Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:46

MarlindeRooz schreef:
Ja precies. Jammer dat je als consument zo weinig kan doen omdat zóveel bedrijven China steunen.

Ik denk eigenlijk dat China gewoon slim is geweest en zich onmisbaar heeft gemaakt voor het grootste deel van de bedrijven. Waardoor ze nu dus inderdaad met veel meer dingen weg komen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:12

Okay wat eten vandaag verse spinazie, sla of toch bak goed gevulde soep maken met verse maggi en selderij. :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:35

iirrssjjee schreef:
Dat ik op YouTube word uitgemaakt voor racist... -O- Het ging over de gecrashte Lamborghini in Dordrecht. Daar ging het over Marokkanen enz. Iemand vroeg om een bron dat het Marokkanen waren. Ik stuurde een link van het filmpje van de inzittenden vlak voor de crash (die ze zelf gemaakt hebben) met daarbij de tekst; Het waren geen Klaas en Henk iig. En nu ben ik een vieze vuilen t***us racist, alsof Nederlanders (Roelvink) nooit een Lambo crashen, enz enz.

Gast, jij vraagt om een bron, die heb je gekregen, dat uiteindelijk blijkt dat "jouw ras" het is, geeft dan geen vrijbrief om mij voor racist uit te maken ;(

Nu ja, als je jezelf in zo een discussie op social media mengt en 'bewijzen' gaat opzoeken om maar aan te kunnen tonen dat de personen geen blanken waren, vraag ik me wel af wat je dan oprecht verwacht had dat er zou gaan gebeuren? :D
Dit is echt een vermijdbare ergernis in het kwadraat.

Captain

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:56

Online vrijgezellenfeest (bah) en er is iemand met een kind bij.. Jezus rot op!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:09

Ik erger me aan het feit dat ik er zo aan moet wennen dat mijn "normale" energie terug is. Voor het eerst sinds 9 maanden ofzo. Echt heel hinderlijk want ik word onrustig als ik niks doe en ik ga over mijn grenzen heen als ik te veel doe.

Maar heb het afgelopen jaar al zoveel op de bank gehangen met Netflix dat ik daar zo weinig zin in heb. _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:11

iirrssjjee schreef:
Dat ik op YouTube word uitgemaakt voor racist... -O- Het ging over de gecrashte Lamborghini in Dordrecht. Daar ging het over Marokkanen enz. Iemand vroeg om een bron dat het Marokkanen waren. Ik stuurde een link van het filmpje van de inzittenden vlak voor de crash (die ze zelf gemaakt hebben) met daarbij de tekst; Het waren geen Klaas en Henk iig. En nu ben ik een vieze vuilen t***us racist, alsof Nederlanders (Roelvink) nooit een Lambo crashen, enz enz.

Gast, jij vraagt om een bron, die heb je gekregen, dat uiteindelijk blijkt dat "jouw ras" het is, geeft dan geen vrijbrief om mij voor racist uit te maken ;(

Bron geven tot daar. Maar je opmerking erbij. Ik vind hem ook zeker niet neutraal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:54

Dat ik word gedwongen tot een verjaardagsdiner met m’n ouders maandag. -O- Echt zo geen zin in — ik laat het altijd het liefst in stilte voorbijgaan. Temeer omdat ik al drie avonden wat te doen heb volgende week.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:55

Dat ik het wel weer voor elkaar krijg bloemen te kopen die ruiken naar zweetsokken :\.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:09

Dat je blijkbaar je kinderen kunt mishandelen en misbruiken en vervolgens een huis krijgt van de gemeente.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:11

Nayomie schreef:
Dat je blijkbaar je kinderen kunt mishandelen en misbruiken en vervolgens een huis krijgt van de gemeente.

"We hebben, als gastvrije en inclusieve gemeente..." %) %) %)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:30

Een agressieve weggebruiker vandaag, ik ben ook van doorrijden naar wat niet gaat gaat niet heel simpel. Ga niet gevaarlijke situaties creeeren of uitlokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:53

Suse van Kleef en Astrid Kersseboom die een mening hebben over de uitvaart van Prins Philip. Heel ongepast imo.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:38

Gini schreef:
iirrssjjee schreef:

Nu ja, als je jezelf in zo een discussie op social media mengt en 'bewijzen' gaat opzoeken om maar aan te kunnen tonen dat de personen geen blanken waren, vraag ik me wel af wat je dan oprecht verwacht had dat er zou gaan gebeuren? :D
Dit is echt een vermijdbare ergernis in het kwadraat.

