Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:12

Wow dat vind ik echt niet netjes. Zou hem een tikkie sturen van de benzinekosten.
Niet dat hij die gaat betalen, maar toch.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:22

ow wauw, ik ben echt niet moeilijk. Maar als ze het op deze manier zouden spelen, zou ik er bijna familie ruzie voor over hebben. Hier zou inderdaad een tikkie heen gaan (tenzij hij ook dingen voor mij betaald zou hebben/heeft).
En de volgende keer is het antwoord nee, op de vraag of hij die mag lenen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:36

Poekkie schreef:
Maar hebben dat soort kleine activiteiten makkelijk sponsors? Ik heb geen idee, vind alleen dat de organisatiekosten ergens wel vergoed zouden moeten worden.

Hier in het dorp wel hoor.
Als ik het bedrijventerrein afloop heb ik in een dag genoeg geld voor een sponsorloop :=

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:38

Sky_As schreef:
ow wauw, ik ben echt niet moeilijk. Maar als ze het op deze manier zouden spelen, zou ik er bijna familie ruzie voor over hebben. Hier zou inderdaad een tikkie heen gaan (tenzij hij ook dingen voor mij betaald zou hebben/heeft).
En de volgende keer is het antwoord nee, op de vraag of hij die mag lenen.

Of ja, hij mag best de auto lenen, maar eerst €40-80 (wat een volle tank kost) aftikken, kan hij daarna bij inleveren en met tankbonnetje weer terugkrijgen :+

En de eerste keer natuurlijk hoger bedrag ivm nog uitstaande rekening

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:40

Selina schreef:
Wow dat vind ik echt niet netjes. Zou hem een tikkie sturen van de benzinekosten.
Niet dat hij die gaat betalen, maar toch.

Dan zou ik het verrekenen met komende (verjaardags)cadeau's ofzo. Bij mijn auto is lege tank ca. 50 liter à ca. 2 euro p. liter benzine = ca. 100 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:43

Zo, dat broertje had echt ruzie met mij en ik ging daar ook niet mee akkoord. Dat gaat hij echt wel terugbetalen, achterlijke debiel :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:49

Oh hij gaat het ook wel terug betalen, wees maar niet bang }>

Ik voelde mij vooral echt even heel naïef dat ik er zo makkelijk ingetrapt was :') _O-

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:50

Mijn broertje deed dat vroeger ook. 2 Dagen voor hij moest afrijden voor zijn vrachtwagen, rijbewijs kwijt. Dus met spoed een nieuw rijbewijs aanvragen. Ik heb hem dat "geleend", wetende dat je dat geld nooit terug ziet.
Uiteraard vond hij zijn rijbewijs een dag na het behalen van zijn groot rijbewijs, maar goed, na een tijdje was het een leuk verhaal.
Helemaal leuk werdt het toen we er na een paar weken achter kwamen dat hij het geld bij mij, bij mijn moeder, en bij mijn vader geleend had...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:55

Utixo schreef:
Mijn broertje deed dat vroeger ook. 2 Dagen voor hij moest afrijden voor zijn vrachtwagen, rijbewijs kwijt. Dus met spoed een nieuw rijbewijs aanvragen. Ik heb hem dat "geleend", wetende dat je dat geld nooit terug ziet.
Uiteraard vond hij zijn rijbewijs een dag na het behalen van zijn groot rijbewijs, maar goed, na een tijdje was het een leuk verhaal.
Helemaal leuk werdt het toen we er na een paar weken achter kwamen dat hij het geld bij mij, bij mijn moeder, en bij mijn vader geleend had...

en jullie hebben nog contact met je broertje?

