tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:13

:+: Knuffel voor iedereen met een net gesneuvelde relatie; het is gewoon ruk!

Eline91, de break up mag dan wel netjes verlopen zijn, toch vind ik je ex een *. Hij had met je kunnen praten over zijn zorgen en twijfels. In plaats daarvan zet hij je gewoon meteen buiten spel en dat is geen fijne eigenschap. Zeg ik nu stoer terwijl ik nog niet lang geleden in een soortgelijk schuitje zat met zoveel vragen...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:40

Ooh dat vind ik best pittig hoor! Om die reden een relatie te stoppen :o Zeker omdat je wel twee kinderen bij iemand anders hebt. Gewoon een gesprek daar over gaan had hem gesierd …

Heel veel sterkte! <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:58

Rytir, xDenies, jullie hebben wel gelijk. Blijkbaar zit hij hier al maanden mee in zijn hoofd maar hij heeft er nooit met mij over gepraat.

Ik weet nog niet eens zeker of ik kinderen wil. Ik had kunnen proberen hem op andere gedachten te brengen, maar dit kwam heel onverwacht en ik had er echt de energie niet voor. Als dit voor hem zo belangrijk was had hij er moeten over praten, sowieso is het in een relatie niet goed als je niet kan praten over wat je dwars zit.
Als iemand echt bij jou wil zijn denk ik dat ze wel zullen proberen om het te doen lukken. En het laatste wat ik wil is bij iemand zijn die eigenlijk niet bij mij wil zijn. Dus ik ben gewoon naar huis gegaan, ook al stond hij met tranen in zijn ogen te zeggen dat hij me zal missen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:14

Eline91 schreef:
Rytir, xDenies, jullie hebben wel gelijk. Blijkbaar zit hij hier al maanden mee in zijn hoofd maar hij heeft er nooit met mij over gepraat.

Ik weet nog niet eens zeker of ik kinderen wil. Ik had kunnen proberen hem op andere gedachten te brengen, maar dit kwam heel onverwacht en ik had er echt de energie niet voor. Als dit voor hem zo belangrijk was had hij er moeten over praten, sowieso is het in een relatie niet goed als je niet kan praten over wat je dwars zit.
Als iemand echt bij jou wil zijn denk ik dat ze wel zullen proberen om het te doen lukken. En het laatste wat ik wil is bij iemand zijn die eigenlijk niet bij mij wil zijn. Dus ik ben gewoon naar huis gegaan, ook al stond hij met tranen in zijn ogen te zeggen dat hij me zal missen.

Dat is zo sneu. Van hem hé. En dan onder de mum van "ik heb evenveel liefdesverdriet als jou" vind ik niet echt oké. Klinkt een beetje alsof hij een uitvlucht zoekt om uit de relatie te stappen. Niet eerlijk tegenover jou en dat is echt klote als hij er al zo lang mee in zijn hoofd zit en dit jou nooit gezegd heeft. Heb die relatie hier zelf ook al een keer vernoemd, maar ik heb heel kort ook zo'n relatie gehad enkele jaren geleden. Hij maakte het heel plots van de een op de andere dag gedaan omdat hij plots, ineens, niet meer genoeg gevoelens had. Ik snapte er niks van en hij zat er blijkbaar ook al even mee in zijn hoofd maar had er niets over gezegd, dat voelt dan nog eens dubbel zo poedersuiker. Nou ja, een jaar later kwam hij terug op zijn knieën smeken omdat hij dus spijt had van zijn beslissing.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:33

Eline91 schreef:
Als dit voor hem zo belangrijk was had hij er moeten over praten, sowieso is het in een relatie niet goed als je niet kan praten over wat je dwars zit.
Als iemand echt bij jou wil zijn denk ik dat ze wel zullen proberen om het te doen lukken. En het laatste wat ik wil is bij iemand zijn die eigenlijk niet bij mij wil zijn.

Fijn dat je dat nu al inziet en zo helder over kunt denken! Dit was gewoon laf van hem. En het maakt hem ook wel onbetrouwbaar want dit soort dingen had hij met je kunnen bespreken. Ondanks dat zal het nog wel een tijdje zeer doen... :(:)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:43

Natuurlijk zal het nog even pijn doen, dat is normaal. Ik zou het raar vinden moest het geen pijn doen :o

Gisteren stuurde hij me nog een berichtje om te vragen of ik 'onze' serie nog samen wil verder kijken, ik snap niet zo goed wat hij dacht. Ik heb hem in elk geval geantwoord dat het makkelijker zou zijn als hij gewoon alleen verder kijkt.

