Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:29

Had al gekeken haha omdat je veel pony spul hebt ;)

Ow zoveel! Kan je niet gewoon beter naar de Primera gaan?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:33

ja mijn kleine pony afgelopen week verkocht en dan blijf je met spullen zitten :)

hahaha natuurlijk kan ik beter naar de primera gaan maar ik wil goedkoper :P
en met toeval heb ik een tijdje terug ook postzegels gekocht op MP

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:39

Jaartal erbij zetten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:10

Of het nummer? NL1/NL2 zoiets is het nu geloof ik?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:03

Alja schreef:
ik heb nog heel veel Gabbe, wil je dat niet van me kopen dan heb je weer wat voor op MP ;)

als ik gewoon postzegels intyp krijg ik 23408383747 advertenties en dan gaat veel over verzamelen :+

Je moet even zoeken op postzegels postfris. Die zijn als het goed is allemaal ongestempeld. :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:11

Janine1990 schreef:
Aah leuk, topic!

Overigens, moeders hier.... Laten jullie je kinderen op MP gaan?

Heb net zoiets geks... Krijg een bod op een Spongebob ornament, zo goed als nieuw, in de winkel 17 euro. Bod is 6 euro, vraagprijs is 7,50. Dus ik mail dat die persoon dat ding mag hebben voor 6 exclusief eventueel verzenden (ja, ophalen is natuurlijk ook een mogelijkheid!).
Krijg ik een mailtje terug: 10 euro inclusief verzenden. Jaaa hé, mafkees!! Dan hou ik er 3,05 aan over, dat is minder dan de helft van wat je nu biedt!! Dus dat mail ik terug. Krijg ik een reactie: "Ik ben 11. Verzenden via DHL kost 4 euro." Nou, daar reageer ik verder maar niet op, ding ligt verder niet in de weg. Maar toch, ik vind het maar raar dat kinderen van 11 op Marktplaats lopen te handelen. Nu ben ik nog maar 24 en heb ik geen kinderen, maar ik zou het niet laten gebeuren geloof ik. :n

Ja, ik heb onder andere een zoontje van 9, als hij iets graag wil hebben, dan mag hij van mij best kijken en zoeken op marktplaats. Of het uiteindelijk tot een koop komt beslis ik. Ook als hij mensen wil mailen, gaat dit onder begeleiding. Ik vind het juist goed om hem bewust te maken, dat iets willen ook goedkoper in de vorm van tweedehands kan, dan de hoofdprijs te betalen in de winkel.

Verzendkosten via PostNl vind ik ook te hoog, maar via Kiala of Dhl punt vind ik een prima alternatief. Misschien dat je met het kind van 11 jaar wel een goede koop er uit kan halen, want er zal best wel een ouder mee kijken en de betaling moeten verzorgen. Je kunt dit natuurlijk ook aangeven in je mail, dat je het voor bedrag X wilt verkopen, het dan verstuurd naar een dhl of kiala punt. Een kind van 11 zal vast nog geen internetbankieren hebben, dus als de betaling binnen komt, zal het vast via de ouders gaan, dus heb je gelijk de toestemming.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:22

Pfff, hier ook iets...
Heb iets op MP staan, iemand mailt, dat ze het graag wilt hebben, prima!
Wilt het komen ophalen, maar het contact gaat zooo moeizaaam!
Elke keer moet ik er achter aan gaan mailen en kan ik bijvoorbeeld 4 dagen wachten op een reactie!
Stuur ik eerst een mailtje wanneer ze het wilt komen ophalen, geen reactie, daarna mailtje gestuurd of ze nog intresse erin had, krijg ik daarop een mailtje terug met: "Ja"
Vind het beetje jammer helaas! :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:18

bridgetF schreef:
Ja, ik heb onder andere een zoontje van 9, als hij iets graag wil hebben, dan mag hij van mij best kijken en zoeken op marktplaats. Of het uiteindelijk tot een koop komt beslis ik. Ook als hij mensen wil mailen, gaat dit onder begeleiding. Ik vind het juist goed om hem bewust te maken, dat iets willen ook goedkoper in de vorm van tweedehands kan, dan de hoofdprijs te betalen in de winkel.

