Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:48

pien_2010 schreef:
We waren in Brussel en daar is ook geen covid. :x

Naar wat ik zie en hoor, gebeurt het toch echt overal en niet alleen in BE en NL.
In Frankrijk is ook geen covid meer. Althans niet op de plaatsen waar de Tour passeert...het volk rijen dik zonder maskers langs het halve parcours...de cafés afgeladen vol waar de renners langskomen.
Om dan waarschijnlijk nog maar over Parijs te zwijgen. Dat zijn volgens mij dezelfde taferelen als Brussel en andere grootsteden.
Ook de vaccinatiebereidheid is in Frankrijk bijzonder laag. De afspiegeling hiervan vind je dan in onze franssprekende contreien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:17

lenaa_tje schreef:
idinn schreef:
Het is natuurlijk wel makkelijk om jongeren de schuld te geven, terwijl die ondertussen het langst op vaccinatie wachten. Alsof die niet evengoed graag op vakantie zouden gaan. Ik ben halverwege de 30 en mijn 2e prik staat voor begin augustus. Wanneer zijn degene begin 20 wel niet pas aan de beurt.

Dat + delta variant + allemaal checken want 1 iemand bleek positief + merendeel bevolking vergeet nog afstand te houden = hoge cijfers.

Zuur voor je geplande vakantie? Ja! Maar dat risico was er, want pandemie. Wij kijken voorzichtig naar een vakantie in december, dichtbij Nederland.. maar boeken no way. En erop hopen, eigenlijk ook niet.

Nou dit inderdaad. Het zou helemaal belachelijk zijn als gevaccineerden alles mochten en de rest niet.

En ja dat zeg ik inderdaad als volledig gevaccineerd.
We deden het samen maar nu toch maar niet.

Precies dit lenaatje. Ik heb met onze kleinkinderen gepraat ( 14 - 18 jaar) . Zij hebben allemaal afgelopen week 1ste vaccinatie gehad. Ze hebben moeilijke tijd achter de rug want geen feesten gehad, geen of weinig school en weinig tot geen vrienden gezien en veel thuis gewerkt. Ik heb ze gezegd dat ik super trots op ze ben dat ze allemaal over zijn, dat ze ondanks dat het zo moeilijk was .... weinig ritme ze er goed door gekomen zijn.
Een mêske verwoordde het goed en gaf aan dat heel veel jongeren wél hun best hebben gedaan ondanks dat zij er niet zo ziek van gaan woorden. En dan iedere keer horen de jeugd dit en de jeugd dat had haar echt pijn gedaan want "we deden en doen zo ons best oma, en het wordt niet gezien. " Er zijn hele grote groepen jongeren die thuis wonen of op kamers, die wel hun best doen, net als ouderen. Daarnaast zijn er groepen mensen in alle leeftijdsgroepen die feesten, groepen bezoek ontvangen, reizen etc. Het is niet zo zwart wit.

_Lorette_

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:43

Ik was aan het miepen over mijn 2e vaccinatie precies aan het begin van mijn vakantie, uit angst voor bijwerkingen. Gewoon omdat ik er geen zin in had om net op dat moment niet fit te zijn. En nu zitten we met de oplopende besmettingen, nieuwe maatregelen, land op rood/donkerrood, etc. Kan ik net zo goed een beetje lamlendig in de tuin zitten, denk ik. :+

Wiens vakantie valt in het water als we straks echt weer een rood/donkerrood kleurtje krijgen op de covid-kaart?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:47

Mijn vakantie valt voor het 2e jaar op rij in het water. Zou naar 3 evenementen in het buitenland gaan. Laten er nu 2 volgend jaar in dezelfde week vallen. Dus moet een keuze gaan maken die ik helemaal niet wil. Ben er zat van

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:50

Ik zou wel pas in september gaan maar ik zie het er niet meer van komen eigenlijk. Ik had dit serieus niet verwacht in februari anders had ik nooit tickets geboekt. Blijkbaar was ik toch iets te optimistisch :+

Gelukkig ben ik in juni al een week naar Corfu geweest, dat pakt niemand me meer af en dat was echt heerlijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:52

Over 3 weken naar Kroatië, geen idee wat zij gaan doen. Ik ben dan wel precies op tijd volledig gevaccineerd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:56

Vorig jaar ging het nog net goed in september met de vakantie, dus direct weer gereserveerd voor dit jaar september. Wilden in Frankrijk rondtoeren met de huurcamper. Ben benieuwd, anders wordt het 4 weken Nederland rondtoeren. Ik verwacht niet dat mijn vakantie daarom 100% in het water valt, maar had nog wel van zwoele avonden willen genieten, en die heb je in Nederland in september niet meer. Vorig jaar ook gemist, toen zaten we om 19 uur ook opgesloten in de camper omdat het te koud werd.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:00

Ik ben er bang voor..

Ik heb zo ongelofelijk lang lopen twijfelen; wel gaan, niet gaan. Vakantie is dik 2 jaar geleden dus zijn er echt aan toe. Na super veel twijfelen vorige week eindelijk vliegtickets en los hotel geboekt voor een klein weekje Nice. Het ging toen zo goed met de cijfers dus dacht eigenlijk dat echte zorgen niet nodig waren..

Morgen pas eerste vaccinatie en wachten tot we volledig gevaccineerd zijn is geen optie omdat het vanaf eind zomer tot eind jaar te druk is op het werk om langer dan een paar dagen vrij te nemen.

Ik ben dus erg bang dat we volgende week zondag niet kunnen gaan :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:21

Hier ook blij met nu een paar dagen Frankrijk. De "echte" vakantie in september ik vrees ervoor.

