Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:59

Naja kan zijn dat ze proberen te pijlen hoe veel er mee gedaan is. Oftie veel in de hand is.

Voor het zelfde geld is het iemand die graag een jong paard wil maar geen zin heeft in zo een enorme neuroot waar je echt helemaal vanaf nul mee moet beginnen (halstertraining etc bedoel ik daarmee).

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:05

StalNollie schreef:
Een 2jarige dus die word dit jaar 2!!! Ja dat vind ik nogal een rare vraag ja

Ik vind het ook niet de meest logische vraag.

Voor mij zou het een minpunt en geen pluspunt zijn, als een ander daar al mee bezig is geweest met zo'n jong dier.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:19

Absolem schreef:
Naja kan zijn dat ze proberen te pijlen hoe veel er mee gedaan is. Oftie veel in de hand is.

Voor het zelfde geld is het iemand die graag een jong paard wil maar geen zin heeft in zo een enorme neuroot waar je echt helemaal vanaf nul mee moet beginnen (halstertraining etc bedoel ik daarmee).

Het betreft een atje waarbij in adv staat dat deze braaf en sociaal in de hand is netjes basis. Maar zo'n vragen snap ik omtrent opvoeding maar zadel/tuig/longe voor een 2jarige... Sorry maar dan ben ik ergens achter gebleven in de ontwikkeling dat we dot met 2jarige doen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:47

StalNollie schreef:
Absolem schreef:

Het betreft een atje waarbij in adv staat dat deze braaf en sociaal in de hand is netjes basis. Maar zo'n vragen snap ik omtrent opvoeding maar zadel/tuig/longe voor een 2jarige... Sorry maar dan ben ik ergens achter gebleven in de ontwikkeling dat we dot met 2jarige doen.

Ik zie ze helaas vaker voorbij komen. Bereden 2 jarige

Voor mij zou het ook een nadeel zijn en zou er zeker geen een kopen die op die leeftijd al bereden is.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 07:39

Amber_anne schreef:
Ik zie ze helaas vaker voorbij komen. Bereden 2 jarige

Voor mij zou het ook een nadeel zijn en zou er zeker geen een kopen die op die leeftijd al bereden is.

Dat zijn (hopelijk) paarden die in dat kalenderjaar 3 worden, zoals ik het begrijp wordt deze pony dit jaar 2, dus dat scheelt ook nog een hele hoop.

Ik heb nu een jonkie staan die pas in november geboren is, als je die in januari beleerd in het jaar dat die drie wordt is die dus eigenlijk nog maar net 2.
Beleer je in januari een paard die in maart geboren is, is die wel al bijna 3.

Zeker bij een Atje snap ik die vraag niet. Kon mij er nog iets bij voorstellen bij kwpn'ers die klaargemaakt zijn geweest voor hengstenkeuringen.

Amber_anne

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:14

Je hebt helemaal gelijk cobii heb ik verkeerd gelezen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:11

StalNollie schreef:

Dan moet hij nog nog 2 worden.. die van mijn vriendin wordt in oktober 3 en die noemen wij ook nog een 21/2 jarige.. geen 3 jaar.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:27

Brainless schreef:
StalNollie schreef:

Dan moet hij nog nog 2 worden.. die van mijn vriendin wordt in oktober 3 en die noemen wij ook nog een 21/2 jarige.. geen 3 jaar.

Nou is dit wel een uitzondering natuurlijk

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:16

Brainless schreef:
StalNollie schreef:

Maar ook daar leg je neem ik aan nog geen zadel op...

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:23

Absurd dat vroeg inrijden of beleren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:49

Anoeska27 schreef:
Maar ook daar leg je neem ik aan nog geen zadel op...

Heeft al wel speels een zadel opgehad.. zo ook een deken en bandages.
Heb ooit zelf eens een jong paard gehad die een beenwond had en die niks nada gewend was aan zijn benen, dat gaat mij niet nog eens overkomen, dus deze heeft al geleerd hoe alles voelt enz, dus je kan nu zonder problemen van alles met hem doen zonder dat hij over de zeik gaat.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:14

Over hoe jong een paard beleren zijn al veel topics, dus ik moet op mijn handen zitten om er niet op in te gaan, want dit topic gaat over marktplaats.
Er kan natuurlijk altijd weer een topic geopend worden over hoe vroeg of laat je met een paard kunt/moet beginnen.

Ik ben momenteel actief bezig met het zoeken naar leuke stekjes en plantjes op marktplaats. Maar krijg veelal het idee dat mensen gewoon niet willen verkopen. Stekjes gaan vaak voor €0,50 tot €2,00 ik check altijd of er meerdere advertenties zijn, want vind het zonde om maar voor 1 stekje te rijden als het niet direct in de buurt is. Maar er wordt structureel gewoon niet gereageerd, ik ga niet onder bieden, tenzij ik echt veel stekjes neem, dan vraag ik of ze er een mooie prijs van kunnen maken.

