Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:42

Cer schreef:
Ja, dat krijg je als je in een afgelegen gebied woont... :j
wellicht een ritje naar een grote stad? Of plekken waar meer jongeren / jonge kinderen zijn?

Zowel afgelegen als woont is relatief ;) en daarbij leef ik dubbelbubbel :P

Afgelopen weekeinde aan de costa del sol met veel buitenlandse toeristen.
Ook was mijn sturende zoon over van de Uni.

Afgelopen twee dagen in Antequera vol met binnenlands toerisme voor de nationale feestdag van de strijdkrachten.
Schoolgaande zoon aldaar in huis.

Komend weekeinde weer naar de kust, o.a. een feest in club.

De meningen in de huishoudens alhier zijn verdeeld, maak ík wil al natural weerstand op kunnen bouwen nu ik nog volop vaccin dekking heb.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:45

CharleyT schreef:
Men lijdt het meest van het lijden dat men vreest, pracht spreuk!

en triest correct op Covid19 van toepassing.

Helaas wil de betreffende groep daardoor dat de rest van de bevolking zich nog steeds ´even´ inhoudt met genieten van leven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:47

Huertecilla schreef:
CharleyT schreef:
Men lijdt het meest van het lijden dat men vreest, pracht spreuk!

en triest correct op Covid19 van toepassing.

Helaas wil de betreffende groep daardoor dat de rest van de bevolking zich nog steeds ´even´ inhoudt met genieten van leven.

Nee, ze willen dat we wat rekening met elkaar houden. En als er één ding pijnlijk duidelijk is geworden de laatste tijd is dat veel mensen op dat vlak gewoon keiharde egoïsten zijn, jammer genoeg.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:52

Huertecilla schreef:
Wat Covid19 betreft is het nu zelfs gewoon écht moeilijk om een besmet persoon te vinden >;)

Hier niet, hoor. Ik had vandaag twee afspraken; van de een heeft haar (uitwonende) dochter + vriend corona, de ander heeft de afspraak afgezegd omdat een van haar leerlingen positief testte en ze geen risico wilde lopen. Ik had zelf deze week ook al een student die een dag later positief testte. Dus nee, hier hoef je niet ver te zoeken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:07

Cer schreef:
Inderdaad Imandra... maar ik had het nog wat duidelijker moeten aangeven... zie ik....

996981 schrijft "werkgevers" als in 'allemaal.. ik heb het over "mijn werkgever".. bij ons kan iedereen thuis werken, hebben ze anderhalf jaar lang gedaan.

Maar goed, als je nu ziet wat de file kilometers weer zijn, zijn er blijkbaar niet heel veel beroepsgroepen die echt thuis kunnen werken... wat dat betreft is er een geen reet mee opgeschoten

Correctie: zijn er blijkbaar niet heel veel beroepsgroepen die echt thuis kunnen willen werken...

Denk dat er veel mensen zijn die toch naar kantoor moeten (maar prima thuis kunnen werken) of willen.

Maar eens :j

Ik denk dat er trouwens nog best wat te behalen is als je als overheid icm werkgever een soort subsidie kan geven voor een kantoor thuis in te richten. Combinatie subsidie/hypotheek zeg maar? Zodat je budget hebt om thuis inderdaad een fijne, stille plek in te richten. En dat is niet alleen voordelig voor de werkgever/nemer, maar ook voor de overheid: minder onderweg = minder auto's = minder files & minder uitstoot.

En dan zijn er ook minder auto's nodig: de auto van mijn vriend heeft het net begeven maar we hebben besloten alleen mijn auto te houden (en geen nieuwe erbij te kopen) omdat we icm thuiswerken prima af kunnen wisselen met 1 auto :j

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:14

Ik moet ook wel zeggen dat ik nog niet vind dat er geleerd is van de afgelopen anderhalf jaar....

En ik snap niet dat het laatste stukje van de horeca nog gesloten moet blijven...
Verder is alles eraf... gaat die horeca echt dat laatste stukje besmettingen redden als de grootste virusbommetjes de jonge kinderen (thuis) zijn? Dat gelooft toch niemand?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:32

996981 schreef:
karuna schreef:
Zet dan een mondkapje op, houdt afstand van anderen. En misschien moet er wel een omslag komen ja. Om te voorkomen dat zo een hele afdeling ziek is omdat een persoon vrolijk blijft doorlopen.

