tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:51

@AmyJames: Jeetje... dat is veel ineens. Heel veel sterkte! :(:)

Ik ben niet zo goed in alleen zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:52

Zertab schreef:
@AmyJames: Jeetje... dat is veel ineens. Heel veel sterkte! :(:)

Ik ben niet zo goed in alleen zijn.

Misschien dat eerst leren voordat je wat nieuws begint. Lijkt me gezonder. :j

Zertab

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:58

Sommige dingen vallen niet te leren ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:59

Want? Je bent 22 dan kan je nog heeeeel veel leren. Je kan toch niet alleen maar gelukkig kunnen zijn in een relatie? En dan van relatie naar relatie rennen.

Je moet eerst op jezelf gelukkig zijn vind ik. Voordat je een ander erbij zoekt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:02

Fijn dat mensen het altijd beter weten dan ikzelf. Veel succes iedereen, ik heb hier echt geen zin in. :evaw:

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:08

MarlindeRooz schreef:
Want? Je bent 22 dan kan je nog heeeeel veel leren. Je kan toch niet alleen maar gelukkig kunnen zijn in een relatie? En dan van relatie naar relatie rennen.

Je moet eerst op jezelf gelukkig zijn vind ik. Voordat je een ander erbij zoekt.

Hier ben ik het compleet mee eens :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:11

MarlindeRooz schreef:

Dit inderdaad. En ook de je moet eeerst van jezelf houden voordat je van iemand anders kan houden is waar. En dan niet zozeer lettelijk in mijn ogen, want ik hield oprecht met heel mijn hart van ex, maar omdat ik niet (genoeg) zelfliefde had heb ik veel te veel geaccepteerd van hem wat niet had gemoeten en te weinig er bij stilgestaan waar ik behoefte aan had.
Ja we willen het liever niet weten en nee, het is niet makkelijk. Maar het is wel zo waar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:11

Je kan een ander niet gelukkig maken als je voor jezelf al niet gelukkig bent. Zertab: Je hebt de wereld waarschijnlijk heel veel te bieden. Maar: wees ook lief voor jezelf en zet jezelf op de eerste plaats. Kijk wat jij leuk vind en waar jij blij van wordt. en ik denk dat niemand het hier verkeerd bedoelt en je alleen maar het allerbeste gunt. Want liefdesverdriet en niet alleen durven te zijn, dat gun je niemand. (en eeuwig alleen of eeuwig in een ongezonde relatie ook niet)

Eline: Wat een triest geval... Jammer zulke mensen. Na een jaar?? Pfffgh

(en mijn therapie is nog geeneens begonnen. Knap he, hoe ik het zo goed weet voor een ander en zelf vastloop :+ :Y) Vanavond kennismaken...Brrr)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:35

Ik heb me ook al 3 dagen ziek gemeld omdat ik zo overprikkeld ben. Dus ik weet het ook allemaal niet. :=

Maar dat ziekmelden doe ik uit zelfliefde want normaal was ik doorgedenderd tot ik daadwerkelijk huilend in college zat. :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:37

Weten en voelen/naar leven zit veel verschil in ja.

Goed van je Marlinde! Ik ben hier vandaag ook nog thuis gebleven, trok het vanochtend echt nog niet en maargoed ook want nog een zwaar lijf en hoofdpijn trekt net een beetje weg.

Jammergenoeg voel ik wel veel frustratie vandaag, gewoon een geirriteerdheid die in me zit. Misschien zo toch even een wandeling buiten maken want weet het anders ook even niet. Accepteren lukt niet echt, wil weten waar het vandaan komt en het oplossen, maar soms werkt het niet zo.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:54

Zertab schreef:
Fijn dat mensen het altijd beter weten dan ikzelf. Veel succes iedereen, ik heb hier echt geen zin in. :evaw:

Oei jeetje .. dit is ook wel gelijk een heel goed voorbeeld :o Jij ook heel veel succes!

Kom op zeg. A strong and independent woman zijn we. Natuurlijk kan je niet altijd sterk en onafhankelijk zijn. En is het heerlijk om in iemand zijn of haar armen te liggen en je geborgen te voelen. Maar zelf de wereld aan kunnen is ook wel een hele belangrijke levensles. Niet leuk en niet makkelijk, maar hee … Niemand heeft gezegd dat het makkelijk ging zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:29

Zertab schreef:

