Ow zoveel! Kan je niet gewoon beter naar de Primera gaan?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Aah leuk, topic!
Overigens, moeders hier.... Laten jullie je kinderen op MP gaan?
Heb net zoiets geks... Krijg een bod op een Spongebob ornament, zo goed als nieuw, in de winkel 17 euro. Bod is 6 euro, vraagprijs is 7,50. Dus ik mail dat die persoon dat ding mag hebben voor 6 exclusief eventueel verzenden (ja, ophalen is natuurlijk ook een mogelijkheid!).
Krijg ik een mailtje terug: 10 euro inclusief verzenden. Jaaa hé, mafkees!! Dan hou ik er 3,05 aan over, dat is minder dan de helft van wat je nu biedt!! Dus dat mail ik terug. Krijg ik een reactie: "Ik ben 11. Verzenden via DHL kost 4 euro." Nou, daar reageer ik verder maar niet op, ding ligt verder niet in de weg. Maar toch, ik vind het maar raar dat kinderen van 11 op Marktplaats lopen te handelen. Nu ben ik nog maar 24 en heb ik geen kinderen, maar ik zou het niet laten gebeuren geloof ik.
bridgetF schreef:Ja, ik heb onder andere een zoontje van 9, als hij iets graag wil hebben, dan mag hij van mij best kijken en zoeken op marktplaats. Of het uiteindelijk tot een koop komt beslis ik. Ook als hij mensen wil mailen, gaat dit onder begeleiding. Ik vind het juist goed om hem bewust te maken, dat iets willen ook goedkoper in de vorm van tweedehands kan, dan de hoofdprijs te betalen in de winkel.
Verzendkosten via PostNl vind ik ook te hoog, maar via Kiala of Dhl punt vind ik een prima alternatief. Misschien dat je met het kind van 11 jaar wel een goede koop er uit kan halen, want er zal best wel een ouder mee kijken en de betaling moeten verzorgen. Je kunt dit natuurlijk ook aangeven in je mail, dat je het voor bedrag X wilt verkopen, het dan verstuurd naar een dhl of kiala punt. Een kind van 11 zal vast nog geen internetbankieren hebben, dus als de betaling binnen komt, zal het vast via de ouders gaan, dus heb je gelijk de toestemming.
xx_Lyzet schreef:Pfff, hier ook iets...
Heb iets op MP staan, iemand mailt, dat ze het graag wilt hebben, prima!
Wilt het komen ophalen, maar het contact gaat zooo moeizaaam!
Elke keer moet ik er achter aan gaan mailen en kan ik bijvoorbeeld 4 dagen wachten op een reactie!
Stuur ik eerst een mailtje wanneer ze het wilt komen ophalen, geen reactie, daarna mailtje gestuurd of ze nog intresse erin had, krijg ik daarop een mailtje terug met: "Ja"
Vind het beetje jammer helaas!
Mayflower_ schreef:Zucht wat een ellende een telefoon verkopen. Had een Iphone te koop, eerst al diverse mails van buitenlanders die hem voor 100 euro minder wilden ophalen, toen een jong meisje en nou een man die hem vanmorgen ophaalde en ineens begon te zeuren dat het toestelnummer niet overeenkomt met het doosje. Nee kopt toestel heb ik toen van de verzekering gekregen nadat mijn eerste gevallen was.. Ook duidelijk vermeld.. Hij komt zometeen weer om het toestel terug te brengen. Heb geen zin aan gezeik.
Janine1990 schreef:Mayflower_ schreef:Zucht wat een ellende een telefoon verkopen. Had een Iphone te koop, eerst al diverse mails van buitenlanders die hem voor 100 euro minder wilden ophalen, toen een jong meisje en nou een man die hem vanmorgen ophaalde en ineens begon te zeuren dat het toestelnummer niet overeenkomt met het doosje. Nee kopt toestel heb ik toen van de verzekering gekregen nadat mijn eerste gevallen was.. Ook duidelijk vermeld.. Hij komt zometeen weer om het toestel terug te brengen. Heb geen zin aan gezeik.
Meeen je niet....Wat een gezeik zeg...
Janine1990 schreef:bridgetF schreef:Ja, ik heb onder andere een zoontje van 9, als hij iets graag wil hebben, dan mag hij van mij best kijken en zoeken op marktplaats. Of het uiteindelijk tot een koop komt beslis ik. Ook als hij mensen wil mailen, gaat dit onder begeleiding. Ik vind het juist goed om hem bewust te maken, dat iets willen ook goedkoper in de vorm van tweedehands kan, dan de hoofdprijs te betalen in de winkel.
Verzendkosten via PostNl vind ik ook te hoog, maar via Kiala of Dhl punt vind ik een prima alternatief. Misschien dat je met het kind van 11 jaar wel een goede koop er uit kan halen, want er zal best wel een ouder mee kijken en de betaling moeten verzorgen. Je kunt dit natuurlijk ook aangeven in je mail, dat je het voor bedrag X wilt verkopen, het dan verstuurd naar een dhl of kiala punt. Een kind van 11 zal vast nog geen internetbankieren hebben, dus als de betaling binnen komt, zal het vast via de ouders gaan, dus heb je gelijk de toestemming.
Maar heeft hij zelf een account? Of heb jij dat?
Betreffende account is 4 jaar actief op MP, lijkt me toch behoorlijk sterk dat het van een elfjarig meisje is. Maargoed...
Ik geloof ook wel dat er een ouder mee kijkt, maar ik vind het slecht dat ouders dan stimuleren om mensen te vertellen dat ze nog maar xx jaar oud zijn.