Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:35

Hier bij ons in BE gaat het ook weer omhoog en wij hebben echt nog wel de mondmaskerplicht en afstandsregels in winkels, OV, ...
En voor zover ik zie, wordt het hier toch nog wel goed nageleefd.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:37

Echwel schreef:
baudyh schreef:
Nou deze piek in besmettingen zijn echt de jongeren hoor. Die ouderen die op vakantie gingen waren volledig gevaccineerd

Nope az vaccins pas deze week de 2de
En veel.anderen ook

Oh raar ik ging met de 60 tigers mee. ( ben het niet maar kreeg vanuit de zorg ( mantelzorger)voorrang) ik heb een maand terug de 2e al gehad. Verschillend per provincie denk ik

Oh ik weet al waarom. Bij AZ is de tussen tijd langer dan bij Pfizer
Laatst bijgewerkt door baudyh op 08-07-21 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:37

pien_2010 schreef:
Nee hoor. Nederland is het zelf schuld en echt niet de jongeren. Hier is alles afgeschaft idem mondmaskertjes en niemand houdt zich nog ergens aan behalve enkele "gekken", zoals mijn man en ik.
Onze kleinkinderen zijn het zo ZAT dat zij......de jongeren iedere keer de schuld krijgen. Jongeren laten zich massaal vaccineren en echt heel veel jongeren hebben het zo zwaar gehad waaronder onze kleinkinderen.
Het heeft te maken met het beleid, het gemiep over de mondkapjes dus afgeschaft, het bijna niet meer overal gebruiken van de gel etc etc. En ook jongeren feesten weer. Maar ook heel veel ouderen. We doen het allemaal.

En het EK voetbal :roll:
Zowel de overvolle stadions als alles daarbuiten
Volle kroegen met groot scherm , juichen , omhelzen , zuipen en feesten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:39

Pandora2 schreef:
Hier bij ons in BE gaat het ook weer omhoog en wij hebben echt nog wel de mondmaskerplicht en afstandsregels in winkels, OV, ...

Vooral Brussel ook weer -zoveel die niet willen vaccineren en schijt hebben aan de regels.. daar gaan ook de ZH cijfers weer naar buiten
En vandaaruit zal het zich weer als een olievlek verspreiden :(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:55

Ik vind het wel heel moeilijk allemaal.
Onze vakantie is nu 2x verschoven.
Staat nu voor oktober naar Gran canaria.

Was al geboekt voor de corona.
We zitten te denken het maar te annuleren en in Nederland te gaan.
40% zijn we dan zowiezo kwijt dan moet je zeg maar besteden.

Snap dat allemaal niet zo maar het zal wel.

Wij hebben 1 dochter van 4 jaar wil ook niet vast zitten in het buitenland.

Oktober Nederland waarschijnlijk geen mooi weer maar ja.
Mijn vriend kan helaas van april t/m september geen vakantie opnemen ivm het vis seizoen.
Dus we zitten vast aan het voor en najaar

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:58

Pandora2 schreef:

Afhankelijk van de drukte doe ik hier ook nog steeds een mondkapje op in de winkel of op mijn werk. Bijzonder dat je daar inmiddels zelfs voor uitgelachen wordt (echt, er werd zelfs hardop over gepraat dat het toch niet meer hoeft - maar goed, zal de mentaliteit van de dorpskern wel zijn). Ben benieuwd hoe die lachers nu reageren met die stijgende aantallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:02

pien_2010 schreef:
Nee hoor. Nederland is het zelf schuld en echt niet de jongeren. Hier is alles afgeschaft idem mondmaskertjes en niemand houdt zich nog ergens aan behalve enkele "gekken", zoals mijn man en ik.
Onze kleinkinderen zijn het zo ZAT dat zij......de jongeren iedere keer de schuld krijgen. Jongeren laten zich massaal vaccineren en echt heel veel jongeren hebben het zo zwaar gehad waaronder onze kleinkinderen.
Het heeft te maken met het beleid, het gemiep over de mondkapjes dus afgeschaft, het bijna niet meer overal gebruiken van de gel etc etc. En ook jongeren feesten weer. Maar ook heel veel ouderen. We doen het allemaal.

Niet alleen omdat dat ik nog “half” onder de jongeren val (eigenlijk niet) ben ik hier volledig mee eens.
Dus 30+ heeft niet in een kroeg naar de voetbal gekeken? Is niet naar wedstrijden van het EK gegaan? Is allemaal gevaccineerd? Ik ken heeeel wat mensen van die leeftijd niet gevaccineerd zijn, en die zich nog nooit aan ook maar een enkele regel hebben gehouden.
De discotheken zijn pas 2 weken open. Zullen daar besmettingen ontstaan? Jazeker. De controle kan nog veel en veel beter worden uitgevoerd en daar valt een hoop winst te behalen.

Had het kabinet niet zo dom moeten zijn om1 minuut na je vaccinatie uit te kunnen? JA. Daarnaast verliezen ze volledig hun geloofwaardigheid ermee.

