Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 02:04

Overburen hebben een bruiloftfeest. Netjes briefje door de bus en met daarop de woorden, we doe optijd de muziek zachter/ uit…. Wanneer is optijd? Nu wel zo ongeveer toch? Heb ondertussen alle nederlandse talige hits voorbij horen komen …

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 02:31

Mijn man en ik waren op een feestje,met dat wij naar huis liepen zag ik al een zeer jonge jongen die nog amper rechtop kon staan maar toch verwoede pogingen deed om op zijn fiets te stappen.

Lang verhaal kort,dat ging niet dus wij hebben hem en zijn wel nuchtere vrienden mee naar ons huis genomen,uiteindelijk zijn moeder gebeld die hem een half uur geleden heeft opgehaald.

En nu mijn ergenis, zijn moeder probeerde het goed te praten.... Sorry hoe dan?
Die jongen was zo straal bezopen,als wij hem niet hadden meegenomen dan was hij nooit veilig bij het huis van zijn vriend gekomen, maar had er waarschijnlijk een bericht in de krant gestaan van een overleden dronken puber die in het kanaal was gevallen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 02:38

Zilfstar schreef:
Hier 2 ergernissen wat eerder zorgen zijn: 1 van de jongste kattten is al 2 dgn niet thuis gezien en vanavond had mijn paard voor t eerst slokdarmverstopping. Is er m advies van DA zef doorgekomen, maar nu leeft de angst voor herhaling of erger

Oef Zilfstar, begrijpelijk hoor je zorgen! Zowel voor je paard als je kat!

Ik duim dat alles voor beide helemaal goed komt!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 05:55

Lay_D wat goed van jou dat je dit gedaan hebt en zo erger hebt kunnen voorkomen. Jammer dat moeders het bagatelliseert, wellicht dat ze dat uit schaamte doet. Dat hoop ik maar in ieder geval.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 08:05

Zebrastreep schreef:
Weer helemaal van streek en paniekaanval en hartklachten Voor de zoveelste keer de spoed gebeld omdat mijn ouders het ook niet meer weten ( en ik ook niet)

Ga straks heen voor een afspraak. Vanuit daar kijken of er verder onderzoek nodig is. Ze schuiven het nu op een angststoornis en paniek en dat ik te jong ben. Maar dit trek ik echt niet meer zo.

:(:)

Gisteren avond nog eigenwijze oudere meneer. Dus kon melden dat het voor de wc een zwembad was. :roll:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 09:12

Lay_D schreef:
Mijn man en ik waren op een feestje,met dat wij naar huis liepen zag ik al een zeer jonge jongen die nog amper rechtop kon staan maar toch verwoede pogingen deed om op zijn fiets te stappen.

Lang verhaal kort,dat ging niet dus wij hebben hem en zijn wel nuchtere vrienden mee naar ons huis genomen,uiteindelijk zijn moeder gebeld die hem een half uur geleden heeft opgehaald.

En nu mijn ergenis, zijn moeder probeerde het goed te praten.... Sorry hoe dan?
Die jongen was zo straal bezopen,als wij hem niet hadden meegenomen dan was hij nooit veilig bij het huis van zijn vriend gekomen, maar had er waarschijnlijk een bericht in de krant gestaan van een overleden dronken puber die in het kanaal was gevallen.

Wat goed dat jullie je over hem hebben bekommerd <3

Ik moet zo gaan uitmesten maar de trekker staat nog op de andere dam. Beter zorgen ze dat ik die aan de andere kant heb, anders rijd ik 'm gewoon door de tuin heen :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 09:23

Gisteravond heerlijk uiteten geweest voor een verjaardag van mijn broer.
Alleen nu zit ik met hoofdpijn.. -O-

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 09:25

Verkouden -O-
Heb een droog plekje achter in mijn keel wat constant kriebelt, en steken in mijn oren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 09:56

Ravi moest om 5 uur vanmorgen al plassen en om 6:45 uur poepen… zucht :O

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 10:00

Lay D je ben een held. Super dat je die jongen geholpen hebt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 10:14

