Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:30

Niobe schreef:
Ik doe zo hard mijn best en er komt gewoon nagenoeg geen waardering. En er om vragen voelt ook als aandacht zoeken en dat wil ik ook weer niet. Het is ook niet iets wat ik belangrijk zou moeten vinden, maar het zou soms wel fijn zijn.

precies dat bedoel ik ook dus..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:43

juval schreef:
gefrustreerd, waarom lukt het me niet om kinderen en man op te voeden dat ze ook een keer een poot uitsteken in het huishouden.

Nog 1x het gesprek aan gaan, aangeven wie welke taken gaat doen en je vervolgens daar aan gaan houden.
Niet meer hun dingen gaan doen, niet opnieuw doen als t niet goed is, gewoon laten liggen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:51

Hier ook een man die nogal ouderwets is opgevoed daarin. En mijn schoonouders huis is sws een bende. Maar ik krijg het er ook echt niet in hoor. :=

Ik hoop dat het bij mijn zoontje straks beter lukt. :')

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:58

Ja ik zou nooit akkoord gaan met zo’n partner. Want ik heb geen energie om alles zelf te doen. Alleen prima maar ga niet andermans zooi opruimen. Daarbij wil ik geen kinderen. Ook niet in de vorm van een volwassen vent. _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 13:20

Ben ik blij dat ik geen vent heb. Niet dat mijn huis daardoor opgeruimd is :=

Vanmorgen echt heel chagrijnig geweest door de paasei op stal. Het wordt telkens als opslag gebruikt en er wordt geen rekening mee gehouden dat ik met de trekker er langs moet als ik ga uitmesten. Ik ben elk weekend langer bezig met het zoeken naar mijn spullen en het verrijden van andermans zooi, dan met het uitmesten zelf.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 13:24

denisesilver schreef:

Vanmorgen echt heel chagrijnig geweest door de paasei op stal. Het wordt telkens als opslag gebruikt en er wordt geen rekening mee gehouden dat ik met de trekker er langs moet als ik ga uitmesten. Ik ben elk weekend langer bezig met het zoeken naar mijn spullen en het verrijden van andermans zooi, dan met het uitmesten zelf.

haha.. ja, geen vent, maar wel familie.. ik weet niet wat erger is. de ergernissen lijken hetzelfde ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 13:32

juval schreef:
denisesilver schreef:

haha.. ja, geen vent, maar wel familie.. ik weet niet wat erger is. de ergernissen lijken hetzelfde ;)

_O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 13:33

juval schreef:
denisesilver schreef:

Haha ja, maar ze zitten gelukkig niet in mijn huis :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 13:41

Ik ben gewoon waardeloos in de was doen (vergeet dat het in de machine zit, geen geduld voor sorteren, ik wacht er veel te lang mee want heb veel kleren) en vind de vaatwasser inruimen heel goor. Dus compromis: hij doet de was en de vaatwasser en ik de toiletten en zorg dat er boodschappen in huis zijn. En zo hebben we de klussen tegen elkaar weggestreept en verdeeld. Ik ben veel minder vaak thuis dus als ie beetje leefbaar huis wil moet ie zelf aan de bak. Ik prijs mezelf gelukkig.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 13:45

Mamatje komt op bezoek en hondjes en veulentje en andere diertjes knuffelen en frietjes eten en gezellig serie kijken samen maar ik ben opeens zooooo ongelooflijk moe...

Hopelijk fris ik op tegen dat ze hier is want het is best een eindje rijden en dat is mijn tweede ergernis:

Altijd zoooo in de stress als ze onderweg is naar hier of straks naar haar eigen huis want altijd bang dat haar iets overkomt onderweg :(

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 15:36

Ik heb een geweldige man. Hij doet best veel in het huishouden en hij is ook goed daarin opgevoed door zijn ouders. Zijn vader deed vroeger meer in huis dan zijn moeder.

Alleen heb ik vandaag gevraagd of hij de was wilt ophangen omdat ik enorm ongesteld ben, en daar ook echt last van heb (heb ik nooit, dit komt door medicatie die ik twee maanden moet slikken.) en wat is inmiddels anderhalf uur geleden. De was ligt lekker nat in de mand en daar gaat het zo van stinken dat ik bijna geneigd ben om het zelf op te hangen. Hem helpen herinneren heeft geen zin, hij doet het wanneer het hem uitkomt en dat hij het vergeet is dan jammer.

