Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:48

friezenfan2 schreef:
Is naar huis terug gaan niet een noodzakelijke verplaatsing?

Ik ben echt super goed bezig geweest met mijn vakantie plannen, vorige week eigenlijk niets gedaan en nu morgen nog strengere maatregels +:)+ gelukkig had ik ook geen plannen voor deze komende week vakantie.

dan is "caravan naar de stalling terugbrengen" ook een noodzakelijke verplaatsing, ding staat nog een paar dagen bij de reparateur, wordt een duur grapje als ie tot het eind van de maatregelen langs de weg moet blijven staan, iedere 2 dagen een bon.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:49

Wij zouden eigenlijk naar Garmisch gaan. Maar dit begin september al afgezegd. Mijn moeder gelooft nog steeds dat wij medio november naar de Hoge Venen kunnen..Maar ik zie dat niet gebeuren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:51

imaudy schreef:
bigone schreef:
Ik vermoed dat de maatregelen die morgen afgekondigd worden de volgende ochtend meteen ingaan. En ik denk ook dat ze nog wel eens pittig kunnen zijn. Pakt auto gaat toiletpapier hamsteren }>

Ik moest hierom lachen, maar dat gevoel bekruipt mij ook wel. Denk dat het superstreng wordt, horeca dicht denk ik.

We krijgen het niet op hier, zulke megapakken ingekocht bij de Makro voor de eerste golf. En groot fan van het bidet :-)

tokedri

besita schreef:
tokedri schreef:
Hoofdpijn is een corona klacht
Bij veel mensen begint het met hoofdpijn dus zo n rare vraag van je baas is het niet

echt niet
De meest frequente symptomen zijn koorts, hoest en dyspnee. Andere symptomen van een virale infectie zoals extreme vermoeidheid of spierpijn kunnen ook voorkomen. Een specifiek symptoom dat in milde gevallen vaak gerapporteerd wordt, is het plotse verlies van smaak en/of geur.
De infectie kan leiden tot ongecompliceerde ziekte, milde pneumonie of ernstige pneumonie.
80% van de besmettingen verloopt mild. Sommige personen vertonen heel weinig tot geen symptomen

Echt niet?? Op facebook is een groep van 15000 mensen die al langdurig klachten hebben na corona
Bij velen begon het met enorme hoofdpijn

Mjetterd

Morrie schreef:
heel veel mensen zitten nu (herfstvakantie) in zo'n Landal park,of ander vakantiepark, die moeten dan allemaal in 1 klap naar huis, of daar blijven zitten tot de maatregelen weer afgeschaald worden. Over timing gesproken.
Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden morgenavond.

Hoezo dan? De meeste mensen zullen met eigen vervoer zijn.
Of ga jij uit van complete lockdown dat je je huis niet uit mag en dus niet naar huis mag rijden?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:52

Morrie ergens denk ik dat dan weer niet maar als je van vakantie terug mag komen zou je dus ook die caravan weg mogen brengen. Hopelijk geven ze daar dan morgen duidelijkheid over.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:55

Soms krijg ik de indruk dat de ggd hun falen probeert te verbergen door bij bepaalde symptomen niet te testen want laten we even duidelijk zijn, ze wisten dat dit ging komen, een half jaar geleden al en er is niet naar gehandeld. PUNT.
De opmerking van een hoge pief dat het excuus was dat ze net te horen hadden gekregen dat er opgeschakeld moest worden en ze dat eerst weer voor elkaar moesten krijgen een week of twee geleden is typisch. Hoezo wisten we niet :o?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:06

Afbeelding

veerledec

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:14

Besita quote de Belgische site, waar men kennelijk allemaal weet wat dyspnee is (ik heb geen flauw idee dus, ik woon toch nog iets te ver van de grens kennelijk) :+.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:16

tokedri schreef:
[ [url=m/HoK7kP.png]Afbeelding[/url] ]

o help, ik heb uit iedere categorie wel iets, heb ik nu bingo?
Ik heb die symptomen overigens al meer dan 30 jaar, telt het dan nog mee?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:42

imaudy schreef:
Morrie schreef:
heel veel mensen zitten nu (herfstvakantie) in zo'n Landal park,of ander vakantiepark, die moeten dan allemaal in 1 klap naar huis, of daar blijven zitten tot de maatregelen weer afgeschaald worden. Over timing gesproken.
Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden morgenavond.

Ja de timing is ook heel raar, midden in de herftsvakantie.