Er werd letterlijk gevraagd om een bron waaruit bleek dat het Marokkanen waren. Die kreeg hij van me :Y) . Bij voorbaat werd iedereen al voor racist uitgemaakt trouwens, en toen er dus om een bron werd gevraagd, want vooroordelen en over 1 kam scheren (je kent het wel) was het blijkbaar niet goed :+. Waarschijnlijk omdat daar uit bleek dat het inddd Marokkanen waren.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:47

Dat ik lastig gevallen word door een 06nr. Ik eigenlijk bijna zeker weet door wie... maar graag wil weten waar die telefoon nummer geregistreerd staat(woonplaats).. maar geen idee hoe en ken ook niemand die dit kan uitzoeken heel vervelend

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:56

Dat mensen die dichtbij staan mij graag uit willen leggen over iets wat al 13 jaar mijn beroep is.
En dan nog hun verhaal betweterig willen door vertellen.

Ik moet aanleren dan maar gewoon ‘Ah’ te zeggen en het gesprek niet meer aan moet gaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:02

iirrssjjee schreef:
Er werd letterlijk gevraagd om een bron waaruit bleek dat het Marokkanen waren. Die kreeg hij van me :Y) . Bij voorbaat werd iedereen al voor racist uitgemaakt trouwens, en toen er dus om een bron werd gevraagd, want vooroordelen en over 1 kam scheren (je kent het wel) was het blijkbaar niet goed :+. Waarschijnlijk omdat daar uit bleek dat het inddd Marokkanen waren.

Dat is dus ook racistisch. Ervan uit gaan dat het Marokkanen gezien de aard van het ongeval.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:06

Net 2 dagen weer aan 't werk na 1,5 week ziekte... Heeft m'n vriend me aangestoken met buikgriep. Eeeen we zitten weer thuis. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:07

poes schreef:
Dat is dus ook racistisch. Ervan uit gaan dat het Marokkanen gezien de aard van het ongeval.

Irisje ging er toch niet vanuit dat het Marokkanen waren?
Ze gaf een bron waaruit blijkt dat het Marokkanen waren. Tenminste dat is zoals ik het begrijp.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:23

Aan mijn paard. Af en toe kan ik der wel achter het behang plakken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:49

Ineke2 schreef:
poes schreef:

Ze gaf een bron waaruit blijkt dat het Marokkanen waren. Tenminste dat is zoals ik het begrijp.

Tenzij in dat filmpje een identiteitskaart of paspoort voor de camera wordt gehouden, is ook een video geen bewijs van eender welke nationaliteit. En hé, geen probleem voor mij persoonlijk hoor, iedereen denkt op de manier zoals die wilt denken, maar jezelf in zo een discussie werpen op social media, een filmpje plaatsen met de opmerking "dit zijn zeker Klaas en Henk niet" en dan verbouwereerd zijn dat men daar toch wel fel op reageert, dat is ofwel heel gewiekst ofwel heel naïef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:53

Gini schreef:
Tenzij in dat filmpje een identiteitskaart of paspoort voor de camera wordt gehouden, is ook een video geen bewijs van eender welke nationaliteit. En hé, geen probleem voor mij persoonlijk hoor, iedereen denkt op de manier zoals die wilt denken, maar jezelf in zo een discussie werpen op social media, een filmpje plaatsen met de opmerking "dit zijn zeker Klaas en Henk niet" en dan verbouwereerd zijn dat men daar toch wel fel op reageert, dat is ofwel heel gewiekst ofwel heel naïef.
Aangezien Marokkanen hun staatsburgerschap niet kunnen opgeven, weet je wel welke nationaliteit ze (onder andere) hebben. :D Maar ach, ik vind het altijd zo'n loze discussie. Volgens de statistieken ben ik ook niet-Westers. Al reed ik 10 Lambo's aan gort, lekker boeiend. :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:07

Ja, maarja, er zijn wel meerdere mensen op deze wereld die én een gekleurde tint hebben én toch echt geen Marokkaan zijn. :D Goed, voor de rest valt er door ons natuurlijk ook weinig over te zeggen, maar je in dat type discussie mengen om dan achteraf te klagen dat je uitgemaakt wordt voor racist, ik vind het alleen maar heel bijzonder. Ach ja, ergernissentopic, hart is gelucht en door. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:10

Ik dacht eerlijk gezegd dat het bron was waarbij ook daadwerkelijk de nationaliteit bij stond.
Foute aanname van mij als dat niet zo is :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:18

Snap sowieso niet waarom je het jezelf zo aan trekt wat een onbekende op Facebook van je vindt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:31

Ineke2 schreef:
poes schreef:

Als mensen zeggen dat het zeker weer Marokkanen waren en iemand vraagt een bron en je geeft die en zegt er nog eens bij ‘ ja duidelijk niet ‘mijn’ volk’ ben je wel echt heel racistisch bezig. Geen excuus om je met ziektes uit te maken maar ik vind het wel heel naar.