Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:55

Je ontkomt er niet aan om bij elke buitendeur en open raam een hor te plaatsen.
Of inderdaad dan de klamboe bij je bed.

Ik lees ook wel eens van die stekkers met geluid wat zou moeten werken, maar geen idee of ze dat ook doen.
Ik wil ze niet omdat ik niet zeker weet of de huisdieren er geen last van hebben.

_Penotti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:00

Waarom hebben buienradar en weeronline zulk verschillend weerbeeld voor de komende 14 dagen?
Tenminste bij onze woonplaats.
Van 10 dagen 0 mm regen bij buienradar van wel 4,3 bij weeronline en diverse dagen rond de 2.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:02

Wij hebben zo'n stekker met citroengeur die we een uur voor bedtijd in het stopcontact doen. We hebben altijd het raam open. Daarnaast ventilator aan. Toen we alleen nog maar de ventilator hadden zaten we nog onder de bulten, maar met die stekker er bij lijkt het wel alsof ze versuft zijn ofzo want nu nergens meer last van!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:27

Stekkers zijn onzin. Muggen komen op de CO2 uit je adem af. Het enige wat helpt zijn klamboe - deet echt op elke cm2 van je blote huid of stoppen met ademen :7
Ventilator helpt inderdaad ook! Kunnen ze niet landen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:34

Blijkbaar niet, combinatie werkt bij ons top!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:49

Vitamine B1 gaan slikken! (Of multivitamine). Zit een stofje in wat muggen niet lekker vinden waardoor je niet meer geprikt wordt.

Andere vraag; hoe lang duurt het ongeveer voor een pakketje uit belgie om in nederland te komen atm? Maandag bericht gehad dat betaling ontvangen is en ze pakket op zouden sturen.. Ik zit er met heel veel ongeduld op te wachten :x

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:03

Desty schreef:
Stekkers zijn onzin. Muggen komen op de CO2 uit je adem af. Het enige wat helpt zijn klamboe - deet echt op elke cm2 van je blote huid of stoppen met ademen :7
Ventilator helpt inderdaad ook! Kunnen ze niet landen.

Stekkers??
Ik heb ze nu 3 jaar en woon op een boerderij.
Zoveel muggen, ongekend. En ook nog eens veel langer dan in een normaal huis omdat ze in een beter milieu verkeren zo o.a in de Kalverstal.

Maar ze werken echt!! Geen Mug in de slaapkamer.

Ik koop ze bij de Action.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:04

Captain schreef:
Blijkbaar niet, combinatie werkt bij ons top!

Bij mij.. werkt alleen die stekker al top!
Ben er ontzettend tevreden over.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:36

Hmm dan ga ik eens kijken naar zo'n stekker. Bedankt!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:42

Zo'n stekker is toch gewoon vergif? Lijkt me dat dat wel werkt ja :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:00

Schemerdier schreef:
Zo'n stekker is toch gewoon vergif? Lijkt me dat dat wel werkt ja :+

Nee hoor, ze zijn er wel met gif, maar de meeste werken met essentiële oliën. Ik gebruik zelf meestal de gifloze spray, maar in het echte hoogseizoen heb ik soms de spray met 40% deet nodig, maar dat is slechts 3-4x per jaar. De overige 4 maanden kan ik het gifloos af.

Ik reageer flink op muggenbulten, dus ik weet zeker dat het ze echt tegen houdt.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:39

Je hebt ook planten die antimug zijn, werkt ook :o

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:09

Zwanger worden! Sinds ik zwanger ben gaan ze naar mijn vriend ipv naar mij :D 8-)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:11

Ah, ik heb zo'n bakje dat warm wordt met blauwe rechthoekjes die je moet vervangen. Daar staat uitdrukkelijk op dat het schadelijk is voor alles en nog wat, dus dat lijkt me redelijk giftig :+

Daarvoor had ik een bakje dat ze moest elektrocuteren, maar dat werkte voor geen meter.

Iets puur met geur zou ik wel graag hebben, heeft iemand daar een voorbeeld van?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:11

Caira schreef:
Zwanger worden! Sinds ik zwanger ben gaan ze naar mijn vriend ipv naar mij :D 8-)

Ja nu heb je een interne bloedzuiger. :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:15

Captain schreef:
Caira schreef:

Ja nu heb je een interne bloedzuiger. :+

Als het nou ook nog vet zuigt :+ maar liever deze bloedzuiger dan die andere <3

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:03

Caira schreef:

Dan zijn het inderdaad niet meer de muggen die je 's nachts wakker houden. :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 00:25

fohadie schreef:
Hoe werkt dat bannen eigenlijk op Bokt? Aangezien er een Bokker is die steeds opnieuw een account aanmaakt nadat ze geband is? Ik dacht dat het per ipadres ging, maar blijkbaar niet. Dit is al het zoveelste account.

