Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Echwel schreef:baudyh schreef:Nou deze piek in besmettingen zijn echt de jongeren hoor. Die ouderen die op vakantie gingen waren volledig gevaccineerd
Nope az vaccins pas deze week de 2de
En veel.anderen ook
pien_2010 schreef:Nee hoor. Nederland is het zelf schuld en echt niet de jongeren. Hier is alles afgeschaft idem mondmaskertjes en niemand houdt zich nog ergens aan behalve enkele "gekken", zoals mijn man en ik.
Onze kleinkinderen zijn het zo ZAT dat zij......de jongeren iedere keer de schuld krijgen. Jongeren laten zich massaal vaccineren en echt heel veel jongeren hebben het zo zwaar gehad waaronder onze kleinkinderen.
Het heeft te maken met het beleid, het gemiep over de mondkapjes dus afgeschaft, het bijna niet meer overal gebruiken van de gel etc etc. En ook jongeren feesten weer. Maar ook heel veel ouderen. We doen het allemaal.
Pandora2 schreef:Hier bij ons in BE gaat het ook weer omhoog en wij hebben echt nog wel de mondmaskerplicht en afstandsregels in winkels, OV, ...
En voor zover ik zie, wordt het hier toch nog wel goed nageleefd.
Pandora2 schreef:Hier bij ons in BE gaat het ook weer omhoog en wij hebben echt nog wel de mondmaskerplicht en afstandsregels in winkels, OV, ...
pien_2010 schreef:Nee hoor. Nederland is het zelf schuld en echt niet de jongeren. Hier is alles afgeschaft idem mondmaskertjes en niemand houdt zich nog ergens aan behalve enkele "gekken", zoals mijn man en ik.
Onze kleinkinderen zijn het zo ZAT dat zij......de jongeren iedere keer de schuld krijgen. Jongeren laten zich massaal vaccineren en echt heel veel jongeren hebben het zo zwaar gehad waaronder onze kleinkinderen.
Het heeft te maken met het beleid, het gemiep over de mondkapjes dus afgeschaft, het bijna niet meer overal gebruiken van de gel etc etc. En ook jongeren feesten weer. Maar ook heel veel ouderen. We doen het allemaal.
Linnie050 schreef:Ik vind het wel heel moeilijk allemaal.
Onze vakantie is nu 2x verschoven.
Staat nu voor oktober naar Gran canaria.
Was al geboekt voor de corona.
We zitten te denken het maar te annuleren en in Nederland te gaan.
40% zijn we dan zowiezo kwijt dan moet je zeg maar besteden.
Snap dat allemaal niet zo maar het zal wel.
Wij hebben 1 dochter van 4 jaar wil ook niet vast zitten in het buitenland.
Oktober Nederland waarschijnlijk geen mooi weer maar ja.
Mijn vriend kan helaas van april t/m september geen vakantie opnemen ivm het vis seizoen.
Dus we zitten vast aan het voor en najaar
besita schreef:Pandora2 schreef:Hier bij ons in BE gaat het ook weer omhoog en wij hebben echt nog wel de mondmaskerplicht en afstandsregels in winkels, OV, ...
Vooral Brussel ook weer -zoveel die niet willen vaccineren en schijt hebben aan de regels.. daar gaan ook de ZH cijfers weer naar buiten
En vandaaruit zal het zich weer als een olievlek verspreiden
Relaxed schreef:Janneke, dat gaat ook pas vanaf zaterdag in geloof ik. Ook zoiets, blijkbaar kan de ict van de overheid dit niet aan
idinn schreef:Het is natuurlijk wel makkelijk om jongeren de schuld te geven, terwijl die ondertussen het langst op vaccinatie wachten. Alsof die niet evengoed graag op vakantie zouden gaan. Ik ben halverwege de 30 en mijn 2e prik staat voor begin augustus. Wanneer zijn degene begin 20 wel niet pas aan de beurt.
Dat + delta variant + allemaal checken want 1 iemand bleek positief + merendeel bevolking vergeet nog afstand te houden = hoge cijfers.
Zuur voor je geplande vakantie? Ja! Maar dat risico was er, want pandemie. Wij kijken voorzichtig naar een vakantie in december, dichtbij Nederland.. maar boeken no way. En erop hopen, eigenlijk ook niet.
idinn schreef:Het is natuurlijk wel makkelijk om jongeren de schuld te geven, terwijl die ondertussen het langst op vaccinatie wachten. Alsof die niet evengoed graag op vakantie zouden gaan. Ik ben halverwege de 30 en mijn 2e prik staat voor begin augustus. Wanneer zijn degene begin 20 wel niet pas aan de beurt.
Dat + delta variant + allemaal checken want 1 iemand bleek positief + merendeel bevolking vergeet nog afstand te houden = hoge cijfers.
Zuur voor je geplande vakantie? Ja! Maar dat risico was er, want pandemie. Wij kijken voorzichtig naar een vakantie in december, dichtbij Nederland.. maar boeken no way. En erop hopen, eigenlijk ook niet.
Shenavallie schreef:Pandora2 schreef:Hier bij ons in BE gaat het ook weer omhoog en wij hebben echt nog wel de mondmaskerplicht en afstandsregels in winkels, OV, ...
Afhankelijk van de drukte doe ik hier ook nog steeds een mondkapje op in de winkel of op mijn werk. Bijzonder dat je daar inmiddels zelfs voor uitgelachen wordt (echt, er werd zelfs hardop over gepraat dat het toch niet meer hoeft - maar goed, zal de mentaliteit van de dorpskern wel zijn). Ben benieuwd hoe die lachers nu reageren met die stijgende aantallen.