Al kan een hint geen kwaad. :+ ik zal eens vragen wanneer hij zijn spijkerbroek aan wilt. Als het antwoord morgen is, heeft hij een probleem want dan is het nog niet droog als hij het niet ophangt. :=

Maar goed, verder is het een topgozer en ik weet dat ik weinig te klagen heb over hem.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 15:57

Fatbike jeugd van 13.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 16:38

Dat ik liever niet m’n auto uitzuig op zondag want dat vind ik respectloos tegenover m’n Biblebelt dorpsgenoten.

Wel echt heel jammer dat ik daarom dat niet kan doen. :Y)

Nadeel: dan moet het een keer na werk. :z

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:36

Ik ben echt helemaal total loss. Nog drie weken en dan heb ik eindelijk vakantie en ik kijk er zo naar uit. Hoop eigenlijk dat het minimaal een volle week slecht weer is, zodat ik geoorloofd binnen op de bank kan hangen niksen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:06

DuoPenotti schreef:
Zebrastreep schreef:
Ja en nee , ik ben bang dat ik er dan een enorme obsessie mee ga creëren. Ik ben ook gevoelig voor dwangneurose namelijk ( wat nu helemaal weg is hierdoor, maar dat sluimert er straks zo weer in).

Ik ben voor nu sowieo wel rustiger. Zo beetje onder verplichting van mijn moeder moet ik even lekker naar buiten en naar mijn paarden ( gewoon knuffelen en wat spullen meenemen)

Ik moet alleen heel langzaam bewegen en niet teveel taken te snel achter elkaar dat is een enorme trigger. Goede vriendin gaat mee die kan gelukkig snel aan mij zien als ik teveel doe en mij ook streng afremt.

Ik ben alleen gewend om alles snel te doen. Maar mijn lichaam zegt nu zelf wel je moet langzaam doen.

ik herken dat uit mijn burnout
Ik kon nog geen 60 meter lopen of het werd zwart voor de ogen, echt letterlijk.
Dan moest ik gaan zitten anders viel ik neer.
Met ook echt een heel naar beklemmend gevoel op de borst.
Met ook hoge hartslag die ik zo duidelijk voelde.

De paarden een hooinet geven buiten was dus ook echt bij de schuilstal verplicht gaan zitten.

Bij mij het dus geen paniekaanval, maar echt zo enorm opgebrand zijn.
Misschien dat dit bij jou ook meespeelt?

Bij mij is dat weer over gegaan, met rust.

Misschien helpt je mijn antwoord in geruststelling?

:knuffel:

Een burn-out zou ik niet gek vinden als dat de oorzaak is.
Ik geef er nu langzaam toe , de acceptatie is er nog niet hoor.
Vandaag ben ik weer even lang bij mijn oude paardje geweest aangezien er een kleine verhuizing gepland staat. We doen dan heel rustig , ik moet inderdaad vaker zitten. Af en toe even bewust heel goed ademhalen en niet te snel willen. Ik beweeg nu als een slak maar mijn lijf pakt dat wel beter op en dan kan ik net even wat meer.
Nu thuis merk ik wel dat ik moe ben , en meer lichamelijke klachten krijg. Ik ga ook op tijd op bed vanavond zodat ik voldoende rust heb voor morgen.
Eigenlijk zou je zeggen stel de verhuizing uit van je paard, maar dat is geen optie aangezien de huidige stal dichtgaat het valt alleen even stom samen -O- Maar ik heb gelukkig heel veel hulp van iedereen dus dat is wel fijn. Ik moet alleen beter plannen , voorbereiden en meer rusten.
Maar vandaag heb ik ten opzichte van de afgelopen 7 weken eigenlijk best een goede en fijne dag gehad. Merk wel dat mijn oude paardje wat onrustig van mij wordt, maar ze heeft dondersgoed door dat er wat nieuws op de planning staat. Mijn veulen moet ook niks van mij hebben , zijn moeder dan wel weer. De ruin van een vriendin van mij die altijd heel bang voor mij was maakt dan weer continue op hele bijzondere manieren contact. Mijn hond maakt zich ook een soort van zorgen, zo wordt ik af en toe even uitgedaagd en op een vriendelijke manier happen. En dan krijg ik bijna weer een bal naar mij toe gegooid :') En dan komt ze weer knuffelen of bij mij liggen.

