Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:50

En wat jij nu benoemt Cer, is dus precies wat er speelt bij mij en mn scharrel/FWB. En ik wist het al wel, maar stak mn kop in het zand..

Ongeacht of je ermee om kunt gaan, verdien je ook niet dat iemand op zo'n manier gebruik van je maakt en je manipuleert, want dat is toch wat er een beetje gebeurd op de momenten dat hij 11x gaat bellen en zegt zich zorgen om je te maken. Hij weet dat hij je daarmee bespeelt en het gevoel geeft dat hij om je geeft. Zal hij vast ook wel doen, maar niet op de manier als de vrouw van zn leven.

Cer

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:56

Ach, been there done that, zeg maar :')
maar rationeel bedenken is makkelijker als je gevoel uitschakelen..

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:56

Cer, dat sprankje hoop is er zeker ja. Ik wil het niet, maar toch is het er :+ Maar hij is verandert en hij doet anders, wil ik settelen for less? Nee ook dat niet... Fwb heb ik op zich vrede mee, maar niet alleen op de momenten dat het hem uit komt. En daar heb ik dan weer géén voldoening aan. Vandaar de continue twijfels.

Ik heb het leuk gehad gister en daar ook geen spijt van, ik voel me niet rot of gebruikt als dit het zou zijn van zijn kant. Ik heb een inspirerend persoon ontmoet en vanaf hier zien we wel verder.

Fwb geef ik gewoon even wat minder aandacht, misschien gaat hij dan wel een tandje harder werken en belanden dingen op zijn pootjes, misschien niet. Maar na gister er wel weer achter gekomen dat hij écht niet de enige op de wereld is. En dat is wel een leuke constatering.

Maakt wel dat ik vandaag wat moeite heb om me te concentreren op werk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:58

Hem een tandje harder zijn best laten doen is altijd goed, moet niet altijd van 1 kant komen.. :n

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:03

Dat heb ik dus ook al meerdere malen aangegeven. Maar dan zegt hij jij zit met je dochter dus jij moet aangeven wanneer je kan/wil. Snap ik ook wel, maar maandagavond heb ik bijvoorbeeld heel duidelijk de opening gegeven dat ik dinsdagavond/nacht ook zonder dochter zit en dan hapt hij niet (want ik twijfelde nog of ik Tinderman door wilde laten gaan). Dat laatste was ook wel bevestiging voor mij om gewoon lekker wat met Tinderman af te spreken. En dan vervolgens op dinsdagavond om 10 uur heel vaak bellen en de volgende ochtend aangeven dat hij wel bij me had willen slapen 8)7 . Anderzijds geloof ik ook wel dat hij daar totaal niet over nadenkt, plannen is sowieso niet echt zijn ding zullen we maar zeggen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:04

Cer schreef:
Ik denk dat LF stiekem toch hoop dat FWB bijdraait en voor haar kiest als de vrouw van zn leven... En FWB doet precies dát om die hoop hoog te houden :j
vervolgens zit ze op de reservebank en viert hij zn feestje... Als je dat wil en aankunt, is daar niks mis mee. En zo niet, dan kan je altijd nog afscheid nemen.. maar denk niet dat ie bijdraait... dan had ie dat al 100x kunnen doen..

Dat denk ik, maar ik ken de beste jongen niet.. :)

Yup, been there.. :j

En dan toch weer dat sprankje hoop als het contact opeens weer van hem uitkomt.. ;) En daarna gaan ze weer net zo vaag doen. Je hebt er niks aan!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:09

Gewoon verder gaan LF. FWB draait niet bij. Reken er maar niet op. Hoe stom ook.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:12

ja en als ie straks wel de vrouw van zn leven tegenkomt kan jij aan de kant onder het mom van "ja maar hee, wij waren slechts FWB, kon je weten toch"..

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:13

Precies...

Als iemand je echt wil doet hij er alles wel voor.