Ik denk dat dit precies is wat ze bedoelen hierboven.. :+

Hier gaat het qua break-up goed. Heb eigenlijk geen gedachtes meer over mn ex, heb lol met collega's en familie dus gaat wel prima zo.
Qua vrienden gaat het wel wat minder. Heb moeite mensen te vertrouwen en doe dat eigenlijk helemaal niet. Mensen die me ontzettend hebben geholpen wantrouw ik bij alles. Ik weet dat ik dat niet hoef te doen maar dat gebeurt gewoon denk ik? Ik weiger mezelf echt om iemand ooit de kans te geven mij weer als stront te behandelen.
Met mama gaat het ook wat minder nu. Waar ik dus ook wel heel erg veel last van heb momenteel. Straks sta ik er toch echt alleen voor...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:30

Maar iedereen gaat lopen gooien met dingen. Alsof het makkelijk is. Alsof ik er niets aan gedaan heb. Daar heb ik geen zin in.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:38

Zertab schreef:
Maar iedereen gaat lopen gooien met dingen. Alsof het makkelijk is. Alsof ik er niets aan gedaan heb. Daar heb ik geen zin in.

Nee, kappen.
Je kruipt in een slachtofferrol en daar is nog nooit ook maar iets mee verbeterd behalve het krijgen van een lief woordje. Daar heb je geen reet aan.
Je wil wat anders horen, maar helaas: je kan wel alleen zijn. En je gaat ontdekken wat een enorm stoere meid je bent, die alles alleen kan en die mensen blij maakt door er gewoon te staan en jezelf te zijn. Dat ontdek je niet als je van lamlul naar lamlul springt.

Je bent een kanjer! En ik weet zeker dat heel veel andere mensen dat allang zien maar nu moet jij nog. Die bevestiging hoef je helemaal niet van anderen te krijgen. Het gaat er om wat jij vindt. Je bent nog jong, je hebt nog zoveel kansen, grijp ze en laat zo'n ellendeling die jou geeneens een appje waard vindt ook gewoon links liggen.
Er komt een tijd dat je dat soort allang herkent voordat ze drie zinnen uitgesproken hebben.
Kop op! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:39

'Iedereen' is 1 iemand? En die probeert je alleen te helpen? Je reageert best wel fel. Komt misschien omdat je niet lekker in je vel zit of zo maar ieder mens heeft bepaalde dingen waar ze het moeilijk mee hebben, niet alleen jij. De rest reageert toch ook niets af op jou? Ze proberen je alleen maar te helpen en geven je advies, wat ook nog eens klopt als een bus trouwens. Daarnaast zegt niemand dat je er niets aan hebt gedaan of ook maar iets wat daar op lijkt dus ik snap je reactie echt 0,0.

Iedereen in dit topic heeft het op een bepaalde manier moeilijk, maar we helpen mekaar allemaal en nemen dingen van elkaar aan. Geeft een veel prettigere sfeer imo. Als je geen zin hebt in dingen (die er niet eens zijn of gezegd worden) dan is het internet denk ik niet echt de goede plek voor je.

Sowieso als je al zo snel zo reageert op mensen die je proberen te helpen zou ik gaan praten met iemand. Dat ligt wel een stukje dieper dan 'geen zin in hebben'.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:42

Zertab schreef:

De enige die iets roept ben jij zelf. Marlinde zegt alleen dat het belangrijk is om te leren dat je ook in je ééntje sterk bent. Jij geeft direct vrij fel aan dat dit niet te leren is. Maar dat is niet zo. Alles is te leren. Waar een wil is, is een weg. En anders zijn er ook nog mensen met kennis op zak die je daar bij kunnen ondersteunen.

Het leven is geen rozengeur en maneschijn. Dat weten we allemaal. En iedereen in dit topic heeft een verdrietige ervaring voor zijn kiezen gehad. En nu lijkt het allemaal zo duister en verdrietig, maar over een paar maanden kijk je lachend terug naar je eigen boze berichten ;)

Dus kop op. Jaag niet iedereen in het harnas, we weten hoe jij je voelt. Maar we weten ook hoe je verder kan :(:)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:46

Wat een fantastisch lieve berichten allemaal <3
Zertab: :(:) Het komt goed, je hebt hier super lieve (onbekende) meiden om je heen die je steunen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:57

Dat wantrouwen is wel begrijpelijk hoor Naomi, ik heb dat hier al snel als ze op iets niet reageren.. dan denkt mijn brein direct: zie je wel, ik ben niet belangrijk voor ze. Maar uiteindelijk is dat gevoel er omdat ik er op dat moment niet voldoende voor mezelf ben heb ik het idee..
Zoals het klinkt moet je binnenkort afscheid nemen van je moeder? Wat onwijs heftig.. ik bedoel je gaat je wel redden alleen, maar het is je moeder en die wil je helemaal niet missen :(:)

Ben 'De kracht van kwetsbaarheid' van Brene Brown aan het lezen en een aantal pagina's terug gaf ze aan wat volgens haar de definitie van liefde is:
Afbeelding

Moeite met alleen zijn onstaat bij mij vanuit geen/te weinig zelfacceptatie en zelfliefde. Want ik ben een introvertje waarbij alleen zijn zelfs nodig is om weer op te kunnen laden, maar toch heb ik er soms moeite mee. En dan weet ik dat dat een signaal is dat ik weer even aan de slag mag.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:59

Ik sluit mij bij de andere dames aan.

