Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:40

Geinig wel, men tikt nav je post in "punnikpoppetjes" en er komt dan 1 advertentie boven :))

Justme_Lisaa

Berichten: 2186
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:51

Weet iemand wat de status betekend ‘bestelling verzendlabel mislukt’? Heb ik nog niet eerder gezien, vaak stond er dan alleen verzendlabel is verstuurd oid :)

JoT

Berichten: 4019
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:36

Nee echt, werden mijn sandalen, waar de verzending in eerste instantie bij fout was gelopen, deze week toch nog bezorgd. Ze zijn net zo leuk als op de foto, ze lopen geweldig en ik kreeg ook nog twee monstertjes bij mijn zending. Ik had eigenlijk gisteren een staatslot moeten kopen, zo'n mazzelaar voelde ik me :P

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:18

Ik heb dit keer ook echt een super koop gedaan. Een jurk van de zomercollectie van dit jaar, die ik nieuw echt te duur vond, voor 1/3 van de prijs. De jurk ziet er echt nog supermooi uit en past, mijn dag kan niet meer stuk *\o/* .

JoT

Berichten: 4019
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:53

Kijk Esther, dat zijn nog eens leuke koopjes +:)+

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:11

Ik had een aantal Blond Amsterdam kopjes en een tas gekocht bij iemand. 2 grote mokken, 3 kleine en zo’n soort boodschappen tas van Blond. Samen voor 25 euro.

Komt het gisteren aan en is het meeste kapot.. -O- . Dat is natuurlijk het risico maar het was ook niet heel goed ingepakt. Alleen paar laagjes papier erom en dat zat in die tas met daarover heen nog 1 vuilniszak.

Ik nam als eerste contact op met de verkoper om dat te melden voor ik het bij Vinted aan zou geven. Ze wilde me 5 euro tegemoet komen wat ik toch wat weinig vond. Verder reageerde ze niet. Dus uiteindelijk toch maar contact met Vinted opgenomen in de hoop (ook voor haar) dat we beide wat terug zouden krijgen omdat het tijdens het vervoer is gebeurt.

Aan de hand van de foto’s concludeerde ook Vinted dat ze het beter had moeten verpakken en ik krijg al mijn geld terug maar zij dus niks. Omdat ik zoiets ook niet over mijn hart kan verkrijgen heb ik aangeboden of ze overige kopjes nog wilde terughebben of een deel van het geld. Dan wilde ze wel een deel van het geld. Dus ik vraag om betaalverzoek voor 12,50, hebben we ieder de helft (en dan tel ik de verzendkosten niet eens mee).

Stuurt ze nu betaalverzoek van 15.00 :+ .. dat vind ik dan wel veel dus dat maar gezegd ..

Mij lijkt de helft heel redelijk of ben ik gek := ?

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:56

Ik vind het wel een beetje pech hebben voor de verkoper. Hoe bedenk je dat je porselein in een tas kan versturen.
Vind het netjes dat je haar een deel wil vergoeden, maar alleen voor de spullen die heel zijn.

maessie

Berichten: 5784
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:32

Ik vind het ook heel netjes dat je überhaupt wat terug wilt geven. In mijn ogen ook de risico van verkoopster. Mocht het nu footbalproof verpakt zijn geweest en het is toch stuk.. Ik zou aangeven dat je wacht op het juiste betaalverzoek, en zo niet, jammer dan..

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:22

Bah wat flauw zeg van dat betaalverzoek -O- Het is al goodwill van jouw kant.
Ik zou of een berichtje sturen dat je wacht op het afgesproken bedrag. Of niks meer sturen omdat ik er de pest in heb dat er op die manier gereageerd wordt. Laat ze dan zelf maar een berichtje sturen, je hebt er genoeg aan gedaan.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:47

Ik zou haar lekker erin laten zakken.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 20:11

Ik vind het ook nog heel netjes van je. Het was duidelijk niet goed verpakt. Bij een zorgvuldig verpakte bestelling zou ik het wel mega zuur vinden voor de verkoper als die geen geld zou ontvangen.

Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 20:26

Ik had hetzelfde gedaan denk ik maar na dit betaalverzoek had ik gedacht zak er maar in.. Wat flauw.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 20:29

Ik vind het ook wel netjes als je dan een bedragje betaalt dat het overgebleven nog intacte spul wel waard is. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je dat overgebleven spul niet gekocht zou hebben omdat het incompleet is na het kapotgaan van een deel ervan. Dan betaal je voor iets dat je eigenlijk niet wilde....

Ik zou het voor nu lekker laten rusten. En als zij vraagt waar de betaling blijft, dan kan je alsnog zeggen dat het door haar ingevulde bedrag hoger is dan wat je wil betalen. En dan even verder kijken hoe het loopt. Als die 12,50 euro een eerlijke prijs is voor wat nog heel is, dan kan je dat eventueel natuurlijk dan alsnog betalen als je daar een beter gevoel bij hebt. Maar ik zou er niks meer aan doen nu even. Bal ligt bij haar hoor, doeii......