Maar zeggen dat dit alleen door de discotheken komt? Ik kom ook berichten tussen dat de “ ouderen die hard werken nu niet naar hun vakantieland kunnen”. Gelukkig werken mensen tussen de 20-30 vaak niet, sommige ook zeker geen 60 uur per week en mogen hun dus blijkbaar niet “ iets leuks doen na anderhalf jaar”. Ik vind dit echt met een vingertje wijzen en andere mensen de schuld proberen te geven.

Kijk dan naar mensen die zich niet aan de maatregelen houden (dus de mensen die inderdaad met een valse QR code gaan, geen afstand bewaren in de supermarkt - stad - of desnoods met z’n 10en in de tuin zitten zónder afstand. Want ja - ook dat laatste is met 40+ net zo risicovol en we weten allemaal hoe snel het kan verspreiden, toch?

Face it - het is gewoon weer poedersuiker en voor iedereen. En niemand, niemand die weer maatregelen wil.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:08

Linnie050 schreef:
Ik vind het wel heel moeilijk allemaal.
Onze vakantie is nu 2x verschoven.
Staat nu voor oktober naar Gran canaria.

Was al geboekt voor de corona.
We zitten te denken het maar te annuleren en in Nederland te gaan.
40% zijn we dan zowiezo kwijt dan moet je zeg maar besteden.

Snap dat allemaal niet zo maar het zal wel.

Wij hebben 1 dochter van 4 jaar wil ook niet vast zitten in het buitenland.

Oktober Nederland waarschijnlijk geen mooi weer maar ja.
Mijn vriend kan helaas van april t/m september geen vakantie opnemen ivm het vis seizoen.
Dus we zitten vast aan het voor en najaar

Ik zou het laten staan.
Tegen die tijd zijn er nog meer mensen gevaccineerd en is het misschien gewoon code geel of groen.
En als de reisorganisatie annuleert, krijg je wel je geld terug.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:18

besita schreef:
Pandora2 schreef:

Vooral Brussel ook weer -zoveel die niet willen vaccineren en schijt hebben aan de regels.. daar gaan ook de ZH cijfers weer naar buiten
En vandaaruit zal het zich weer als een olievlek verspreiden :(

We waren in Brussel en daar is ook geen covid. :x

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:39

Nee al anderhalf jaar niet :x
Zijn ook moeilijk bereikbare mensen allemaal daar ..ze lezen geen kranten en kijken geen tv :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:39

Het is gewoon bewezen dat het grootste gedeelte besmettingen nu bij jongeren is. Was net nog op het journaal met een staatje erbij. En hoe zou dat nou toch komen :n Dat lopen ze niet op in de supermarkt. Het houdt gelijke tred met het openen van de clubs en het nachtleven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:42

Of valt en staat het toch met vaccineren ;)

Ook dat gaat samen he.
Ik word zo moe van groepen de schuld geven en nee ik hoor bij geen enkele groep die hierboven genoemd is :+

Janneke2

... ik ben eergisteren geprikt (2e AZ) en jawel hoor :
de qr code dat ik de disco in mag staat inmiddels op mijn telefoon.

Uiteraard ga ik dat niet doen, de disco niet en voor andere zaken houd ik de twee weken aan -
'maar er is besloten dat het wel zou mogen'.
Terwijl dat niet noodzakelijk is ('vertel de app dat-ie pas na 14 dagen de qr code geeft')
en de minister dit geweten moet hebben. (De virologen van het omt weten dit precies.)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Dat testen is ten eerste een schijnveiligheid, tussen je test en het evenement wat je bezoekt kan de covid tot uiting komen dat je wel besmettelijk bent. Daarnaast zijn er de jongeren die de campagne "dansen met Jansen" hebben gevolgd. Kun je het die kwalijk nemen? Aan de ene kant hadden ze kunnen weten dat er 2 weken wachttijd was, aan de andere kant, als het mag, waarom dan niet? Ze hebben er niet zoveel last van mochten ze corona krijgen, genoeg die dat voor lief nemen. Daarnaast heb je het gesjoemel met de toegangsbewijzen. Maar of dit alles de toename echt beinvloed? Buiten de klusters om denk ik van niet om eerlijk te zeggen. Ik denk dat het meer is dat een hoop andere versoepelingen een grotere rol spelen, want de 1,5 meter regel wordt met de andere versoepelingen overboord gegooid. Gezellig weer feestjes vieren thuis, ik geloof niet dat iedereen dan op 1,5 meter blijft. En zo met nog veel meer dingen. De jeugd niet, maar de ouderen ook niet. Maar die zijn grotendeels gevaccineerd, die kunnen het nog wel krijgen maar met Pfizer of Moderna ben je ook na een coronabesmetting nauwelijks nog besmettelijk voor anderen (zie https://nos.nl/artikel/2374959-amerikaa ... smettelijk). Dat de cijfers nu zo oplopen ligt in mijn ogen niet aan de jongeren, maar aan vrijwel de hele nederlandse bevolking. Het loopt alleen op bij de jongeren omdat de ouderen gevaccineerd zijn en zelf nauwelijks anderen kunnen besmetten, daardoor blijven die cijfers onder de ouderen lager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:43

Janneke, dat gaat ook pas vanaf zaterdag in geloof ik. Ook zoiets, blijkbaar kan de ict van de overheid dit niet aan :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:58

De jongeren zijn echt niet al massaal gevaccineerd. En zeker niet al 2 weken.
Die kunnen pas sinds 1.5 week afspraken maken en worden nu pas geprikt. Jansen is wel redelijk aan de gang sinds een week, maar dat werkt gewoon nog niet.