Enne, hulp vragen mag altijd. En je bent hoe dan ook een powervrouw want ook in moeilijke dagen kom je gewoon je bed uit. You rule!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:12

Air schreef:
Dat wantrouwen is wel begrijpelijk hoor Naomi, ik heb dat hier al snel als ze op iets niet reageren.. dan denkt mijn brein direct: zie je wel, ik ben niet belangrijk voor ze. Maar uiteindelijk is dat gevoel er omdat ik er op dat moment niet voldoende voor mezelf ben heb ik het idee..
Zoals het klinkt moet je binnenkort afscheid nemen van je moeder? Wat onwijs heftig.. ik bedoel je gaat je wel redden alleen, maar het is je moeder en die wil je helemaal niet missen :(:)

Klopt inderdaad, mijn moeder is al een aantal jaar ziek maar het is idd wachten tot het klaar is. Wil er alleen niet teveel over zeggen op het openbare internet haha.

Tuurlijk ga ik het redden. Het is ook niet een optie om het niet te redden. Maar ik heb 'alleen' maar mama. Mijn vader ken ik niet, wil ik ook niet dus ik ben straks 'wees' denk ik dan? Noem je dat zo? Dat is dus wel lastig en er gaan nu ook dingen rollen zeg maar die heel erg moeilijk zijn. Maar zoals ik zei wil niet teveel hier neer zetten. :P

Dat wantrouwen komt wel echt door mn ex hoor. Heb nu ook een onenigheidje met een hele goede vriendin en daar dus al de hele week niets meer van gehoord. Maar heb al veel meningen gevraagd aan andere en zelfs mijn moeder zegt dat ik gelijk heb. En als mama het zegt, is het echt zo. :Y) Heb zeg maar ook echt geen zin meer om andere mijn leven te gaan laten bepalen. Ik mag toch zeker zelf wel doen wat ik wil en al helemaal als ik niets heb beloofd of uberhaupt gezegd. Ben er een beetje klaar mee om altijd maar degene te zijn die de schuld op zich neemt. Ik ben goed genoeg en ga niet meer achter iedereen aanlopen. :evaw:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:06

Dankje wel lieve meiden. Ik trek me wel even terug, dat is beter.

Iedereen, veel sterkte! :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:08

Zertab schreef:
Dankje wel lieve meiden. Ik trek me wel even terug, dat is beter.

Iedereen, veel sterkte! :(:)

Maar het is goed om je frustraties, boosheid & verdriet te uiten. Alleen niet specifiek op iemand die het goed bedoelt :P
Mijn PB staat voor je open, maar vreet me niet op <3 *\o/*

*grapje, maar PB staat echt open*

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:59

Mijn relatie is nu sinds een maand of 2 uit. Ups and downs. Heb hier regelmatig mee gelezen, als stiekemerd zonder te reageren :D Lief hoe iedereen elkaar hier steunt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even mijn bijdrage want wij zijn leuk en zij zijn stom O:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:15

Ik had gister mijn eerste therapie. Puntje bij paaltje is eigenlijk... dat ik rationeel heel goed weet hoe en wat. Maar dat mijn gevoel alles blokkeert: Loslaten, boos worden. Ik kan niet boos worden -O- Ik kan niet schreeuwen uit boosheid, helemaal niks. Dat blokkeert en daardoor blijf ik in mijn rondje verdriet rondhobbelen.. Herkenbare emotie, je weet wat je kan verwachten etc.

Nja goed, ik voel me wel meer opgelucht in ieder geval. Gister na afloop 3 a4 volgeschreven :+

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 02:29

Ik moet me helaas ook weer melden |(

Mijn vriend (ex, sorry) had een paar maanden geleden laten vallen dat hij geen kinderen meer wil. Hij heeft 2 kinderen met zijn vorige vriendin.
Ik heb daarop geantwoord dat ik nog niet wist wat ik wou, dat ik dat misschien wel ooit zal willen.

Blijkbaar is dat al die tijd door zijn hoofd blijven spoken en heeft hij nu uiteindelijk beslist om er een punt achter te zetten.
Het is allemaal rustig en beschaafd verlopen, maar tegelijk ook heel emotioneel. We konden het zo goed met elkaar vinden, hebben zo veel fijne momenten gehad en waren het maar heel zelden niet met elkaar eens. Ik denk dat dit voor hem minstens net zo moeilijk is als voor mij ;(