Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:26

Ik ben op zoek naar iemand die bekend is met het Belgische OV :). Ik zou graag vanuit Nederland, denk dat Rotterdam het centraalst is, graag naar Pairi Daiza willen gaan. Maar ik kom er werkelijkwaar niet uit hoe ik eventueel het beste kan reizen. NS internationaal zegt andere dingen dan een website die ik via de dierentuin had gevonden -O- :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:40

Belg hier :D

In België is het OV wat treinen betreft allemaal geregeld via de NMBS. Dat is de openbare vervoersmaatschappij.

Zodra je de grens over gaat kan je opteren om vanaf Antwerpen (of Brussel, te zien hoe je reist) een Belgisch ticket aan te kopen in het Belgische station waar je moet overstappen. Daarvoor kan je terecht op https://www.nmbs.be en daar kan je ook de uren en aansluitingen vinden. Tip van Flip: kijk eens naar B-dagtrips. Vaak zit daar ook je toegangsticket al bij inbegrepen en het kan voordeliger uitkomen. Als je geluk hebt geldt dat ticket ook voor de bus of shuttledienst. Je kan ook gewoon je ticket Rotterdam-eerste Belgische station aankopen in NL en dan online vanaf dat station je ticket tot waar je eraf moet voor Pairi Daiza. Je online gekochte ticket krijg je via een download.
Zo kan je bijvoorbeeld Rotterdam-Aalst, waar ik woon, willen afleggen. Dan koop je Rotterdam-Essen (eerste station over de grens waar je langs komt) via NL, en via NMBS Essen-Aalst. Voor de terugkeer doe je dan andersom.

Pairi Daiza ligt in Wallonië. Daardoor moet je als je een apart busticket wil, kijken op de website https://www.TEC.be
Hopelijk is je Frans goed genoeg, want ik gok dat het niet altijd in Nederlands beschikbaar zou kunnen zijn...

Je kan vanaf Rotterdam ook met de Thalys. Misschien tikje duurder maar waarschijnlijk sneller in reistijd. En rustiger. In België zit je bij mooi en warm weer snel als een sardien op elkaar gepropt, stiltecoupés kennen we hier niet. En de treinen over de taalgrens zijn niet altijd de meest propere. Zeker de toiletten niet. Hou ook rekening met het feit dat in die uithoeken vaak hele korte treintjes rijden, ongeacht of je met 10 of 200 erin moet. Aansluitingen en overstappen reken je best minimaal 10 minuten. Aansluitingen zijn niet altijd gegarandeerd, treinen wachten niet altijd op elkaar en we zijn heer en meester in vertragingen en uitvallende treinen. Zeker als het warm is.

Edit: als je met een groepje gaat: neem de auto. De benzineprijzen hier zijn goedkoper dan in NL. Diesel staat bijvoorbeeld momenteel €1,94/liter. Als je dat kan splitsen onder het aantal medepassagiers ga je sowieso goedkoper uitkomen én véél minder tijd verliezen dan met ons OV.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:16

Varekaj schreef:
Belg hier :D

In België is het OV wat treinen betreft allemaal geregeld via de NMBS. Dat is de openbare vervoersmaatschappij.

Zodra je de grens over gaat kan je opteren om vanaf Antwerpen (of Brussel, te zien hoe je reist) een Belgisch ticket aan te kopen in het Belgische station waar je moet overstappen. Daarvoor kan je terecht op https://www.nmbs.be en daar kan je ook de uren en aansluitingen vinden. Tip van Flip: kijk eens naar B-dagtrips. Vaak zit daar ook je toegangsticket al bij inbegrepen en het kan voordeliger uitkomen. Als je geluk hebt geldt dat ticket ook voor de bus of shuttledienst. Je kan ook gewoon je ticket Rotterdam-eerste Belgische station aankopen in NL en dan online vanaf dat station je ticket tot waar je eraf moet voor Pairi Daiza. Je online gekochte ticket krijg je via een download.
Zo kan je bijvoorbeeld Rotterdam-Aalst, waar ik woon, willen afleggen. Dan koop je Rotterdam-Essen (eerste station over de grens waar je langs komt) via NL, en via NMBS Essen-Aalst. Voor de terugkeer doe je dan andersom.