En ik trap er ook vaak genoeg in hoor!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:53

Gelukkig zit mijn FWB toch net wat anders in elkaar. geen hoop geven, eerlijkheid en duidelijkheid qua afspraken,
ook is het hem niet om het fysieke te doen en heeft hij veel respect voor mij en mijn gevoelens.
We appen vanaf begin januari een paar keer per dag/nacht dagelijks en soms hele lange serieuze gesprekken of geinige dingen.
Hij reageert ook altijd direct op mijn berichtjes en stuurt zelf veel :D

Sterker nog als we iets fysiek afspreken heeft hij zelf last van schuldgevoelens, bang voor mijn gevoelens of dat hij fysiek misbruik van mij maakt.
Daarom hield hij eerst de boot af qua afspreken, nu weer een paar keer afgesproken en aangegeven dat ik het fysieke deel goed kan scheiden.
Ik heb alleen aangegeven dat ik niet wil knuffelen, dat wil hij wel altijd graag...maar dan kan ik in mijn koppie niet verwerken.

We hebben allebei niets anders lopen, dus voor nu prima, mocht hij of ik iemand serieus gaan daten dan stopt het fysieke gedeelte.

Dus ik denk dat het zo wel kan werken en ik heb geen hoop op een relatie, al kunnen we
echt heel goed samen op alle vlakken,
maar toch het leeftijdsdingetje van zijn kant denk ik... al zal hij dat niet tegen mij zeggen.
Maar ik heb gezegd dat ik heel goed begrijp dat hij zijn toekomstbeeld anders ziet.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:56

Lastige situatie LF, snap dat je het lastig vind.. ik zou je date van Tinder gewoon een kans geven en kijken wat eruit komt.

Ik had van de week gevraagd hoe snel jullie je nummer gaven, nou die avond had ik m'n nummer gegeven aan een jongen waar ik al een paar dagen mee praatte. Alleen ik begon mevheel snel al een beetje te irriteren, vervolgens kwam de druppel van de week toen ik compleet gestalkt werd (27 berichten in een uur) omdat ik even geen zin had om te reageren.. dus gelijk afgekapt, uitgelegd hoe of wat, via Whatsapp, toen bleef hij doorgaan, meerdere appjes met sorry het was niet zo bedoeld blablabla, vervolgens geblokkeerd want was blijkbaar niet duidelijk dat ik had gezegd dat ik het niet zag zitten. Toen ging hij verder via Tinder, daar nog een laatste keer uitleg gegeven, en toen ontmatcht want er kwamen echt zulke bullshit reacties uit op wat ik zei. Dus daar ben ik ook weer vanaf en gelukkig op tijd achter gekomen voordat ik wat had afgesproken :')

Nu lekker verder appen met een andere match hier uit de buurt :) leuke gesprekken tot laat, ook over helemaal niks, en we kijken wel wat ervan komt haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:59

listiglistje schreef:
Gelukkig zit mijn FWB toch net wat anders in elkaar. geen hoop geven, eerlijkheid en duidelijkheid qua afspraken,
ook is het hem niet om het fysieke te doen en heeft hij veel respect voor mij en mijn gevoelens.
We appen vanaf begin januari een paar keer per dag/nacht dagelijks en soms hele lange serieuze gesprekken of geinige dingen.
Hij reageert ook altijd direct op mijn berichtjes en stuurt zelf veel :D

Sterker nog als we iets fysiek afspreken heeft hij zelf last van schuldgevoelens, bang voor mijn gevoelens of dat hij fysiek misbruik van mij maakt.
Daarom hield hij eerst de boot af qua afspreken, nu weer een paar keer afgesproken en aangegeven dat ik het fysieke deel goed kan scheiden.
Ik heb alleen aangegeven dat ik niet wil knuffelen, dat wil hij wel altijd graag...maar dan kan ik in mijn koppie niet verwerken.

We hebben allebei niets anders lopen, dus voor nu prima, mocht hij of ik iemand serieus gaan daten dan stopt het fysieke gedeelte.

Dus ik denk dat het zo wel kan werken en ik heb geen hoop op een relatie, al kunnen we
echt heel goed samen op alle vlakken,
maar toch het leeftijdsdingetje van zijn kant denk ik... al zal hij dat niet tegen mij zeggen.
Maar ik heb gezegd dat ik heel goed begrijp dat hij zijn toekomstbeeld anders ziet.

