Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:00

Nyaleti schreef:
Is er nog een andere outdoor kleding shop behalve de Bever, Decathlon en ANWB?
Online bestellen is prima, evt vanuit het buitenland als het te vertrouwen is.

En enigszins betaalbaar? := Merken als First Ascent en North Face hebben prachtige spullen maar zó duur..
Ik zoek veel spullen in Khaki en beige..

Ik ben inmiddels erg te spreken over Revolution Race, een Zweeds merk.

https://www.revolutionrace.nl/

Ze hebben regelmatig kortingsacties tot zo'n 35% en daarover word je uitstekend op de hoogte gehouden via de mail :D (soms iets te goed - lees: bijna dagelijks). Maar ik vind het een prettig bedrijf, erg klantvriendelijk ook.

Hilli

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 01:30

Maar RR heeft weinig of zelfs helemaal geen kaki/beige. Daarnaast vind ik ze niet per definitie goedkoop, al zijn de aanbiedingen wel heel aantrekkelijk :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:43

Ze vraagt ook niet om goedkoop, maar om betaalbaar. Met korting vind IK ze iig betaalbaar :))

Voor goedkoop moet je bij Decathlon zijn, denk ik. Daar kom ik overigens ook graag :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:49

Nyaleti schreef:
Is er nog een andere outdoor kleding shop behalve de Bever, Decathlon en ANWB?
Online bestellen is prima, evt vanuit het buitenland als het te vertrouwen is.

En enigszins betaalbaar? := Merken als First Ascent en North Face hebben prachtige spullen maar zó duur..
Ik zoek veel spullen in Khaki en beige..

Bergfreunde.nl?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 07:57

Daan13 schreef:
8nnemiek schreef:
Bij schuimrubberbetaalbaar.nl kun je elk soort schuim op maat bestellen. Zou je alleen even moeten uitzoeken welke soort schuim het moet zijn.
De SG40 extra firm kost 27 euro voor die maat als in je voorbeeld.

Oh ja verhip dat is ook wel een idee.

Zou dat spul ook goed bestand zijn tegen water?

Er zijn schuimsoorten die helemaal geen water opnemen, maar ik denk dat deze goedkopere soorten dat wel doen. Daarom zullen ze er inderdaad een hoes omheen doen. Ik weet niet of je nog iets kan doen met waterafstotende spray, misschien is dat genoeg om het regenwater eruit te houden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:01

Karin schreef:
Ze vraagt ook niet om goedkoop, maar om betaalbaar. Met korting vind IK ze iig betaalbaar :))

Voor goedkoop moet je bij Decathlon zijn, denk ik. Daar kom ik overigens ook graag :j

North Face zit voor broeken rond de 8 tientjes. Dat betaal je ook gewoon voor een RR broek. Dus al NF te duur is dan is RR dat ook. Vandaar mijn interpretatie: goedkoop.

Bever heeft overigens wel een beige NF in de aanbieding: https://www.bever.nl/p/the-north-face-e ... olour=3700

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:27

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:25

Woont Nyaleti niet in Zuid-Afrika? Als dat nog klopt, zal het waarschijnlijk daar naar toe verzonden moeten worden...

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:26

Ik ben op zoek naar een crime podcast die ik ooit luisterde. Dit is wat ik (niet zeker) weet:
- het was een Nederlands ingesproken podcast
- het waren, dacht ik, ongeveer 4 afleveringen
- hij stond toendertijd in ieder geval op Spotify
- 1 van de personages was een man in een verzorgingshuis
- ik dacht dat er meerdere mensen werden vermoord
- de moordenaar was dezelfde persoon maar verwisselde telkens van (neppe) identiteit
- er stond een Belgisch stadje centraal in de podcast (dacht ik?)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:50

De Blankenberge tapes zijn dat.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:46

prompter schreef:
De Blankenberge tapes zijn dat.

Ja, thanks!! :D

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:53

Jet schreef:
Ik vind ze wel enorm prijzig. € 218,90 voor 4 stuks en dan moet je er dus nog voor naar een megastore ook. En 4 vind ik dan wel weer weinig, het liefst zou ik er dan minimaal 8 willen hebben. Maar zelf maken is ook weer zo wat, dat zie ik me ook nog niet doen.

Die van Schaumer waren nog wel te doen qua prijs.

Deze zullen vast super fijn zijn om mee te werken maar alles bij elkaar is het voor mij financieel te veel. Zoveel heb ik er (nog?) niet voor over.