En nog iets, we zouden in januari samen op reis gaan, met de kinderen en zijn moeder zou ook meegaan. Hij vraagt of ik nog mee wil, maar dan gewoon als vrienden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 10:41

Aan je reactie te lezen denk ik niet dat je daar behoefte aan hebt? Wat ik overigens heel erg goed snap. Niet voor niets je ex toch?

Daarnaast lijkt het me eigenlijk ook wel heel verwarrend voor je kinderen als je mee gaat op vakantie. Weet niet hoe oud ze zijn maar het kan verwarring op wekken en hoop dat jullie nog bij elkaar zijn/komen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 10:42

Klinkt toch een beetje alsof hij je niet los kan laten. Maar hee, hij heeft die keus gemaakt. En op deze manier helpt hij jou ook niet erg in het omgaan met die keus.

Je komt heel sterk over en dat is natuurlijk ook super goed, maar denk wel aan jezelf. Dit wuif je niet zo maar weg (doe je ook niet, maar toch). Wellicht is het handig om hem gewoon uit te leggen hoe je er in staat en dat je geen behoefte hebt aan dingen als 'gewoon als vrienden' (neem aan dat het zo is?). Of misschien toch nog eens rond de tafel en jouw kant van het verhaal uitleggen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 11:08

Knuffels voor iedereen hier, jullie zijn zo lief tegen elkaar. :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 11:48

Eline, klinkt als een gevalletje 'ik wil niet met je en niet zonder je'. Aan jou de keuze om te bepalen wat goed voor jou is.

Enorme poedersuiker-situatie sowieso. :(:) Waarom praten mensen niet gewoon met elkaar -O-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:18

Iedereen een dikke knuffel die het nodig heeft :(:)

Hier weer over mijn eigen grenzen gegaan. Nu ex terug in het land is kwamen we elkaar weer vaak tegen en hadden het leuk samen, misschien weer iets te leuk. Zeker in het uitgaansleven is het onmogelijk om elkaar niet tegen het lijf te lopen. Eergisteren en gisteren werd ik dan weer even met mijn neus op de realiteit gedrukt, onze situatie is niet netjes geëindigd en iedereen is daarvan op de hoogte. Zijn familie heeft zo verschrikkelijk rot gedaan en ook mijn familie is nog altijd heel boos. Zo kwam ik gisteren zijn vrienden tegen, die mij zelfs niet konden aankijken, hallo zeggen of glimlachen. Ik voelde me een prooi voor de leeuwen, de blikken die ik kreeg toegeworpen deden mij echt heel ongemakkelijk voelen. En dat door de mensen waar ik bijna 2 jaar wekelijks mijn tijd mee heb doorgebracht, thuis ben geweest, verjaardagen mee heb gevierd etc... Het lijkt alsof ik nergens meer kan komen zonder beoordeeld te worden. Ik heb dat op dit level nog nooit meegemaakt, in mijn 'jonge' leven heb ik nog 2 andere exen en hun vrienden/familie zullen altijd hallo zeggen en een gesprek aangaan. Voor mij hoeft dat ook niet, maar minstens een glimlach kan er toch wel af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:35

Calipso: Zou het jou niet helpen als je duidelijke grenzen trekt? Het was gedaan, dan waren jullie toch weer samen. Dan was het op vakantie gedaan maar wou je er nog zijn voor hem, dan wou je weer rust, maar nu wordt het toch weer iets te gezellig. Ik zie dit als buitenstaander en ik denk bij mij zelf: Wauw, wat ontzettend verwarrend allemaal. Een soort aantrekken, afstoten relatie. Ik kan niet in het hoofd van jou ex kijken, maar ik denk dat moest mij dit overkomen dit mij gewoon weer hoop zou geven. Het maakt de breuk er zeker niet netter op.

Ik snap dat jij hem tegen komt maar daar hoef je niet iets mee te doen. Gewoon een hey, hoi, fijne avond en klaar. Ik bedoel dit overigens helemaal niet slecht of aanvallend.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:58

Calipso, je kan elkaar misschien niet ontwijken maar je hoeft toch niet met elkaar om te gaan? Ik snap niet dat je daarin meegaat...?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:07

Ik vind het klinkt als dat jij het niet kunt afsluiten?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:17