Maar er is gewoon duidelijk te zien dat de meeste besmettingen bij de jongeren liggen momenteel. Linksom of rechtsom.

Ze hadden de discotheken ect dicht moeten houden. Dat testen voor toegang is een flop. En ze hadden nooit moeten toestaan dat je gelijk mocht dansen met Jansen.

Ben blij dat wij op safe hebben gespeeld met de vakantie. Zullen eerdaags weer maatregelen en nieuwe kleurcodes komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:36

Het is natuurlijk wel makkelijk om jongeren de schuld te geven, terwijl die ondertussen het langst op vaccinatie wachten. Alsof die niet evengoed graag op vakantie zouden gaan. Ik ben halverwege de 30 en mijn 2e prik staat voor begin augustus. Wanneer zijn degene begin 20 wel niet pas aan de beurt.

Dat + delta variant + allemaal checken want 1 iemand bleek positief + merendeel bevolking vergeet nog afstand te houden = hoge cijfers.

Zuur voor je geplande vakantie? Ja! Maar dat risico was er, want pandemie. Wij kijken voorzichtig naar een vakantie in december, dichtbij Nederland.. maar boeken no way. En erop hopen, eigenlijk ook niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:39

Relaxed schreef:
Janneke, dat gaat ook pas vanaf zaterdag in geloof ik. Ook zoiets, blijkbaar kan de ict van de overheid dit niet aan :+

Ja, bespottelijk, he!

(Een uurtje na de prik hoorde ik dat ze zo verstandig waren om die vertraging van twee weken in te voeren - ik kreeg een uurtje na de prik geen qr, maar vandaag dus wel...)
(Als gezegd, ik doe er niets mee.)

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:40

Coderen is niet in een minuutje gedaan :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:42

idinn schreef:
Het is natuurlijk wel makkelijk om jongeren de schuld te geven, terwijl die ondertussen het langst op vaccinatie wachten. Alsof die niet evengoed graag op vakantie zouden gaan. Ik ben halverwege de 30 en mijn 2e prik staat voor begin augustus. Wanneer zijn degene begin 20 wel niet pas aan de beurt.

Dat + delta variant + allemaal checken want 1 iemand bleek positief + merendeel bevolking vergeet nog afstand te houden = hoge cijfers.

Zuur voor je geplande vakantie? Ja! Maar dat risico was er, want pandemie. Wij kijken voorzichtig naar een vakantie in december, dichtbij Nederland.. maar boeken no way. En erop hopen, eigenlijk ook niet.

Nou dit inderdaad. Het zou helemaal belachelijk zijn als gevaccineerden alles mochten en de rest niet.

En ja dat zeg ik inderdaad als volledig gevaccineerd.
We deden het samen maar nu toch maar niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:47

idinn schreef:

Mijn kleinzoon van 18 en kleindochter van 14 hebben al een afspraak hoor en zelfs later dan ze eigenlijk mochten omdat ze Corona hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:49

Ja een afspraak, maar dan zit die 2e prik er nu toch nog niet in? ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:50

Normaal hadden ze hem al gehad maar moesten nu wachten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:57

Tussen het maken van een afspraak en de eerste prik kan zomaar 3 weken zitten. En dan nog 6 weken tot de tweede.

En schuld aan de jongeren geven. Tja ze moeten het langste wachten ect ect. Dat is ook poedersuiker
Maar het feit blijft dat daar op dit moment de meeste besmettingen zijn en de grootste clusters in cafés en clubs. En dat doen ze niet expres, dat weet ik

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:43

Shenavallie schreef:
Pandora2 schreef:

Afhankelijk van de drukte doe ik hier ook nog steeds een mondkapje op in de winkel of op mijn werk. Bijzonder dat je daar inmiddels zelfs voor uitgelachen wordt (echt, er werd zelfs hardop over gepraat dat het toch niet meer hoeft - maar goed, zal de mentaliteit van de dorpskern wel zijn). Ben benieuwd hoe die lachers nu reageren met die stijgende aantallen.

Bijzonder triest als mensen je gaan uitlachen omdat je nog een masker draagt. Zegt natuurlijk veel over die personen zelf.

Ik zou het mij niet kunnen voorstellen dat hier (BE) zoiets gedaan wordt eens de mondmaskerplicht vervalt.
Maar goed, ik woon waarschijnlijk ook in het hol van Pluto ofzo :D Als ik in de corona topics sommige dingen lees, kan ik er mij echt geen voorstelling van maken dat dit hier ook zou gebeuren.
al woon ik maar op 12km van Brussel... :+