Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:11

Jeetje wat een verhaal. En dat de politie hiervoor kwam trouwens, daar sta ik ook van te kijken. Kwamen ze meteen? Of was dit een dag later?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:33

Suzanne F. schreef:
Jeetje wat een verhaal. En dat de politie hiervoor kwam trouwens, daar sta ik ook van te kijken. Kwamen ze meteen? Of was dit een dag later?

Ze arriveerden een half uurtje later.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:52

Jeetje wat een verhaal. Het feit dat de politie uberhaupt gekomen is zegt ook al wat denk ik inderdaad...

Hier van het weekend wat overgenomen en zou maandag of uiterlijk dinsdag op de bus gaan. Hadden gewoon prima contact, persoon heeft ook meerdere goede sterren etc. Maar sindsdien radiostilte en heb het wel echt nodig -O- . Zo waardeloos dan. En staat natuurlijk ook geen telefoonnummer bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:54

Jezus wat een rare mensen heb je toch of niet?!

Hier ook een rare, zaterdagavond een reactie op een broekenrek van ikea wat ik te koop heb, dat ze het wel wou overnemen voor €10, ik heb een half uurtje later gereageerd met prima wanneer wil je hem op komen halen?
Geen reactie... na 3 dagen een ? Gestuurd waarop ik dag erna in de ochtend bericht heb ow sorry helemaal niet meer aan gedacht, ben deze ochtend in de buurt of ze hem op kon komen halen. 5 minuten later gereageerd is prima ben thuis, met adres en de vraag hoe laat ze denkt dat het ongeveer word?
3x raden, bericht is nog niet gelezen en ook geen reactie meer.
Krijg de neiging de advertentie er af te halen zodat ik haar kan beoordelen...

En ik had weken geleden een nieuw dekje verzonden met dhl, nu blijkt het pakketje kwijt te zijn m, baal als een stekker want diegene heeft €35 betaald, nu een claim ingediend maar aangezien het niet verzekerd was verzonden krijg je geloof ik maar €3,40 per kilo terug, nou een dekje weegt natuurlijk al amper wat dus knap waardeloos dit.
Hoe zouden jullie dit oplossen met de koper? Uiteraard krijgt zij haar geld van dhl van mij teruggestort maar zouden jullie nog tegemoetkomen?

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:02

Heel interessant Romy
Ik heb met dhl hetzelfde
Ik heb iets verkocht voor 75 euro wat kwijt is
En ik heb iets aangekocht voor 25 euro
Beide zijn kwijt!
Als ik diegene compenseer aan wie ik wat heb verkocht maar diegene doet het niet waarvan ik heb gekocht ben ik dus voor 100 euro aan spullen kwijt. En dat in 1 week!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:03

Romy heb je het verstuurd met track en trace code? Als jij het aantoonbaar verzonden hebt en zij het aantoonbaar niet ontvangen dan ligt de fout bij dhl. Persoonlijk zou ik dan wel tegemoet komen, iets van 50/50 zou ik doen. Maar dat hoeft als particuliere verkoper niet.

Loopt dhl zo erg achter dat het nog aan kan komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:08

MizzMontana schreef:
Romy heb je het verstuurd met track en trace code? Als jij het aantoonbaar verzonden hebt en zij het aantoonbaar niet ontvangen dan ligt de fout bij dhl. Persoonlijk zou ik dan wel tegemoet komen, iets van 50/50 zou ik doen. Maar dat hoeft als particuliere verkoper niet.

Ja is met track en trace verzonden inderdaad.
Nou ze hadden onderzoek ingesteld op mijn verzoek en kreeg bericht terug dat het pakketje nergens meer te vinden is en ik dus een claim kan indienen wat ik ook gedaan heb.
Pakketje is kwijt geraakt met sorteren blijkbaar...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:17

Bij mij is tot op heden wel alles uiteindelijk weer teruggevonden (als ontvanger en verzender). Soms duurde het een ruime maand...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:58

_Lorette_ schreef:
Bij mij is tot op heden wel alles uiteindelijk weer teruggevonden (als ontvanger en verzender). Soms duurde het een ruime maand...

Ik ook inderdaad... Bij DHL was mijn pakket 2 maanden kwijt! Uiteindelijk binnen gekregen, 1 dag voordat ik een weekend weg ging in die regio waar hwt pakket vandaan kwam :+

Als ik iets verkoop, zet ik altijd erbij dat ik met T&T verzend, maar dat het op kosten en risico van de koper is! Als het dus kwijtraakt of niet aankomt is het gewoon pech.... Willen ze dat niet, dan moeten ze aangetekend verzenden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:30

Goed om te horen dat er nog wel wat terug gevonden word, dan hoop ik maar heel hard dat deze ook terecht komt.
Mijn zadel laatst ook verkocht en had ook gevraagd of ze gewoon t&t wou of aangetekend, ze wou niet aangetekend dus zei toen ook verzenden is op eigen risico. Werd diegene gelijk argwanend of er wat met het zadel mis was? Ik zo nee maar met de post is nogal een zootje laatste tijd en daar sta ik niet garant voor.
Gelukkig was het zadel wel goed aangekomen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:34

Wow Merlen, dat de politie daar met zoveel komt zegt genoeg... die komen voor zoiets anders niet eens.