Zebrastreep schreef:
Dankjewel voor alle lieve reacties. Ik stond al snel weer buiten. Ik heb heel veel last spanning en adrenaline waardoor mijn lijf denkt dat er gevaar dreigt maar er eigenlijk niks aan de hand is. Betekend niet dat de paniekaanvallen zomaar weg zijn, maar wel dat mijn hart reageerd op mijn angst. En de hartoverslagen zijn niks, de ene voelt dat meer als de ander en ik ben mij daar net even te bewust van. Mijn gevoelsmatig torenhoge hartslag viel ook wel mee. Moet wel een plan maken voor het geval ik in paniek raak en even niet weet wat ik moet doen en weer zo overstuur ben dat anderen ook weten wat ze kunnen doen om mij te ondersteunen.

Nu tijd om te slapen , heb daarna nog wel een aantal keer slap gelegen van het lachen en voel mij nu ook rustiger. De rest moet de psycholoog uit gaan vinden waar het weg komt.

Zou het niet helpen om een smartwatch te dragen?
Dan kan je objectief zien hoe hoog je hartslag is. Mij helpt dat, ik heb ook last van angsten en hartoverslag, maar als ik me super gejaagd voel met spanning rond mijn borst en ik zie dat mn hartslag gewoon onder de 80 is, dan weet ik dat er niks aan de hand is

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 10:42

Ja en nee , ik ben bang dat ik er dan een enorme obsessie mee ga creëren. Ik ben ook gevoelig voor dwangneurose namelijk ( wat nu helemaal weg is hierdoor, maar dat sluimert er straks zo weer in).

Ik ben voor nu sowieo wel rustiger. Zo beetje onder verplichting van mijn moeder moet ik even lekker naar buiten en naar mijn paarden ( gewoon knuffelen en wat spullen meenemen)

Ik moet alleen heel langzaam bewegen en niet teveel taken te snel achter elkaar dat is een enorme trigger. Goede vriendin gaat mee die kan gelukkig snel aan mij zien als ik teveel doe en mij ook streng afremt.

Ik ben alleen gewend om alles snel te doen. Maar mijn lichaam zegt nu zelf wel je moet langzaam doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 10:53

Dat zonnescherm niet naar beneden bleef en ik het gevoel kreeg gegrild te worden.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 10:59

luuntje schreef:
Lay D je ben een held. Super dat je die jongen geholpen hebt.

Heel lief, maar ben geen held hoor, gewoon een vrouw/moeder die zag dat het niet goed ging.

Als mijn kinderen zich ooit in een onveilige situatie bevinden dan hoop ik ook dat er omstanders zijn die zich zullen bekommeren over hun.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:05

Zebrastreep schreef:
Ja en nee , ik ben bang dat ik er dan een enorme obsessie mee ga creëren. Ik ben ook gevoelig voor dwangneurose namelijk ( wat nu helemaal weg is hierdoor, maar dat sluimert er straks zo weer in).

Ik ben voor nu sowieo wel rustiger. Zo beetje onder verplichting van mijn moeder moet ik even lekker naar buiten en naar mijn paarden ( gewoon knuffelen en wat spullen meenemen)

Ik moet alleen heel langzaam bewegen en niet teveel taken te snel achter elkaar dat is een enorme trigger. Goede vriendin gaat mee die kan gelukkig snel aan mij zien als ik teveel doe en mij ook streng afremt.

Ik ben alleen gewend om alles snel te doen. Maar mijn lichaam zegt nu zelf wel je moet langzaam doen.

ik herken dat uit mijn burnout
Ik kon nog geen 60 meter lopen of het werd zwart voor de ogen, echt letterlijk.
Dan moest ik gaan zitten anders viel ik neer.
Met ook echt een heel naar beklemmend gevoel op de borst.
Met ook hoge hartslag die ik zo duidelijk voelde.

De paarden een hooinet geven buiten was dus ook echt bij de schuilstal verplicht gaan zitten.

Bij mij het dus geen paniekaanval, maar echt zo enorm opgebrand zijn.
Misschien dat dit bij jou ook meespeelt?

Bij mij is dat weer over gegaan, met rust.