Wow, iedere keer als je denkt dat het niet gekker kan.....
Nu zou mijn broertje echt nooit zo iets doen. Maar als ik zou weten dat hij wil lenen, maar niet terug betaalt, zou hij het echt niet krijgen. Gewoon om principe kwestie. Als hij het echt nodig heeft (omdat hij bijvoorbeeld krap zou zitten door omstandigheden), zou hij het "krijgen".
(maar dit zou niet gelden op het moment dat er geld verdwijnt naar in mijn ogen nutteloze dingen, zoals bijvoorbeeld roken)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:01

Utixo schreef:

Neeeeee :wow: :')

Soms vraag ik mij echt af waarom ik zo ontzettend netjes ben.
Ze zeggen wel dat misdaad niet loont, maar als je toch op tv hoort wat een geld mensen binnen harken met oplichting etc :oo

Maar ja, ik ben netjes opgevoed en heb empathie, dus ik verdien mijn eigen geld :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:26

Ik denk dat een oplichter ook vindt dat die zijn eigen geld verdiend :Y)

Die moet er immers ook moeite voor doen en er is best wel een afbreukrisico :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:35

:') dat is waar :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:54

Ik heb ook wel eens een auto geleend omdat mijn tank leeg was :') maar ik zei dat ook gewoon, haha. 'Mag ik jouw auto lenen, mijn tank is leeg en kan niet tanken nu.'

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:06

Ja hoor, gewoon contact. Gelukkig is hij inmiddels ouder en wijzer. Hij was ook niet gierig, hij vond zichzelf vooral heel slim. Maar als hij iemand kan helpen met zijn laatste euro doet hij het ook nog wel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:11

MyWishMax schreef:
Ik heb ook wel eens een auto geleend omdat mijn tank leeg was :') maar ik zei dat ook gewoon, haha. 'Mag ik jouw auto lenen, mijn tank is leeg en kan niet tanken nu.'

Maar dan hoop ik wel dat als je de tank van een ander volledig leegrijdt daar voor betaald (evt later)?
Iedereen mag mijn auto lenen en voor een ritje van 50 km vraag ik echt geen geld, maar als iemand mijn auto helemaal leegrijdt ben ik daar niet blij mee.
Mijn auto loopt zeer onzuinig en er gaat voor 150E benzine in :+

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:22

Wij hebben zelf geen auto en mogen de auto van mijn schoonouders gebruiken als we een auto nodig hebben. Die wonen hier in de straat.
Bij ons is het standaard grapje als we de auto hebben gebruikt:"de auto staat er weer, jullie moeten wel even tanken" :D

Maar we hebben hem nog nooit met lege tank terug gezet. Ik denk dat het lenen dan heel snel klaar is, haha.
We eten wel vaak de dropjes op die mn schoonmoeder altijd in de auto heeft liggen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:26

Mijn ouders willen nooit dat ik tank als ik de auto leen. Als ik het wel doe dan storten ze gewoon geld op mijn rekening wat vaak meer is dan het getankte bedrag. :=

Maar mijn vader heeft bijvoorbeeld altijd handcreme in de auto (die hij van mijn moeder jat haha). En die was op, dus toen kocht ik daar een nieuwe van. Ja was maar 60 cent ofzo, maar het gaat meer om het gebaar van dankbaarheid dan om het geld.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:36

Mijn moedere wil niet dat ik betaal voor de benzine die ze voor mij verrijdt dus ik zorg dat haar voorraad kauwgom, drop, extra pure chocolade etc royaal wordt aangevuld en kook uitgebreid voor haar. :)
De keren dat ze zover moet rijden voor mij dat ze wel een vergoeding vraagt krijgt ze die alsnog plús de uitgebreide maaltijd en het lekkers.
Maar dat is zeer zeldzaam en gaat eigenlijk alleen op als ik bijvoorbeeld een hond koop ofzo, niet voor kleine dingetjes.
Vind ik ook niet meer dan normaal om dat soort dingen te doen, ze steekt niet alleen brandstofkosten etc in mij op dat moment maar ook veel tijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:36

Als ik mijn auto uitleen aan mijn vriendin ofzo die ergens heen moet en haar auto is niet bruikbaar, dan vind ik geen probleem dat zij niet tankt.
Als mijn kinderen mijn auto lenen hoeven zij ook geen benzine te betalen, maar als iemand mijn auto leent en hem leeg terug zet baal ik wel.
Helemaal als er niet gemeld wordt dat hij (bijna) leeg is, dan moet ik eerst ergens gaan tanken (woon buitenaf) voordat ik weg kan.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:37

Mijn zus heeft het niet altijd heel ruim met geld en het komt wel eens voor dat er door iets on verwacht geen geld is voor boodschappen.