Ja heb ook in mijn advertenties altijd staan verzenden voor eigen risico.
Geen idee of dat eigenlijk rechtsgeldig is. Maar dan denken de mensen er misschien wel over na.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:10

Verzenden voor eigen risico... Je kunt het wel in de advertentie zetten, maar of het wettelijk ook steek houdt val nog te bezien. Het is gewoon schandalig, dat iets waar voor is betaald om te verzenden gewoon zomaar kwijt kan raken en dat het verzendbedrijf geen verantwoordelijk hoeft te nemen. Is eigenlijk ook een soort oplichting/fraude want pakjes verdwijnen natuurlijk niet zomaar...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:29

santie schreef:
Verzenden voor eigen risico... Je kunt het wel in de advertentie zetten, maar of het wettelijk ook steek houdt val nog te bezien. Het is gewoon schandalig, dat iets waar voor is betaald om te verzenden gewoon zomaar kwijt kan raken en dat het verzendbedrijf geen verantwoordelijk hoeft te nemen. Is eigenlijk ook een soort oplichting/fraude want pakjes verdwijnen natuurlijk niet zomaar...

Als je er als koper akkoord mee gaat dan houdt dit wettelijk wel stand :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 18:17

MizzMontana schreef:

Zo werkt dat dus niet. Als verkoper ben jij verantwoordelijk dat het product wordt vergoed als je het onverzekerd hebt verzonden en het raakt kwijt.

Je kunt het proberen te verhalen op DHL, maar die vergoed inderdaad per kilo.

Dit is ook de reden dat ik hele kostbare spullen verzekerd verstuur. Dan wordt je schadeloos gesteld.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:23

De oplichter heeft mijn vriend nu zeer waarschijnlijk een slechte waardering gegeven.Vriend heeft zelf nog geen beoordeling terug gegeven maar wel een een e-mail verstuurd met het verhaal in de hoop dat deze verkoper verwijderd wordt en ook zijn beoordeling.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:00

Tallie1979 schreef:
MizzMontana schreef:

Zo werkt dat dus niet. Als verkoper ben jij verantwoordelijk dat het product wordt vergoed als je het onverzekerd hebt verzonden en het raakt kwijt.

Dit is ook de reden dat ik hele kostbare spullen verzekerd verstuur. Dan wordt je schadeloos gesteld.

Klopt niet als je risico voor koper expliciet vermeldt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:36

Merlen schreef:
De oplichter heeft mijn vriend nu zeer waarschijnlijk een slechte waardering gegeven.Vriend heeft zelf nog geen beoordeling terug gegeven maar wel een een e-mail verstuurd met het verhaal in de hoop dat deze verkoper verwijderd wordt en ook zijn beoordeling.

Daar doet Marktplaats niets mee.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:44

Klopt, aan Marktplaats heb je weinig. Je kunt de beoordeling alleen verwijderen met wederzijdse toestemming. Ik heb al zó vaak suggesties gedaan aan MP, maar ze doen er niets mee. Van het verbeteren van de zoekfunctie tot een reactie kunnen geven op een beoordeling (of een beoordeling beter kunnen motiveren dan die aanklikmogelijkheden van MP). Meestal zeggen ze: ben je het ergens niet mee eens, ga dan naar het Juridisch Loket en veel succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:56

Ik vond het vorige systeem echt 10 keer beter. Dan kon je er een eigen tekst bijzetten en kon je ook doorklikken naar diegene die de beoordeling had gegeven.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:15

Moestuin schreef:
Ik vond het vorige systeem echt 10 keer beter. Dan kon je er een eigen tekst bijzetten en kon je ook doorklikken naar diegene die de beoordeling had gegeven.

Inderdaad.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:18

upendo schreef:
Tallie1979 schreef:

Klopt niet als je risico voor koper expliciet vermeldt.

Ahh, ok, ik wist niet dat er nog een addertje onder het gras is.

Maar hoe dan ook, ik hoop dat ze eruit komen, want niks is zo ergerlijk als pakjes die zoek zijn geraakt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:30

Blokkeren, dan komt de recensie er niet te staan

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:34

Caira schreef:

Die blokkeer functie werkt bij mij niet

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:10

Caira schreef:

Hij was geblokkeerd maar blijkbaar kon hij dan toch nog een recensie geven.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:40

Merlen schreef:
Caira schreef:

Hij was geblokkeerd maar blijkbaar kon hij dan toch nog een recensie geven.

Ja dat kan helaas.

Diegene die mij opgelicht had met de bodywarmer had zelfs een ban gekregen, maar omdat ze marktplaats beloofd had het netjes op te lossen, werd haar account weer vrijgegeven. Het eerste wat ze deed was mij een 1 ster beoordeling geven (verbeterpunt “beleefder communiceren”) en vervolgens niets oplossen.

Helaas voor gaat woont ze is een klein gat en iedereen kent elkaar, mijn ex is met een buurman van haar bij haar langs gegaan. Wonderbaarlijk genoeg heeft het geholpen en heeft ze toen begin februari alsnog de bodywarmer verzonden. Wel met brievenbuspost, 3 postzegels en maar €1 in de zak van de bodywarmer.
Ik had €7,25 betaald voor verzending met pakketpost. Een postzegel kost €0,91
Maar ik had geen zin meer om nog moeilijk te doen voor die €3,50

Ze heeft nooit meer op een bericht van mij gereageerd, de slechte beoordeling bleef dus staan en ik heb haar er dus ook één gegeven.
Hey is mijn enige slechte beoordeling tussen tientallen uitstekende beoordelingen, ik denk dat kopers er wel doorheen kijken.