Misschien helpt je mijn antwoord in geruststelling?

:knuffel:

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:12

Mentale problemen kunnen zich ook echt wel fysiek gaan uiten, alles rustiger aan moeten doen is dan waarschijnlijk ook niet alleen lichamelijk maar het ook mentaal rustiger moeten houden. Maar je hebt zo te lezen een goede steun aan je moeder en die vriendin die het ook in je herkent, dus met tijd komt dat echt wel meer in balans :knuffel:

Ik ben net een man als ik verkouden ben, zoveel klaag ik :+ en wel koppig alles door blijven doen terwijl ik constant loop te zeuren _O-

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:19

Ik heb voor morgen afgesproken om naar de efteling te gaan met een vriendin maar ik heb een (sociale) angststoornis en vind het zooo moeilijk. En het begint bij mij al dagen van te voren met gestresst zijn over, het optijd slapen en het optijd opstaan. Omdat mijn normale slaapritme echt heel anders is (rond 04:00 slapen en rond 12:30 opstaan) en nu moet ik opeens al rond 23:00 slapen en om 06:30 opstaan, en ik weet dat
ik niet in staat ben om, om 23:00 te slapen dus daar stress ik nu heel erg over. Want niet genoeg slaap betekend morgen heel erg moe zijn en knallende hoofdpijn hebben. En dan stress ik daar weer over en zo blijft het door gaan. |o |o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:41

Het wordt vast een leuke dag ondanks alles Tessa! :(:)

—-

Ik wil eigenlijk de hele dag niks doen en rotten op de bank. Maar ik slaap dan slecht en daar heb ik morgen op werk last van. :+

Maar als ik naar buiten ga loop ik het risico op mensen. :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:55

gefrustreerd, waarom lukt het me niet om kinderen en man op te voeden dat ze ook een keer een poot uitsteken in het huishouden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:57

juval schreef:
gefrustreerd, waarom lukt het me niet om kinderen en man op te voeden dat ze ook een keer een poot uitsteken in het huishouden.

Bah wat naar.

Maar je man hoef je niet op te voeden toch? Die moet dat al kunnen. :P

Je kan gewoon beginnen met alleen je eigen zooi opruimen. Wel eerst waarschuwen. Kijken wat er gebeurt als ze geen schone onderbroeken meer hebben. :))

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:59

MarlindeRooz schreef:
juval schreef:

Bah wat naar.

Maar je man hoef je niet op te voeden toch? Die moet dat al kunnen. :P

Je kan gewoon beginnen met alleen je eigen zooi opruimen. Wel eerst waarschuwen. Kijken wat er gebeurt als ze geen schone onderbroeken meer hebben. :))

schoonmoeder heeft wat steken laten vallen vrees ik... en die is nogal van de oude stempel dus die deed alles voor haar man en zoon. Emancipatie is een woord dat ze niet kennen. }:0

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:03

Oei… jammer dat je er nu al aan vastzit. :))

Nee geintje. Ik weet dat mijn vader een uniek exemplaar is. Boerenzoon uit Twente. Maar loopt in z’n vrije tijd graag met een swiffer door het huis en zijn bijnaam is “Henk Bleek” omdat alles met bleek moet. Het kan altijd schoner en alles moet strak en opgeruimd zijn. _O-

Mijn tante die met z’n broer getrouwd is die is altijd jaloers op m’n moeder. :))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:04

Ongeluk krijgen. :j Daardoor moest die van mij ineens alles gaan doen, en veel daarvan doet hij nu nog steeds. :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:05

Ik doe zo hard mijn best en er komt gewoon nagenoeg geen waardering. En er om vragen voelt ook als aandacht zoeken en dat wil ik ook weer niet. Het is ook niet iets wat ik belangrijk zou moeten vinden, maar het zou soms wel fijn zijn.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:11

Mijn vader's kant van de familie is nog altijd verbaasd dat hij kookt en meehelpt in het huishouden :+ toen mijn broer uit huis ging waren ze ook bijna allemaal bezorgd hoe hij dat ging doen op zichzelf, want hoe ging hij voor zichzelf koken of de was doen zonder vriendin??