Wel weer superveel pakketten!! Zo leuk. Ik begin nu zelf ook pas een beetje te beseffen dat ik zelf natuurlijk ook nog een pakketje krijg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marleen_88 schreef:Mijn vriend is echt een goede speurneus, hij vond het volgende: https://geocachen.nl/geocaching/geocach ... i-alfabet/
Dat is dus precies wat ik nodig heb voor hint W!
Dan is nu dus mijn 'coördinaat' af, maar ik krijg alleen maar foutmeldingen als ik hem invoer.
[***] ben jij mijn Santa? Jij hebt het over geocachen gehad in dit topic, daar gebruiken ze die codetaal bij?
Bienotje schreef:Flying_Angel schreef:ik weet het!!! (Denk ik
)[ [url=m/DCmZ6W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Duitse bij. Vertaling is Biene. Daaronder is Otje!
BIENOTJE ben jij mijn SS?
Klopt, ik ben je Santa!
Ashleytjuhh schreef:Zo ik heb tijd gehad voor mijn pakket![]()
zo kwam dir aan met glitter papier
[ [url=m/lltZIM.jpg]Afbeelding[/url] ]
De 2 kaartjes, aan ash moest ik gelijk den aan iemand uit het kippenhok![]()
[ [url=m/XjZBme.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Va8DXT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bLADuw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alle kadotjes
[ [url=m/kPim9W.jpg]Afbeelding[/url] ]
en uitgepakt
[ [url=m/GsRDsr.jpg]Afbeelding[/url] ]
ss ik heb erg moeten lachen om de sudocreme en de café noir koekjes![]()
De hint uit het pakket samen met de cupcake hanger
[ [url=m/ssEBuG.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik moet nog een gaan puzzelen want ik ben erg slecht in zulke dingen
theadora99 schreef:Ik denk dat jouw 0 een O is (je nul een o). Dan heb ik hem denk ik opgelost![]()
Ik vind hints zo leuk jongens, ik lees jullie dingen niet af zodat ik zelf de hints kan oplossen haha
Edit: ik kom tot een heel gek antwoord dus ik weet niet of ik t goed heb
Edit 2: dit was tegen annemiek, even coor de zekerheid Haha.
Jolien87 schreef:Allereerst: ik zit al een uur te stuiteren tijdens het uitpakken van de cadeautjes en puzzelen met de hints. Ik vind dit echt zo leuk en ben ontroerd om het feit dat iemand zoveel moeite voor mij heeft gedaan. En als ik het bij het rechte eind heb dan is dit ook nog eens iemand die genoeg aan haar hoofd heeft.
Maargoed, daar kom ik later op terug.
Nu eerst het fotoverslag:
Ik kwam vanavond nietsvermoedend thuis en toen stond er een groot pakket voor mij op tafel met daarin een prachtig ingepakte doos. Dat kon maar één ding betekenen: Santapost!![]()
[ [url=m/rv7XMd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tijd om erin te duiken:
[ [url=m/G2fhdY.jpg]Afbeelding[/url] ]
En daar hebben we de eerste kaart:
[ [url=m/ZMGE2O.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/freT6D.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toch maar eerst aan de hints beginnen.
[ [url=m/0S2uEG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DoCYXn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb me braaf aan de volgorde gehouden en al gauw herkende ik de afbeeldingen van de eerste kaart die mijn Santa een paar weken geleden had gestuurd.
[ [url=m/UtodhG.jpg]Afbeelding[/url] ]
De zesde hint kon ik niet helemaal plaatsen. Vooral de cryptische zin over waarschuwingen.
Dus mocht mijn Santa daar nog op willen terugkomen: heel graag
Ik zie een slapeloze nacht aankomen hahaha.
[ [url=m/vdDJ5g.jpg]Afbeelding[/url] ]
En toen....puzzeltijd! En nóg meer glitters![]()
[ [url=m/u4RYMU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5FnGUa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HGqD2K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U3Mk87.jpg]Afbeelding[/url] ]
Al gauw riep mijn vriend: dat is Venetië!
De kruiswoordpuzzel wist dat te bevestigen.
[ [url=m/mxIqgI.jpg]Afbeelding[/url] ]
En toen was het tijd om alle cadeautjes uit de doos te grabbelen, wat een boel! En wat zag het er allemaal mooi uit. En als ik de berichten moet geloven over hét helse glitterpapier, heeft mijn Santa wel een heleboel moeite gedaan om alles zo mooi in te pakken.
