Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:32

Shadow0 schreef:
Waarom zou je mensen uitlachen die allemaal voor zichzelf zo goed mogelijk proberen om te handelen naar de situatie van nu? Zelfs als ze daarin niet perfect zijn?

Snap ik ook niet zo goed. Wees blij dat ze hun best doen de ander niet te besmetten.

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:34

Mijn hart breekt wel een beetje dat de de moeder van Rutte nu overleden is, net in zo'n zware periode voor hem.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:35

Mijn moeder en ik hebben bij elkaar in de auto gezeten, toen mijn moeder nog klachten had.
Door emoties van uitvaart van mijn vader waren de mondkapjes vergeten op te doen.
Ik had ze notabene al klaar gelegd in de auto op dag van het overlijden van mijn vader.

Ik heb mijn vader na zijn overlijden geschoren, heb hem op sterfbed geknuffeld. Dat hebben mijn broers en neefje ook gedaan.
We droegen toen alleen handschoenen en een masker van het ziekenhuis.

We hebben die avond wel telkens handen in het ziekenhuis goed gewassen en ontsmet en meteen bij thuiskomst kleding in de 60 C was gedaan en zelf onder de douche gesprongen.
Niemand van ons is ziek geworden.
Laatste avond zijn we twee keer in het ziekenhuis geweest.
Laatste wacht zaten we ruim 3 uur bij hem.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:36

sureido schreef:
Mijn hart breekt wel een beetje dat de de moeder van Rutte nu overleden is, net in zo'n zware periode voor hem.

Dat vind ik ook sneu.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:44

Och jee... maar een mooie leeftijd.
Mark kwam altijd bij mij in de winkel zijn boodschappen doen... Ik vind dit echt sneu...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:44

Tsja, ik lees ook onderzoeken van mensen die afstand hebben gehouden en alsnog besmet zijn geraakt...
Ik heb ook gelezen dat het ermee te maken KAN hebben hoeveel virusdeeltjes je binnen krijgt... misschien zijn jullie al wel besmet tienus maar weet je het (nog) niet? Er zijn namelijk ook mensen zonder symptomen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:47

Ik hoop dat de tijd hiervoor te lang is geweest.
Desalniettemin houd ik er terdege rekening mee dat we contact hebben gehad met covid patiënten.

Ik wacht met smart op betrouwbare serologische test.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:50

Ik bedoel dat je het dus ook al gehad kunt hebben...

Betrouwbaar vooral :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:51

Midde Juli komen mijn ouders een week langs.
Tegenhouden doe ik ze niet aangezien het hun eigen leven is en ze hun eigen afwegingen prima kunnen maken. Echter voelt het wel een beetje als zondigen.
Komt nog bij dat mijn moeder eigenlijk bijna standaard ziek wordt als ze bij ons geweest is van de kleutervirussen die ze bij ons oppikt.
Anderzijds is de infectie druk laag in ons gebied, lager dan waar ze wonen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:54

Morgen heb ik voor het eerst weer overleg met 3 andere collega’s bij mijn manager thuis. Hoor ik net dat een van die collega’s zich vandaag geeft ziek gemeld. Ze liep de hele week al te kwakkelen maar denkt morgen wel weer aanwezig te zijn bij dat overleg.

Ik verheugde me er op om weer eens wat collega’s te zien maar vind dit toch wel weer een beetje naar nu... De collega in kwestie is nog in de 20 en heeft ondanks de maatregelen nog best veel sociale contacten gehad. Ik wil ook weer geen zeikerd zijn, maar twijfel hoe serieus zij het allemaal neemt en dus zelf thuis blijft met klachten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:55

Of ik heb het in februari gehad of toch vanaf 1-2 april tot 10 april.
Februari heel ziek geweest.
April paar dagen wat kleine klachten gehad.
Sommige klachten waren zelfde klachten als mijn vader had. En bij hem achteraf covid waren.

Mijn man is chauffeur en hij komt natuurlijk overal.
Ik heb slapeloze nachten gehad dat hij moest laden en lossen in corona gebied en bedrijven niets hadden staan om handen te wassen, afstand hielden.
Terwijl vestiging van zelfde bedrijf in ander deel van het dat wel netjes voor elkaar had.
Truckstops waren toen al dicht.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:55

@jessix, manager moet imo gewoon tegen je collega zeggen, thuis blijven!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:01

sureido schreef:

Oh echt, wat erg voor hem! Corona of gewoon op van ouderdom?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:02

Zo te lezen van ouderdom (96). Maar ook hij kon door zijn eigen maatregelen niet meer bij haar op bezoek. Kun je beter zo'n premier hebben dan een Johnson.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:03

Sjemig, wat heftig. 96 jaar is een mooie leeftijd, maar op deze manier (niet) afscheid moeten nemen is wel heel heftig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:05

Sheran schreef:
Zo te lezen van ouderdom (96). Maar ook hij kon door zijn eigen maatregelen niet meer bij haar op bezoek. Kun je beter zo'n premier hebben dan een Johnson.