Dat weet dat virus toch niet? :+ :')

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:48

veerledec schreef:
Besita quote de Belgische site, waar men kennelijk allemaal weet wat dyspnee is (ik heb geen flauw idee dus, ik woon toch nog iets te ver van de grens kennelijk) :+.

Dat vind ik dan wel weer iets om te googlen :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:51

Dyspnee (ik denk dat ze dyspnoe bedoelen) is benauwdheid/kortademigheid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:09

verootjoo schreef:
Dyspnee (ik denk dat ze dyspnoe bedoelen) is benauwdheid/kortademigheid.

Dat denk ik ook want toen ik ging googelen kwam dit naar boven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:17

verootjoo schreef:
imaudy schreef:

Ja de timing is ook heel raar, midden in de herftsvakantie.

Dat weet dat virus toch niet? :+ :')

het virus niet, maar Rutte en consorten wel, het was handiger geweest als ze de "keiharde maatregelen" een week eerder bekend hadden gemaakt. Nog 2 weken wachten tot alle regio's de herfstvakantie hebben gehad, is helemaal mosterd na de maaltijd.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:37

Lolaliza schreef:
Prince : ik google niet ik kijk op de officiële site :sciensano ;) het lijkt me dat deze ondertussen toch al redelijk wat weten ( en betrouwbaarder)

De informatie waar Tokedri naar verwijst is precies de informatie waar ik ook naar verwees. Krijg je als eerste in beeld bij Corona en is afkomstig van de WHO. Redelijk betrouwbaar lijkt me toch ;) .

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:50

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:51

Ik vind het wel wat belachelijk dat contact sporten tussen 12-18 niet worden beperkt maar misschien ligt dat aan mijn eigen perspectief en het feit dat ik alleen maar 12 tot 18 jarigen ken die besmet zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:52

lenaa_tje schreef:
Ik vind het wel wat belachelijk dat contact sporten tussen 12-18 niet worden beperkt maar misschien ligt dat aan mijn eigen perspectief en het feit dat ik alleen maar 12 tot 18 jarigen ken die besmet zijn :+

Nou echt ja, gisteren ook weer voetbalteam met 13 besmettingen..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:53

Morrie schreef:
tokedri schreef:
[ [url=m/HoK7kP.png]Afbeelding[/url] ]

o help, ik heb uit iedere categorie wel iets, heb ik nu bingo?
Ik heb die symptomen overigens al meer dan 30 jaar, telt het dan nog mee?

:+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:54

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:54

Prince schreef:
Lolaliza schreef:
Prince : ik google niet ik kijk op de officiële site :sciensano ;) het lijkt me dat deze ondertussen toch al redelijk wat weten ( en betrouwbaarder)

De informatie waar Tokedri naar verwijst is precies de informatie waar ik ook naar verwees. Krijg je als eerste in beeld bij Corona en is afkomstig van de WHO. Redelijk betrouwbaar lijkt me toch ;) .

Ja precies
Ik werk in de zorg en dat zijn ook de symptomen waar wij op letten
Ook hoofdpijn dus

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:02

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:05

Als dit is wat het is aan maatregelen -O- tot 18 waar hier in de regio de meeste besmettingen door ontstaan, en via hun neem het nu rap toe en hoor je alleen maar dat er getest moet worden ivm besmetting en geen afstand verplicht. -O- En klinkt het verder als we doen niet heel veel meer behalve de groep max 30 ipv uitzonderingen. Raar is buiten mag het maximaal 4 zijn terwijl dan besmettingskans toch kleiner is?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:05

Kwa symptomen, je moet ook een beetje kijken of iets afwijkend is.
Als iemand haast wekelijks hoofdpijn heeft dan is alleen hoofdpijn extreem onwaarschijnlijk ineens corona.
Ik heb bijna nooit hoofdpijn dus ik zou daar alert op zijn.
Omgekeerd heb ik standaard dat ik even niet genoeg adem heb en dan extra moet zuchten, als ik daarmee zou gaan testen dan kan ik iedere dag testen. Idem voor last van de keel. Sinds ik ooit Pfeiffer gehad heb, heb ik nog altijd met regelmaat last van mijn linker keelamandellitteken. Weinig zinvol om daar op te gaan testen als je dat al 20 jaar kent. Voor iemand die dat normaal niet heeft is het wat anders.
Het is ook niet verschrikkelijk zinvol om iemand met een prikkelbare darm bij iedere bijkpijn te gaan testen.