Verzendkosten via PostNl vind ik ook te hoog, maar via Kiala of Dhl punt vind ik een prima alternatief. Misschien dat je met het kind van 11 jaar wel een goede koop er uit kan halen, want er zal best wel een ouder mee kijken en de betaling moeten verzorgen. Je kunt dit natuurlijk ook aangeven in je mail, dat je het voor bedrag X wilt verkopen, het dan verstuurd naar een dhl of kiala punt. Een kind van 11 zal vast nog geen internetbankieren hebben, dus als de betaling binnen komt, zal het vast via de ouders gaan, dus heb je gelijk de toestemming.

Maar heeft hij zelf een account? Of heb jij dat?
Betreffende account is 4 jaar actief op MP, lijkt me toch behoorlijk sterk dat het van een elfjarig meisje is. Maargoed...
Ik geloof ook wel dat er een ouder mee kijkt, maar ik vind het slecht dat ouders dan stimuleren om mensen te vertellen dat ze nog maar xx jaar oud zijn.

Afijn, volgens dat meisje zou DHL 4 euro zijn, bij mijn weten is het 4,95. Dan hou ik er nog maar 5,05 aan over, en dat is nog steeds minder dan ze heeft geboden.
Ik denk ook dat ouders beter in de gaten moeten houden dat hun kids gaan bieden, want feitelijk ben je bij de aanvaarding van een bod verplicht tot de koop.

Inmiddels heb ik ook een hoger bod ontvangen op het ornament, dus denk dat ik daar op in ga...

xx_Lyzet schreef:
Pfff, hier ook iets...
Heb iets op MP staan, iemand mailt, dat ze het graag wilt hebben, prima!
Wilt het komen ophalen, maar het contact gaat zooo moeizaaam!
Elke keer moet ik er achter aan gaan mailen en kan ik bijvoorbeeld 4 dagen wachten op een reactie!
Stuur ik eerst een mailtje wanneer ze het wilt komen ophalen, geen reactie, daarna mailtje gestuurd of ze nog intresse erin had, krijg ik daarop een mailtje terug met: "Ja"
Vind het beetje jammer helaas! :(

Herkenbaar!! Ik heb een hoofdstel te koop staan en een dekje.
Hoofdstel was woensdag een bod op gekomen van 10 euro, heb gemaild dat ze het mocht hebben voor 12,50, kreeg ik vrijdagavond een reactie dat ze het dan wel graag wilde hebben en naar welk rekeningnummer de betaling moest. Dus ik heb gereserveerd en nog niets weer gehoord...
Evenals iemand die mailde dat ze voor 14 euro het dekje wilde hebben inclusief verzenden. Dat was akkoord, maar nog niets weer van gehoord...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:24

Hier hetzelfde via Bokt, de laatste weken is het echt asociaal! Bod geaccepteerd, gegevens doorgegeven, geen reactie meer. Tot 3 keer toe inmiddels :roll:

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:55

Zucht wat een ellende een telefoon verkopen. Had een Iphone te koop, eerst al diverse mails van buitenlanders die hem voor 100 euro minder wilden ophalen, toen een jong meisje en nou een man die hem vanmorgen ophaalde en ineens begon te zeuren dat het toestelnummer niet overeenkomt met het doosje. Nee klopt toestel heb ik toen van de verzekering gekregen nadat mijn eerste gevallen was.. Ook duidelijk vermeld.. Hij komt zometeen weer om het toestel terug te brengen. Heb geen zin aan gezeik. :\
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 05-10-14 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:59