Pairi Daiza ligt in Wallonië. Daardoor moet je als je een apart busticket wil, kijken op de website https://www.TEC.be
Hopelijk is je Frans goed genoeg, want ik gok dat het niet altijd in Nederlands beschikbaar zou kunnen zijn...

Je kan vanaf Rotterdam ook met de Thalys. Misschien tikje duurder maar waarschijnlijk sneller in reistijd. En rustiger. In België zit je bij mooi en warm weer snel als een sardien op elkaar gepropt, stiltecoupés kennen we hier niet. En de treinen over de taalgrens zijn niet altijd de meest propere. Zeker de toiletten niet. Hou ook rekening met het feit dat in die uithoeken vaak hele korte treintjes rijden, ongeacht of je met 10 of 200 erin moet. Aansluitingen en overstappen reken je best minimaal 10 minuten. Aansluitingen zijn niet altijd gegarandeerd, treinen wachten niet altijd op elkaar en we zijn heer en meester in vertragingen en uitvallende treinen. Zeker als het warm is.

Edit: als je met een groepje gaat: neem de auto. De benzineprijzen hier zijn goedkoper dan in NL. Diesel staat bijvoorbeeld momenteel €1,94/liter. Als je dat kan splitsen onder het aantal medepassagiers ga je sowieso goedkoper uitkomen én véél minder tijd verliezen dan met ons OV.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)! Ik ga me er eens in verdiepen, maar het klinkt een stuk ingewikkelder dan de NS hahaha. Auto is helaas geen optie, want we hebben beide geen rijbewijs. Binnenkort eens allemaal inlezen en in de worst case eventueel een taxi dan maar pakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:30

NMBS is redelijk eenvoudig hoor. Op de website van Pairi Daiza zal vast wel staan welk treinstation je naartoe moet en welke busaansluiting je dan nodig hebt.

Voornaamste is uitzoeken hoe je de trein zo goedkoop mogelijk kan gebruiken. Vergis je er niet in dat je flink wat uren onderweg zal zijn. Als ik de kans heb wil ik straks of morgen eens meekijken.

Edit: als ik naar Rotterdam zou moeten, dan zou ik sowieso met de Thalys gaan bijvoorbeeld. Scheelt een half uur per enkele rit (dus een uur op heen en terug), minder gedoe met overstappen en je reist veel comfortabeler. Maar het zal wel duurder zijn. Onlangs heb ik het namelijk voor mezelf moeten opzoeken en ik zou vanaf mijn woonplek naar Rotterdam al ruim 2,5u enkele treinrit hebben. Met de gewone trein zou dat bijna 3u zijn, met overstappen op krap 5min. Mis ik die, dan is het gelijk een uur wachten.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:26

Ik zoek ik zoek… de naam van dit type Nike schoen :D Sneaker kenners die meelezen weten dit misschien wel?

Het is een thumbnail van een YouTube filmpje, maar daar komt deze schoen helemaal niet in voor :') Dus dat helpt me niet verder…

Afbeelding

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:33

Air max thea volgens mij

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:34

leeslampje schreef:
Ik zoek ik zoek… de naam van dit type Nike schoen :D Sneaker kenners die meelezen weten dit misschien wel?

Het is een thumbnail van een YouTube filmpje, maar daar komt deze schoen helemaal niet in voor :') Dus dat helpt me niet verder…

[ [url=m/GxS5vk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je de afbeelding even in google Lens zet heb je m zo gevonden. Ik heb geen verstand van Nike maar volgens google Lens zou dit de Air Max Thea zijn.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:59

Dat is ‘m, thanks!

En handig dat Google lens, kende ik nog niet.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 22:09

Justme_Lisaa schreef:
Ik ben op zoek naar iemand die bekend is met het Belgische OV :). Ik zou graag vanuit Nederland, denk dat Rotterdam het centraalst is, graag naar Pairi Daiza willen gaan. Maar ik kom er werkelijkwaar niet uit hoe ik eventueel het beste kan reizen. NS internationaal zegt andere dingen dan een website die ik via de dierentuin had gevonden -O- :?

Als ik de reis opzoek via Google maps met het ov dan doe je er op z’n snelst 5 uur en 46 minuten over. Hopelijk vind je een snellere optie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 23:09

Ik vrees dat dat weleens een realistische weergave kan zijn. Hier in België is het intussen schoolvakantie en ook bouwverlof is begonnen. Dat wil zeggen dat ook aardig wat piekuurtreinen niet rijden tot ergens half augustus, dus minder aanbod.
Al is het doordeweeks altijd beter dan in het weekend.

