Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:07

Omdat ik op een school werk hoor ik natuurlijk ook vooral de <18. Bijzonder is wel dat er nog niet (veel) clusters zijn op school: meestal maar 1 per klas (met een paar uitzonderingen...). Ze gaan er bij mijn weten nog steeds vanuit dat 18- vooral wordt besmet door de volwassenen.

(want voordat je 18 wordt ben je onzichtbaar voor het virus. Op de minuut af dat je 18 wordt, word je zichtbaar in de radar van het virus en kan hij op je springen. Voor die tijd ben je absoluut veilig :j)
Laatst bijgewerkt door Sheran op 12-10-20 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:07

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:10

Sheran hier aantal scholen in de regio dicht ivm besmette leerlingen en de rest in quarantaine, en wat ik hoor van iemand met collegas met 18- kinderen dat daar best veel getest moet worden ivm besmetting ook van kind op kind, en dat zij het doorgeven aan de leraren of ouders. -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:10

Ligt er denk ik aan waar je clusters zijn begingen. Zo als Relaxed zei hier zijn de besmettingen terug te leiden naar de voetbal, ook onder 12-18 jaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:11

karuna schreef:
Sheran hier aantal scholen in de regio dicht ivm besmette leerlingen en de rest in quarantaine, en wat ik hoor van iemand met collegas met 18- kinderen dat daar best veel getest moet worden ivm besmetting ook van kind op kind, en dat zij het doorgeven aan de leraren of ouders. -O-

Nah.. ik zit niet in jou regio maar ken de vo scholen wel vanwege scholen verband. Die besmettingen onder leerlingen blijven wel 1 op 1 en veroorzaken nog zeker geen clusters.
Maar inderdaad ze zorgen er wel voor dat er mensen thuis moeten blijven en er veel getest wordt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:13

Sterk artikel trouwens en akelig waar. -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:58

Vandaag van Ayamonte het pontje naar de overkant, Portugal, genomen en terug.
Bij oplopen van de veer stond een man ,met een desinfectiespuit opdat iedereen de handen desinfecteerde ne ook moest iedereen over een desinfecterende mat. (Uiteraard ook maskerplicht.)
OVERAL, zowel in spanje als in Portugal, desinfectie middel voor de handen bij de ingang en inderdaad maakt iedereen daar goed gebruik van.

Al zou een bepaald aspect minder zin hebben, zoals de matjes op de boot, het geeft én een veelvuldige herinnering aan iedereen én een basis-structuur aan de maatregelen: Maakt niet uit of je het er mee eens bent; het MOET gewoon. Geen mens is een eiland en we hebben in deze pandemie een gedeelde verantwoordelijkheid om elkaar zo goed mogelijk te beschermen.

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:01

Zou toch wel raar zijn dat je als 18 jarige ineens niet meer mag sporten en degenen van 17 jaar wel? Bij turnen bestaat de groep uit leeftijden van 13 tot ongeveer 25. Dan zou iedereen boven de 18 thuis moeten blijven? Dat slaat toch nergens op?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:06

Ik reageer nog maar niet teveel op de maatregelen hoe wel ik had verwacht dat er echt hele strenge maatregelen zouden komen vindt ik wat ik tot nu toe lees wel meevallen, maar de echte regels zijn nog niet bekend gemaakt, dus ik wil er nog niet teveel over zeggen want de regels zijn er nog niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:09

Suzanne F. schreef:
Zou toch wel raar zijn dat je als 18 jarige ineens niet meer mag sporten en degenen van 17 jaar wel? Bij turnen bestaat de groep uit leeftijden van 13 tot ongeveer 25. Dan zou iedereen boven de 18 thuis moeten blijven? Dat slaat toch nergens op?

Ze zullen ergens een lijn moeten trekken. Ik denk dat ze de jeugd tot en met 18 naar school en sport willen houden anders is er voor ouders geen houden aan. Ook is dat een groep waar ze het vizier op willen houden ivm situaties thuis die niet houdbaar zijn.

Ik denk ff hardop he, weet niet of het waar is.

Maar Jee.............weer niet naar de sportschool |( |( :+ :+ ;) :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:11

Ik las iets over 30 mensen per winkel. Hoe willen ze dat bij de supermarkt doen? Dan krijg je echt lange rijen buiten.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:11

Suzanne F. schreef:

Iedereen dan maar thuis laten blijven?