Mayflower_ schreef:
Zucht wat een ellende een telefoon verkopen. Had een Iphone te koop, eerst al diverse mails van buitenlanders die hem voor 100 euro minder wilden ophalen, toen een jong meisje en nou een man die hem vanmorgen ophaalde en ineens begon te zeuren dat het toestelnummer niet overeenkomt met het doosje. Nee kopt toestel heb ik toen van de verzekering gekregen nadat mijn eerste gevallen was.. Ook duidelijk vermeld.. Hij komt zometeen weer om het toestel terug te brengen. Heb geen zin aan gezeik. :\

Meeen je niet.... :\ Wat een gezeik zeg...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:02

Janine1990 schreef:
Mayflower_ schreef:
Zucht wat een ellende een telefoon verkopen. Had een Iphone te koop, eerst al diverse mails van buitenlanders die hem voor 100 euro minder wilden ophalen, toen een jong meisje en nou een man die hem vanmorgen ophaalde en ineens begon te zeuren dat het toestelnummer niet overeenkomt met het doosje. Nee kopt toestel heb ik toen van de verzekering gekregen nadat mijn eerste gevallen was.. Ook duidelijk vermeld.. Hij komt zometeen weer om het toestel terug te brengen. Heb geen zin aan gezeik. :\

Meeen je niet.... :\ Wat een gezeik zeg...

-O- Ik ben er klaar mee, hou dat ding zelf wel. :Y) Ben dan alleen zo bang omdat ze wel mijn adres enz hebben. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:04

Nou daar zou ik niet op in gaan eerlijk. Het stond vermeld en hij is er mee akkoord gegaan. Punt uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:05

Nou, je hebt het netjes afgehandeld toch? Wat zouden ze dan nog met je adres willen?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:25

Ik heb geen zin aan gezeik enz. Ik maak er wel weer een ander blij mee en anders hou ik hem wel.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:11

Is dat de Iphone waar je problemen mee had zoals je schrijft in een ander topic?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:13

DatBenIkNou schreef:
Is dat de Iphone waar je problemen mee had zoals je schrijft in een ander topic?

Nee dit is een andere. Met mijn Iphone voor het werk had ik problemen. Dit is mijn privé telefoon.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:41

Verkocht is verkocht. Wie weet hebben ze zometeen je telefoon omgeruild of er iets mee gedaan en dan zit jij met de gebakken peren.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:51

Zo mijn bed is net opgehaald! Belde netjes dat ze half uurtje later waren dus fijne deal.

Die telefoon had ik idd niet meer terug genomen wie weet wat ze gedaan hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:10

Whahaha ik ben echt een MP beginner, pas na de reacties van Samblabla en Gabbe ben ik gaan nadenken... Ik ben het met hen eens... :Y)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:13

Dat van die telefoon was ook mijn eerste gedachte.Het is erbij gezegd over de doos en het nummer,en wie weet wat ze met de telefoon uitgespookt hebben.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:52

Even off-topic als iemand een scapa bleu stone halster tegen komt denk even aan mij :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:33

Janine1990 schreef:
bridgetF schreef:

Maar heeft hij zelf een account? Of heb jij dat?
Betreffende account is 4 jaar actief op MP, lijkt me toch behoorlijk sterk dat het van een elfjarig meisje is. Maargoed...
Ik geloof ook wel dat er een ouder mee kijkt, maar ik vind het slecht dat ouders dan stimuleren om mensen te vertellen dat ze nog maar xx jaar oud zijn.

Nee, hij zit dan op mijn account, hij heeft zelf geen account, ook geen eigen facebook account. Dus wat hij doet kan ik precies zien en volgen

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:20

Grrrr biedt er iemand 10 euro op een nieuw dekje van ruim 40 euro.
stuur je terug dat dat hem dus niet worden gaat.
Krijg je terug dat het maar voor 1 x is en zedus niet te veel uit wil geven.
Alsof ik dan ineens denk oké, omdat je hem maar 1x gaat gebruiken mag je hem wel voor 10 euro... 8)7

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:41

Mensen, als het goed is worden de verzendkosten voor een pakketje van PostNL lager! Ik dacht 5.95!