Let ook zeker op het uur van de laatste trein terug, dat kan zeker in het weekend aardig vroeg zijn!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:20

Ik zoek een vliegenmasker van Lemieux met van die "insectenogen" die wel leverbaar is. Zo een blauwe lycra met rond gaas in maat L.
Zie tot nu toe overal uitverkocht of niet leverbaar -O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:31

fransje23 schreef:
Ik zoek een vliegenmasker van Lemieux met van die "insectenogen" die wel leverbaar is. Zo een blauwe lycra met rond gaas in maat L.
Zie tot nu toe overal uitverkocht of niet leverbaar -O-

Al op eBay gekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:34

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:53

Ik zoek een heel simpel recept zonder vlees en vis voor wraps (om koud mee te nemen naar het strand)

Foaly

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:58

Beetje creme fraiche mengen met limoensap en dat op de wrap smeren, dan beleggen met mexicaans gekruide vegablokjes/reepjes (die wel eerst even aanbakken maar ook lekker als ze afgekoeld zijn) en kleingesneden tomaat, mango en avocado :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:02

Gaat die crème fraiche dan niet smelten/snel zuur worden?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:22

Je kunt de mango/avocado evt uit de vriezer halen, dan houden ze de wraps koel tot je op het strand bent (en tegen die tijd zijn ze wel ontdooid) :D

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:30

Justme_Lisaa schreef:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)! Ik ga me er eens in verdiepen, maar het klinkt een stuk ingewikkelder dan de NS hahaha. Auto is helaas geen optie, want we hebben beide geen rijbewijs. Binnenkort eens allemaal inlezen en in de worst case eventueel een taxi dan maar pakken :)

Hier nog even een tip als Belg die net uitgezocht heeft hoe ze het makkelijkste bij Pairi Daiza komt :+ Indien je met de trein in Antwerpen/Brussel bent en overstapt op een NMBS trein, kan je alvast een gereduceerd tarief krijgen. Je kan met de code van PD 50% geloof ik krijgen op je treintickets en in België is er een actie waarbij je met 2 personen voor de prijs van 1 kan reizen, dus wel de moeite waard!
Het treinstation is volgens de website maar op enkele minuten wandelen dus om op het terrein zelf te raken is een taxi oid niet noodzakelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:36

Ik heb het ooit voor Walibi gedaan, nooit meer :') We waren 2u onderweg enkele rit, de laatste trein was al om 16u en telde amper 3 wagonnetjes. Heerlijk bij 25 graden en veel te veel mensen die erop wilden en allemaal stinken _O-

Al is dit wel fijn om te weten, ik woon 200m van een station af :))

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:16

Foaly schreef:
Beetje creme fraiche mengen met limoensap en dat op de wrap smeren, dan beleggen met mexicaans gekruide vegablokjes/reepjes (die wel eerst even aanbakken maar ook lekker als ze afgekoeld zijn) en kleingesneden tomaat, mango en avocado :j

Ik heb jouw recept gevolgd maar ik ben de gekruide vega kip stukjes vergeten te bakken, stom stom!
Is dat heel erg? Ze zitten nu al verpakt in folie in de koelkast :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:18

Ik denk niet dat dat veel uitmaakt? Die stukjes kun je volgens mij ook best rauw eten, het is niet als vlees dat je het eerst moet garen :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:38

Ik zoek zoute prepsels of sticks die nog ouderwets echt zout zijn. De zakken die ik nu overal tegenkom zijn allemaal low salt. En ik zoek echt zout. Had laatst in duitsland paar zakken gekocht, die waren well normal. Maar duitsland is net iets te ver rijden

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:47

Ook niet bij de Lidl? Daar zag ik ze laatst nog. Echte zout, geen low salt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:06

fohadie schreef:

De pepsels die ik nu van de lidl heb bevatten 2,58 gram zout op 100 gram. Die van bolletje tegenwoordig 5,1 gram.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:08

Veulen84 schreef:
fohadie schreef:

De pepsels die ik nu van de lidl heb bevatten 2,58 gram zout op 100 gram. Die van bolletje tegenwoordig 5,1 gram.

Dan weet ik het ook niet. Action misschien, of Xenox?