Maar vandaag voor het eerst in 1.5 jaar boodschappen en ik voelde me veilig. Afstand maskers iedereen geeft elkaar de ruimte ook bii de kassa. Wat een verschil met Nederland. Wat een verademing. En de voorraad spullen zijn al gekocht

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:33

Karuna morgen zou Macron spreken, dus hou het in de gaten. R cijfer in Frankrijk is 1,11 en dat is een slechte zaak ook al zijn NU nog de andere cijfers vele male lager verhoudingsgewijs als in Nederland.
Ja Frankrijk heeft een covid probleem, Nederland al lang niet meer. Dat is de reden dat Nederland zo slecht gaat. Maar met r cijfer van 1,11 gaan de cijfers ook stijgen in Frankrijk. Gisteren was het nog 0,65. Dus dat is een pittige stijging en niet fijn. Ik denk dat dit de reden is dat Macron gaat bijsturen.
Ik hoop zo dat Nederlanders mogen blijven komen in de gîte, iets dat ik wel verwacht want Frankrijk heeft de Nl toerist hard nodig, al is het maar enkel in juli en Augustus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:37

Ah ik had franse nieuws nog niet gekeken. Scheelt we zitten echt net over de grens en maandag weer naar huis. Weet je hoe laat hij zou spreken. Ik kom namelijk lundi 20.00 tegen. Maandag dus

Maar het verschil tussen nl en fr is nu al duidelijk. De nl die hier net zijn aangekomen. Veel huurcampers vanuit noord Nederland. En je moet ze steeds aanspreken op afstand. Was nog niet eerder nodig. Nog geen nl tegen gekomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:43

Je hebt gelijk het is maandag. Sorry de dagen lopen in elkaar over hier.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:44

Tja en al die Nederlanders die binnen een week na 2de enting door Frankrijk hopsen ook niet echt goed

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:45

Het is niet ok, klopt, maar we (Frankrijk) hebben de toeristen te hard nodig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:48

Ik kom met alle liefde in september naar Frankrijk, hoop dat dat kan. Wil ook bij jullie in de buurt komen Pien, wil naar OuraDour-sur-Glane.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:02

Neonlight schreef:
Ik kom met alle liefde in september naar Frankrijk, hoop dat dat kan. Wil ook bij jullie in de buurt komen Pien, wil naar OuraDour-sur-Glane.

Dan kom ook bij ons langs. Is vlak bij. Ik krijg wel rond 15 September vrienden die met de caravan komen. Dus moeten we even kijken hoe en wat. Doe maar PB en! En dan kijken we. Zou leuk zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:04

Oh daar zou ik ook wel naar toe willen! En natuurlijk ook naar Pien. :P
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 09-07-21 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:04

Ik noteer het Pien! Al is het maar voor een bakkie leut, lijkt me ook leuk om je eindelijk eens te ontmoeten. Jullie zitten daar toch vlakbij? Ik heb nooit gekeken waar jullie precies zaten, maar wist ergens bij Limoges.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:16

pien_2010 schreef:
Neonlight schreef:

Dan kom ook bij ons langs. Is vlak bij. Ik krijg wel rond 15 September vrienden die met de caravan komen. Dus moeten we even kijken hoe en wat. Doe maar PB en! En dan kijken we. Zou leuk zijn.

Dan komen jullie toch ook wel even hier buurten hè :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:26

karuna schreef:
Hier ook blij met nu een paar dagen Frankrijk. De "echte" vakantie in september ik vrees ervoor.

Maar vandaag voor het eerst in 1.5 jaar boodschappen en ik voelde me veilig. Afstand maskers iedereen geeft elkaar de ruimte ook bii de kassa. Wat een verschil met Nederland. Wat een verademing. En de voorraad spullen zijn al gekocht

Wij zijn inmiddels terug uit Frankrijk en wederom negatief getest dus de vakantie is helemaal geslaagd! Inderdaad wat jij zegt Karuna, in Frankrijk worden de regels veel beter nageleefd. Ik schrok gewoon toen ik maandag in de AH stond, alsof er geen corona is :=
Ik heb me geen minuut onveilig gevoeld in Frankrijk, mondkapjes werden op de juiste manier gedragen en vooral de afstand in de supermarkt was een verademing. Dat is hier wel anders helaas.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:30

Tuurlijk Lizy dan neem ik ze mee naar jullie als ze willen, en kunnen we bij jullie ook alles laten zien en ik dus mijn vrijwilligers werk :=

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:56

Hoi! Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen wat wij het beste kunnen doen.

Eind juli gaan we naar Oostenrijk, maar onze AirBNB host vraagt ons uiterlijk een dag van te voren ons test of vaccinatie bewijs te uploaden en daarna ontvangen wij code voor Self Check inn.

Nu weet ik niet zo goed wat we hem dan precies moeten sturen? In de CoronaCheck app kunnen we geen screenshots (meer) maken uit beveilings oogpunt en op MijnRIVM staat dat die registratie niet als bewijs geld.. iemand ervaring mee?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:23

Gewoon even vragen wat ze precies willen zien? Dan weet je wat je moet hebben

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:24

Vanavond naar alicante gevolgen, en zowel op Rotterdam als in Alicante werd niet gevraagd naar een QR code van je vaccinatie, test etc. Alleen in Spanje de Spaanse QR code. Ergens best wel bizar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:32

Een week na vaccinatie Of zonder mag mits je negatief getest bent 24 uur voor vertrek via die Overheidstest. Dan krijg je een goede qr code ook.