zonnebloem18 schreef:Ik (nu 38) kreeg vanaf groep 7 al Engels en verbaas me juist over het feit dat veel mensen jonger dan mij zo slecht Engels spreken.
Ik las vanaf mijn 20ste vooral Engelse boeken en luister nu alleen maar naar Engelse luisterboeken.
Dochter is 10 en heeft al sinds groep 3 Engels, die red zich prima in simpele gesprekken
Misschien is het ook een stukje interesse ofzo? Wij keken thuis naar Homes under the Hammer met Engelse ondertiteling op BBC en meer van dat soort programma's. Ook keek ik veel MTV en vertaalde ik liedjes van het Engels naar Nederland omdat ik wilde weten waar ze over gingen.
Ja ik zeg ook heel eerlijk dat ik er enorm van baal! Ik ben 31 jaar, ik kom uit 1993.
Inderdaad misschien een stukje intresse. Mijn ouders waren ook geen kei in engels maar op vakantie redden we ons toen der tijd wel altijd. Misschien is het een stukje opvoeding ook. Maar ook zeker vanuit school en misschien ook tv? Alles werd/wordt maar ondertitelt zo ook kinderprogramma’s. Tegenwoordig heb je ook squla voor kinderen dat had je toen der tijd ook niet
Vroeger was dit natuurlijk ook niet heel erg van toepassing maar door de enorme omvolking, (ohoo mag je niet zeggen)
de enorme toename aan internationale studenten en arbeidsmigranten ontkom je er eigenlijk ook niet meer aan. Ga eens een dagje naar Amsterdam, daar wordt tegenwoordig grotendeels alleen nog maar engels gepraat.