En toch denk ik dat dit dus op langere termijn als fwb niet gaat werken.. Fwb werkt imo alleen maar als je er allebei hetzelfde instaat en er aan beide kanten géén gevoelens zijn.. Bij jou zijn er duidelijk meer gevoelens, zoals ik het lees.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:23

Dat hele 'gevoelens' dingetje blijft een lastig iets. We zijn allemaal mensen met gevoelens (anders waren we wel emotieloze robots..). Als je met een man/vrouw omgaat en intiem bent, dan kan het haast niet anders dan dat er altijd in meer of mindere mate gevoelens zijn. En volgens mij zijn we, heel menselijk, geneigd om ons te hechten aan de mensen waar we regelmatig mee om gaan en juist aan degenen waarmee we intiem zijn.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er echt 0 gevoelens in het spel zijn in dergelijke constructies. Wellicht wel bij een ONS, maar bij een scharrel of FWB geloof ik daar niet zo in. Niet dat dat erg is trouwens, want vind niet dat we gevoelens of emoties moeten uitgummen. Maar eigenlijk zit er dan in elke constructie een punt waarop blijkt dat iets niet werkt. Want relaties gaan over en je blijft verdrietig achter of een FWB gaat verder en je blijft verdrietig achter.

We maken het onszelf weleens moeilijk denk ik door allerlei eisen aan een relatie en de vormgeving ervan te geven. Zolang 2 mensen elkaar graag zien en beiden het op dat moment leuk hebben en eens zijn met welk (of geen) labeltje erop zit, is het goed voor hun toch? Maar dat biedt nooit garantie voor hoe het zich ontwikkelt en dat het evt. uit elkaar groeit en een of beiden verdrietig achterblijft.

Geen idee wat ik met deze post wil. Meer een hersenspinsel denk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:28

Klopt hoor, ik had dat ook met die laatste fwb, we hadden dagelijks contact, over vanalles en nog wat.. Verliefd ben ik nooit geweest, moest ook niet denken aan een relatie met hem, maar het contact en de dingen die we deden (ook buiten seks om dus :+ ) vond ik echt leuk. Toen hij serieuze date kreeg liet hij het echter behoorlijk afweten en daar ben ik tot de dag van vandaag nog steeds pissig over.. Dat het contact dan verandert is helemaal logisch, maar hij liet me barsten en veranderde in een ongeïnteresseerde hork, duurde alleen ff voor ik dat inzag. :+
Ondertussen is ie nog steeds single en kom ik hem op Tinder weer tegen, gestrand dus blijkbaar, maar mij is ie kwijt :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:34

Relaxed hij is heel leuk en ik geef ook om hem, maar verliefd op dit moment: Nee....
Dat kan ik heel goed scheiden in mijn hoofd, maar dan moet het niet te knuffelig en gezellig in het echt worden (samen leuke dingen doen), want dan krijg ik wel gevoelens.
Dus doen we dat ook niet, duidelijk afspraken over gemaakt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:40

Jibbl kan me er alleen maar in aansluiten. Labeltjes maken het gewoon lastiger want wanneer noem je wat? Ik ken mensen die alles behalve samenleven niet zien als relatie maar dan als vriendschap plus, mensen die samenwonen maar zichzelf geen relatie vinden hebben. Maar ook mensen die elkaar bij wijze van maar een keer per maand zien maar wel vinden dat ze een relatie hebben. Dus ja zeg het maar.

Ik ben gestopt met etiketjes plakken en vragen naar etiketjes bij mensen. Voegt namelijk niks toe. Relaties en huwelijken kunnen stranden als een van de twee uitstapt om welke reden dan ook(wel gemerkt dat dat idd zelfs na 27 jaar kan gebeuren), idem voor gewone vriendschappen en alles wat daar tussenin zit.