En nee, ik ga niet in dit topic zeggen om wie dit gaat. En ja, is gemeld bij de mods.

Pfff, en volgens mij is ze weer terug. Telkens in het weekend maakt ze opnieuw een account aan nadat ze permanent is geband _-:( Te herkennen aan de schrijffouten. Ik wacht nog op 1 woordje, dan weet ik zeker dat zij het weer is.en zal ik weer temmen.
6 accounts in een maand tijd. Zucht... Je zou daar toch iets mee moeten kunnen? Ik bedoel, ze blijft nieuwe accounts aanmaken en de Mods blijven haar bannen. Bestaat er net iets waarmee je iemand permanent band en dat degene gewoon geen toegang meer krijgt op Bokt?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:09

fohadie schreef:
fohadie schreef:
Hoe werkt dat bannen eigenlijk op Bokt? Aangezien er een Bokker is die steeds opnieuw een account aanmaakt nadat ze geband is? Ik dacht dat het per ipadres ging, maar blijkbaar niet. Dit is al het zoveelste account.

En nee, ik ga niet in dit topic zeggen om wie dit gaat. En ja, is gemeld bij de mods.

Pfff, en volgens mij is ze weer terug. Telkens in het weekend maakt ze opnieuw een account aan nadat ze permanent is geband _-:( Te herkennen aan de schrijffouten. Ik wacht nog op 1 woordje, dan weet ik zeker dat zij het weer is.en zal ik weer temmen.
6 accounts in een maand tijd. Zucht... Je zou daar toch iets mee moeten kunnen? Ik bedoel, ze blijft nieuwe accounts aanmaken en de Mods blijven haar bannen. Bestaat er net iets waarmee je iemand permanent band en dat degene gewoon geen toegang meer krijgt op Bokt?

Ik vraag mij werkelijk af hoe iemand dit bijhoudt.

Als jij morgen geband word heb ik dat echt niet door. Als je overmorgen terugkomt als pietje heb ik dat nog minder door. :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:09

Als iemand steeds oude topics omhoog haalt voor een oneliner, vol met schrijffouten en steeds aanvallend reageert dan valt dat op. Ook altijd in het weekend een account aangemaakt. Dan gaat er bij mij een belletje rinkelen.

Bij anderen zal het me ook niet opvallen hoor, maar deze is hardnekkig zullen we maar zeggen. :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:40

Kan je ook voorkomen dat iemand op whatsapp berichten uit je chat verwijderd?
Er is een truuc met de back-up, maar dan ben je alles wat daarna is binnengekomen kwijt. Dat zoek ik niet.

Ik heb iemand die ook berichten in het verleden verwijderd, dus ik zou eigenlijk willen voorkomen dat dat nog kan. Maar dat kan zeker niet?
Ik maak nu van alles screenshots, maar dat is ook niet echt houdbaar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:42

Waarom wil je dit? Heb je de berichten echt ergens voor nodig? Schakel dan over naar een ander medium. Anders gewoon laten gaan?

Ik denk niet dat je er wat aan kunt doen nee helaas

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:45

eilleen333 schreef:
Kan je ook voorkomen dat iemand op whatsapp berichten uit je chat verwijderd?
Er is een truuc met de back-up, maar dan ben je alles wat daarna is binnengekomen kwijt. Dat zoek ik niet.

Ik heb iemand die ook berichten in het verleden verwijderd, dus ik zou eigenlijk willen voorkomen dat dat nog kan. Maar dat kan zeker niet?
Ik maak nu van alles screenshots, maar dat is ook niet echt houdbaar.

Zit er letterlijk iemand op jouw telefoon dingen te verwijderen of bedoel je mensen met wie je een gesprek hebt? Gestuurde berichten verwijderen kan maar een bepaalde tijd voor zover ik weet. Er komt dan altijd te staan *dit bericht is verwijderd*

Edit: even gecheckt. Oude berichten in chats kun je alleen voor jezelf verwijderen. Ik denk dat ik niet snap wat je bedoelt?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:37

Of er gezonde kant en klare ontbijtshakes bestaan? Ik ben echt een slechte ontbijter en dat zou voor mij echt een uitkomst zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:26

Er zijn wel van die smoothies met havermout te koop