Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 00:13

Nou daar zou ik niet zo trots op zijn shilady..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 00:39

Njah, het is ook een vreemde streek. Heeft zn celmaatje gewoon in zijn spullen zitten snuffelen. Denk dat maar weinig penpals het gezellig zouden houden.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 00:58

Denk dat Shea ook wel een hartig woordje zou spreken met degene die mijn adres zou jatten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 01:01

Wat doet iedereen nog wakker joh ?:p

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 01:07

fiets up ritme nu ik niet werk.... En keelpijn :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 01:12

Zo laat vind ik het nog niet......

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:33

Hij schreef dat hij die cellie niet zo lang gehad heeft en dat hij hoopt dat t een bestaand adres is. Verder wat dingen over zichzelf. Ik zou niet weten wie zn cellie dan is geweest. Deze zit niet op DR in Polunsky, zitten die door elkaar daar? Weet iemand dat?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:45

Heel gek! Ik zou er zelfs als ontvanger niet echt op zitten wachten eigenlijk. Ga je terug schrijven?

Huh, bij jou ook al zo gek Marlijn! Hij heeft dus na de valentijnskaart etc. nog wel andere post ontvangen? Kan me voorstellen dat je schrikt van een afscheidsbrief ineens! :oo

Hier weer post van beide mannen :) Leuk!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:52

Nee, ik ga niet terug schrijven... al ben ik heel benieuwd wie die cellie is. Maar schrijf er maar met 1 in Polunsky, dus zal het hem eens vragen. Heb wel meerdere kerstkaarten geschreven daarheen, dus geen idee.

Mijn andere PP vroeg of ik schoenen voor em wil kopen. Zolang hij geen nieuwe heeft, mag hij niet naar buiten zegt ie. :( wat moet ik daar nou weer mee

Wat leuk! Post!

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:33

Ik heb een vraagje, hoe schrijf ik het adres nou juist op de enveloppe? En ik heb bij het postkantoor een velletje van 5x internationale postzegels gekocht waar ook nog priority opstaat (?) .. is daar 1 genoeg van of voor de zekerheid toch 2 erop plakken?
Heb laatst namelijk al een brief verstuurd maar ik heb het vermoeden dat deze het niet gehaald heeft.
Vermelden jullie ook je eigen adres op de enveloppe aan de achterkant, ik had namelijk in een ander forum gelezen dat de meeste mensen dit wel doen als ze brieven naar Amerika sturen..en ook dat zij Airmail op de enveloppe schrijven dan zou het namelijk sneller gaan? Geen idee hoe dit zit allemaal haha dus vandaar even mijn vraag :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:39

Altijd je eigen adres erop schrijven. En hoeveel postzegels je moet plakken hangt af van hoe zwaar je brief is. Mijn ervaring is dat 2 A4tjes licht genoeg zijn voor 1 postzegel. Tot 20 gr is 1 postzegel en tussen de 20-50gr moet je er 2 opdoen.

Zijn adres is:
Naam #nummer
instellingsnaam
straat
postcode, staat
USA

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:53

Mill Creek C.F.
2605 State Street
OR 97310, Salem
USA

Zo zou het dus goed moeten zijn? Alleen dan nog het naam en nummer erbij vermelden?
Op het blaadje van de postzegels staat indd tot 20gram 1 postzegel en naar mijn weten komt die enveloppe ook niet boven de 20gram uit, misschien dat er vorige keer iets anders mis is gegaan ofzo. Ik plak de postzegels al altijd met plakband op voor de zekerheid zodat ze niet verloren gaan onderweg.
Bedankt in elk geval :) !

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:58

Ik schrijf mijn adres op de voorkant in de linker bovenhoek, zoals ik de enveloppen van hem ook krijg :-)

Het adres schrijf je bijna goed. Is alleen Salem, OR 97310. Dus eerst de plaats, staat, zipcode.

Leuk dat je ook iemand uit Oregon gaat schrijven!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:59

Salem, OR 97310 wordt het dan ;)

postzegels met plakband :? Dat is echt niet nodig hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:00

Als er te weinig zegels op zitten krijg je een briefje door de bus met een boete. Daar staat een code op en zie je een foto van de envelop + de openstaande boete, die kun je dan betalen door Ideal of door zegels op het briefje te plakken, dus mocht dat het geval zijn had je het geweten. :)

Allen heeft na 3(!) maanden mijn brief pas ontvangen.. Hij was kwijt geraakt in de post :/
Dus dat kan ook nog! En idd, Noah schrijft eerst dat hij niets heeft gehad, maar daarna wel weer een brief. Maar ik mis de brief met veel vragen en ik had er dacht ik 3 gestuurd in de tussentijd, dus zal de laatste wel niet hebben gehad :(

Bij mij: midden op de envelop het adres van de Pp
achterop op het flapje mijn adres (met Holland eronder:p )

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:01

Ohja, zo krijgen we ze idd ook binnen! :)

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:02

Oohh prima dankje dan ga ik hem nu in de enveloppe doen en even naar de brievenbus wandelen :) !
Ik las inderdaad een paar pagina's terug dat ik niet de enige ben die met iemand uit Oregon gaat schrijven, toevallig haha :) Kwam gister terecht op het profiel en ben maar meteen begonnen met schrijven, sprak me wel aan. Hoelang duurt het meestal ongeveer voor de post daar aankomt en voordat je wat terug hebt?

Dankje fotootje gezien, weet ik zeker dat het daar niet aan kan liggen.
Dus bij mijn eigen adres moet ik ook eerst de woonplaats en daarna de postcode schrijven?
Laatst bijgewerkt door Teunelientje op 09-04-14 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:02

ja zo doe ik het ook :j

Minimaal 2 weken. Enne, Oregon is groot en heeft ook veel gevangenissen, dus zooooo toevallig is het niet ;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:03

Meestal heb ik met een week of drie reactie op een brief :-)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:04

Nou in die zin Djuuls dat veel van de mensen die ik ken schrijven met mensen die meer richting east coast zitten. Heb nog niet eerder gezien in ht topic of mn omgeving dat iemand met een pp uit Oregon schrijft :-)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:05

Ow zo... :=

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:06

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:08

Teunelientje schreef:
Dus bij mijn eigen adres moet ik ook eerst de woonplaats en daarna de postcode schrijven?

Nee nee nee! Dan is het adres verkeerd, want in Nederland werkt dat niet zo! Als ze het van de enveloppe overnemen dan komt de brief niet/ laat aan! :) Gewoon op z'n hollands jou adres opschrijven:

Marlijn --
Dorpsweg xx
xxxxah - plaats -

the Netherlands (of Holland)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:38

Djuulsie meschien is het wat vergezocht maar zou het niet kunnen dat diegene bv gewoon een envelop van jou uit het velnis heft gevist op de afdeling daar? Om de vrede te houden zou ik het niet tegen je pp zeggen en idd niet terug schrijven nee.....