Nee inderdaad, het 'hoeft' niet, maar we hebben het beide wel weer gezellig gehad met elkaar. Ik ben daarin inderdaad weer een stap te ver gegaan want heb hem weer te dichtbij laten komen. Ben me er bewust van dat ik dat niet had mogen toelaten, maar heb het dus alsnog gedaan. Ik zie hem echt wel nog graag, en vanaf hij dan voor m'n neus staat kan ik daar moeilijk omheen. De invloed die hij altijd op mij gehad heeft heeft hij aan een kant nog steeds, en zo blijft het ook maar duren. Als hij weg is en ik zie hem niet, heb ik dat dus niet. Toen hij in Duitsland was had ik er totaal geen last van, staat hij 1x voor m'n neus en ik heb het weer zitten. Ik denk dat we beide het dus nog moeilijk kunnen afsluiten. Hij vertrekt morgen weer dus dan hoef ik hem weer een maand niet te zien, maar ik wil niet hetzelfde meemaken als hij dan weer terug is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:09

Dat is toch echt een keuze die je zelf maakt. Als hij voor jou staat kun je ook kiezen om de andere kant op te gaan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:11

Ja nee, dat begrijp ik ook wel. :+ Bedoel alleen dat het niet makkelijk is, zie hem nog wel graag. Maarja, dan ben ik misschien te melodramatisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:29

Je moet echt een keuze maken en nu ben je echt niet eerlijk richting hem. Het klinkt misschien hard, maar je bent echt een loopje aan het nemen met zijn gevoelens.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:31

Dat zou ik het niet noemen want zover is het helemaal niet gekomen. Maar daar wil ik uiteraard ook helemaal niet naartoe.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:47

Gevoel voor iemand verander je niet zo snel natuurlijk, daar had ik ook echt even tijd voor nodig om hem niet te zien om de liefde die ik voor hem voelde te minderen, en het niet telkens weer te laten aanwakkeren op het moment dat ik hem zag. Toen kwam er ook al snel ruimte dat ik inzag wat er allemaal mis was in de relatie.. en kon ik het steeds meer loslaten.
Op dit moment kan ik ook nog niet echt positief naar de relatie terugkijken, hoop dat dat op een geeven moment wel weer kan dat ik de goede momenten weet te waarderen.

Heeft wel gewerkt ook, zag hem twee weken terug op het werk en voelde 0 aantrekkingskracht meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:21

DeMolenhoek schreef:
Je moet echt een keuze maken en nu ben je echt niet eerlijk richting hem. Het klinkt misschien hard, maar je bent echt een loopje aan het nemen met zijn gevoelens.

Waarom doet ze dat precies? Ze neemt volgens mij nog eerder een loopje met haar eigen gevoelens. Snap niet echt hoe je dit uit haar verhaal haalt. :+

Dat met vrienden en familie die je zo ontiegelijk boos aankijken etc is wel heel erg herkenbaar. Ik ben natuurlijk ook suuuuper slecht voor mijn ex geweest dus dat is wel terecht he. :+ Nee alle gekheid op een stokje, trek je daar aub niet teveel van aan. Dat geeft ook alleen maar aan dat je ex je in een kwaad daglicht zet toch? En dat geeft aan dat hij waarschijnlijk donders goed weet dat hij degene is die fout zit. Zo zie ik het in ieder geval wel bij mijn ex. De meest geweldig verzonnen verhalen komen nu boven drijven. I don't care. :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:44

Nee zo is het idd. Geef hem niet de verkeerde signalen naar mijn weten en zit vooral met mezelf in de knoop nu.
Hij blijft dus ontkennen dat hij me in een slecht daglicht zet, wat zelfs de vriendin die bij me was ook niet geloofde omdat zijn vrienden mij zo boos aankeken. Sommige deden wel gewoon vriendelijk en zeiden hallo en vroegen hoe het met me was, maar zijn beste vrienden keken me niet eens aan. Ben dan wel gewoon een keertje hallo gaan zeggen tegen mijn ex en zijn vrienden, om even te laten zien dat er langst mijn kant geen 'probleem' is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:10

Ik kom even binnen vallen hier :+

Tranen en liefdesverdriet nee maar break up wel.
Nu is het alleen allemaal weer één groot drama aan het worden omdat ik m'n spullen nog terug moet hebben..
Meneer heeft me letterlijk overal geblokkeerd en na veel moeite heb ik hem zaterdag dan eindelijk gesproken, ik had een heel druk weekend maar hij eiste dat ik zaterdag nog zou komen spullen ophalen, dat lukte mij gewoon echt niet en had met een vriendin afgesproken en ik ben nachtblind dus s avonds is geen optie.
Hij werd boos (is gewend dat ik wel op draaf wanneer hij met z'n vingers knipt) en er was geen normaal gesprek meer mee te voeren.
Er heen rijden is geen optie gezien meneer ook nog eens agressief is en me al meerdere malen bedreigd heeft, politie is hier van op de hoogte voor het geval hij ineens hier wel voor de deur staat ofzo..

