Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 13:27

Anne knap dat jij dat kan.
Ik snap wel dat collega’s het moeilijk vinden.
Lijnbus is een heel gevaarte om door het verkeer te bewegen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 12:59

Vanmorgen weer een pareltje op de snelweg. Rechts inhalen over de vluchtstrook.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:27

Het (hopelijk) laatste bericht over m'n auto:

- Vorige week de rekening van het schadeherstelbedrijf gezien, die was zo'n € 9.500
- Net bericht van het OM omdat ik als slachtoffer vermeld sta met een kopie van de strafbeschikking: twee boetes, voor rijden onder invloed (€ 650) en artikel 5 (€ 450) en een strafpunt op z'n rijbewijs

Weet niet of het CBR 'm ook nog opgeroepen heeft voor een cursus of niet, en of z'n verzekering de kosten op hem gaat verhalen. In het beste geval is 'ie met € 1.100 klaar, in het slechtste geval kost 't 'm ergens rond de € 12.000

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:03

Exitium schreef:
Het (hopelijk) laatste bericht over m'n auto:

- Vorige week de rekening van het schadeherstelbedrijf gezien, die was zo'n € 9.500
- Net bericht van het OM omdat ik als slachtoffer vermeld sta met een kopie van de strafbeschikking: twee boetes, voor rijden onder invloed (€ 650) en artikel 5 (€ 450) en een strafpunt op z'n rijbewijs

Weet niet of het CBR 'm ook nog opgeroepen heeft voor een cursus of niet, en of z'n verzekering de kosten op hem gaat verhalen. In het beste geval is 'ie met € 1.100 klaar, in het slechtste geval kost 't 'm ergens rond de € 12.000

Oh heb jij bericht van het OM?
Ik ben eind oktober ook aangereden door een dronken bestuurder met als gevolg mijn auto total loss (en de zijne ook, maar dat boeit me net iets minder) en ik nog steeds last van mijn nek, maar ik heb nooit zo'n bericht gehad. Wel is er ook politie bij geweest en hij is toen door hen meegenomen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:13

Yep, omdat ze hem niet aan gaan klagen en ik als slachtoffer geregistreerd sta. Ik zou ook een artikel 12 procedure aan kunnen spannen als ik het er niet mee eens ben

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:25

Exitium ik hoop dat dader moet gaan betalen aan de verzekering.
Belangrijkste is, jouw auto heel.

Goof wat naar. Geen politiedossier waar je iets mee kan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Ik hoef er verder niets meer mee hoor, hij heeft alle schade betaald en er komt straks nog een rekening en vergoeding voor het letsel.
Hij zal ongetwijfeld een flinke boete hebben, zijn rijbewijs kwijt zijn en een educatieve maatregel gedrag hebben vermoed ik zo.
Ik ben alleen verbaasd dat een ander in dezelfde situatie een terugkoppeling krijgt en ik niet.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:02

Goof schreef:
Ik hoef er verder niets meer mee hoor, hij heeft alle schade betaald en er komt straks nog een rekening en vergoeding voor het letsel.
Hij zal ongetwijfeld een flinke boete hebben, zijn rijbewijs kwijt zijn en een educatieve maatregel gedrag hebben vermoed ik zo.
Ik ben alleen verbaasd dat een ander in dezelfde situatie een terugkoppeling krijgt en ik niet.

Kan ook zijn dat hij nog moet voorkomen. In dat geval krijg jij ook een uitnodiging voor de zitting, als slachtoffer zijnde.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

Ah zo, we zullen zien.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:26

Goof gelukkig dat je schade is betaald.
Afhandeling van schades lijkt nogal eens te verschillen.

Hier een buurkind van een jaar of 8 op de fiets door de straat (woonerf).
Bestelbus van pakketservice is bezog met keren en rijdt langzaam achteruit.
Kind fiets gewoon door en lag bijna onder de bus.
Zijn moeder stond erbij en keek er naar.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:29

Gelukkig dat het met je schade opgelost lijkt te zijn!

Pakketbezorgers met bestelbussen... Ik zat er vanmorgen ook bijna bovenop :roll:. Busje van DPD, ik op de fiets kwam ten opzichte van deze knakker van rechts én hij had haaientanden + bijbehorende 3-hoekig verkeersbord voor zich. En toch trekt hij op terwijl ik wil afslaan, zat bijna in zijn flank. Ik was onderweg naar het ziekenhuis, voor uitslagen onderzoeken. Maar voor andere zaken wilde ik daar toch maar liever niet heen. Ging gelukkig goed, dankzij goede remmen op mijn fiets, maar ik schrok wel even. Denk dat hij vergeten was even naar rechts te kijken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:04

Ik liep vanavond door een woonerf, op de stoep die zeg maar kruiste met de weg. Ik weet niet goed hoe ik het moet beschrijven, maar de weg eindigt met parkeerplaatsen en zo’n heuvel, kortom verkeer daar moet wel oppassen voor voetgangers die gewoon rechtdoor gaan.

Word ik bijna aangereden door een fietsende jongeman. Ik riep van schrik wat ga je doen? Al wankelend, want ik loop al niet zo best. Zegt hij ja dit is een weg hoor.

Dus ik terug ja dan zou je op zijn minst even kunnen bellen zodat ik je op tijd zie. Zegt hij ja ik heb geen bel. Dus ik weer terug dan roep je even dat je eraan komt.

Nouja we konden beiden zonder kleerscheuren weer verder.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Bedoel je een uitritconstructie, Ineke2? Valt me op dat veel mensen niet weten hoe het daar zit met de voorrangsregels.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:46

Ja dat bedoel ik inderdaad. Ik liep een beetje te dromen, had heel die fiets niet gezien of gehoord. Ik weet wel dat ik voorrang heb maar goed als hij gebeld of geroepen had wacht ik wel even als hij langs fietst. Ben de beroerdste niet he in een rustige woonwijk, maar ja hij had beter achter mij langs kunnen gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:54

JPitty schreef:
Gelukkig dat het met je schade opgelost lijkt te zijn!

Pakketbezorgers met bestelbussen... Ik zat er vanmorgen ook bijna bovenop :roll:. Busje van DPD, ik op de fiets kwam ten opzichte van deze knakker van rechts én hij had haaientanden + bijbehorende 3-hoekig verkeersbord voor zich. En toch trekt hij op terwijl ik wil afslaan, zat bijna in zijn flank. Ik was onderweg naar het ziekenhuis, voor uitslagen onderzoeken. Maar voor andere zaken wilde ik daar toch maar liever niet heen. Ging gelukkig goed, dankzij goede remmen op mijn fiets, maar ik schrok wel even. Denk dat hij vergeten was even naar rechts te kijken.

Deze groep heeft gewoon overal schijt aan. Laatst zat er ook al bijna eentje in mijn auto.
De beste man reed gewoon even achteruit zonder te kijken.