted helpdesk over het algemeen toch wel heel goed helpt. Ik blijf altijd netjes, begripvol en vertel rustig mijn verhaal en geef zoveel mogelijk informatie waar ze wat mee kunnen, zodat ze zelf niet al teveel werk er aan hebben om uit te zoeken wie de waarheid vertelt. Als je dan mazzel hebt valt de andere partij door de mand dat die minder vriendelijk overkomen en heb je toch een grotere geloofwaardigheid en gunfactor denk ik.

Het ligt er bij bepaalde artikelen ook maar net aan hoe populair het is. Ik heb ook wel duurdere merkdingen voor weinig gekocht en verkocht, omdat ik het geen zak waard vond, maar een ander is dan dolblij met het vinden van een koopje :D Dat kan je een ander ook wel gunnen hier en daar vind ik.

Bij baby / peuterdragers speelt er vaak ook wel mee dat het echt collectors-items kunnen zijn, bvb. van prints die niet meer gemaakt worden :) Zo heb ik er nog een drager met stoere camouflage dino's op staan. Die heb ik zelf ook goed betaald, nauwelijks gebruikt en ik wil er ook een goed bedrag voor terug :)

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:25

Ik heb laatst een broek verkocht op vinted en ik had hier ook meteen weer een naar gevoel bij. Koper probeerde eerst na 5 dagen te doen alsof de broek nooit was aangekomen terwijl hij duidelijk onderweg was (mondial relay richting frankrijk). Vervolgens paste de broek niet en vervolgens deed ze dus alsof de elastiek uitgerekt was om hem geldig te mogen retourneren. De broek was dus oprecht nieuw zonder prijskaartje. Ze stuurde letterlijk foto's van haar slaapkamer en slaapkamerraam naar vinted. Er zat ook nog een foto tussen van een zwarte vlek die mijn broek moest voorstellen. Ik maak meestal foto's en video's van al mijn verkopen, maar voor een broek van een paar euro vind ik dat dus niet de moeite. Nu heb ik dus de broek eindelijk retour en zit hij helemaal onder de kruimels en haren. Ik denk van katten, want dat heeft ze ook als profielfoto. Ik heb dit dus nu ook als probleem gemeld. Iemand hier ervaring mee?

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:22

Hier ook zo goed als altijd goed geholpen door de helpdesk.

Vraagje hier voor de mensen die in Nederland wonen.

Een Nederlandse dame wil een sweater kopen en beweert dat de verzending en verzekering bijna 10 euro zijn en ze dit niet kan aanpassen….(gisteren niet, deze morgen niet en deze namiddag evenmin)

Is er iemand die eens wil kijken of dat effectief zo is? Want zat mensen vinden niet hoe je een ander punt kan kiezen, haar al gevraagd of ze niet via het potloodje een ander punt kan kiezen, volgens haar niet, maar lijkt me heel erg veel en heb bijna alles aan staan qua verzenders.

Hier het linkje
https://www.vinted.be/dames/kleding/hoo ... eschwister

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:28

Ik heb het even geprobeerd. Via DHL is het duur vanuit België, maar ik kan ook Mondial Relay, UPS en Homerr kiezen voor lage verzendkosten. Die opties zie ik dus wel. Bijzonder, want vanaf de middag zie ik normaal gesproken alleen nog Homerr staan als optie.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:28

Thuisbezorgen 10,99 maar ook gewoon de andere opties hoor.

Ze moet gewoon "stuur naar afhaalpunt" kiezen ipv. thuisbezorgen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:30

Homerr en dpd beide rond de 2,50/3.00 als ik hem zou kopen. :)

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:35

Ok, dank, dacht al dat dat niet kon kloppen. Ik laat het haar weten!

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 08:49

tengeltje11 schreef:
Ok, dank, dacht al dat dat niet kon kloppen. Ik laat het haar weten!


DHL is 8.99€
Mondial en Homer heb je de laatste is 2.89

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:06

het kan blijkbaar toch niet goedkoper, ze woont op een eiland en mondial en homerr zitten er niet... goedkoopste is 8.99 verzending.
(en snap heel goed dat dat dan wel heel erg duur is)

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:14

Ja dat is veel geld. Jammer voor d'r :(:)

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:15

Ik dacht dat er op Vinted geen viezerikken zaten :+. Kreeg net een berichtje dat ie interesse had in mn jodphurs. Als ik ze vies maakte wild ehij er €5,- meer voor betalen... :+. Aangegeven bij Vinted en geblokkeerd...

_Nadia_

Berichten: 2660
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:51

iirrssjjee schreef:
Ik dacht dat er op Vinted geen viezerikken zaten :+. Kreeg net een berichtje dat ie interesse had in mn jodphurs. Als ik ze vies maakte wild ehij er €5,- meer voor betalen... :+. Aangegeven bij Vinted en geblokkeerd...

Ik had er van de week een op kinderschoenen van mn dochter, wilde foto's zien van hoe ze aan zaten, en hoe vaak ze gedragen waren en hoe oud mijn dochter was.
No thanks, block en gemeld aan vinted.