Eens kijken of ik iets anders kan bedenken. Het is wel fijn spul om te gebruiken met schriktrainingen etc.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:32

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:33

Die laatste heb ik er ook 4 van. Minder fijn dan die van Geitner, maar ze voldoen prima en ze liggen al meer dan een jaar dag en nacht buiten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:39

Waarom vind je ze minder fijn? Omdat ze smaller zijn met het ligvlak en daardoor sneller verschuiven als ze erop/ er tegenaan komen?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:41

Ze verschuiven sneller bij aantikken, en als het hard waait, waaien ze van hun plek. Die van Geitner zijn zwaarder en stabieler.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:50

Dat snap ik inderdaad. Als ze hetzelfde schuim en omhulsel gebruiken, zijn die van Geitner bijna 1/3e zwaarder en ze hebben dus een breder vlak waarmee ze op de grond liggen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:33

Het omhulsel is ook veel robuuster, en het schuim van een zwaardere kwaliteit.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:32

Ik heb zeker 15 jaar geleden een documentaire gezien over een engelse man die geadopteerd was.Hij was op zoek naar zijn biologische moeder.Na een zoektocht kwam hij er achter dat zijn beide ouders het Syndroom van Down hebben.De documentaire liet natuurlijk zien hoe de impact was op hem en ook op zijn gezin.Maar ook het contact dat hij graag met zijn ouders wilde.Dat is ook gelukt en hij werd ook gevolgd in de documentaire hoe de relatie met zijn ouders was.Ook omdat de beide families niet wilde dat hij zijn ouders vertelde dat hij hun zoon was.Ik zou de documentaire nog graag een keer zien.Ook mijn familielid met een kind met Down zou de documentaire graag zien.Wie weet welke ik bedoel?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:55

Ik ben op zoek naar een rond afdekzeil voor een zwembad en dan een diameter van 160 cm
Heb inmiddels twee keer een verkeerde opgestuurd gekregen dus begin er wel flauw van te worden.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 18:59

Beige/khaki outdoor moet ik gelijk aan een Dump denken, misschien daar eens kijken?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:41

Ik ben, met bloedspoed, op zoek naar iemand die vanavond nog een document voor mij omkan zetten naar een JPEG met Photoshop.

Ik heb een poster voor een congres voor mijn werk gemaakt in PPT, maar dit moet ingestuurd worden (voor middernacht) als JPEG. Als ik het opsla als JPEG in PPT zelf, wordt het kwalitatief echt VRESELIJK: gaat van 7 mb in PPT voor 1 slide naar 200 kb |(

Bij mij op mn werk is er niemand die echt met Photoshop werkt en ik heb dat zelf ook nog nooit gedaan.......

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:04

Sodera schreef:
Ik ben, met bloedspoed, op zoek naar iemand die vanavond nog een document voor mij omkan zetten naar een JPEG met Photoshop.

Ik heb een poster voor een congres voor mijn werk gemaakt in PPT, maar dit moet ingestuurd worden (voor middernacht) als JPEG. Als ik het opsla als JPEG in PPT zelf, wordt het kwalitatief echt VRESELIJK: gaat van 7 mb in PPT voor 1 slide naar 200 kb |(

Bij mij op mn werk is er niemand die echt met Photoshop werkt en ik heb dat zelf ook nog nooit gedaan.......

Kijk even of er nog een print shop open is. Misschien kunnen zij je helpen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:13

Sodera schreef:

Er zijn meerdere websites waar je bestanden kan converteren. Ik weet niet of dat 100 procent veilig is maar werkt vaak wel goed en snel. Even googlen ppt naar jpg.

Volgens mij kan je ook een programmaatje downloaden dat je via afdrukken -> print naar jpg kan kiezen. Ik gebruik zoiets zelf regelmatig om pdf te maken en dat werkt goed, jpg zelf nog geen ervaring mee.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:18

corinep schreef:
Er zijn meerdere websites waar je bestanden kan converteren. Ik weet niet of dat 100 procent veilig is maar werkt vaak wel goed en snel. Even googlen ppt naar jpg.

Volgens mij kan je ook een programmaatje downloaden dat je via afdrukken -> print naar jpg kan kiezen. Ik gebruik zoiets zelf regelmatig om pdf te maken en dat werkt goed, jpg zelf nog geen ervaring mee.

Ja dat heb ik geprobeerd, maar die gooit de kwaliteit/grootte van het bestand naar zn grootje....

rien10 schreef:
Kijk even of er nog een print shop open is. Misschien kunnen zij je helpen.

Ga ik onthouden voor een volgende keer.

Ben voor nu gered, er bleek een collega toch wel Photoshop te hebben dus die is dat nu voor mij aan het doen.