Jullie komen ongeveer op hetzelfde uit dus. Moestuin bedankt voor de berekening, mijn hoofd met kortsluiting vind dat erg fijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Nee, we gaan niet heel veel dieren houden, het moet lollig blijven.
Jullie komen ongeveer op hetzelfde uit dus. Moestuin bedankt voor de berekening, mijn hoofd met kortsluiting vind dat erg fijn
Prairy schreef:![]()
Dank voor alle info en berekeningenEcht zo fijn dat ik dat niet allemaal zelf hoef te bedenken
![]()
Denk dat ik gewoon minimaal 5 hectare grasland aan ga houden voor de paarden, plus dan 2-3 voor het voedselbos en dan wil ik ook nog een gewoon stukje bos. TADA 10 hectare
Oh sorry. Ik krijg nog te horen dat het MINIMAAL 10 hectare is. Goede toevoeging schat
Allerlei dingen toevoegen, bemesten, zaaien etc etc gaan we sowieso niet doen. Ten eerste is dat een beetje tegen mijn principes, maar ten tweede is het ook gewoon te veel werk
Ik wil ook nog eens meer gaan verdiepen in tree hay, waarschijnlijk hebben we wel een grote schuur over als ik zie wat er op de meeste boerenerven staat waar we aan het zoeken zijn
Prairy schreef:Ja dat zullen we ongetwijfeld gaan gebruiken maar bijv geen kunstmest, veel kalk, stikstof etc. Maar bijv wel lavameel of iets dergelijks. Bijzaaien met kruiden gras prima, maar frezen en dan opnieuw inzaaien weer niet waarschijnlijk.
We zijn op het moment vooral in zuid (West / midden) Frankrijk aan het kijken.