Ik denk dat de meeste mensen best bereid zijn dat te doen voor bekenden. In andere gevallen; mwah. Volgens mij kun je als persoon met een slecht werkend immuunsysteem die verantwoordelijkheid niet bij alle andere mensen leggen waarmee je mogelijk in contact komt.
Dit ben ik wel met je eens. Dat laatste zou namelijk betekenen dat we voortaan standaard 1,5 m afstand zouden moeten houden en mondkapjes zouden moeten dragen in openbare ruimten en op het werk. Gewoon de fatsoensnormen en elkaars personal space respecteren, en niet overal met je ongewassen kladden aan zitten lijkt mij persoonlijk wel genoeg, als we eenmaal uit deze toestand zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:33

Als je klachten hebt wat mij betreft wel ja. Daarmee voorkom je veel besmettingen van welk virus dan ook. In azie een stuk normaler.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:40

Achterom schreef:
Huertecilla schreef:

Nee, ze willen dat we wat rekening met elkaar houden.

En dat is hetzelfde alleen wat vermomd verwoord :roll:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:53

Oh nee HC :n dat is heel iets anders. Nu draaf je door. Vragen rekening te houden met (kleine moeite grote dankbaarheid) of iemand dwingen zijn leven stil te zetten. Als dat in jou ogen hetzelfde is heb je een heel zwaar leven. 8)7

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:58

Cer schreef:
Ik moet ook wel zeggen dat ik nog niet vind dat er geleerd is van de afgelopen anderhalf jaar....

En ik snap niet dat het laatste stukje van de horeca nog gesloten moet blijven...
Verder is alles eraf... gaat die horeca echt dat laatste stukje besmettingen redden als de grootste virusbommetjes de jonge kinderen (thuis) zijn? Dat gelooft toch niemand?

Hier is de discotheek nu gewoon open van 20.00 tot 00.00 :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:59

Dat waren voor mijn tijd normale tijden. :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:16

Ik zie werkelijk waar het nut niet in van de horeca om 0:00 laten sluiten. Mensen gaan eerder weg en drinken daardoor echt niet enorm veel minder. En om 0:00 staat alles massaal buiten, wat soms weer voor opstootjes zorgt. En groepen gaan ook regelmatig nog bij iemand na-borrelen. Weet iemand eigenlijk wat nu de gedachtegang is van de horeca na 0:00 te sluiten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:19

Vayo schreef:
Ik zie werkelijk waar het nut niet in van de horeca om 0:00 laten sluiten. Mensen gaan eerder weg en drinken daardoor echt niet enorm veel minder. En om 0:00 staat alles massaal buiten, wat soms weer voor opstootjes zorgt. En groepen gaan ook regelmatig nog bij iemand na-borrelen. Weet iemand eigenlijk wat nu de gedachtegang is van de horeca na 0:00 te sluiten??

Ik ook niet, want nu staat om 0.00 iedereen tegelijk op straat. In het verleden gaf dit hier in het dorp veel problemen en is de horeca juist de tijden gaan spreiden. Nu geeft het om 0.00 dus weer problemen :n

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:44

Sluiting om 0:00 en 75% capaciteit bij binnenevementen zijn twee idiote regels die totaal geen nut hebben, en in het geval van de eerste zelfs averechts werkt doordat alles tegelijkertijd de straat op moet in plaats van dat het zich spreidt.

996981 schreef:
Je denkt dat werkgevers het een goed idee vinden dat alle werknemers, de rest van hun loopbaan, thuisblijven met verkoudheidsklachten?

De rest van onze loopbaan weet ik niet, maar bij ons is toevallig vandaag vanuit de directie nog benadrukt dat collega's die verkoudheidsklachten hebben niet welkom zijn op kantoor en zich bij voorkeur ook laten testen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:58

karuna schreef:

Voor joú in joú tijd; vrijwillige beperking van uitgaanslimiet. Niet echt een referentie voor de werkelijkheid van de rest van de wereld.

@all
hier is de sluitingstijd van de baan sinds een week of twee. Alleen nog vréémde beperkingen aan de kust zoals geen service aan de bar, binnen met masker op en dansen niet overal toegestaan of alleen met masker op.
Niet dat er in de besloten club waar wij heen gaan ook maar één masker in zicht is binnen. Gewoon aan de bar en dansen +:)+
Wil je geen risisco lopen, nog éven wachten, dan blijf jíj maar weg :)*
Vingers gekruisd dat onze favoriete disco aan de kust ook weer snel open gaat. Het is wachten op het opheffen van dansen met masker.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:12

karuna schreef:

Wat was jou tijd dan? Ik ben 10 jaar ouder en ook lang geleden begon de avond pas tegen 22.00 uur en duurde tot 6.00 uur. Soms nog een afterparty daarna.
Horeca/ clubs/dancing om 00.00 uur dicht heb ik niet meegemaakt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:19

Vayo schreef:

Maar dit geldt toch normaal ook, als de horeca om 2:00 sluit? Dan staan mensen ook massaal buiten, maar hebben ze 2 uur langer kunnen drinken.