[ [url=m/S4TsL0.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze vond ik haast te schattig om uit te pakken.![]()
[ [url=m/QMPOLP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar toen was het toch tijd om het papier weg te halen. Wauw wauw wauw wat heeft mijn Santa haar best gedaan en wat ben ik er blij mee. Ik vraag me zelfs af of ik ergens heb laten vallen dat de oranje Rituals mijn lievelings is.![]()
[ [url=m/KGcRvm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Szjhdb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zijn zelfs nieuwe inwoners voor het kerstdorp bij gekomen, zo leuk! Die had ik nog niet.
[ [url=m/nRFm2R.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit M&M's spel vind ik echt supertof! Een soort 60 seconds en je kan er ook nog eens M&M's mee verdienen. Een spel naar mijn hart.
[ [url=m/YZw37B.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar welk cadeautje was nou toch die zesde hint?
Eerst maar eens zoeken op die puzzelhints: komt er iemand uit Italië? Of heeft iemand toevallig een dier met een Italiaanse naam?
Langs de lijst met namen met mijn vinger, bleef ik steken bij de enige Italiaanse naam. En toen ik ook nog eens las dat zij in een chocoladefabriek werkt, kon het haast niet anders dan dat de kikkers en muizen de zesde hint zijn.
[ [url=m/YuHclJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lieve Lavitabella, ben jij mijn Santa?
Dispar_Vulgo schreef:Super leuk weer alle pakketten!
Zijn er nog mensen die hulp nodig hebben met de hints?
marleen_88 schreef:Ik weet denk ik waar de fout zit... Volgens de online oplosser gaat het fout bij de 2 rechts onderin.
[ [url=m/poL7h1.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6A0JaW.png]Afbeelding[/url] ]
Dyphusion: dank je. Die getallen heb ik daar zelf ook al aantal keer gehad.
8nnemiek schreef:Een heel lief kaartje:
[ [url=m/aMYMr7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met een heel lastige hint!
De onderste hint heb ik denk ik uit; morse code, en de cijfers lijken coördinaten te zijn naar een plaats in Saoedi-Arabië.. Heeft mijn Santa een arabier misschien?
Naar de andere hint heb ik inmiddels al een hele tijd zitten staren, ik kan er echt niks van maken![]()
Er staat:
NTguNTk1Mjcy
NDcuNTc20TI3
Twee regels met elk 12 tekens.. Ik kan er geen woord uit halen volgens mij.. wel een jaartal; 2013? Ik heb geprobeerd om de letters om te zetten naar cijfers, ook geen succes.. NT komt een paar keer terug, maar verder kom ik niet.
Ik ga morgen eens de profielen door pluizen om te zien of er iemand een arabier heeft
idinn schreef:marleen_88 schreef:Mijn vriend is echt een goede speurneus, hij vond het volgende: https://geocachen.nl/geocaching/geocach ... i-alfabet/
Dat is dus precies wat ik nodig heb voor hint W!
Dan is nu dus mijn 'coördinaat' af, maar ik krijg alleen maar foutmeldingen als ik hem invoer.
Idinn ben jij mijn Santa? Jij hebt het over geocachen gehad in dit topic, daar gebruiken ze die codetaal bij?
Helaas, het D'ni alfabet is mij ook nieuw. Ik weet wel dat er meerdere hier aan geocaching doen.. misschien even daar verder op zoeken?
Of als je je coördinaten deelt kan ik eventueel wel met je meedenken
plutolover schreef:marleen_88 schreef:Ik weet denk ik waar de fout zit... Volgens de online oplosser gaat het fout bij de 2 rechts onderin.
[ [url=m/poL7h1.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6A0JaW.png]Afbeelding[/url] ]
Dyphusion: dank je. Die getallen heb ik daar zelf ook al aantal keer gehad.
Wat is dat spel???? Met dat meisje en paard
Apple schreef:Het moet niet gekker worden, zit ik hier met mijn leesbril op te kijken naar de hints van Fem![]()
Niet dat ik 1 stap verder ben gekomen, maar goed![]()
Wat een geweldige pakketten komen er weer langs trouwens