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 22:58

JoT en Esther, wat een geluk hebben jullie, leuk, veel plezier ervan!

En MissJeany; echt heel netjes dat je de verkoper tegemoet wil komen maar ik zou het voor nu even laten. Brutaal zeg van een duurder tikkie.. Ik snap ook niet waarom ze het zo heeft verpakt. Dan stop je het toch in een doos met allerlei kranten ertussen en kijk je of er nog ergens bubbelplastic oid te krijgen is. Zonde zeg..

Ik heb vandaag weer iets verkocht en mijn vriend had een doos van bol al uit elkaar gehaald voor bij het oud papier. Dat heb ik weer in elkaar gezet, maar zodanig getaped dat mijn moeder op een gegeven moment zei dat het wel genoeg was en dat de koper de doos ook nog open moet krijgen.
Excuses gemaakt aan de koper voor de hoeveelheid tape maar zij was er juist wel blij mee..

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:37

Ik heb een item gezien waar ik interesse in heb, maar... de advertentie staat er al een aantal maanden op en de Vintee is al zeker zes weken niet online geweest. Is er een manier om de aandacht van de verkoper te trekken? }:0 Uiteraard al een chatbericht gestuurd maar dat heeft geen verschil gemaakt. Krijgt een verkoper een mail bijvoorbeeld als een item verkocht wordt? Het is een duurder item waarvan ik niet weet of het past, dus wel een dure gok zegmaar. Als het een paar euro was had ik dat zo gedaan.

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:37

Gewoon kopen, als de verkoper niks doet krijg je gewoon je geld terug.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:50

Naborah schreef:
Ik heb een item gezien waar ik interesse in heb, maar... de advertentie staat er al een aantal maanden op en de Vintee is al zeker zes weken niet online geweest. Is er een manier om de aandacht van de verkoper te trekken? }:0 Uiteraard al een chatbericht gestuurd maar dat heeft geen verschil gemaakt. Krijgt een verkoper een mail bijvoorbeeld als een item verkocht wordt? Het is een duurder item waarvan ik niet weet of het past, dus wel een dure gok zegmaar. Als het een paar euro was had ik dat zo gedaan.

Nou ik weet toevallig dat mijn zusje al maanden bezig is met vinted om terug toegang te krijgen tot haar account maar die krijgt geen gehoor en ik kan wel nog jaar profiel gewoon zien. Maar zij kan dus niet zien of iemand wat van haar koopt ofzo, heel vervelend

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:43

Naborah schreef:
Ik heb een item gezien waar ik interesse in heb, maar... de advertentie staat er al een aantal maanden op en de Vintee is al zeker zes weken niet online geweest. Is er een manier om de aandacht van de verkoper te trekken? }:0 Uiteraard al een chatbericht gestuurd maar dat heeft geen verschil gemaakt. Krijgt een verkoper een mail bijvoorbeeld als een item verkocht wordt? Het is een duurder item waarvan ik niet weet of het past, dus wel een dure gok zegmaar. Als het een paar euro was had ik dat zo gedaan.


Meer dan een berichtje sturen of kopen kun je niet doen. En notificaties kun je zelf instellen, dus het is niet zeker dat de koper een mail krijgt.

Justme_Lisaa

Berichten: 2186
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:48

Vanaf hoeveel dagen nemen jullie contact op met de verkoper wanneer ze het product gaat versturen? Ik heb iets woensdag gekocht en sinds donderdag staat het pakket op aangemeld bij DHL. Wil niet te opdringerig overkomen, maar ik zou graag ook het product willen ontvangen :') .

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:58

Ik neem geen contact op, de verkoper heeft 5 dagen de tijd om het artikel te verkopen dus die wacht ik gewoon af. :)

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:43

Idd ik ook.
Reageer ook niet gauw op mensen die me zulke berichten sturen of ik geef aan dat ik het binnen de gestelde tijd ga doen.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:56

Idd, als ze het willen opsturen heeft een berichtje weinig effect en zal het wel op tijd verstuurd raken en indien niet zal dat berichtje ook geen effect hebben.

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 06:31

Hier oorbellen verkocht, zijn aangekomen op het pakketpunt. Kreeg berichtje van de koper dat ze er niet liggen. -O-

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:16

Soms wordt het eerder aangemeld als afgegeven voordat het er daadwerkelijk is. Meestal is het er dan een dag later alsnog

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:27

Flying_Angel schreef:
Hier oorbellen verkocht, zijn aangekomen op het pakketpunt. Kreeg berichtje van de koper dat ze er niet liggen. -O-

Als er veel pakketten worden gebracht, dan duurt het inscannen op het pakketpost soms 1 dag. Ik ga pas als ik ook van de vervoerder een berichtje heb gehad dat ik het kan afhalen.

Mijn verkochte item is door het pakketpunt aan de verkeerde persoon meegegeven. Nu maar hopen dat deze het terug komt brengen.