Ik wil gewoon m'n spullen terug, en het is geen situatie van het zijn maar spullen laat lekker. Ik wil ze gewoon terug.
Maar goed meneer heeft me a la minute weer geblokkeerd na het telefoongesprek, waarin hij dwars door me heen schreeuwde met het beste blablabla en ophing terwijl ik probeerde te vragen naar wanneer ik m'n spullen mag ophalen.

We hebben geen gemeenschappelijke vrienden of contacten die iets kunnen doen in de spullen uitwisselen. Ik heb ook geen contacten/familie in de buurt met een auto die met me mee kan gaan zodat ik niet alleen hoef.
Meneer gedraagt zich als een klein kind en kan het blijkbaar niet aan me nog te zien want even langs brengen (hij werkt in de stad waar ik woon :x ) is ook geen optie.
En contact krijg ik nu dus niet meer dus iets afspreken dat hij het ergens neer zet ofzo lukt ook niet..

Dus ja m'n vraag is eigenlijk wat moet ik doen, ik wil verder met m'n leven zonder hem. En hij heeft nu een heel mooi excuus in handen dat wanneer hij afgekoeld is hij me wel weer terug kan "lokken" maar ik heb geen zin meer in zijn spelletjes en kinderachtige gedrag. Voor mij is er een knop om en ik ben er klaar mee, maar ik kan het nu niet volledig los laten omdat ik m'n spullen nog terug moet hebben..

Excuses voor het lange verhaal :x

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:32

Annet_Dottie schreef:
Ik kom even binnen vallen hier :+

Tranen en liefdesverdriet nee maar break up wel.
Nu is het alleen allemaal weer één groot drama aan het worden omdat ik m'n spullen nog terug moet hebben..
Meneer heeft me letterlijk overal geblokkeerd en na veel moeite heb ik hem zaterdag dan eindelijk gesproken, ik had een heel druk weekend maar hij eiste dat ik zaterdag nog zou komen spullen ophalen, dat lukte mij gewoon echt niet en had met een vriendin afgesproken en ik ben nachtblind dus s avonds is geen optie.
Hij werd boos (is gewend dat ik wel op draaf wanneer hij met z'n vingers knipt) en er was geen normaal gesprek meer mee te voeren.
Er heen rijden is geen optie gezien meneer ook nog eens agressief is en me al meerdere malen bedreigd heeft, politie is hier van op de hoogte voor het geval hij ineens hier wel voor de deur staat ofzo..

Ik wil gewoon m'n spullen terug, en het is geen situatie van het zijn maar spullen laat lekker. Ik wil ze gewoon terug.
Maar goed meneer heeft me a la minute weer geblokkeerd na het telefoongesprek, waarin hij dwars door me heen schreeuwde met het beste blablabla en ophing terwijl ik probeerde te vragen naar wanneer ik m'n spullen mag ophalen.

We hebben geen gemeenschappelijke vrienden of contacten die iets kunnen doen in de spullen uitwisselen. Ik heb ook geen contacten/familie in de buurt met een auto die met me mee kan gaan zodat ik niet alleen hoef.
Meneer gedraagt zich als een klein kind en kan het blijkbaar niet aan me nog te zien want even langs brengen (hij werkt in de stad waar ik woon :x ) is ook geen optie.
En contact krijg ik nu dus niet meer dus iets afspreken dat hij het ergens neer zet ofzo lukt ook niet..

Dus ja m'n vraag is eigenlijk wat moet ik doen, ik wil verder met m'n leven zonder hem. En hij heeft nu een heel mooi excuus in handen dat wanneer hij afgekoeld is hij me wel weer terug kan "lokken" maar ik heb geen zin meer in zijn spelletjes en kinderachtige gedrag. Voor mij is er een knop om en ik ben er klaar mee, maar ik kan het nu niet volledig los laten omdat ik m'n spullen nog terug moet hebben..

Excuses voor het lange verhaal :x

Oh crap, klinkt me bekend in de oren van een vroegere ex van mij.
Heel veel succes. Ik heb met behulp van mijn zusje mijn spullen kunnen halem

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:34

Wijkagent benaderen geen optie? Wat een klote situatie. Sterkte ermee

Edit: op internet staat advocaat in de hand nemen.