Maar ik herken het bijna out gaan zeker wel. Maar vandaag leek ik er wat beter mee om te kunnen gaan. Ik blijf even letterlijk stilstaan en stevig op de grond gaan staan en een paar keer diep ademhalen. Ik moet echt even stoppen met bewegen en mij bewust worden.

Polarize schreef:
Mentale problemen kunnen zich ook echt wel fysiek gaan uiten, alles rustiger aan moeten doen is dan waarschijnlijk ook niet alleen lichamelijk maar het ook mentaal rustiger moeten houden. Maar je hebt zo te lezen een goede steun aan je moeder en die vriendin die het ook in je herkent, dus met tijd komt dat echt wel meer in balans :knuffel:

Ik ben net een man als ik verkouden ben, zoveel klaag ik :+ en wel koppig alles door blijven doen terwijl ik constant loop te zeuren _O-

Klopt, de oorzaak is ook mentaal. Het is fijn dat ik lichamelijk gezond ben, maar ik had toch liever mijn been gebroken , ook heeft dat ook weer nadelen. Maar ik ben er heel open over bij iedereen wat ook helpt. Ik heb gesprekken gehad met mensen waarvan ik echt niet verwacht had dat ze helpend konden zijn.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:50

denisesilver schreef:
Ik ben echt helemaal total loss. Nog drie weken en dan heb ik eindelijk vakantie en ik kijk er zo naar uit. Hoop eigenlijk dat het minimaal een volle week slecht weer is, zodat ik geoorloofd binnen op de bank kan hangen niksen.

Ohh dat lijkt me ook heerlijk. Ik ga het voor je hopen. Sterkte nog even :knuffel:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 20:14

Niobe schreef:
denisesilver schreef:

Ohh dat lijkt me ook heerlijk. Ik ga het voor je hopen. Sterkte nog even :knuffel:

Lief, dankjewel!

Ik begin ziek te worden. Heb donderdag naast een collega gezeten die ook verkouden aan het worden was. Ik ga eens kijken of mijn verse sinaasappelsap + vitamine pillen + kippensoep remedie nog steeds werkt. Heb zo weleens de boot afgehouden toen ik net voor een examen ziek begon te worden :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 21:18

Mijn collega die geen overdracht gemaild heeft dus ik moet morgen extra vroeg aanwezig zijn om de dag te plannen. Is het dan zo om een foto te maken op vrijdag middag?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 21:36

maralyn schreef:
Fatbike jeugd van 13.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 22:00

Ik ben echt doodmoe van alle (super leuke) afspraken/uitjes naast mijn pittig lange werkdagen (want stagiaires). Ergens ben ik heel blij met al die leuke dingen, maar ben zo toe aan gewoon even niks. Beetje thuis lummelen, niks hoeven. Gewoon boodschappen in huis halen en een week thuis blijven. Beetje paarden knuffelen, slapen, beetje computeren, wat leuke ontwerpen maken. Ben toe aan rust. Mijn koortslip agrees!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 22:41

Shenavallie schreef:
maralyn schreef:
Fatbike jeugd van 13.

_/-\o_ :') :j

Goed gewijzigd.

Mn man zei al. "Er komt een moment, dat ik ze er vanaf schop."
Waarop ik aanvulde, "en de fatbike in het diep gooi?!"
:j :j yepp.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 23:33

Buikpijn..niet kunnen slapen..
En als iets te mooi is om waar te kunnen zijn is het dat vaak ook

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 23:34

Kei zenuwachtig want ik moet morgen naar het ziekenhuis, afspraak met een chirurg. Niet eens iets heel spannends ofzo, het is maar een kleine ingreep en zo gebeurd maar ik stress hem voor die verdoving injectie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 07:28

Heerlijk geslapen, maar bloedheet en kapot van de pijn ondanks de tramadol.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 07:30

Marcella schreef:
Heerlijk geslapen, maar bloedheet en kapot van de pijn ondanks de tramadol.

Je ligt nog in het ziekenhuis toch? Wanneer mag je naar huis?

Telpeva schreef:
Kei zenuwachtig want ik moet morgen naar het ziekenhuis, afspraak met een chirurg. Niet eens iets heel spannends ofzo, het is maar een kleine ingreep en zo gebeurd maar ik stress hem voor die verdoving injectie.

Heel veel sterkte vandaag. :(:) :*