Ze moeten nou eenmaal ergens een grens trekken, alle contacten die teruggebracht kunnen worden hebben een beetje effect en het gaat uiteindelijk om de optelsom.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:13

Oh ik lees net dat het de teamsporten betreft. Individuele sporten dus niet en de sportscholen ook niet.
Even afwachten maar wat het kabinet morgen gaat zeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:14

Word weer pappen en nathouden, gooi alles twee weken dicht, ook echt alle sport twee weken plat. En dan thuisblijven, wat mij betreft ook een avondklok erbij, dat is tenminste te handhaven.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:17

bigone schreef:
Word weer pappen en nathouden, gooi alles twee weken dicht, ook echt alle sport twee weken plat. En dan thuisblijven, wat mij betreft ook een avondklok erbij, dat is tenminste te handhaven.

Dat is ook het enige waarvan ik nu denk dat het echt zou helpen en ja ook de economie want als het daarna weer controleer en traceerbaar is kun er daarna weer veel sneller opgestart worden. Maar dat is wat ik denk ook na hoe het in China was gegaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:18

SusanH schreef:
Ik las iets over 30 mensen per winkel. Hoe willen ze dat bij de supermarkt doen? Dan krijg je echt lange rijen buiten.

Denk dat het niet voor supermarkten gaat gelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:21

Maar 2 weken is niet realistisch, dat is echt te kort..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:22

bigone schreef:

Iedereen die buiten komt schiet je neer!

(Of eh, hoe handhaaf je dat anders makkelijk?)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:22

bigone schreef:

Daar is niet genoeg draagvlak voor.
Als ik kijk wat ik op FB lees, dan zijn er toch veel mensen van mening dat de gevolgen van Corona wel meevallen voor het grootste deel van de mensen en zij juist vinden dat de beperkingen van de horeca en evenementen opgeheven moeten worden.
En ZZP-ers delen dit soort berichten massaal.

Al die verschillende meningen dragen niet bij aan een groot draagvlak voor strengere maatregelen.
Het lijkt wel of de verdraagzaamheid en de wil om zich aan de beperkingen te houden, steeds minder wordt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:24

Suzanne F. schreef:

Er worden geen beslissingen genomen die "nergens op slaan" Ergens moet een grens getrokken worden.
Nee, dat is helemaal niet leuk, maar het zal wel moeten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:33

Suzanne F. schreef:

Tja.. dat is op het mbo ook. Bij ons hoeft de 18 jarige havo/vwo leerling geen afstand te houden.
Mijn ex mentorleerlingen op het mbo wel. Die ex mentorleerling mag vervolgens wel trainen maar de havo 5 leerling niet.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:36

Ik vind dat er meer duidelijkheid moet komen. Trek 1 lijn en ga geen uitzonderingen maken. Beter nu wat strenger en dan na 4 weken weer versoepelen.

Het is toch raar dat restaurants en cafés max. 30 mensen binnen mogen. Bij mij op 't werk, in een hotel op de Veluwe, hoeven wij ons niet aan deze regel te houden vanuit de noodverordening. Dus het hotel zit nu met de herfstvakantie tot de nok toe vol 2 weken lang. Dagelijks +/- 180 man die gaan ontbijten of dineren. We werken in shifts, maar het is alsnog een mierennest. Mensen spreken een shift af en hebben gewoon schijt, maar steen en been klagen als ze even 5 minuten wachten voor het buffet. Merendeel houdt blijkbaar rekening met 50 cm ipv 1.5 meter. Ik vind het belachelijk dat hier niet 1 lijn in getrokken wordt. Alsof corona in hotels niet bestaat ofzo :')

Als we nu met z'n allen even ons beste gedrag laten zien zijn we er zo klaar mee. Teamsporten verbieden gaat heus niet het verschil maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:43

Huertecilla schreef:
Vandaag van Ayamonte het pontje naar de overkant, Portugal, genomen en terug.
Bij oplopen van de veer stond een man ,met een desinfectiespuit opdat iedereen de handen desinfecteerde ne ook moest iedereen over een desinfecterende mat. (Uiteraard ook maskerplicht.)
OVERAL, zowel in spanje als in Portugal, desinfectie middel voor de handen bij de ingang en inderdaad maakt iedereen daar goed gebruik van.

Al zou een bepaald aspect minder zin hebben, zoals de matjes op de boot, het geeft én een veelvuldige herinnering aan iedereen én een basis-structuur aan de maatregelen: Maakt niet uit of je het er mee eens bent; het MOET gewoon. Geen mens is een eiland en we hebben in deze pandemie een gedeelde verantwoordelijkheid om elkaar zo goed mogelijk te beschermen.

De mat heb ik nog niet gezien. Handen desinfecteren is hier ook op zoveel plekken verplicht en masker overal binnen en meer en meer ook buiten.

Ik vind het ook prima.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:58

Er was hier een link geplaats van een online foto zaak die FFP2 mondkapjes verkocht. Maar die link kan ik niet meer vinden... Had Morrie die link?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:00

Nee, morrie heeft geen link naar ffp2 kapjes.