Er wordt veel gelezen, maar reageren, ho maar. Ik snap er niets van!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:02

Daphara wat irritant is dat

Zoek je bepaalde stekjes of ga je nog beginnen met een planten collectie. Je kan altijd een stekjes box kopen en laten verzenden dan heb je in een keer wat meer. Ik zit ook op meerdere planten Facebook pagina's waar veel wordt aangeboden

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:17

Zo en weer een baby shank verkocht naar België.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:25

Stempotloden worden massaal aangeboden op MP.
:')

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:35

Er heeft zonet een verkoper getracht ons op te lichten.
Via chat had mijn vriend een bedrag overeengekomen voor een landbouwwerktuig voor de tractor.
Vriend betaalt.Verkoper telt het geld en zegt dat ze een hoger bedrag overeengekomen waren.Wat niet klopt.
Vriend zegt dat hij het dan niet meeneemt en met mijn hulp maken we het werktuig terug los uit de hefarmen van de tractor.
De verkoper is ondertussen even zijn schuur in gegaan.
Hij geeft het geld terug en wanneer mijn vriend het nakijkt,merkt hij dat er 50€ is achtergehouden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:36

roxiie schreef:
Stempotloden worden massaal aangeboden op MP.
:')

Ik heb ook een collectors item! Maar ik hou hem zelf! :))

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:37

Merlen schreef:
Er heeft zonet een verkoper getracht ons op te lichten.
Via chat had mijn vriend een bedrag overeengekomen voor een landbouwwerktuig voor de tractor.
Vriend betaalt.Verkoper telt het geld en zegt dat ze een hoger bedrag overeengekomen waren.Wat niet klopt.
Vriend zegt dat hij het dan niet meeneemt en met mijn hulp maken we het werktuig terug los uit de hefarmen van de tractor.
De verkoper is ondertussen even zijn schuur in gegaan.
Hij geeft het geld terug en wanneer mijn vriend het nakijkt,merkt hij dat er 50€ is achtergehouden.

Oh... wat hufterig. Hoe reageerde de dief?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:16

Hij zei dat hij alles had terug gegeven en dat het waarschijnlijk gevallen was.Natuurlijk was er nergens een briefje van 50 te zien.
We hebben daarop onmiddellijk de politie gebeld en ons verhaal gedaan aan de telefoon.
Een half uurtje later arriveerden ze.De agenten keken buiten ook eerst goed rond.
De man werd gefouilleerd en er werd in de schuur gekeken.Daar lag echter zoveel zooi dat dit praktisch onbegonnen werk was.Zijn tractor werd ook bekeken.
Terwijl één agent nog in die tractor
aan het kijken is,vraagt de andere agente aan de verkoper om zijn paspoort te gaan halen.
Zij komt dan bij ons staan aan de rechterkant van onze tractor.
Terwijl de andere agent ook weer naar ons toekomt,gaat de agente enkele passen achteruit en ziet daar plots het verkreukeld briefje van 50 achter onze tractor liggen.
Dat briefje lag er een minuut eerder nog niet.
Dus terwijl wij en de 2 agenten even niet keken heeft de verkoper snel dat briefje daar op de grond gegooid.
Aangezien wij ons geld terug hadden werd er geen verder gevolg aan gegeven.De agenten hadden de verkoper wel door.
Waar er normaal 2 agenten komen voor zulke zaken,merkten we bij het wegrijden dat er nog een tweede combi achter het hoekje stond.Vermoedelijk is dit niet de eerste keer dat deze man in contact kwam met de politie.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:20

Zo wat een lef of niet dan!
Daar verspil je dan je tijd en energie aan. Zo jammer dat dit soort verkopers via marktplaats toch gewoon weer door kunnen met de volgende persoon oplichten

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:39

Wat een verhaal Merlen! Wel echt goed dat jullie de politie hiervoor gebeld hebben, sta je toch wat sterker met minde risico op escalatie. Fijn dat het is goedgekomen :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:42

Wauw wat slim van jullie! En wat een vieze rat is zo'n vent!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:45

Jeetje wat een toestand! Goed dat jullie het daar al opgemerkt hebben en de politie er bij gehaald zodat hij er niet mee weg is gekomen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:14

Aan de politie verklaarde hij dat hij al het geld de hele tijd netjes opgevouwen in zijn hand had gehouden.
Afbeelding
Niet waar dus als je het het bewuste briefje bekijkt.Al de briefjes hadden we net ervoor uit de bankautomaat gehaald.

(Ga nu het briefje in quarantaine leggen.Wie weet waar hij het gestopt had.)

Edit:Zijn tractor was ook verkocht en zou morgen opgehaald worden.Ik heb hem uit nieuwsgierigheid een bericht gestuurd met de vraag of hij nog steeds te koop stond en heb direct een reactie ontvangen dat hij nog beschikbaar was.Ik hoop dat hij die persoon die hem gekocht heeft ook niet oplicht.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 01:05

Merlen schreef:
Aan de politie verklaarde hij dat hij al het geld de hele tijd netjes opgevouwen in zijn hand had gehouden.
[ [url=m/bekdrW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet waar dus als je het het bewuste briefje bekijkt.Al de briefjes hadden we net ervoor uit de bankautomaat gehaald.

(Ga nu het briefje in quarantaine leggen.Wie weet waar hij het gestopt had.)

Edit:Zijn tractor was ook verkocht en zou morgen opgehaald worden.Ik heb hem uit nieuwsgierigheid een bericht gestuurd met de vraag of hij nog steeds te koop stond en heb direct een reactie ontvangen dat hij nog beschikbaar was.Ik hoop dat hij die persoon die hem gekocht heeft ook niet oplicht.

Ik wou bij je eerst getypt verhaal zeggen, ach wie weet per ongeluk uit z'n zak gevallen.
Maar toen bedacht ik mij, dan had hij voor een schone lei kunnen kiezen en zeggen, weten jullie wat ik weet zeker dat ik alles terug gegeven heb. Hier hebben jullie 50 uit mijn portomonee...

Maar met de foto van jullie erbij, overduidelijk een poging tot geld acchterhouden