Gisteren was het idioot druk op de weg, zo voor het paasweekend. Ik was met paard en trailer onderweg en heb de file vermeden door binnendoor te rijden. Wel wat extra rotondes, maar alles beter dan optrekken-remmem op repeat of kilometers stapvoets rijden.
Alleen wat dan wel echt irritant is, is als mensen op de rotonde niet hun richtingaanwijzer gebruiken en gewoon afslaan, terwijl jij daar dus voor afremt, omdat je denkt dat ze op de rotonde blijven...
En als dat dan nog 1x gebeurt dan denk je nog, kan gebeuren, maar het gebeurde echt bij herhaling.
Zo ontzettend onhandig om een ander niet op jouw plannen te laten anticiperen...
Hier gisteren anderhalf uur onderweg geweest om thuis te rijden ja
pien_2010
Geplaatst: 18-04-25 14:21
Exitium schreef:
Wel in je opgeknapte mooie autootje.
luuntje
Geplaatst: 18-04-25 21:03
Marije elke keer knipperen in je auto kost €1,-. Althans dat vermoeden heb ik . Net naar Nieuwegein gereden en ook veel chauffeurs hun richtingaanwijzer niet zien gebruiken.
pien_2010
Geplaatst: 18-04-25 21:31
luuntje schreef:
Marije elke keer knipperen in je auto kost €1,-. Althans dat vermoeden heb ik . Net naar Nieuwegein gereden en ook veel chauffeurs hun richtingaanwijzer niet zien gebruiken.
Hahahahaha.....wij zeggen altijd, zo erg dat er geen licht op die auto zit.
Exitium
Geplaatst: 18-04-25 21:36
pien_2010 schreef:
Exitium schreef:
Wel in je opgeknapte mooie autootje.
Ja, wat prettiger was want eigen muziek en navigatie die ik weer kon zien en bedienen (heb 'm een tijd op snelwegen ontwijken gehad), maar dan nog is 3x reistijd niet goed voor m'n humeur
Marije_jiplover
Geplaatst: 18-04-25 21:57
luuntje schreef:
Wie kan mij zeggen wat er fout is gegaan? Gisteravond moest ik in een kleine plek achteruit fileparkeren. Bij mijn rijlessen heb ik geleerd dat je spiegel naast andere spiegel moest zetten en wanneer je spiegel ten hoogte van de achterbank was je moest draaien. Zo gezegd zo gedaan. Maar ik had een grote ruimte naast de stoep over.
Wat heb ik fout gedaan mbt de ruimte naast de stoep? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet weer zo'n grote ruimte krijg de volgende keer?
Grote ruimte naast de stoep over betekent dat je te vroeg hebt terug gedraaid.
En mogelijk heb je voor deze kleinere auto te laat ingedraaid aan het begin, ik heb geleerd in te draaien als mijn achterwiel ter hoogte van de achterkant is van de auto waar ik achter wil parkeren.
Spiegel bij achterbank als maat houden hangt erg af van hoelang je eigen auto is (hoeveel die uitsteekt na de achterwielen) maar ook hoelang de auto is waar je achter wil uitkomen. Staat daar een Panda of een Volvo V70, dat is een enorm verschil met de lengte achter de achterbank. Teveel variabelen dus.
Hoi je jouw achterwiel tov de achterkant van de andere auto aan, dan heb je altijd dezelfde maatvoering.
Laatst een filmpje gezien waarbij wanneer je eigen spiegels ter hoogte zijn van de spiegels van de andere auto je moet beginnen met indraaien. Op het moment dat je de auto die er achter staat volledig ziet in je linker buitenspiegel moet je terugdraaien. Voor mij werkt dit goed als ik niet te snel en slordig wil.
Gisteren wel een kleine ergernis over hoe weinig mensen vooruit kijken. Ik zit achter een bus (met nog 1 auto ertussen), en bussen stoppen nogal eens, en je weet zelfs waar. Maar het is ook allemaal nogal krap met veel uitritten en smalle stukjes. Dus ik stop vrij ver van te voren, want als ik helemaal aansluit tot de bus weet ik dat iemand ga blokkeren. Tot zover prima, en een paar bedankjes van de automobilisten die daardoor door konden.
Maar dan de mensen achter mij. Die schijnen niet te snappen waarom ik stil sta. Maar als je even vooruit kijkt dan zie je die bus toch ook? Ze zijn groot en geel, het is niet alsof het niet opvalt.
pien_2010
Geplaatst: 21-04-25 13:28
Hahahahaha "ze zijn groot en geel".
Roodvos
Geplaatst: 21-04-25 14:18
Shadow, misschien waren het toeristen? Hier zijn de bussen wel groot maar niet geel
Ik was zaterdag de ergenis in het verkeer. Ik wilde linksaf en reed, op de afbeelding hieronder, al op of voorbij de eerste pijl.
In plaats van de witte auto staat daar een lijnbus te wachten (groot dus) die rechtsaf moet.
Die rijdt ineens op en komt daarmee over mijn rijstrook. Heb je ineens het front van een bus recht voor je . Ik kon niet meer remmen op die afstand en wijk in reflex uit naar rechts. Waar ondertussen mijn achterligger bezig was mij te passeren. Met snelle reactie en enig getoeter kwamen we allemaal heelhuids weer op onze eigen rijstrook terecht.
Tja Roodvos dat zijn dingetjes die ons allemaal wel eens overkomen en gelukkig kwamen jullie allemaal met de schrik vrij. Zo'n bus heeft ne eenmaal een grotere draaicirkel nodig. Vaak is dat zo met ergenisjes. We zijn nooit allemaal altijd 100% alert.
Een bus en vrachtwagen hebben een grote draaicirkel. Probeer ik rekening mee te houden.
Helaas ook genoeg besturuders in een personenauto die bochten ruim nemen danwel afsnijden zodat je als tegemoetkomend verkeer geen kant op kan.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 24-04-25 19:10
pien_2010 schreef:
Hahahahaha "ze zijn groot en geel".
Een trein???
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 24-04-25 19:25
Ruimtelijk inzicht blijft moeilijk. Vandaag weer mooi voorbeeld in Nijkerk. Ik moet links en busje wil rechts. Als die oekel aan dat ronde ding voor hem gedraaid had en gezorgd had dat hij op tijd recht was had hij hem zo langs mijn bus kunnen sjoelen. Het was smal maar had gepast. Ik stond erop te wachten... maarja hij durfde niet. Tja, dan rijd ik wel op... ik kom allerlei paaltjes, hekjes, borden en lantaarnpalen tegen dus ik moet indraaien in zijn richting. Op 10 cm van zijn busje stop ik en toen moest ie toch echt een heel eind achteruit...
Sowieso drama daar. Omleiding met parkeerverbod wat massaal genegeerd wordt. Was mooi knutselen op de vierkante centimeter. Ik vind dat grappig... maar sommige collega's krijgen er wel stress van.