Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MizzMontana schreef:Romy heb je het verstuurd met track en trace code? Als jij het aantoonbaar verzonden hebt en zij het aantoonbaar niet ontvangen dan ligt de fout bij dhl. Persoonlijk zou ik dan wel tegemoet komen, iets van 50/50 zou ik doen. Maar dat hoeft als particuliere verkoper niet.
Loopt dhl zo erg achter dat het nog aan kan komen?
_Lorette_ schreef:Bij mij is tot op heden wel alles uiteindelijk weer teruggevonden (als ontvanger en verzender). Soms duurde het een ruime maand...
santie schreef:Verzenden voor eigen risico... Je kunt het wel in de advertentie zetten, maar of het wettelijk ook steek houdt val nog te bezien. Het is gewoon schandalig, dat iets waar voor is betaald om te verzenden gewoon zomaar kwijt kan raken en dat het verzendbedrijf geen verantwoordelijk hoeft te nemen. Is eigenlijk ook een soort oplichting/fraude want pakjes verdwijnen natuurlijk niet zomaar...
MizzMontana schreef:Romy heb je het verstuurd met track en trace code? Als jij het aantoonbaar verzonden hebt en zij het aantoonbaar niet ontvangen dan ligt de fout bij dhl. Persoonlijk zou ik dan wel tegemoet komen, iets van 50/50 zou ik doen. Maar dat hoeft als particuliere verkoper niet.
Tallie1979 schreef:MizzMontana schreef:Romy heb je het verstuurd met track en trace code? Als jij het aantoonbaar verzonden hebt en zij het aantoonbaar niet ontvangen dan ligt de fout bij dhl. Persoonlijk zou ik dan wel tegemoet komen, iets van 50/50 zou ik doen. Maar dat hoeft als particuliere verkoper niet.
Zo werkt dat dus niet. Als verkoper ben jij verantwoordelijk dat het product wordt vergoed als je het onverzekerd hebt verzonden en het raakt kwijt.
Je kunt het proberen te verhalen op DHL, maar die vergoed inderdaad per kilo.
Dit is ook de reden dat ik hele kostbare spullen verzekerd verstuur. Dan wordt je schadeloos gesteld.
Merlen schreef:De oplichter heeft mijn vriend nu zeer waarschijnlijk een slechte waardering gegeven.Vriend heeft zelf nog geen beoordeling terug gegeven maar wel een een e-mail verstuurd met het verhaal in de hoop dat deze verkoper verwijderd wordt en ook zijn beoordeling.
upendo schreef:Tallie1979 schreef:
Zo werkt dat dus niet. Als verkoper ben jij verantwoordelijk dat het product wordt vergoed als je het onverzekerd hebt verzonden en het raakt kwijt.
Je kunt het proberen te verhalen op DHL, maar die vergoed inderdaad per kilo.
Dit is ook de reden dat ik hele kostbare spullen verzekerd verstuur. Dan wordt je schadeloos gesteld.
Klopt niet als je risico voor koper expliciet vermeldt.
Merlen schreef:Caira schreef:Blokkeren, dan komt de recensie er niet te staan
Hij was geblokkeerd maar blijkbaar kon hij dan toch nog een recensie geven.