En dan de volgende vraag wat zijn gevoelens? Is dat de vlinders die je alleen als puber normaal alleen hebt en die een chemische onbalans zijn in de hersenen? En dat gegarandeert verdwijnt als de chemie weer stabiel is? Of is dat iemand graag mogen en verdriet hebben gevoel van missen als die persoon wegvalt om welke reden dan ook? En groeit dat langzaam? Of weer iets anders?

En moet je voor iedereen altijd dezelfde gevoelens hebben of kan de intensiteit per persoon verschillen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:44

Nou die echte vlinders heb ik volgens mij nog nooit gehad, sowieso niet dat ik hoteldebotel op iemand was ofzo :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:51

Ik ook niet dus :+ maar heb ook nooit een muziek idool gead waar ik voor in katzwijm viel. Ben daarin kennelijk wat nuchterder in. Voor mij zijn gevoelens iets wat langzaam aan groeit en meer een vorm van gemis als die persoon zou wegvallen. Iemand waar ik me voor doodvecht als het nodig is. Waar ik graag bij in de buurt ben maar niet ten koste van alles. En die ik volledig vertrouw en voor door het vuur ga. Vooral die laatste twee is voor mij iets dat heel veel tijd nodig heeft. :j

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:03

Bij veel exen denk ik achteraf, ik ben nooit verliefd geweest. Of het was maar van korte duur dan, want over de breakups nooit echt rouwig om geweest. Op fwb heb ik me wel hopeloos verliefd gevoeld, zeker toen een paar keer de deur keihard werd dichtgesmeten kwam dat me hard aan. Ik wist me even geen raad meer. En laatste tijd ook vaak de gedachte: kan me moeilijk voorstellen dat ik iemand anders leuker ga vinden. In die zin was gister wel een eye opener, er zijn ook andere interessante mannen op de wereld.

Knuffelen en kussen vind ik wel belangrijk, ook met mijn fwb. Gewoon erop en aan de gang gaan word ik niet warm van :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:08

Nou ja ik weet niet helemaal of dat zo werkt..
Ik heb een FWB gehad waarbij het heel duidelijk was dat er nooit een relatie in zou zitten, maar wij hadden dus ook géén exclusiviteit.. en dat scheelde alles. Want dan is jaloers zijn dus ook nooit een optie (ja of je moet echt jezelf willen kwellen :') )
Dat werkte best wel, en toen hij uiteindelijk een serieuze relatie kreeg was het ook helemaal niet pijnlijk of iets.. En je sluit jezelf dan ook niet af voor het ontmoeten van nieuwe mensen..

Wij hadden het ook niet vaak over persoonlijke dingen en spraken elkaar meestal alleen tijdens een date, of een casual "haai hoe is het ja goed druk gehad etc"

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:50

Linda_Fleur schreef:
Knuffelen en kussen vind ik wel belangrijk, ook met mijn fwb. Gewoon erop en aan de gang gaan word ik niet warm van :+

Kussen doen we wel hoor evenals friemelen :D maar het echte bij elkaar liggen en knuffelen, dat wil ik niet

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:57

Mijn laatste FWB wilde ook uren knuffelen en knus doen in bed. Vond ik ook niet echt wat. Erop en eraf hoeft dan óók weer niet :') maar we hadden geen relatie, wilden geen relatie en kregen geen relatie. Waren ook niet verliefd ofzo. Later werd hij wel echt heel naar en gecompliceerd en toestanden en nou wil hij weer afspreken :roll: maar echt knus doen.. Nah.

Dat is voor mij ook wel een essentieel verschil tussen relatie en FWB, ook al zijn die laatste bij mij over het algemeen ook exclusief. Leuke dingen doen, bij elkaar slapen etc allemaal prima maar alles zonder verliefdheid en knus gedoe. Stort daar ook niet m'n hart uit ofzo.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:22

Ik lees vandaag een dagje mee, fijne berichten en inzichten Karuna :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:29

Veel plezier vandaag Patrick!

Ik geloof dat ik vrijdag een date heb :oo Met iemand waarmee ik tot nu toe een bijzonder leuk, gezellig en vooral gewóón gesprek heb. Hoe verfrissend :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:43

Ha leuk die mannen bestaan ook hoor hihi geniet ze :j

Patrick dank je :o