Het zijn toch niet alleen zijn maatregelen :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:05

Relaxed schreef:
Sheran schreef:

Het zijn toch niet alleen zijn maatregelen :')

Niet? :P

Okeee maatregelen van het kabinet. Maar daar hoort hij zeker bij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:09

Sheran schreef:

Toch hoop ik dat hij nog afscheid van haar heeft kunnen nemen. Echt heel sneu. Natuurlijk is het een respectabele leeftijd, maar het zal voor hem ook verdrietig zijn om in deze periode door te moeten werken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:51

Ach, wat sneu nu, zijn moeder is wel oud, maar dit moet wel zwaar zijn om er nu nog bij te krijgen. Ik heb gewoon onwijs veel respect voor hem.

Ik ben net voor het eerst in de grote bekende supermarktketen geweest hier in Spanje. Had echt heel veel nodig na steeds maar mondjesmaat dingen mee te laten nemen. Drie tafels in de hal met keukenrollen en desinfeciemateriaal, plus handschoenendispenser. Die zijn dus verplicht, net als je eigen mondkapje. Niemand kijkt er dus raar van op en ik zag dat toch wel heel veel mensen ze correct dragen. Het is een winkel met hele brede looppaden, erg prettig! De kassa's zijn om en om bemand, zodat je nooit dicht bij elkaar staat. En aan het eind kan je dus weer alles ontsmetten (sleutels, telefoon) en nog even over het karretje, na het weggooien van de handschoenen. Voelde prima.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:30

Rutte was mantelzorger voor zijn moeder en toen ze overleed had hij crises overleg en een persconferentie op tv. Ik vermoed dat hij haar sinds het sluiten van de tehuizen ook niet meer heeft gezien. Ellende treft niet alleen ons maar ook de mensen die het beleid maken.

https://nos.nl/l/2335032 Dit is ook alarmerend voor mensen met kinderen tot een jaar of 18.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:34

@bigone, mijn buurjongen heeft ziekte van Kawasaki gehad als peuter. Is uitgegroeid tot gezonde vent. Dat is meer dan 20 jaar geleden.
Zoon van richard kraijcek heeft de ziekte.
Ik heb zelf een auto immuunziekte die in zelfde hoek zit.

Bij de vasculitis vereniging zijn er wel patiënten bekend.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:41

Dat was al langer zo van die Kawasaki, ook in Engeland, Frankrijk en andere europese landen speelde dit al een paar weken. Kawasaki is een bestaande ziekte en blijkbaar zijn er nu in diverse landen kinderen en jongeren hiermee opgenomen geweest, maar in elk land zijn er kinderen bij die wel antistoffen hadden voor Corona en kinderen zonder. Dus eigenlijk is er totaal niet echt bekend of het nou wel of niet daarmee te maken heeft. Het is natuurlijk nu niet gek dat er kinderen en jongeren zijn met antistoffen die toevallig deze ziekte krijgen, er zullen best veel mensen stiekem rondlopen met antistoffen waar we het niet van weten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:43

bigone schreef:
Rutte was mantelzorger voor zijn moeder en toen ze overleed had hij crises overleg en een persconferentie op tv. Ik vermoed dat hij haar sinds het sluiten van de tehuizen ook niet meer heeft gezien. Ellende treft niet alleen ons maar ook de mensen die het beleid maken.

https://nos.nl/l/2335032 Dit is ook alarmerend voor mensen met kinderen tot een jaar of 18.

Ik heb zelf klassieke kraamvrouwenkoorts gehad. Streptokokken zijn rot dingen. Ik was er bjjna niet meer geweest. Maar ik snap de link met corona niet zo goed eerlijk gezegd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:44

Dat moet wel zeer doen, al jaren mantelzorgen voor je moeder en dan zo’n einde.
En dan gelden de regels ook voor jou. :(:)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:59

moonfish13 schreef:
Dat moet wel zeer doen, al jaren mantelzorgen voor je moeder en dan zo’n einde.
En dan gelden de regels ook voor jou. :(:)

Onlangs overleed een kennis van mijn moeder in 'n verzorgingstehuis, maar de kinderen mochten er ingepakt wel bij ondanks dat er ook corona in dat tehuis is. De vrouw in kwestie was echter niet besmet. Hopelijk heeft Rutte ook zoiets nog kunnen regelen voor zichzelf.