Appt ze me dat ze in de problemen zit en niet uitkomt deze maand wat ze nou moest doen. Heb toen eerste instantie een boodschappen tas afgelevert met eten en gevraagd wat ze nog nodig had. Uiteindelijk had ze nogal zielig verhaal over hoe ze niet uit kwam en dat er nog een rekening ergens open stond. Dus ik geef haar 150 euro om haar uit de brand te helpen. En ik heb het ook niet ruim.

Bleek er geen rekening open te staan maar had ze red dead redemption 2 gekocht voor de playstation. Voelde me toen wel even genaaid. :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:39

alice0cullen schreef:
Mijn zus heeft het niet altijd heel ruim met geld en het komt wel eens voor dat er door iets on verwacht geen geld is voor boodschappen.

Appt ze me dat ze in de problemen zit en niet uitkomt deze maand wat ze nou moest doen. Heb toen eerste instantie een boodschappen tas afgelevert met eten en gevraagd wat ze nog nodig had. Uiteindelijk had ze nogal zielig verhaal over hoe ze niet uit kwam en dat er nog een rekening ergens open stond. Dus ik geef haar 150 euro om haar uit de brand te helpen. En ik heb het ook niet ruim.

Bleek er geen rekening open te staan maar had ze red dead redemption 2 gekocht voor de playstation. Voelde me toen wel even genaaid. :o

Nee joh :oo

Dan heb ik liever dat mijn broertje mijn auto met een lege tank terug zet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:45

alice0cullen schreef:

Ik ben even blij dat niet enkel mijn familie zo is :') Nee maar, dit vind ik zelfs niet meer gierig. Dit is gewoon oplichting. Bewust een leugen vertellen om jou te verrijken op de kap van een ander.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:49

Mijn familie voelt echt zo normaal na dit soort verhalen :')
Nou heb ik eigenlijk nog nooit geld gegeven aan een familielid of vriendin. Maar na dit soort verhalen wil ik dat ook niet denk ik haha.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:22

Ach ja ik ben wel wat gewend met haar, dezelfde zus die bij een verhuizing van haar spullen drie hoog zonder lift naar volgende flat vier hoog zonder lift, niet alleen niks had ingepakt toen we daar kwamen, zei dat ze na 8 uur werk zei ik ga wel even broodjes en drinken halen. Wij dus door met vier man, komt ze terug had ze alleen voor zichzelf gehaald :'). Ging ze midden in de kamer op een stoel zitten en het op eten terwijl ze te beroerd was 20 euro te betalen om het behang er af te stomen en we dit dus met de hand moesten doen. Wij behang krabben en ze zat daar te eten. :=

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:32

alice0cullen schreef:
Ach ja ik ben wel wat gewend met haar, dezelfde zus die bij een verhuizing van haar spullen drie hoog zonder lift naar volgende flat vier hoog zonder lift, niet alleen niks had ingepakt toen we daar kwamen, zei dat ze na 8 uur werk zei ik ga wel even broodjes en drinken halen. Wij dus door met vier man, komt ze terug had ze alleen voor zichzelf gehaald :'). Ging ze midden in de kamer op een stoel zitten en het op eten terwijl ze te beroerd was 20 euro te betalen om het behang er af te stomen en we dit dus met de hand moesten doen. Wij behang krabben en ze zat daar te eten. :=

Wow, dat is wel heel erg :oo
Toen ik een paar jaar geleden moest verhuizen, had ik het absoluut niet breed (zat toen in de bijstand).
Maar ik zorgde wel dat diegene die kwamen helpen niets tekort kwamen.
Zakken met bolletjes, verschillende soorten beleg en koffie, thee en fris moet er toch vanaf kunnen.