Vooralsnog geen mening over de sluittijd overigens, zo lang ik de gedachte erachter niet ken :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:29

IMANDRA schreef:
Vayo schreef:

Maar dit geldt toch normaal ook, als de horeca om 2:00 sluit? Dan staan mensen ook massaal buiten, maar hebben ze 2 uur langer kunnen drinken.

Vooralsnog geen mening over de sluittijd overigens, zo lang ik de gedachte erachter niet ken :)

Hier in de buurt werkten ze met gesplitste sluitingstijden zodat er minder opstootjes waren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:34

IMANDRA schreef:
Vayo schreef:

Nee hoor als het om 04;00 sluit bijvoorbeeld dan zijn er genoeg mensen die eerder weggaan. Dan spreidt dat zich veel meer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:40

MarlindeRooz schreef:
IMANDRA schreef:

Nee hoor als het om 04;00 sluit bijvoorbeeld dan zijn er genoeg mensen die eerder weggaan. Dan spreidt dat zich veel meer.

Naar mijn weten 'moeten' de meeste horecazaken om 2:00 dicht? Enkel degenen die (deels) ondergronds liggen mogen langer, ivm geluidsoverlast?
Maar in mijn n=1 ervaring gingen er soms wel enkelen eerder weg, maar grofweg de meesten bleven wel tot 2:00. Dus kwam je massaal samen op straat :j

Maar misschien was dat toevallig in mijn provincie hoor.

@Verootjoo: dat is wel slim inderdaad :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:42

CharleyT schreef:
karuna schreef:

Wat was jou tijd dan? Ik ben 10 jaar ouder en ook lang geleden begon de avond pas tegen 22.00 uur en duurde tot 6.00 uur. Soms nog een afterparty daarna.
Horeca/ clubs/dancing om 00.00 uur dicht heb ik niet meegemaakt.

Tja, dat ´mijn tijd´ :roll:
Míjn tijd is het heden, vandaag, NU. Al een halve eeuw lang *D
Nog steeds begint de avond bij na eten uitgaan zelden voor 22.00 uur en zo lang als het duurt. In het jaar voor Covid echt nog wel met ochtendgloren thuis gekomen.
Zálig dat het weer wat aan het beginnen is.
Al plannen voor vrijdag. Wordt waarschijnlijk helaas niet te O:) en laat.
Záterdag. Zo met de buurman afspreken dat hij de paarden balen hooi geeft als mijn auto er niet staat zondagmorgen. En voor zondagavond/nacht óók plannen. Heb al verzorging voor de dieren geregeld voor maandag.
Het leven is een godsgeschenk dus waardeer dat, lééf het :)* is mijn motto.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:48

MarlindeRooz schreef:

:)* idem nog later; 06.00.

Tot hoe laat de vergunning is (was BC) hangt vooral af van wáár de gelegenheid is. In een stadscentrum ligt overlast anders dan op een industrieterrein of in/bij outlet centrum.

Het punt is déze discussie echter is het Covid19 aspect: Of het aantal opnames in ICs door Covid de sluitingstijd nog beperkt. Ík vind dat een heel ver gepasseerd station.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:14

Needje schreef:
Karuna ik denk dat je thuiswerken beetje overschat. Niet voor iedereen is thuiswerken handig of fijn.
Bv door kinderen/geen goede werkplek/überhaupt geen ruimte om te werken/vul zelf veder in.

Ik ben het voor de verandering met Needje eens! Ik zie ook niet waarom het een probleem moet zijn dat het weer drukker op de weg is? Ik geloof echt niet dat het merendeel van de besmettingen op de werkvloer plaatsvindt. En pak dan sowieso eerst Staphorst e.o. eens aan. Niet vaccineren, maar wel hutje mutje in de kerk gaan zitten.

karuna schreef:
Het kon ook toen het "moest" dan kan het nu ook. Zeker nu de kinderen weer naar school zijn. Maar meesten willen of mogen niet omdat .... vul reden in.

Ik durf er bijna om te wedden dat als je in een file mensen zou vragen die echt onmisbaar zijn omdat ze fysiek aanwezig moeten zijn. Concierge, ontvangst, arts, fabrieksarbeider, bouwvakker enz. Denk ik dat zeker 50% maar eerder 70% van de mensen niet percee fysiek aanwezig hoeft te zijn.

Ja en? Ik kan in theorie het grootste deel van mijn werk thuis uitvoeren, maar dat wil ik niet omdat ik dat mentaal niet trek.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:22